ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Label Pekap 2018

Αθήνα, 31 Δεκεμβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ομάδες Εργασίας Δημοτικού και Γυμνασίου

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π., μετά τις τελευταίες επιτυχημένες διαδικτυακές εσπερίδες διαλόγου, αποφάσισε τη σύσταση ομάδων εργασίας για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Το αντικείμενο τους αφορά την ανταλλαγή απόψεων, την κατάθεση θέσεων και τη συγγραφή προτάσεων για τα:
·       Προγράμματα Σπουδών,
·       Σχολικά Βιβλία,
·       Εκπαιδευτικά Λογισμικά,
·       Εκπαιδευτικά Σενάρια και

Label PEKAP 2020

Αθήνα, 22 Δεκεμβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Απολογισμός Διαδικτυακής Εσπερίδας Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γυμνάσιο

Με συμμετοχή εκπαιδευτικών Πληροφορικής από τις περισσότερες Περιφέρειες της χώρας, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2020 Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γυμνάσιο από την Π.Ε.ΚΑ.Π. Στην εκδήλωση συμμετείχαν και Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ86, όπου διατύπωσαν απόψεις για το παρόν και το μέλλον της Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.  

Τα βασικά συμπεράσματα της Εσπερίδας ήταν:

  • Παρέμβαση στο Ι.Ε.Π. για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών
  • Συγγραφή νέων Βιβλίων
  • Μετατροπή του μαθήματος «Πληροφορική» σε δίωρο και στις υπόλοιπες τάξεις (Β’ & Γ’).
  • Δυνατότητα και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, που επιθυμούν, για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου με τη διδασκαλία του Προγράμματος προετοιμασίας για την Πιστοποίηση στην επάρκεια χρήσης των Τ.Π.Ε.
  • Ανανέωση εργαστηριακού εξοπλισμού με σύγχρονα μέσα και
  • Επαναφορά της τρίωρης εργαστηριακής απασχόλησης, που καταργήθηκε το 2016. 

Label Pekap 2018

Αθήνα, 23 Δεκεμβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αναβολή Εκλογών

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων που ισχύουν, αλλά και την παράταση της θητείας των διοικητικών οργάνων των συνδικαλιστικών οργανώσεων εργαζομένων έως τις 30/6/2021 (Νόμος 4756/2020 - Άρθρο 72), αποφάσισε την αναβολή της Εκλογοαπολογιστικής Γενικής Συνέλευσης και των Αρχαιρεσιών της Ένωσης, που είχαν προγραμματιστεί για το μήνα Δεκέμβριο.

Η νέα ημερομηνία διεξαγωγής των παραπάνω διαδικασιών θα εξαρτηθεί από την πορεία του ιού  στη χώρα μας και θα ανακοινωθεί με σχετικό Δελτίο Τύπου, ενώ θα αποσταλεί προς ενημέρωση σε όλα τα τακτικά μέλη μας.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.


Κατεβάστε σε PDF

 

Label PEKAP 2020

Αθήνα, 30 Νοεμβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γυμνάσιο

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. διοργανώνει Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γυμνάσιο, την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2020 και από ώρα 19:00 έως 21:30. Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της καλύτερης ενημέρωσης των καθηγητών Πληροφορικής, της καταγραφής των προβλημάτων του κλάδου και της ανάπτυξης ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ των συναδέλφων.

Βασικοί άξονες της Εσπερίδας είναι:

- Επιμόρφωση στις λειτουργίες Breakout Sessions, Polling της Webex της Cisco και εφαρμογή τους στο Netiquette μιας συνεδρίασης

- Πρόγραμμα Σπουδών

- Εκπαιδευτικά Λογισμικά

- Διδακτικά Σενάρια

- Πρόγραμμα Προετοιμασίας για την Πιστοποίηση της επάρκειας χρήσης ΤΠΕ και

- Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής. 

Label PEKAP 2020

Αθήνα, 31 Οκτωβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Απολογισμός Διαδικτυακής Εσπερίδας Διαλόγου για την Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο

Με συμμετοχή εκπαιδευτικών Πληροφορικής από όλες τις Περιφέρειες της χώρας, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020 Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο από την Π.Ε.ΚΑ.Π. Στην εκδήλωση συμμετείχαν και Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ86, όπου διατύπωσαν απόψεις για το παρόν και το μέλλον της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.  

Τα βασικά συμπεράσματα της Εσπερίδας ήταν:

  • Παρέμβαση στο Ι.Ε.Π. για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών
  • Μετονομασία του μαθήματος σε «Πληροφορική»
  • Διδασκαλία του μαθήματος σε δίωρη βάση (Γ’–ΣΤ’ τάξη)
  • Συγγραφή Οδηγού εκπαιδευτικού ως Διδακτικό Εγχειρίδιο

Αθήνα, 15 Οκτωβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική

στο Δημοτικό Σχολείο

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. διοργανώνει Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο, την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020 και από ώρα 19:00 έως 21:30. Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της καλύτερης ενημέρωσης των καθηγητών Πληροφορικής, της καταγραφής των προβλημάτων του κλάδου και της ανάπτυξης ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ των συναδέλφων.

Βασικοί άξονες της Εσπερίδας είναι:

- Πρόγραμμα Σπουδών

- Οδηγίες Διδασκαλίας και Διδακτέα Ύλη  μαθήματος Τ.Π.Ε.

- Διδακτικά Εγχειρίδια και Σενάρια

Αθήνα, 31 Ιουλίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Προτάσεις για την ενίσχυση του Πληροφορικού Γραμματισμού

 

Με αφορμή τη δημοσίευση των βασικών σημείων της έκθεσής της «Επιτροπής Πισσαρίδη» για την  ανάπτυξη της οικονομίας, η Π.Ε.ΚΑ.Π. επαναφέρει στο δημόσιο διάλογο τις προτάσεις της για την ενίσχυση του Πληροφορικού Γραμματισμού στο Ελληνικό σχολείο. Η εν λόγω έκθεση επισημαίνει, μεταξύ άλλων, την ανάγκη εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες και προώθησης της τεχνολογίας αιχμής, της καινοτομίας και της ψηφιοποίησης. Σήμερα όμως στο εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ παρατηρείται σημαντική αύξηση των ωρών διδασκαλίας μαθημάτων Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με τις τελευταίες Υπουργικές Αποφάσεις (ΦΕΚ 2265/Β/12-06-2020 & ΦΕΚ 2338/Β/15-06-2020), εντούτοις  απαιτούνται αρκετά βήματα ακόμη για την ενδυνάμωση και καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών. 

Η Ένωση μας, από τον Νοέμβριο του 2019 (ΑΠ 12/28-11-2019), έχει καταθέσει στο Υ.ΠΑΙ.Θ. ολοκληρωμένο υπόμνημα θέσεων για την ουσιαστική αναβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας αλλά και των ψηφιακών υποδομών των σχολείων. Συνοπτικά έχουμε προτείνει τα κάτωθι (αναλυτικά αναφέρονται στο Παράρτημα).

Πρόσβαση στα Α.Ε.Ι.

Εξέταση στο μάθημα «Πληροφορική» για την εισαγωγή των υποψηφίων σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής (και των συναφή ως προς το επιστημονικό τους πεδίο) των Α.Ε.Ι.

Αθήνα, 15 Ιουλίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας για την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

 

Τη Δευτέρα 13 Ιουλίου 2020, η Π.Ε.ΚΑ.Π. συμμετείχε σε συνάντηση φορέων στο Υ.ΠΑΙ.Θ. με θέμα την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (ΕξΑΕ), κατόπιν πρόσκλησης από το γραφείο της Υπουργού Παιδείας. Κατά τη διάρκεια της 3ώρης συζήτησης, εκφράσαμε τις απόψεις μας για τον τρόπο εφαρμογής της ΕξΑΕ, επισημάναμε προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά την πρόσφατη υλοποίησή της και διατυπώσαμε προτάσεις για την επίλυσή τους.

Κοινό συμπέρασμα ήταν ότι σε περίπτωση νέας έξαρσης της πανδημίας στη χώρα, η επιστήμη της Πληροφορικής και οι εφαρμογές της στην εκπαιδευτική διαδικασία, μπορούν να αξιοποιηθούν κατάλληλα, προκειμένου οι μαθητές να διατηρήσουν την επαφή με τα μαθήματά τους. Διαβάστε περισσότερα στο σχετικό Δελτίο Τύπου.

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Κατεβάστε σε PDF

 Label Pekap 2018

Αθήνα, 30 Ιουνίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων

Πληροφορικής ΓΕ.Λ. & ΕΠΑ.Λ.

 

ΓΕ.Λ.

 Πληροφορική

 Τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, χωρίς προβλήματα στη διατύπωση και κάλυπταν ευρύ φάσμα της ύλης. Οι σωστά προετοιμασμένοι μαθητές δεν αντιμετώπισαν δυσκολίες. Ιδιαίτερης προσοχής έχρηζε το θέμα Δ2α.

 

ΕΠΑ.Λ.

Δίκτυα Υπολογιστών

 Τα θέματα κάλυπταν μεγάλο μέρος της εξεταζόμενης ύλης του μαθήματος και ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια. Χαρακτηρίζονται ως βατά και ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας για τους μαθητές Ιδιαίτερης προσοχής έχρηζε το θέμα Γ1.

 

Αθήνα, 8 Ιουνίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Παρατηρήσεις επί της συζήτησης του Σ/Ν «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»

Με αφορμή την ολοκλήρωση της συζήτησης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής του Σχεδίου Νόμου «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρεί ότι οι δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας, περί προσθήκης 3 ωρών διδασκαλίας μαθημάτων Πληροφορικής, 1 ώρα στο Γυμνάσιο και 2 ώρες στο Λύκειο, κινούνται μεν στη σωστή κατεύθυνση, αλλά αποτελούν ένα μικρό μόνο βήμα προς την ενίσχυση του Πληροφορικού γραμματισμού και της καλλιέργειας ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών. Η Ένωση μας κατέθεσε στη δημόσια διαβούλευση, αναλυτικό και τεκμηριωμένο υπόμνημα, (Δ.Τ.- 30/4/2020), για τις αναγκαίες τομές και ριζικές αλλαγές, που απαιτούνται στο εκπαιδευτικό σύστημα, σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα και οδηγίες, με μοναδικό γνώμονα τη ψηφιακή πρόοδο του Ελληνικού Σχολείου.

Συγκεκριμένα προτείναμε, μεταξύ άλλων, τα εξής:

  • Εξέταση στο μάθημα «Πληροφορική» για την εισαγωγή των υποψηφίων σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής (και των συναφή) των Α.Ε.Ι.
  • Μετατροπή του μαθήματος Γενικής Παιδείας της Β τάξης ΓΕ.Λ., «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», σε δίωρο.
  • Επαναφορά του μαθήματος Γενικής Παιδείας της Β τάξης «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», στα Εσπερινά ΓΕ.Λ.
  • Μετατροπή του μαθήματος Επιλογής «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α τάξης ΓΕ.Λ., σε Γενικής Παιδείας.
  • Διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής του Γυμνασίου, όλων τω τάξεων, σε δίωρη βάση.
  • Εφαρμογή του «Προγράμματος προετοιμασίας για την πιστοποίηση στην επάρκεια χρήσης των Τ.Π.Ε.» και για τους μαθητές που φοιτούν στη Β’ Γυμνασίου.
  • Αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος «Τεχνολογίες της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας» στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού (Γ’ έως ΣΤ’).

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, να μελετήσει και να υιοθετήσει τις παρατηρήσεις μας στην επικείμενη έκδοση Υπουργικών Αποφάσεων για τα Ωρολόγια Προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου, αλλά και να προχωρήσει άμεσα στην απαραίτητη νομοτεχνική βελτίωση στο άρθρο, που αφορά την κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία. Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θα συνεχίσει τις παρεμβάσεις της, με την κατάθεση εποικοδομητικών και βελτιωτικών προτάσεων, με στόχο την ουσιαστική αναβάθμιση της παρεχόμενης Πληροφορικής Παιδείας.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

 

ΝΕΑ

Η πληροφορική στη Θετική κατεύθυνση

https://www.esos.gr/sites/default/files/styles/slider/public/article-listing-images/exetaseis_5.jpgΤο σχέδιο για το νέο εξεταστικό που είδε το φως της δημοσιότητας έκρυβε μία δυσάρεστη έκπληξη: την απουσία της Πληροφορικής από τη Θετική ομάδα προσανατολισμού και ταυτόχρονα την ύπαρξη της σε μία, ξένη και ασύνδετη με αυτή, ομάδα, των Οικονομικών.

Περισσότερα

Ψηφιακές οι πιο δυσεύρετες δεξιότητες στην αγορά εργασίας!

https://eretikos.gr/wp-content/uploads/2018/09/pc_708_1.jpgΚυβερνοασφάλεια, data analytics, ψηφιακή τεχνολογία και ρομποτική αυτοματοποίηση διαδικασιών είναι μερικές μόνο από τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αναζητούν οι επιχειρήσεις στην αγορά εργασίας σήμερα.

Περισσότερα

Firefox Send: Εύκολη και δωρεάν αποστολή αρχείων με ασφάλεια

https://blog.mozilla.org/wp-content/uploads/2019/03/FX_Blog_Send.pngΤο Firefox Send είναι μια δωρεάν κρυπτογραφημένη υπηρεσία μεταφοράς και αποστολής αρχείων που επιτρέπει στους χρήστες να μοιράζονται αρχεία με απόλυτη ευκολία και ασφάλεια από οποιοδήποτε πρόγραμμα περιήγησης (Firefox, Chrome, Opera κλπ).

Σε αντίθεση με υπηρεσίες όπως το Google Drive ή το Dropbox που ναι μεν δίνουν αρκετά μεγάλο διαθέσιμο χώρο για αποθήκευση και αποστολή αρχείων, το Firefox Send ακολουθεί μια διαφορετική προσέγγιση η οποία και την κάνει ιδιαίτερα χρήσιμη.

Περισσότερα

Η Gravity Force στους παγκόσμιους τελικούς του διαγωνισμού 4×4 in Schools

http://adlnet.gr/wp/wp-content/uploads/2014/11/header1.pngΈνα ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός για την Ελληνική μαθητική κοινότητα αποτελεί η συμμετοχή της ομάδας Gravity Force στους παγκόσμιους τελικούς του διαγωνισμού 4×4 in Schools, που θα διενεργηθούν από 13 έως 16 Απριλίου 2019 στο University of Warwick, με τη συμμετοχή περισσότερων από 150 μαθητών από 20 χώρες. Το εισιτήριο συμμετοχής της ομάδας στους παγκόσμιους τελικούς κερδήθηκε μέσα από την συμμετοχή της, στους εθνικούς τελικούς του διαγωνισμού STEM “LAND ROVER-4×4 in schools”.

Περισσότερα

Ένα διαδραστικό παιχνίδι αποκαλύπτει τους κινδύνους του διαδικτύου

Στιγμιότυπο στο 2019 04 10 10 02 26Ενώ η προστασία των προσωπικών δεδομένων στο Διαδίκτυο συνεχίζει να προκαλεί μεγάλη ανησυχία στους καταναλωτές, η Γαλλική Οργάνωση Καταναλωτών, UFC-Que Choisir εγκαινιάζει ένα σοβαρό παιχνίδι για να βοηθήσει τους καταναλωτές να προστατεύσουν καλύτερα τα προσωπικά τους δεδομένα. Το «Αποδέχεσαι;» είναι ένα νέο διαδραστικό παιχνίδι που μας βοηθά να αντιληφθούμε τους κινδύνους που ελλοχεύουν στο διαδίκτυο σχετικά με τα προσωπικά μας δεδομένα.

Περισσότερα

Το παιχνίδι

Έκθεση «Το ΕΠΑΛ δημιουργεί» - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 29 Μαρτίου 2019

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Έκθεση «Το ΕΠΑΛ δημιουργεί»

Πραγματοποιήθηκε για 2η συνεχή χρονιά η Έκθεση με τίτλο «Το ΕΠΑΛ δημιουργεί», από τις 27 Φεβρουαρίου έως και τις 2 Μαρτίου, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σταθμού Μετρό, στο Σύνταγμα. Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν οι Τομείς και οι Ειδικότητες που λειτουργούν στα ΕΠΑΛ και εκτέθηκαν μαθητικά έργα, τα οποία δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο των εργαστηριακών μαθημάτων. Η Π.Ε.ΚΑ.Π. συμμετείχε στην Έκθεση και συνέδραμε οικονομικά στην προσπάθεια των συναδέλφων εκπαιδευτικών ΠΕ86, που είχαν αναλάβει το περίπτερο της Πληροφορικής, αναλαμβάνοντας την εκτύπωση του φυλλαδίου που μοιράστηκε στους επισκέπτες (επισυνάπτεται).

Ευελπιστούμε η Έκθεση να συνεχιστεί και την επόμενη σχολική χρονιά, με αποτελεσματικότερη οργάνωση, με περισσότερους επισκέπτες μαθητές από Γυμνάσια της χώρας και με την εξασφάλιση επαρκούς χρηματοδότησης από το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να μπορέσει να επιτύχει τους σημαντικούς στόχους της. Σε κάθε περίπτωση, η Π.Ε.ΚΑ.Π. θα στηρίξει εκ νέου την όποια εκδήλωση για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, προκειμένου να δημοσιοποιήσει στο ευρύ κοινό τις Ειδικότητες του Τομέα Πληροφορικής, αλλά και να αναδείξει το πολύπλευρο έργο μαθητών και καθηγητών των ΕΠΑΛ.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 26 Μαρτίου 2019

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Το ΥΠ.Π.Ε.Θ. έδωσε πρόσφατα σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο του νέου συστήματος εισαγωγής των μαθητών της Γ’ Λυκείου στα ΑΕΙ, με το οποίο προτείνονται καθοριστικές αλλαγές στο πλήθος των μαθημάτων και κυρίως στην κατανομή των διδακτικών ωρών. Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. μελέτησε ενδελεχώς το νέο σχέδιο και κατέληξε στα ακόλουθα:

  1. Η ισότιμη αντιμετώπιση όλων των μαθημάτων των Ομάδων Προσανατολισμού σε σχέση με τις διδακτικές ώρες κινείται σε θετική κατεύθυνση.
  2. Η προτεινόμενη αύξηση των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων των Ομάδων Προσανατολισμού δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να εμβαθύνουν στο αντικείμενο σπουδών της επιλογής τους.

Επιπρόσθετα, η Π.Ε.ΚΑ.Π. επισημαίνει ότι ο ορισμός των πανεπιστημιακών τμημάτων, που θα αντιστοιχούν στις Ομάδες Προσανατολισμού (Ο.Π.), σύμφωνα με τις οποίες θα καθορίζονται οι επιλογές-προτιμήσεις των υποψήφιων μαθητών θα πρέπει να λάβει υπόψη τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα. Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρεί ότι οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα Πληροφορικής και Οικονομίας, όσο και σε τμήματα συγγενή ως προς το επιστημονικό τους πεδίο. Αναλυτικότερα η Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα πρέπει να περιλαμβάνει:

  • τα κλασικά τμήματα Πληροφορικής (Πληροφορικής, Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Επιστήμης Υπολογιστών, Ψηφιακών Συστημάτων) χωρίς καμία εξαίρεση
  • τα τμήματα Οικονομίας και Διοίκησης
  • τα τμήματα Μαθηματικών, Γεωγραφίας και Στατιστικής χωρίς καμία εξαίρεση
  • τα τμήματα Φυσικής Αγωγής, Αγωγής και Εκπαίδευσης, Τεχνών και Στρατιωτικών Σχολών, δηλαδή αυτά στα οποία δίδεται πρόσβαση ανεξαρτήτως ομάδας προσανατολισμού.

Με την έως τώρα εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική πολιτική, στην Ο.Π. Θετικών Σπουδών εντάσσονταν κλασσικά τμήματα Πληροφορικής (που ανήκουν στην Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) αλλά και τα τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής (Ηλεκτρολόγοι, Μηχανικοί Πληροφορικής, Μηχανικοί Η/Υ, Μηχανικοί Πληροφορικής & Επικοινωνίας Συστημάτων, Ηλεκτρονικοί, Αυτοματισμού και τα αντίστοιχα ΤΕΙ). Συνέπεια των ανωτέρω, ήταν να δίνεται δυνατότητα εισαγωγής υποψηφίων σε τμήματα Πληροφορικής, χωρίς να εξετάζονται σε μάθημα Πληροφορικής και επομένως να έχουν ουσιαστικά ελλιπείς γνώσεις στο αντίστοιχο επιστημονικό πεδίο. Ως εκ τούτου η Π.Ε.ΚΑ.Π. ζητά τον εξορθολογισμό του συστήματος εισαγωγής και προτείνει:

  • Οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Θετικών Σπουδών, που επιλέγουν τμήματα Πληροφορικής (κλασικά τμήματα Πληροφορικής / τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής), να έχουν υποχρεωτικά ως εξεταζόμενο το μάθημα της Πληροφορικής.
  • Οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Θετικών Σπουδών, που επιλέγουν τμήματα Μηχανικών με συγγενή προγράμματα σπουδών ως προς το επιστημονικό πεδίο της Πληροφορικής (Τοπογράφοι, Πολιτικοί, Πολεοδόμοι, Αρχιτέκτονες, Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής, Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων, Μουσικής Τεχνολογίας), να έχουν τη δυνατότητα προαιρετικά να επιλέγουν ως εξεταζόμενο το μάθημα της Πληροφορικής.

Τέλος, το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. επισημαίνει ότι οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν δεν έχουν ολοκληρωμένο χαρακτήρα, αφού αφορούν μόνο τη Γ’ τάξη του Γενικού Λυκείου. Απαιτείται η αναδιάρθρωση του προγράμματος σπουδών των δύο πρώτων τάξεων του Λυκείου και η θέσπιση 2ωρου μαθήματος Πληροφορικής Γενικής Παιδείας τόσο στην Α’ όσο και στη Β’ Λυκείου. Η ενίσχυση της προσφερόμενης Πληροφορικής Παιδείας στο σημερινό Λύκειο, θα συντελέσει στην ολόπλευρη μόρφωση και προσωπική ανάπτυξη των μαθητών, με παράλληλη άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

 

 

 

Αιχμάλωτα κράτη: Όταν οι κυβερνήσεις της ΕΕ γίνονται κανάλι για τα εταιρικά συμφέροντα

https://i0.wp.com/opengov.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/10/2019/02/main-graphic_long-en_0.pngΗ νέα έκθεση του Corporate Europe Observatory με τίτλο «Αιχμάλωτα κράτη: Όταν οι κυβερνήσεις της ΕΕ γίνονται κανάλι για τα εταιρικά συμφέροντα» προειδοποιεί για την επιρροή που έχουν τα εταιρικά λόμπι στη λήψη αποφάσεων της ΕΕ. Τα κράτη μέλη διαδραματίζουν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων της ΕΕ, αλλά πολύ συχνά δρουν ως μεσάζοντες για τα εταιρικά συμφέροντα.

Περισσότερα

H υποβάθμιση/διάλυση της στήριξης των σχολείων σε ότι αφορά τις νέες τεχνολογίες

https://www.alfavita.gr/sites/default/files/styles/default/public/images/2019/01/pliktologio-ypologistis.jpg?itok=G8F2JbtgΤης Γεωργίας Μενούνου, Τεχνικός υπεύθυνος πρώην ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ανατολικής Αττικής

Με την ψήφιση του Νόμου 4547 για την «Αναδιοργάνωση των Δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» τον Ιούνη 2018, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας μεταξύ άλλων υποβάθμισε τη στήριξη των σχολείων σε ότι αφορά τις νέες τεχνολογίες. Το έργο αυτό είχαν αναλάβει για πάνω από 20 χρόνια τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ (Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών).

Περισσότερα

STEAM στην εκπαιδευτική διαδικασία: Συμμετοχή 1ου Γυμνασίου Βριλησσίων στο Διαγωνισμό F1 in Schools

https://i2.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2019/02/Car-GNTM.pngΟι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Βριλησσίων συμμετέχουν για δεύτερη φορά στον διεθνή διαγωνισμό ‘’F1 in schools’’ ο οποίος διεξάγεται εδώ και 13 χρόνια – υπο την αιγίδα της F1-, στο πλαίσιο του οποίου καλούνται να σχεδιάσουν, κατασκευάσουν και να συμμετέχουν σε αγώνα με ένα μονοθέσιο αγωνιστικό αυτοκίνητο μινιατούρα από πολυαιθάνιο, συντονιζόμενοι γυμνάσια και λύκεια από όλη την Ευρώπη αλλα και τον υπόλοιπο κόσμο . Σκοπός της συμμετοχής είναι να αποκτήσουν γνώσεις αλλά και δεξιότητες σχετικά με τη δημιουργία, την καινοτομία και τη δημιουργικότητα αλλά και να μάθουν την έννοια του επιχειρείν, μέσα από τη συνεργασία και την ομαδικότητα.

Περισσότερα