Zephyrus II: Η βραβευμένη ομάδα από τα Ιωάννινα
Η ομάδα Zephyrus II, αποτελούμενη από μαθητές και καθηγητές, κατάφερε να κερδίσει το ειδικό βραβείο Fusion(Jet) στο EUCYS 2018 στο Δουβλίνο, χάρη στο καινοτόμο αλεξίπτωτο πλαγιάς που κατασκεύασαν.
Η ομάδα Zephyrus II, αποτελούμενη από μαθητές και καθηγητές, κατάφερε να κερδίσει το ειδικό βραβείο Fusion(Jet) στο EUCYS 2018 στο Δουβλίνο, χάρη στο καινοτόμο αλεξίπτωτο πλαγιάς που κατασκεύασαν.
«Τα Τρίκαλα είναι η μοναδική ελληνική πόλη που προμηθεύει τους μαθητές των -120- σχολείων με Lego και ρομποτικά κιτ Rasberty Pi, μέσω του e-Trikala, της αμιγώς δημοτικής εταιρίας που ιδρύθηκε το 2008 με σκοπό να χρηματοδοτεί την τοπική καινοτομία», έγραφε ο Guardian. Και μίλησε με τον εκπαιδευτικό που έστησε την... ομάδα που κερδίζει, τον καθηγητή Πληροφορικής, Βασίλη Σπάχο από το 7ο Λύκειο Τρικάλων. Είναι ο υπεύθυνος για το εργαστήριο εκπαιδευτικής ρομποτικής και ο άνθρωπος που βοήθησε τα παιδιά να διακριθούν σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Η HuffPost Greece μίλησε με τον κ. Σπάχο για τα επιτεύγματα των παιδιών αυτών, τους ορίζοντες που τους ανοίγει η εκπαιδευτική ρομποτική στη μάθηση αλλά και πόσο εύκολο είναι να μπει η εκπαιδευτική ρομποτική σε κάθε σχολείο της χώρας.
Στις 15/12 λήγει η προθεσμία υποβολής των προτάσεων συμμετοχής στο Διαγωνισμό Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών και από τις τις 16/12 θα ξεκινήσει η πρώτη αξιολόγηση των προτάσεων.
Για τη διοργάνωση του Διαγωνισμού θα συγκροτηθεί Επιτροπή Αξιολόγησης, η οποία θα έχει τις εξής αρμοδιότητες:
Να ελέγχει τις προτάσεις των συμμετεχόντων σχολείων αν καλύπτουν τους όρους του διαγωνισμού, ώστε να αποκλείσει από τον διαγωνισμό όσες αντιτίθενται με τους παραπάνω όρους (χρήση closed source hardware- ή closed source κώδικα).
Θα είναι υπεύθυνη για την αξιολόγηση όλων των προτάσεων.
Με σκοπό τη μέγιστη δυνατή διαφάνεια και την αξιολόγηση κάθε προσπάθειας, η επιτροπή θα μελετήσει, αξιολογήσει και θα προκρίνει τις προτάσεις από κάθε κατηγορία που διακρίνονται για την δημιουργικότητα, την έμπνευση, την ποιότητα, την πληρότητα, αλλά και τη γενικότερη σημασία τους στην εκπαίδευση.
Κάθε αίτηση θα βαθμολογηθεί ανεξάρτητα από δύο αξιολογητές, ο μέσος όρος των δύο βαθμών καθορίζει την τελική κατάταξη της αίτησης. Σε περίπτωση που η απόκλιση της βαθμολογίας των δύο αξιολογητών είναι μεγαλύτερη του 25%, η αίτηση θα αξιολογείται από τρίτο αξιολογητή και η τελική βαθμολογία της αίτησης, θα προκύπτει από το μέσο όρο των δύο εγγύτερων από τους τρεις βαθμούς.
Στην Επιτροπή Αξιολόγησης δεν μπορούν να συμμετέχουν εκπαιδευτικοί από σχολεία που έχουν υποβάλλει προτάσεις.
Για να δηλώσετε συμμετοχή στο μητρώο αξιολογητών του διαγωνισμού συμπληρώστε τα στοιχεία σας σε αυτή τη φόρμα
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών έχει ως στόχο την εισαγωγή στην εκπαίδευση υλικού και λογισμικού που ανοίγει ορίζοντες, ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα των μαθητών, δεν θέτει φραγμούς στην επινοητικότητα και την πρωτοβουλία τους χωρίς να επιβάλλει σε μαθητές και τις οικογένειες τους τη χρήση συγκεκριμένων "κλειστών" προϊόντων.
Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ), θα συμμετέχει στο πρόγραμμα Google Summer of Code το 2019 ως mentor organization, και θα στηρίξει έργα ανοιχτού κώδικα από φοιτητές και ερευνητές των ελληνικών πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων.
To GSoC προσφέρει σε φοιτητές από όλο τον κόσμο την ευκαιρία να συμβάλουν σε ένα έργο ανοιχτού κώδικα, και να μάθουν πώς είναι να εργάζονται σε ένα περιβάλλον ανάπτυξης λογισμικού. Κάθε καλοκαίρι συμμετέχουν στο GSoC χιλιάδες φοιτητές από όλο τον κόσμο αποκομίζοντας σημαντικές εμπειρίες συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη δημοφιλών έργων ανοικτού λογισμικού. To GSoC υλοποιείται σε παγκόσμιο επίπεδο και από το 2005 που ξεκίνησε έχουν συμμετάσχει σε αυτό περισσότεροι από 13.000 φοιτητές από 147 χώρες με αποτέλεσμα να παραχθούν περισσότερες από 33.000.000 γραμμές κώδικα για 608 οργανισμούς ανοιχτού λογισμικού.
Στο Google Summer of Code 2018 συμμετείχαν 212 οργανισμοί από 101 χώρες και 1223 φοιτητές σε εκατοντάδες έργα ανοιχτού κώδικα. Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ, eellak.gr) συμμετείχε στο GSOC με 10 έργα ανοιχτού κώδικα και με 4 έργα το 2017.
Τα 10 έργα ανοιχτού κώδικα του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών, που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του GSoC 2018 είναι τα εξής: Adding Greek language on NLP library Spacy.io, Extraction of Responsibilities from the Government Gazette, Epoptes, Government Gazette text mining, cross linking, and codification, Legal Templates for LibreOffice, Clio — Software Components and IP Management System, WSO2 Identity Server Userstore, Python PenTest Library (PyPen), Greek glyphs in the Open Source Fonts ArimaMadurai και Greek glyphs in the Open Source Fonts Cantarell.
Ο ΕΕΛΛΑΚ συμμετείχε και στο Google Summer of Code 2017 με 4 έργα ανοιχτού κώδικα (Open Source Δι@υγεια, Greek scripts for Eczar fonts, Donation – Box και Mix-net implementation Zeus).
Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών - ΕΕΛΛΑΚ καλεί τα μέλη της ακαδημαϊκής-ερευνητικής κοινότητας σε συνεργασία με φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα να προτείνουν επεκτάσεις έργων ανοιχτού κώδικα που χρησιμοποιούνται ευρέως στην Ελλάδα για να ενταχθούν στο Google Summer of Code 2019, συμπληρώνοντας αυτή τη φόρμα.
Το SELFIE αποτελεί μία από τις 11 πρωτοβουλίες του σχεδίου δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ψηφιακή εκπαίδευση, που έχει ως σκοπό να ενισχύσει τις ψηφιακές δεξιότητες στην Ευρώπη και να υποστηρίξει την καινοτόμο χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση και τη μάθηση.
Η Βικιπαίδεια, συχνά, κατακρίνεται για την αξιοπιστία της, παρόλα αυτά παραμένει μία από τις διασημότερες πηγές γνώσης στον κόσμο. Σύμφωνα, με τωρινά δεδομένα, η διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια βρίσκεται στην 5η θέση στην κατηγορία των ιστοτόπων που «επισκέπτονται» οι χρήστες (προηγούνται το Google, το Youtube, το Facebook και το Baidu).
Αθήνα, 20 Δεκεμβρίου 2018
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής
Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) διοργανώνει το Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής κάθε χρόνο σε διαφορετική πόλη, σε συνεργασία με τα τοπικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Σκοπός του συνεδρίου είναι η ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα που αφορούν τις σύγχρονες προσεγγίσεις της διδασκαλίας και της διδακτικής της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ο απώτερος στόχος του είναι να ενθαρρύνει και να προωθήσει την επικοινωνία και την ανάπτυξη ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ εκπαιδευτικών της Πληροφορικής, στελεχών της εκπαίδευσης, επιστημόνων, ερευνητών και γενικότερα όλων όσων ενδιαφέρονται για τα ζητήματα της Πληροφορικής και των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Το 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής, με θέμα «Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη από 4 έως 6 Οκτωβρίου 2019. Χώρος διεξαγωγής ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΕΛΕΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΠΑ.ΜΑΚ.). Περισσότερες πληροφορίες στην 1η Ανακοίνωση που θα δημοσιευτεί στις αρχές του νέου έτους.
Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.
Κατεβάστε σε PDF
Αθήνα, 30 Νοεμβρίου 2018
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Με το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που ανακοίνωσε πρόσφατα το Υπουργείο Παιδείας, καταργείται η διδασκαλία του μαθήματος Πληροφορικής στην Ομάδα Προσανατολισμού “Θετικών Σπουδών” κι αυτό παρά το ότι η Πληροφορική ανήκει στις Θετικές επιστήμες. Επιπλέον, τα τμήματα Πληροφορικής διχοτομούνται αναγκαστικά σε δύο Ομάδες Προσανατολισμού (Ο.Π.), στα τμήματα Πληροφορικής που ανήκουν στην Ο.Π. “Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής” και στα τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής που ανήκουν στην Ο.Π. “Θετικών Σπουδών”. Η διχοτόμηση των τμημάτων Πληροφορικής σε δύο διακριτές ομάδες είναι αντιεπιστημονική, εφ’ όσον αγνοεί ότι τα τμήματα αυτά θεραπεύουν το ίδιο επιστημονικό αντικείμενο.
Επιπλέον θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στους υποψήφιους μαθητές διότι:
Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) θεωρεί ότι οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. “Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής” θα πρέπει να συνεχίσουν να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης, εκτός των τμημάτων Πληροφορικής και Οικονομίας που είναι ο βασικός πυρήνας της Ομάδας Προσανατολισμού και στα τμήματα Φυσικής Αγωγής, Αγωγής και Εκπαίδευσης, Τεχνών καθώς και στις Στρατιωτικές Σχολές. Δηλαδή, σε όλα τα τμήματα στα οποία υπήρχε ήδη καθολική πρόσβαση ανεξαρτήτως επιστημονικής κατεύθυνσης των υποψηφίων.
Επιπρόσθετα, η Ένωσή μας, για τον εξορθολογισμό και τη θεραπεία των στρεβλώσεων που προξενούνται από τη διχοτόμηση των τμημάτων Πληροφορικής σε διαφορετικές Ομάδες Προσανατολισμού, προτείνει τα κάτωθι:
Η Π.ΕΚ.Α.Π. ως επιστημονική ένωση των εκπαιδευτικών Πληροφορικής, τίθεται στη διάθεση του Υπουργείου Παιδείας, τόσο για την τεχνική τεκμηρίωση, όσο και για την επιστημονική υποστήριξη όλων των απαραίτητων αλλαγών και μεταρρυθμίσεων, με σκοπό την ευόδωση της Πληροφορικής Παιδείας στο ελληνικό σχολείο.
Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.
Κατεβάστε σε PDF
Αθήνα, 31 Οκτωβρίου 2018
Αύξηση αριθμού Υπευθύνων Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών
Με αφορμή την επικείμενη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος υποψηφίων για την επιλογή Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών ανά Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) επαναφέρει το θέμα της κατάργησης των Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.), στο δημόσιο διάλογο. Όπως είναι γενικά αποδεκτό, τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. αποτελούν μια από τις πιο επιτυχημένες δομές της εκπαίδευσης, που εδώ και χρόνια υποστήριζε τους εκπαιδευτικούς, επιμορφωτικά και τεχνικά, αλλά και τις σχολικές και διοικητικές μονάδες πάνω σε θέματα Πληροφορικής και Εφαρμογής των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη. Ως Π.Ε.ΚΑ.Π. επισημάναμε έγκαιρα, πόσο λανθασμένη είναι απόφαση της κατάργησης τους και καλούμε, έστω και την ύστατη στιγμή, την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να λάβει υπόψη της τα εκατοντάδες σχόλια που κατατέθηκαν στη σχετική διαβούλευση για το θέμα αυτό και να την αναθεωρήσει.
Σε περίπτωση τελικά που επιλεγεί να προχωρήσει η στελέχωση της νέας δομής των Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, η Ένωσή μας σημειώνει ότι ο συνολικός αριθμός των θέσεων δεν είναι επαρκής. Σύμφωνα με το άρθρο 14 του Νόμου 4547/12-6-2018, προβλέπεται να σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να αποσπάται με τριετή θητεία, ένας μόνο εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ86 και σε λίγες μόνο Διευθύνσεις (Α΄ Αθήνας, Β΄ Αθήνας, Γ΄ Αθήνας, Δ΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής, Πειραιά, Αχαΐας, Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Δυτικής Θεσσαλονίκης και Ηρακλείου) να αποσπώνται δύο εκπαιδευτικοί, ως υπεύθυνοι. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, είναι πρακτικά αδύνατον να λειτουργήσει η νέα δομή για την τεχνική υποστήριξη και την εφαρμογή της Πληροφορικής και των νέων Τεχνολογιών στις σχολικές μονάδες, με τόσους λίγους αποσπασμένους και είναι καταδικασμένη να αποτύχει εκ των προτέρων. Για παράδειγμα στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας, θα υπάρχει ένας υπεύθυνος για 111 Δημοτικά σχολεία και 140 Νηπιαγωγεία στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ένας υπεύθυνος για 92 Σχολεία στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ΕΚ και ΣΔΕ).
Επιπρόσθετα, ο Νόμος προβλέπει ότι οι υποψήφιοι Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, θα πρέπει να έχουν οργανική θέση σχολικής μονάδας της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Είναι όμως γνωστό, ότι ο αριθμός των υπηρετούντων εκπαιδευτικών ΠΕ86 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι πολύ μικρότερος σε σχέση με αυτό της Δευτεροβάθμιας και είναι πολύ σοβαρό το ενδεχόμενο να μην εκδηλωθεί σχετικό ενδιαφέρον από τους συναδέλφους.
Η Π.Ε.ΚΑ.Π. για την εύρυθμη, απρόσκοπτη και αποτελεσματικότερη λειτουργία της νέας δομής, προτείνει τα κάτωθι:
Η Ένωσή μας είναι στη διάθεση των αρμοδίων του Υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να αναπτύξουμε διεξοδικά και με την αντίστοιχη επιχειρηματολογία τις παραπάνω θέσεις, με μοναδικό στόχο τη συμβολή και τη στήριξη της νέας δομής, προς όφελος των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.
Κατεβάστε σε PDF