ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Label PEKAP 2020

Αθήνα, 31 Μαρτίου 2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνάντηση για τα νέα Προγράμματα Σπουδών Πληροφορικής

Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Μαρτίου 2021, διαδικτυακή συνάντηση του Προεδρείου της Π.Ε.Κ.Α.Π. με Εμπειρογνώμονα της Ομάδας Εργασίας του Ι.Ε.Π. για την αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Στη συνάντηση, που διεξήχθη σε εξαιρετικό κλίμα, αναπτύξαμε την πάγια θέση μας ότι τα μαθήματα Πληροφορικής που διδάσκονται στο ΕΠΑ,Λ,, θα πρέπει να δίνουν όλα τα απαραίτητα και σύγχρονα τεχνολογικά εφόδια στους απόφοιτους, ώστε να είναι σε θέση να εργαστούν με το πτυχίο που αποκτούν, αλλά ταυτόχρονα να έχουν και τη δυνατότητα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Κατά τη διάρκεια της διεξοδικής συζήτησης παρουσιάσαμε τις κάτωθι προτάσεις:  

  1. Διατήρηση της αυτονομίας του Τομέα Πληροφορικής και των δύο Ειδικοτήτων (Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής & Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ).

Label PEKAP 2020

Αθήνα, 22 Μαρτίου 2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνάντηση για τα νέα Προγράμματα Σπουδών Πληροφορικής

Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 9 Μαρτίου 2021, διαδικτυακή συνάντηση του Προεδρείου της Π.Ε.Κ.Α.Π. με τους τρεις Πανεπιστημιακούς που έχουν οριστεί από το Ι.Ε.Π. υπεύθυνοι για την αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών Πληροφορικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στη συνάντηση, που διεξήχθη σε εξαιρετικό κλίμα, αναπτύξαμε την πάγια θέση μας για την ανάγκη θεσμοθέτησης και εφαρμογής ενός Ενιαίου Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής, χωρίς επικαλύψεις, με στόχο την ουσιαστική ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης, της καλλιέργειας των δεξιοτήτων προγραμματισμού και της ενίσχυσης του ψηφιακού γραμματισμού των μαθητών.

Κατά τη διάρκεια της διεξοδικής συζήτησης παρουσιάσαμε τις προτάσεις μας, μεταξύ άλλων, για το ωρολόγιο πρόγραμμα, για την εισαγωγή νέων γνωστικών αντικειμένων και για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ΠΕ86, αλλά και γενικότερα για τη Διδασκαλία και Διδακτική της Πληροφορικής στο Δημοτικό, Γυμνάσιο και Γενικό Λύκειο. Παρουσιάστηκε συμφωνία απόψεων στα περισσότερα θέματα και αναμένουμε την ολοκλήρωση των εργασιών των αρμόδιων επιτροπών του Ι.Ε.Π. και τη δημοσίευση των τελικών κειμένων, ώστε να τοποθετηθούμε συνολικά, ως Ένωση. Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θα συνεχίσει τις παρεμβάσεις της, με σταθερό γνώμονα την περαιτέρω ενίσχυση της παρεχόμενης Πληροφορικής Παιδείας.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Κατεβάστε το PDF

Label PEKAP 2020

Αθήνα, 18 Μαρτίου 2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Απολογισμός Διαδικτυακής Εσπερίδας Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο

Με συμμετοχή εκπαιδευτικών Πληροφορικής από όλες τις Περιφέρειες της χώρας, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 5 Μαρτίου 2021 Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο από την Π.Ε.ΚΑ.Π. Στην εκδήλωση συμμετείχαν και Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ86, όπου διατύπωσαν απόψεις για το παρόν και το μέλλον της Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.  

Τα βασικά συμπεράσματα της Εσπερίδας ήταν:

  • Παρέμβαση στο Ι.Ε.Π. για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών
  • Συγγραφή νέων βιβλίων
  • Εισαγωγή νέων γνωστικών αντικειμένων
  • Επαναφορά του μαθήματος «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών» στη Β τάξη του Εσπερινού ΓΕ.Λ.
  • Εξέταση στο μάθημα «Πληροφορική» για την εισαγωγή των υποψηφίων σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής (και των συναφή ως προς το επιστημονικό τους πεδίο) των Α.Ε.Ι.

Label PEKAP 2020

Αθήνα, 31 Ιανουαρίου 2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σχολές και Τμήματα Πληροφορικής

Με αφορμή την κατάθεση στη Βουλή του Σχεδίου Νόμου "Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις", το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. επαναφέρει στο δημόσιο διάλογο το θέμα της πρόσβασης των υποψηφίων σε Σχολές και Τμήματα Πληροφορικής. Δυστυχώς, από την 2016 έως σήμερα ακολουθούμενη εκπαιδευτική πολιτική, στην Ο.Π. Θετικών Σπουδών εντάσσονταν κλασσικά τμήματα Πληροφορικής (που ανήκουν στην Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) αλλά και τα τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής (Ηλεκτρολόγοι, Μηχανικοί Πληροφορικής, Μηχανικοί Η/Υ, Μηχανικοί Πληροφορικής & Επικοινωνίας Συστημάτων, Ηλεκτρονικοί και Αυτοματισμού).

Label PEKAP 2020

Αθήνα, 31 Ιανουαρίου 2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. διοργανώνει Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο, την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021 και από ώρα 19:30 έως 21:30. Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της καλύτερης ενημέρωσης των καθηγητών Πληροφορικής, της καταγραφής των προβλημάτων του κλάδου και της ανάπτυξης ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ των συναδέλφων.

Βασικοί άξονες της Εσπερίδας είναι:

- Επιμόρφωση στη Δημιουργία και Βαθμολόγηση των Ασκήσεων και των Εργασιών στην

  Ηλεκτρονική Τάξη του Π.Σ.Δ. (e-class)

- Πρόγραμμα Σπουδών

Label PEKAP 2020

Αθήνα, 25 Ιανουαρίου 2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Συνάντηση για την Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών Πληροφορικής

Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Με αφορμή τον ορισμό από το Ι.Ε.Π. των Εποπτών για την υποστήριξη της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», η Π.Ε.ΚΑ.Π. απέστειλε αίτημα  πραγματοποίησης διαδικτυακής συνάντησης με τους υπεύθυνους των αντικειμένων της Πληροφορικής. To αίτημα έγινε αποδεκτό και σκοπός της συνάντησης θα είναι η κατάθεση προτάσεων και ανάπτυξη των θέσεων της Ένωσής μας για τη Διδασκαλία και Διδακτική της Πληροφορικής στο Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο.

Label Pekap 2018

Αθήνα, 31 Δεκεμβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ομάδες Εργασίας Δημοτικού και Γυμνασίου

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π., μετά τις τελευταίες επιτυχημένες διαδικτυακές εσπερίδες διαλόγου, αποφάσισε τη σύσταση ομάδων εργασίας για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Το αντικείμενο τους αφορά την ανταλλαγή απόψεων, την κατάθεση θέσεων και τη συγγραφή προτάσεων για τα:
·       Προγράμματα Σπουδών,
·       Σχολικά Βιβλία,
·       Εκπαιδευτικά Λογισμικά,
·       Εκπαιδευτικά Σενάρια και

Label PEKAP 2020

Αθήνα, 22 Δεκεμβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Απολογισμός Διαδικτυακής Εσπερίδας Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γυμνάσιο

Με συμμετοχή εκπαιδευτικών Πληροφορικής από τις περισσότερες Περιφέρειες της χώρας, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2020 Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γυμνάσιο από την Π.Ε.ΚΑ.Π. Στην εκδήλωση συμμετείχαν και Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ86, όπου διατύπωσαν απόψεις για το παρόν και το μέλλον της Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.  

Τα βασικά συμπεράσματα της Εσπερίδας ήταν:

  • Παρέμβαση στο Ι.Ε.Π. για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών
  • Συγγραφή νέων Βιβλίων
  • Μετατροπή του μαθήματος «Πληροφορική» σε δίωρο και στις υπόλοιπες τάξεις (Β’ & Γ’).
  • Δυνατότητα και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, που επιθυμούν, για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου με τη διδασκαλία του Προγράμματος προετοιμασίας για την Πιστοποίηση στην επάρκεια χρήσης των Τ.Π.Ε.
  • Ανανέωση εργαστηριακού εξοπλισμού με σύγχρονα μέσα και
  • Επαναφορά της τρίωρης εργαστηριακής απασχόλησης, που καταργήθηκε το 2016. 

Label Pekap 2018

Αθήνα, 23 Δεκεμβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αναβολή Εκλογών

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων που ισχύουν, αλλά και την παράταση της θητείας των διοικητικών οργάνων των συνδικαλιστικών οργανώσεων εργαζομένων έως τις 30/6/2021 (Νόμος 4756/2020 - Άρθρο 72), αποφάσισε την αναβολή της Εκλογοαπολογιστικής Γενικής Συνέλευσης και των Αρχαιρεσιών της Ένωσης, που είχαν προγραμματιστεί για το μήνα Δεκέμβριο.

Η νέα ημερομηνία διεξαγωγής των παραπάνω διαδικασιών θα εξαρτηθεί από την πορεία του ιού  στη χώρα μας και θα ανακοινωθεί με σχετικό Δελτίο Τύπου, ενώ θα αποσταλεί προς ενημέρωση σε όλα τα τακτικά μέλη μας.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.


Κατεβάστε σε PDF

 

Label PEKAP 2020

Αθήνα, 30 Νοεμβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γυμνάσιο

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. διοργανώνει Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γυμνάσιο, την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2020 και από ώρα 19:00 έως 21:30. Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της καλύτερης ενημέρωσης των καθηγητών Πληροφορικής, της καταγραφής των προβλημάτων του κλάδου και της ανάπτυξης ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ των συναδέλφων.

Βασικοί άξονες της Εσπερίδας είναι:

- Επιμόρφωση στις λειτουργίες Breakout Sessions, Polling της Webex της Cisco και εφαρμογή τους στο Netiquette μιας συνεδρίασης

- Πρόγραμμα Σπουδών

- Εκπαιδευτικά Λογισμικά

- Διδακτικά Σενάρια

- Πρόγραμμα Προετοιμασίας για την Πιστοποίηση της επάρκειας χρήσης ΤΠΕ και

- Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής. 

ΝΕΑ

Πρόγραμμα Υποστήριξης Πιστοποίησης μαθητών στις Τ.Π.Ε.

Αθήνα, 22 Απριλίου 2019

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Πρόγραμμα Υποστήριξης Πιστοποίησης μαθητών στις Τ.Π.Ε.

 

Με αφορμή ερωτήματα και αιτήματα μελών μας σχετικά με το Πρόγραμμα Υποστήριξης Πιστοποίησης μαθητών Γ’ τάξης Γυμνασίου για την απόκτηση του ΚΠπ, που υλοποιείται από την αρχή του νέου έτους, η Π.Ε.ΚΑ.Π. υπενθυμίζει ότι έχει καταθέσει της προτάσεις της στο Υπουργείο Παιδείας από τον προηγούμενο Ιούλιο (ΑΠ 08/04-07-2018). Βασικές θέσεις της Ένωσής μας αποτελούν:

  • η θέσπιση ενός Κρατικού πιστοποιητικού γνώσεων και δεξιοτήτων στη χρήση Η/Υ,
  • η κατάλληλη και συστηματική προετοιμασία των μαθητών για το πιστοποιητικό, μέσω της διδασκαλίας προαιρετικών μαθημάτων εκτός ωρολογίου προγράμματος, από Καθηγητές Πληροφορικής.
  • η εφαρμογή του Προγράμματος Υποστήριξης από το σχολικό έτος 2019-2020 και για μαθητές που θα φοιτήσουν στη Β’ τάξη Γυμνασίου και
  • η παροχή της δυνατότητας και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς ΠΕ86, που επιθυμούν, να συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο με διδασκαλία του σχετικού Προγράμματος.

Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος, το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. πρόκειται να αποτιμήσει τη λειτουργία του και να καταθέσει ολοκληρωμένο κείμενο με παρατηρήσεις και προτάσεις στη Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων & Οργάνωσης Δ.Ε., με μοναδικό στόχο τη βελτίωσή του. Όσοι συνάδελφοι ενδιαφέρονται να συνδράμουν, μπορούν να αποστείλουν τις ιδέες και τους προβληματισμούς τους στο This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., έως τις 31/5/2019.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Η πληροφορική στη Θετική κατεύθυνση

https://www.esos.gr/sites/default/files/styles/slider/public/article-listing-images/exetaseis_5.jpgΤο σχέδιο για το νέο εξεταστικό που είδε το φως της δημοσιότητας έκρυβε μία δυσάρεστη έκπληξη: την απουσία της Πληροφορικής από τη Θετική ομάδα προσανατολισμού και ταυτόχρονα την ύπαρξη της σε μία, ξένη και ασύνδετη με αυτή, ομάδα, των Οικονομικών.

Περισσότερα

Ψηφιακές οι πιο δυσεύρετες δεξιότητες στην αγορά εργασίας!

https://eretikos.gr/wp-content/uploads/2018/09/pc_708_1.jpgΚυβερνοασφάλεια, data analytics, ψηφιακή τεχνολογία και ρομποτική αυτοματοποίηση διαδικασιών είναι μερικές μόνο από τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αναζητούν οι επιχειρήσεις στην αγορά εργασίας σήμερα.

Περισσότερα

Firefox Send: Εύκολη και δωρεάν αποστολή αρχείων με ασφάλεια

https://blog.mozilla.org/wp-content/uploads/2019/03/FX_Blog_Send.pngΤο Firefox Send είναι μια δωρεάν κρυπτογραφημένη υπηρεσία μεταφοράς και αποστολής αρχείων που επιτρέπει στους χρήστες να μοιράζονται αρχεία με απόλυτη ευκολία και ασφάλεια από οποιοδήποτε πρόγραμμα περιήγησης (Firefox, Chrome, Opera κλπ).

Σε αντίθεση με υπηρεσίες όπως το Google Drive ή το Dropbox που ναι μεν δίνουν αρκετά μεγάλο διαθέσιμο χώρο για αποθήκευση και αποστολή αρχείων, το Firefox Send ακολουθεί μια διαφορετική προσέγγιση η οποία και την κάνει ιδιαίτερα χρήσιμη.

Περισσότερα

Η Gravity Force στους παγκόσμιους τελικούς του διαγωνισμού 4×4 in Schools

http://adlnet.gr/wp/wp-content/uploads/2014/11/header1.pngΈνα ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός για την Ελληνική μαθητική κοινότητα αποτελεί η συμμετοχή της ομάδας Gravity Force στους παγκόσμιους τελικούς του διαγωνισμού 4×4 in Schools, που θα διενεργηθούν από 13 έως 16 Απριλίου 2019 στο University of Warwick, με τη συμμετοχή περισσότερων από 150 μαθητών από 20 χώρες. Το εισιτήριο συμμετοχής της ομάδας στους παγκόσμιους τελικούς κερδήθηκε μέσα από την συμμετοχή της, στους εθνικούς τελικούς του διαγωνισμού STEM “LAND ROVER-4×4 in schools”.

Περισσότερα

Ένα διαδραστικό παιχνίδι αποκαλύπτει τους κινδύνους του διαδικτύου

Στιγμιότυπο στο 2019 04 10 10 02 26Ενώ η προστασία των προσωπικών δεδομένων στο Διαδίκτυο συνεχίζει να προκαλεί μεγάλη ανησυχία στους καταναλωτές, η Γαλλική Οργάνωση Καταναλωτών, UFC-Que Choisir εγκαινιάζει ένα σοβαρό παιχνίδι για να βοηθήσει τους καταναλωτές να προστατεύσουν καλύτερα τα προσωπικά τους δεδομένα. Το «Αποδέχεσαι;» είναι ένα νέο διαδραστικό παιχνίδι που μας βοηθά να αντιληφθούμε τους κινδύνους που ελλοχεύουν στο διαδίκτυο σχετικά με τα προσωπικά μας δεδομένα.

Περισσότερα

Το παιχνίδι

Έκθεση «Το ΕΠΑΛ δημιουργεί» - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 29 Μαρτίου 2019

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Έκθεση «Το ΕΠΑΛ δημιουργεί»

Πραγματοποιήθηκε για 2η συνεχή χρονιά η Έκθεση με τίτλο «Το ΕΠΑΛ δημιουργεί», από τις 27 Φεβρουαρίου έως και τις 2 Μαρτίου, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σταθμού Μετρό, στο Σύνταγμα. Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν οι Τομείς και οι Ειδικότητες που λειτουργούν στα ΕΠΑΛ και εκτέθηκαν μαθητικά έργα, τα οποία δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο των εργαστηριακών μαθημάτων. Η Π.Ε.ΚΑ.Π. συμμετείχε στην Έκθεση και συνέδραμε οικονομικά στην προσπάθεια των συναδέλφων εκπαιδευτικών ΠΕ86, που είχαν αναλάβει το περίπτερο της Πληροφορικής, αναλαμβάνοντας την εκτύπωση του φυλλαδίου που μοιράστηκε στους επισκέπτες (επισυνάπτεται).

Ευελπιστούμε η Έκθεση να συνεχιστεί και την επόμενη σχολική χρονιά, με αποτελεσματικότερη οργάνωση, με περισσότερους επισκέπτες μαθητές από Γυμνάσια της χώρας και με την εξασφάλιση επαρκούς χρηματοδότησης από το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να μπορέσει να επιτύχει τους σημαντικούς στόχους της. Σε κάθε περίπτωση, η Π.Ε.ΚΑ.Π. θα στηρίξει εκ νέου την όποια εκδήλωση για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, προκειμένου να δημοσιοποιήσει στο ευρύ κοινό τις Ειδικότητες του Τομέα Πληροφορικής, αλλά και να αναδείξει το πολύπλευρο έργο μαθητών και καθηγητών των ΕΠΑΛ.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 26 Μαρτίου 2019

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Το ΥΠ.Π.Ε.Θ. έδωσε πρόσφατα σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο του νέου συστήματος εισαγωγής των μαθητών της Γ’ Λυκείου στα ΑΕΙ, με το οποίο προτείνονται καθοριστικές αλλαγές στο πλήθος των μαθημάτων και κυρίως στην κατανομή των διδακτικών ωρών. Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. μελέτησε ενδελεχώς το νέο σχέδιο και κατέληξε στα ακόλουθα:

  1. Η ισότιμη αντιμετώπιση όλων των μαθημάτων των Ομάδων Προσανατολισμού σε σχέση με τις διδακτικές ώρες κινείται σε θετική κατεύθυνση.
  2. Η προτεινόμενη αύξηση των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων των Ομάδων Προσανατολισμού δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να εμβαθύνουν στο αντικείμενο σπουδών της επιλογής τους.

Επιπρόσθετα, η Π.Ε.ΚΑ.Π. επισημαίνει ότι ο ορισμός των πανεπιστημιακών τμημάτων, που θα αντιστοιχούν στις Ομάδες Προσανατολισμού (Ο.Π.), σύμφωνα με τις οποίες θα καθορίζονται οι επιλογές-προτιμήσεις των υποψήφιων μαθητών θα πρέπει να λάβει υπόψη τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα. Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρεί ότι οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα Πληροφορικής και Οικονομίας, όσο και σε τμήματα συγγενή ως προς το επιστημονικό τους πεδίο. Αναλυτικότερα η Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα πρέπει να περιλαμβάνει:

  • τα κλασικά τμήματα Πληροφορικής (Πληροφορικής, Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Επιστήμης Υπολογιστών, Ψηφιακών Συστημάτων) χωρίς καμία εξαίρεση
  • τα τμήματα Οικονομίας και Διοίκησης
  • τα τμήματα Μαθηματικών, Γεωγραφίας και Στατιστικής χωρίς καμία εξαίρεση
  • τα τμήματα Φυσικής Αγωγής, Αγωγής και Εκπαίδευσης, Τεχνών και Στρατιωτικών Σχολών, δηλαδή αυτά στα οποία δίδεται πρόσβαση ανεξαρτήτως ομάδας προσανατολισμού.

Με την έως τώρα εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική πολιτική, στην Ο.Π. Θετικών Σπουδών εντάσσονταν κλασσικά τμήματα Πληροφορικής (που ανήκουν στην Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) αλλά και τα τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής (Ηλεκτρολόγοι, Μηχανικοί Πληροφορικής, Μηχανικοί Η/Υ, Μηχανικοί Πληροφορικής & Επικοινωνίας Συστημάτων, Ηλεκτρονικοί, Αυτοματισμού και τα αντίστοιχα ΤΕΙ). Συνέπεια των ανωτέρω, ήταν να δίνεται δυνατότητα εισαγωγής υποψηφίων σε τμήματα Πληροφορικής, χωρίς να εξετάζονται σε μάθημα Πληροφορικής και επομένως να έχουν ουσιαστικά ελλιπείς γνώσεις στο αντίστοιχο επιστημονικό πεδίο. Ως εκ τούτου η Π.Ε.ΚΑ.Π. ζητά τον εξορθολογισμό του συστήματος εισαγωγής και προτείνει:

  • Οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Θετικών Σπουδών, που επιλέγουν τμήματα Πληροφορικής (κλασικά τμήματα Πληροφορικής / τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής), να έχουν υποχρεωτικά ως εξεταζόμενο το μάθημα της Πληροφορικής.
  • Οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Θετικών Σπουδών, που επιλέγουν τμήματα Μηχανικών με συγγενή προγράμματα σπουδών ως προς το επιστημονικό πεδίο της Πληροφορικής (Τοπογράφοι, Πολιτικοί, Πολεοδόμοι, Αρχιτέκτονες, Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής, Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων, Μουσικής Τεχνολογίας), να έχουν τη δυνατότητα προαιρετικά να επιλέγουν ως εξεταζόμενο το μάθημα της Πληροφορικής.

Τέλος, το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. επισημαίνει ότι οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν δεν έχουν ολοκληρωμένο χαρακτήρα, αφού αφορούν μόνο τη Γ’ τάξη του Γενικού Λυκείου. Απαιτείται η αναδιάρθρωση του προγράμματος σπουδών των δύο πρώτων τάξεων του Λυκείου και η θέσπιση 2ωρου μαθήματος Πληροφορικής Γενικής Παιδείας τόσο στην Α’ όσο και στη Β’ Λυκείου. Η ενίσχυση της προσφερόμενης Πληροφορικής Παιδείας στο σημερινό Λύκειο, θα συντελέσει στην ολόπλευρη μόρφωση και προσωπική ανάπτυξη των μαθητών, με παράλληλη άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

 

 

 

Αιχμάλωτα κράτη: Όταν οι κυβερνήσεις της ΕΕ γίνονται κανάλι για τα εταιρικά συμφέροντα

https://i0.wp.com/opengov.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/10/2019/02/main-graphic_long-en_0.pngΗ νέα έκθεση του Corporate Europe Observatory με τίτλο «Αιχμάλωτα κράτη: Όταν οι κυβερνήσεις της ΕΕ γίνονται κανάλι για τα εταιρικά συμφέροντα» προειδοποιεί για την επιρροή που έχουν τα εταιρικά λόμπι στη λήψη αποφάσεων της ΕΕ. Τα κράτη μέλη διαδραματίζουν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων της ΕΕ, αλλά πολύ συχνά δρουν ως μεσάζοντες για τα εταιρικά συμφέροντα.

Περισσότερα

H υποβάθμιση/διάλυση της στήριξης των σχολείων σε ότι αφορά τις νέες τεχνολογίες

https://www.alfavita.gr/sites/default/files/styles/default/public/images/2019/01/pliktologio-ypologistis.jpg?itok=G8F2JbtgΤης Γεωργίας Μενούνου, Τεχνικός υπεύθυνος πρώην ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ανατολικής Αττικής

Με την ψήφιση του Νόμου 4547 για την «Αναδιοργάνωση των Δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» τον Ιούνη 2018, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας μεταξύ άλλων υποβάθμισε τη στήριξη των σχολείων σε ότι αφορά τις νέες τεχνολογίες. Το έργο αυτό είχαν αναλάβει για πάνω από 20 χρόνια τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ (Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών).

Περισσότερα