ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Label Pekap 2018

Αθήνα, 31 Δεκεμβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ομάδες Εργασίας Δημοτικού και Γυμνασίου

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π., μετά τις τελευταίες επιτυχημένες διαδικτυακές εσπερίδες διαλόγου, αποφάσισε τη σύσταση ομάδων εργασίας για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Το αντικείμενο τους αφορά την ανταλλαγή απόψεων, την κατάθεση θέσεων και τη συγγραφή προτάσεων για τα:
·       Προγράμματα Σπουδών,
·       Σχολικά Βιβλία,
·       Εκπαιδευτικά Λογισμικά,
·       Εκπαιδευτικά Σενάρια και

Label PEKAP 2020

Αθήνα, 22 Δεκεμβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Απολογισμός Διαδικτυακής Εσπερίδας Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γυμνάσιο

Με συμμετοχή εκπαιδευτικών Πληροφορικής από τις περισσότερες Περιφέρειες της χώρας, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2020 Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γυμνάσιο από την Π.Ε.ΚΑ.Π. Στην εκδήλωση συμμετείχαν και Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ86, όπου διατύπωσαν απόψεις για το παρόν και το μέλλον της Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.  

Τα βασικά συμπεράσματα της Εσπερίδας ήταν:

  • Παρέμβαση στο Ι.Ε.Π. για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών
  • Συγγραφή νέων Βιβλίων
  • Μετατροπή του μαθήματος «Πληροφορική» σε δίωρο και στις υπόλοιπες τάξεις (Β’ & Γ’).
  • Δυνατότητα και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, που επιθυμούν, για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου με τη διδασκαλία του Προγράμματος προετοιμασίας για την Πιστοποίηση στην επάρκεια χρήσης των Τ.Π.Ε.
  • Ανανέωση εργαστηριακού εξοπλισμού με σύγχρονα μέσα και
  • Επαναφορά της τρίωρης εργαστηριακής απασχόλησης, που καταργήθηκε το 2016. 

Label Pekap 2018

Αθήνα, 23 Δεκεμβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αναβολή Εκλογών

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων που ισχύουν, αλλά και την παράταση της θητείας των διοικητικών οργάνων των συνδικαλιστικών οργανώσεων εργαζομένων έως τις 30/6/2021 (Νόμος 4756/2020 - Άρθρο 72), αποφάσισε την αναβολή της Εκλογοαπολογιστικής Γενικής Συνέλευσης και των Αρχαιρεσιών της Ένωσης, που είχαν προγραμματιστεί για το μήνα Δεκέμβριο.

Η νέα ημερομηνία διεξαγωγής των παραπάνω διαδικασιών θα εξαρτηθεί από την πορεία του ιού  στη χώρα μας και θα ανακοινωθεί με σχετικό Δελτίο Τύπου, ενώ θα αποσταλεί προς ενημέρωση σε όλα τα τακτικά μέλη μας.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.


Κατεβάστε σε PDF

 

Label PEKAP 2020

Αθήνα, 30 Νοεμβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γυμνάσιο

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. διοργανώνει Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γυμνάσιο, την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2020 και από ώρα 19:00 έως 21:30. Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της καλύτερης ενημέρωσης των καθηγητών Πληροφορικής, της καταγραφής των προβλημάτων του κλάδου και της ανάπτυξης ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ των συναδέλφων.

Βασικοί άξονες της Εσπερίδας είναι:

- Επιμόρφωση στις λειτουργίες Breakout Sessions, Polling της Webex της Cisco και εφαρμογή τους στο Netiquette μιας συνεδρίασης

- Πρόγραμμα Σπουδών

- Εκπαιδευτικά Λογισμικά

- Διδακτικά Σενάρια

- Πρόγραμμα Προετοιμασίας για την Πιστοποίηση της επάρκειας χρήσης ΤΠΕ και

- Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής. 

Label PEKAP 2020

Αθήνα, 31 Οκτωβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Απολογισμός Διαδικτυακής Εσπερίδας Διαλόγου για την Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο

Με συμμετοχή εκπαιδευτικών Πληροφορικής από όλες τις Περιφέρειες της χώρας, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020 Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο από την Π.Ε.ΚΑ.Π. Στην εκδήλωση συμμετείχαν και Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ86, όπου διατύπωσαν απόψεις για το παρόν και το μέλλον της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.  

Τα βασικά συμπεράσματα της Εσπερίδας ήταν:

  • Παρέμβαση στο Ι.Ε.Π. για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών
  • Μετονομασία του μαθήματος σε «Πληροφορική»
  • Διδασκαλία του μαθήματος σε δίωρη βάση (Γ’–ΣΤ’ τάξη)
  • Συγγραφή Οδηγού εκπαιδευτικού ως Διδακτικό Εγχειρίδιο

Αθήνα, 15 Οκτωβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική

στο Δημοτικό Σχολείο

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. διοργανώνει Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο, την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020 και από ώρα 19:00 έως 21:30. Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της καλύτερης ενημέρωσης των καθηγητών Πληροφορικής, της καταγραφής των προβλημάτων του κλάδου και της ανάπτυξης ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ των συναδέλφων.

Βασικοί άξονες της Εσπερίδας είναι:

- Πρόγραμμα Σπουδών

- Οδηγίες Διδασκαλίας και Διδακτέα Ύλη  μαθήματος Τ.Π.Ε.

- Διδακτικά Εγχειρίδια και Σενάρια

Αθήνα, 31 Ιουλίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Προτάσεις για την ενίσχυση του Πληροφορικού Γραμματισμού

 

Με αφορμή τη δημοσίευση των βασικών σημείων της έκθεσής της «Επιτροπής Πισσαρίδη» για την  ανάπτυξη της οικονομίας, η Π.Ε.ΚΑ.Π. επαναφέρει στο δημόσιο διάλογο τις προτάσεις της για την ενίσχυση του Πληροφορικού Γραμματισμού στο Ελληνικό σχολείο. Η εν λόγω έκθεση επισημαίνει, μεταξύ άλλων, την ανάγκη εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες και προώθησης της τεχνολογίας αιχμής, της καινοτομίας και της ψηφιοποίησης. Σήμερα όμως στο εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ παρατηρείται σημαντική αύξηση των ωρών διδασκαλίας μαθημάτων Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με τις τελευταίες Υπουργικές Αποφάσεις (ΦΕΚ 2265/Β/12-06-2020 & ΦΕΚ 2338/Β/15-06-2020), εντούτοις  απαιτούνται αρκετά βήματα ακόμη για την ενδυνάμωση και καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών. 

Η Ένωση μας, από τον Νοέμβριο του 2019 (ΑΠ 12/28-11-2019), έχει καταθέσει στο Υ.ΠΑΙ.Θ. ολοκληρωμένο υπόμνημα θέσεων για την ουσιαστική αναβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας αλλά και των ψηφιακών υποδομών των σχολείων. Συνοπτικά έχουμε προτείνει τα κάτωθι (αναλυτικά αναφέρονται στο Παράρτημα).

Πρόσβαση στα Α.Ε.Ι.

Εξέταση στο μάθημα «Πληροφορική» για την εισαγωγή των υποψηφίων σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής (και των συναφή ως προς το επιστημονικό τους πεδίο) των Α.Ε.Ι.

Αθήνα, 15 Ιουλίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας για την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

 

Τη Δευτέρα 13 Ιουλίου 2020, η Π.Ε.ΚΑ.Π. συμμετείχε σε συνάντηση φορέων στο Υ.ΠΑΙ.Θ. με θέμα την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (ΕξΑΕ), κατόπιν πρόσκλησης από το γραφείο της Υπουργού Παιδείας. Κατά τη διάρκεια της 3ώρης συζήτησης, εκφράσαμε τις απόψεις μας για τον τρόπο εφαρμογής της ΕξΑΕ, επισημάναμε προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά την πρόσφατη υλοποίησή της και διατυπώσαμε προτάσεις για την επίλυσή τους.

Κοινό συμπέρασμα ήταν ότι σε περίπτωση νέας έξαρσης της πανδημίας στη χώρα, η επιστήμη της Πληροφορικής και οι εφαρμογές της στην εκπαιδευτική διαδικασία, μπορούν να αξιοποιηθούν κατάλληλα, προκειμένου οι μαθητές να διατηρήσουν την επαφή με τα μαθήματά τους. Διαβάστε περισσότερα στο σχετικό Δελτίο Τύπου.

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Κατεβάστε σε PDF

 Label Pekap 2018

Αθήνα, 30 Ιουνίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων

Πληροφορικής ΓΕ.Λ. & ΕΠΑ.Λ.

 

ΓΕ.Λ.

 Πληροφορική

 Τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, χωρίς προβλήματα στη διατύπωση και κάλυπταν ευρύ φάσμα της ύλης. Οι σωστά προετοιμασμένοι μαθητές δεν αντιμετώπισαν δυσκολίες. Ιδιαίτερης προσοχής έχρηζε το θέμα Δ2α.

 

ΕΠΑ.Λ.

Δίκτυα Υπολογιστών

 Τα θέματα κάλυπταν μεγάλο μέρος της εξεταζόμενης ύλης του μαθήματος και ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια. Χαρακτηρίζονται ως βατά και ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας για τους μαθητές Ιδιαίτερης προσοχής έχρηζε το θέμα Γ1.

 

Αθήνα, 8 Ιουνίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Παρατηρήσεις επί της συζήτησης του Σ/Ν «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»

Με αφορμή την ολοκλήρωση της συζήτησης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής του Σχεδίου Νόμου «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρεί ότι οι δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας, περί προσθήκης 3 ωρών διδασκαλίας μαθημάτων Πληροφορικής, 1 ώρα στο Γυμνάσιο και 2 ώρες στο Λύκειο, κινούνται μεν στη σωστή κατεύθυνση, αλλά αποτελούν ένα μικρό μόνο βήμα προς την ενίσχυση του Πληροφορικού γραμματισμού και της καλλιέργειας ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών. Η Ένωση μας κατέθεσε στη δημόσια διαβούλευση, αναλυτικό και τεκμηριωμένο υπόμνημα, (Δ.Τ.- 30/4/2020), για τις αναγκαίες τομές και ριζικές αλλαγές, που απαιτούνται στο εκπαιδευτικό σύστημα, σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα και οδηγίες, με μοναδικό γνώμονα τη ψηφιακή πρόοδο του Ελληνικού Σχολείου.

Συγκεκριμένα προτείναμε, μεταξύ άλλων, τα εξής:

  • Εξέταση στο μάθημα «Πληροφορική» για την εισαγωγή των υποψηφίων σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής (και των συναφή) των Α.Ε.Ι.
  • Μετατροπή του μαθήματος Γενικής Παιδείας της Β τάξης ΓΕ.Λ., «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», σε δίωρο.
  • Επαναφορά του μαθήματος Γενικής Παιδείας της Β τάξης «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», στα Εσπερινά ΓΕ.Λ.
  • Μετατροπή του μαθήματος Επιλογής «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α τάξης ΓΕ.Λ., σε Γενικής Παιδείας.
  • Διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής του Γυμνασίου, όλων τω τάξεων, σε δίωρη βάση.
  • Εφαρμογή του «Προγράμματος προετοιμασίας για την πιστοποίηση στην επάρκεια χρήσης των Τ.Π.Ε.» και για τους μαθητές που φοιτούν στη Β’ Γυμνασίου.
  • Αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος «Τεχνολογίες της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας» στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού (Γ’ έως ΣΤ’).

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, να μελετήσει και να υιοθετήσει τις παρατηρήσεις μας στην επικείμενη έκδοση Υπουργικών Αποφάσεων για τα Ωρολόγια Προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου, αλλά και να προχωρήσει άμεσα στην απαραίτητη νομοτεχνική βελτίωση στο άρθρο, που αφορά την κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία. Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θα συνεχίσει τις παρεμβάσεις της, με την κατάθεση εποικοδομητικών και βελτιωτικών προτάσεων, με στόχο την ουσιαστική αναβάθμιση της παρεχόμενης Πληροφορικής Παιδείας.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

 

ΝΕΑ

Τρικαλινός καθηγητής «τρέλανε» τον Guardian με πρόγραμμα εκπαιδευτικής ρομποτικής

https://img.huffingtonpost.com/asset/5ba554912500009400374cbb.jpeg?cache=bA6O7sq2eH&ops=scalefit_960_noupscale«Τα Τρίκαλα είναι η μοναδική ελληνική πόλη που προμηθεύει τους μαθητές των -120- σχολείων με Lego και ρομποτικά κιτ Rasberty Pi, μέσω του e-Trikala, της αμιγώς δημοτικής εταιρίας που ιδρύθηκε το 2008 με σκοπό να χρηματοδοτεί την τοπική καινοτομία», έγραφε ο Guardian. Και μίλησε με τον εκπαιδευτικό που έστησε την... ομάδα που κερδίζει, τον καθηγητή Πληροφορικής, Βασίλη Σπάχο από το 7ο Λύκειο Τρικάλων. Είναι ο υπεύθυνος για το εργαστήριο εκπαιδευτικής ρομποτικής και ο άνθρωπος που βοήθησε τα παιδιά να διακριθούν σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Η HuffPost Greece μίλησε με τον κ. Σπάχο για τα επιτεύγματα των παιδιών αυτών, τους ορίζοντες που τους ανοίγει η εκπαιδευτική ρομποτική στη μάθηση αλλά και πόσο εύκολο είναι να μπει η εκπαιδευτική ρομποτική σε κάθε σχολείο της χώρας.

Περισσότερα

Κάλεσμα για δημιουργία μητρώου αξιολογητών για τις προτάσεις του Διαγωνισμού Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών

https://i2.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2018/02/logo-edu2-1.pngΣτις 15/12 λήγει η προθεσμία υποβολής των προτάσεων συμμετοχής στο Διαγωνισμό Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών και από τις τις 16/12 θα ξεκινήσει η πρώτη αξιολόγηση των προτάσεων.
Για τη διοργάνωση του Διαγωνισμού θα συγκροτηθεί Επιτροπή Αξιολόγησης, η οποία θα έχει τις εξής αρμοδιότητες:
Να ελέγχει τις προτάσεις των συμμετεχόντων σχολείων αν καλύπτουν τους όρους του διαγωνισμού, ώστε να αποκλείσει από τον διαγωνισμό όσες αντιτίθενται με τους παραπάνω όρους (χρήση closed source hardware- ή closed source κώδικα).
Θα είναι υπεύθυνη για την αξιολόγηση όλων των προτάσεων.
Με σκοπό τη μέγιστη δυνατή διαφάνεια και την αξιολόγηση κάθε προσπάθειας, η επιτροπή θα μελετήσει, αξιολογήσει και θα προκρίνει τις προτάσεις από κάθε κατηγορία που διακρίνονται για την δημιουργικότητα, την έμπνευση, την ποιότητα, την πληρότητα, αλλά και τη γενικότερη σημασία τους στην εκπαίδευση.
Κάθε αίτηση θα βαθμολογηθεί ανεξάρτητα από δύο αξιολογητές, ο μέσος όρος των δύο βαθμών καθορίζει την τελική κατάταξη της αίτησης. Σε περίπτωση που η απόκλιση της βαθμολογίας των δύο αξιολογητών είναι μεγαλύτερη του 25%, η αίτηση θα αξιολογείται από τρίτο αξιολογητή και η τελική βαθμολογία της αίτησης, θα προκύπτει από το μέσο όρο των δύο εγγύτερων από τους τρεις βαθμούς.
Στην Επιτροπή Αξιολόγησης δεν μπορούν να συμμετέχουν εκπαιδευτικοί από σχολεία που έχουν υποβάλλει προτάσεις.
Για να δηλώσετε συμμετοχή στο μητρώο αξιολογητών του διαγωνισμού συμπληρώστε τα στοιχεία σας σε αυτή τη φόρμα

1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Open-source-hardware-logo.svgΟ Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών έχει ως στόχο την εισαγωγή στην εκπαίδευση υλικού και λογισμικού που ανοίγει ορίζοντες, ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα των μαθητών, δεν θέτει φραγμούς στην επινοητικότητα και την πρωτοβουλία τους χωρίς να επιβάλλει σε μαθητές και τις οικογένειες τους τη χρήση συγκεκριμένων "κλειστών" προϊόντων.

Περισσότερα

Κάλεσμα για προτάσεις έργων ανοικτού κώδικα για το Google Summer of Code 2019

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1e/GSoC.pngΟ Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ), θα συμμετέχει στο πρόγραμμα Google Summer of Code το 2019 ως mentor organization, και θα στηρίξει έργα ανοιχτού κώδικα από φοιτητές και ερευνητές των ελληνικών πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων.
To GSoC προσφέρει σε φοιτητές από όλο τον κόσμο την ευκαιρία να συμβάλουν σε ένα έργο ανοιχτού κώδικα, και να μάθουν πώς είναι να εργάζονται σε ένα περιβάλλον ανάπτυξης λογισμικού. Κάθε καλοκαίρι συμμετέχουν στο GSoC χιλιάδες φοιτητές από όλο τον κόσμο αποκομίζοντας σημαντικές εμπειρίες συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη δημοφιλών έργων ανοικτού λογισμικού. To GSoC υλοποιείται σε παγκόσμιο επίπεδο και από το 2005 που ξεκίνησε έχουν συμμετάσχει σε αυτό περισσότεροι από 13.000 φοιτητές από 147 χώρες με αποτέλεσμα να παραχθούν περισσότερες από 33.000.000 γραμμές κώδικα για 608 οργανισμούς ανοιχτού λογισμικού.
Στο Google Summer of Code 2018 συμμετείχαν 212 οργανισμοί από 101 χώρες και 1223 φοιτητές σε εκατοντάδες έργα ανοιχτού κώδικα. Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ, eellak.gr) συμμετείχε στο GSOC με 10 έργα ανοιχτού κώδικα και με 4 έργα το 2017.
Τα 10 έργα ανοιχτού κώδικα του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών, που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του GSoC 2018 είναι τα εξής: Adding Greek language on NLP library Spacy.io, Extraction of Responsibilities from the Government Gazette, Epoptes, Government Gazette text mining, cross linking, and codification, Legal Templates for LibreOffice, Clio — Software Components and IP Management System, WSO2 Identity Server Userstore, Python PenTest Library (PyPen), Greek glyphs in the Open Source Fonts ArimaMadurai και Greek glyphs in the Open Source Fonts Cantarell.
Ο ΕΕΛΛΑΚ συμμετείχε και στο Google Summer of Code 2017 με 4 έργα ανοιχτού κώδικα (Open Source Δι@υγεια, Greek scripts for Eczar fonts, Donation – Box και Mix-net implementation Zeus).
Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών - ΕΕΛΛΑΚ καλεί τα μέλη της ακαδημαϊκής-ερευνητικής κοινότητας σε συνεργασία με φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα να προτείνουν επεκτάσεις έργων ανοιχτού κώδικα που χρησιμοποιούνται ευρέως στην Ελλάδα για να ενταχθούν στο Google Summer of Code 2019, συμπληρώνοντας αυτή τη φόρμα.

Ανακαλύψτε τις ψηφιακές δυνατότητες του σχολείου σας, με το εργαλείο SELFIE της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

http://www.ekt.gr/sites/ekt-site/files/styles/gallery/public/news/images/SELFIE-900X500.jpgΤο SELFIE αποτελεί μία από τις 11 πρωτοβουλίες του σχεδίου δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ψηφιακή εκπαίδευση, που έχει ως σκοπό να ενισχύσει τις ψηφιακές δεξιότητες στην Ευρώπη και να υποστηρίξει την καινοτόμο χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση και τη μάθηση.

Περισσότερα

Η αξιοπιστία της Βικιπαιδείας

https://i0.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2018/06/200px-Logosoc.jpg?ssl=1Η Βικιπαίδεια, συχνά, κατακρίνεται για την αξιοπιστία της, παρόλα αυτά παραμένει μία από τις διασημότερες πηγές γνώσης στον κόσμο. Σύμφωνα, με τωρινά δεδομένα, η διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια βρίσκεται στην 5η θέση στην κατηγορία των ιστοτόπων που «επισκέπτονται» οι χρήστες (προηγούνται το Google, το Youtube, το Facebook και το Baidu).

Περισσότερα

13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΕΚΑΠ 2018

Αθήνα, 20 Δεκεμβρίου 2018

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής

 

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) διοργανώνει το Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής κάθε χρόνο σε διαφορετική πόλη, σε συνεργασία με τα τοπικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Σκοπός του συνεδρίου είναι η ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα που αφορούν τις σύγχρονες προσεγγίσεις της διδασκαλίας και της διδακτικής της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ο απώτερος στόχος του είναι να ενθαρρύνει και να προωθήσει την επικοινωνία και την ανάπτυξη ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ εκπαιδευτικών της Πληροφορικής, στελεχών της εκπαίδευσης, επιστημόνων, ερευνητών και γενικότερα όλων όσων ενδιαφέρονται για τα ζητήματα της Πληροφορικής και των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Το 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής, με θέμα «Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη από 4 έως 6 Οκτωβρίου 2019. Χώρος διεξαγωγής ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΕΛΕΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΠΑ.ΜΑΚ.). Περισσότερες πληροφορίες στην 1η Ανακοίνωση που θα δημοσιευτεί στις αρχές του νέου έτους.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                               Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 30 Νοεμβρίου 2018

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

 

Με το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που ανακοίνωσε πρόσφατα το Υπουργείο Παιδείας, καταργείται η διδασκαλία του μαθήματος Πληροφορικής στην Ομάδα Προσανατολισμού “Θετικών Σπουδών” κι αυτό παρά το ότι η Πληροφορική ανήκει στις Θετικές επιστήμες. Επιπλέον, τα τμήματα Πληροφορικής διχοτομούνται αναγκαστικά σε δύο Ομάδες Προσανατολισμού (Ο.Π.), στα τμήματα Πληροφορικής που ανήκουν στην Ο.Π. “Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής” και στα τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής που ανήκουν στην Ο.Π. “Θετικών Σπουδών”. Η διχοτόμηση των τμημάτων Πληροφορικής σε δύο διακριτές ομάδες είναι αντιεπιστημονική, εφ’ όσον αγνοεί ότι τα τμήματα αυτά θεραπεύουν το ίδιο επιστημονικό αντικείμενο.

Επιπλέον θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στους υποψήφιους μαθητές διότι:

  • Oι υποψήφιοι δεν έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν όλα τα τμήματα Πληροφορικής, αλλά μόνο όσα ανήκουν στην οικεία Ο.Π.
  • Oι υποψήφιοι της Ο.Π. “Θετικών Σπουδών”, που επιθυμούν να εισαχθούν σε τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής εξετάζονται στο μάθημα της Χημείας αντί για το μάθημα της Πληροφορικής, μάθημα που δεν έχει καμία σχέση με το αντικείμενο σπουδών των τμημάτων αυτών.
  • Oι υποψήφιοι της Ο.Π. “Θετικών Σπουδών”, που επιθυμούν να εισαχθούν σε τμήματα θετικής κατεύθυνσης (Αρχιτεκτονικής, Μαθηματικών, Γεωγραφίας κ.α.) που είτε συγγενεύουν με την επιστήμη της Πληροφορικής, είτε το πρόγραμμα σπουδών τους έχει αρκετά μαθήματα Πληροφορικής, εξετάζονται στο μάθημα της Χημείας αντί της Πληροφορικής.

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) θεωρεί ότι οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. “Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής” θα πρέπει να συνεχίσουν να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης, εκτός των τμημάτων Πληροφορικής και Οικονομίας που είναι ο βασικός πυρήνας της Ομάδας Προσανατολισμού και στα τμήματα Φυσικής Αγωγής, Αγωγής και Εκπαίδευσης, Τεχνών καθώς και στις Στρατιωτικές Σχολές. Δηλαδή, σε όλα τα τμήματα στα οποία υπήρχε ήδη καθολική πρόσβαση ανεξαρτήτως επιστημονικής κατεύθυνσης των υποψηφίων.

Επιπρόσθετα, η Ένωσή μας, για τον εξορθολογισμό και τη θεραπεία των στρεβλώσεων που προξενούνται από τη διχοτόμηση των τμημάτων Πληροφορικής σε διαφορετικές Ομάδες Προσανατολισμού, προτείνει τα κάτωθι:

  • Όλα τα κλασικά τμήματα Πληροφορικής (Πληροφορικής, Εφαρμογών Πληροφορικής, Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Επιστήμης Υπολογιστών, Ψηφιακών Συστημάτων, Πληροφορικής και τα αντίστοιχα Τ.Ε.Ι.) να είναι ενταγμένα στην Ο.Π. “Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής” χωρίς εξαιρέσεις.
  • Όλα τα τμήματα Μαθηματικών, Γεωγραφίας και Στατιστικής να είναι ενταγμένα στην Ο.Π. “Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής” χωρίς εξαιρέσεις.
  • Οι υποψήφιοι της Ο.Π. “Θετικών Σπουδών” που επιθυμούν την εισαγωγή τους σε τμήματα Πληροφορικής, είτε αυτά είναι τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής (Ηλεκτρολόγοι, Μηχανικοί Πληροφορικής, Μηχανικοί Η/Υ, Μηχανικοί Πληροφορικής & Επικοινωνίας Συστημάτων, Ηλεκτρονικοί, Αυτοματισμού και τα αντίστοιχα Τ.Ε.Ι.), είτε είναι κλασικά τμήματα Πληροφορικής (Πληροφορικής, Εφαρμογών Πληροφορικής, Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Επιστήμης Υπολογιστών, Ψηφιακών Συστημάτων, Πληροφορικής και τα αντίστοιχα Τ.Ε.Ι.), να επιλέγουν υποχρεωτικά ως εξεταζόμενο το μάθημα της Πληροφορικής αντί της Χημείας.
  • Οι υποψήφιοι της Ο.Π. “Θετικών Σπουδών” για τα τμήματα Μηχανικών (Τοπογράφοι, Πολιτικοί, Πολεοδόμοι, Αρχιτέκτονες, Βιομηχανικού Σχεδιασμού, Σχεδιασμού Προϊόντων, Μουσικής Τεχνολογίας και τα αντίστοιχα Τ.Ε.Ι.) καθώς και για όλα τα τμήματα Μαθηματικών (Μαθηματικών, Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Στατιστικής), να επιλέγουν ως εξεταζόμενο μάθημα μεταξύ Πληροφορικής ή Χημείας.

Η Π.ΕΚ.Α.Π. ως επιστημονική ένωση των εκπαιδευτικών Πληροφορικής, τίθεται στη διάθεση του Υπουργείου Παιδείας, τόσο για την τεχνική τεκμηρίωση, όσο και για την επιστημονική υποστήριξη όλων των απαραίτητων αλλαγών και μεταρρυθμίσεων, με σκοπό την ευόδωση της Πληροφορικής Παιδείας στο ελληνικό σχολείο.

                                                                                                                                                                                                                                                                                               Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Αύξηση αριθμού Υπευθύνων Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 31 Οκτωβρίου 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αύξηση αριθμού Υπευθύνων Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών

 

Με αφορμή την επικείμενη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος υποψηφίων για την επιλογή Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών ανά Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) επαναφέρει το θέμα της κατάργησης των Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.), στο δημόσιο διάλογο. Όπως είναι γενικά αποδεκτό, τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. αποτελούν μια από τις πιο επιτυχημένες δομές της εκπαίδευσης, που εδώ και χρόνια υποστήριζε τους εκπαιδευτικούς, επιμορφωτικά και τεχνικά, αλλά και τις σχολικές και διοικητικές μονάδες πάνω σε θέματα Πληροφορικής και Εφαρμογής των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη. Ως Π.Ε.ΚΑ.Π. επισημάναμε έγκαιρα, πόσο λανθασμένη είναι απόφαση της κατάργησης τους και καλούμε, έστω και την ύστατη στιγμή, την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να λάβει υπόψη της τα εκατοντάδες σχόλια που κατατέθηκαν στη σχετική διαβούλευση για το θέμα αυτό και να την αναθεωρήσει.

Σε περίπτωση τελικά που επιλεγεί να προχωρήσει η στελέχωση της νέας δομής των Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, η Ένωσή μας σημειώνει ότι ο συνολικός αριθμός των θέσεων δεν είναι επαρκής. Σύμφωνα με το άρθρο 14 του Νόμου 4547/12-6-2018, προβλέπεται να σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να αποσπάται με τριετή θητεία, ένας μόνο εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ86 και σε λίγες μόνο Διευθύνσεις (Α΄ Αθήνας, Β΄ Αθήνας, Γ΄ Αθήνας, Δ΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής, Πειραιά, Αχαΐας, Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Δυτικής Θεσσαλονίκης και Ηρακλείου) να αποσπώνται δύο εκπαιδευτικοί, ως υπεύθυνοι. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, είναι πρακτικά αδύνατον να λειτουργήσει η νέα δομή για την τεχνική υποστήριξη και την εφαρμογή της Πληροφορικής και των νέων Τεχνολογιών στις σχολικές μονάδες, με τόσους λίγους αποσπασμένους και είναι καταδικασμένη να αποτύχει εκ των προτέρων. Για παράδειγμα στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας, θα υπάρχει ένας υπεύθυνος για 111 Δημοτικά σχολεία και 140 Νηπιαγωγεία στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ένας υπεύθυνος για 92 Σχολεία στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ΕΚ και ΣΔΕ).

Επιπρόσθετα, ο Νόμος προβλέπει ότι οι υποψήφιοι Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, θα πρέπει να έχουν οργανική θέση σχολικής μονάδας της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Είναι όμως γνωστό, ότι ο αριθμός των υπηρετούντων εκπαιδευτικών ΠΕ86 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι πολύ μικρότερος σε σχέση με αυτό της Δευτεροβάθμιας και είναι πολύ σοβαρό το ενδεχόμενο να μην εκδηλωθεί σχετικό ενδιαφέρον από τους συναδέλφους.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. για την εύρυθμη, απρόσκοπτη και αποτελεσματικότερη λειτουργία της νέας δομής, προτείνει τα κάτωθι:

  • την απόσπαση ενός υπεύθυνου σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης ανά 30 σχολικές μονάδες,
  • την παροχή δυνατότητας αίτησης απόσπασης σε όσους έχουν οργανική θέση σχολικής μονάδας εντός της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και
  • σε οργανωτικό επίπεδο, να είναι αντίστοιχη του Κ.Ε.Α. και ΚΕ.Σ.Υ. στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, που να υπάγεται στην ευρύτερη δομή των ΠΕ.ΚΕ.Σ.

Η Ένωσή μας είναι στη διάθεση των αρμοδίων του Υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να αναπτύξουμε διεξοδικά και με την αντίστοιχη επιχειρηματολογία τις παραπάνω θέσεις, με μοναδικό στόχο τη συμβολή και τη στήριξη της νέας δομής, προς όφελος των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF