ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Label Pekap 2018

Αθήνα, 31 Δεκεμβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ομάδες Εργασίας Δημοτικού και Γυμνασίου

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π., μετά τις τελευταίες επιτυχημένες διαδικτυακές εσπερίδες διαλόγου, αποφάσισε τη σύσταση ομάδων εργασίας για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Το αντικείμενο τους αφορά την ανταλλαγή απόψεων, την κατάθεση θέσεων και τη συγγραφή προτάσεων για τα:
·       Προγράμματα Σπουδών,
·       Σχολικά Βιβλία,
·       Εκπαιδευτικά Λογισμικά,
·       Εκπαιδευτικά Σενάρια και

Label PEKAP 2020

Αθήνα, 22 Δεκεμβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Απολογισμός Διαδικτυακής Εσπερίδας Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γυμνάσιο

Με συμμετοχή εκπαιδευτικών Πληροφορικής από τις περισσότερες Περιφέρειες της χώρας, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2020 Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γυμνάσιο από την Π.Ε.ΚΑ.Π. Στην εκδήλωση συμμετείχαν και Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ86, όπου διατύπωσαν απόψεις για το παρόν και το μέλλον της Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.  

Τα βασικά συμπεράσματα της Εσπερίδας ήταν:

  • Παρέμβαση στο Ι.Ε.Π. για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών
  • Συγγραφή νέων Βιβλίων
  • Μετατροπή του μαθήματος «Πληροφορική» σε δίωρο και στις υπόλοιπες τάξεις (Β’ & Γ’).
  • Δυνατότητα και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, που επιθυμούν, για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου με τη διδασκαλία του Προγράμματος προετοιμασίας για την Πιστοποίηση στην επάρκεια χρήσης των Τ.Π.Ε.
  • Ανανέωση εργαστηριακού εξοπλισμού με σύγχρονα μέσα και
  • Επαναφορά της τρίωρης εργαστηριακής απασχόλησης, που καταργήθηκε το 2016. 

Label Pekap 2018

Αθήνα, 23 Δεκεμβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αναβολή Εκλογών

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων που ισχύουν, αλλά και την παράταση της θητείας των διοικητικών οργάνων των συνδικαλιστικών οργανώσεων εργαζομένων έως τις 30/6/2021 (Νόμος 4756/2020 - Άρθρο 72), αποφάσισε την αναβολή της Εκλογοαπολογιστικής Γενικής Συνέλευσης και των Αρχαιρεσιών της Ένωσης, που είχαν προγραμματιστεί για το μήνα Δεκέμβριο.

Η νέα ημερομηνία διεξαγωγής των παραπάνω διαδικασιών θα εξαρτηθεί από την πορεία του ιού  στη χώρα μας και θα ανακοινωθεί με σχετικό Δελτίο Τύπου, ενώ θα αποσταλεί προς ενημέρωση σε όλα τα τακτικά μέλη μας.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.


Κατεβάστε σε PDF

 

Label PEKAP 2020

Αθήνα, 30 Νοεμβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γυμνάσιο

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. διοργανώνει Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γυμνάσιο, την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2020 και από ώρα 19:00 έως 21:30. Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της καλύτερης ενημέρωσης των καθηγητών Πληροφορικής, της καταγραφής των προβλημάτων του κλάδου και της ανάπτυξης ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ των συναδέλφων.

Βασικοί άξονες της Εσπερίδας είναι:

- Επιμόρφωση στις λειτουργίες Breakout Sessions, Polling της Webex της Cisco και εφαρμογή τους στο Netiquette μιας συνεδρίασης

- Πρόγραμμα Σπουδών

- Εκπαιδευτικά Λογισμικά

- Διδακτικά Σενάρια

- Πρόγραμμα Προετοιμασίας για την Πιστοποίηση της επάρκειας χρήσης ΤΠΕ και

- Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής. 

Label PEKAP 2020

Αθήνα, 31 Οκτωβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Απολογισμός Διαδικτυακής Εσπερίδας Διαλόγου για την Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο

Με συμμετοχή εκπαιδευτικών Πληροφορικής από όλες τις Περιφέρειες της χώρας, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020 Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο από την Π.Ε.ΚΑ.Π. Στην εκδήλωση συμμετείχαν και Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ86, όπου διατύπωσαν απόψεις για το παρόν και το μέλλον της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.  

Τα βασικά συμπεράσματα της Εσπερίδας ήταν:

  • Παρέμβαση στο Ι.Ε.Π. για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών
  • Μετονομασία του μαθήματος σε «Πληροφορική»
  • Διδασκαλία του μαθήματος σε δίωρη βάση (Γ’–ΣΤ’ τάξη)
  • Συγγραφή Οδηγού εκπαιδευτικού ως Διδακτικό Εγχειρίδιο

Αθήνα, 15 Οκτωβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική

στο Δημοτικό Σχολείο

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. διοργανώνει Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο, την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020 και από ώρα 19:00 έως 21:30. Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της καλύτερης ενημέρωσης των καθηγητών Πληροφορικής, της καταγραφής των προβλημάτων του κλάδου και της ανάπτυξης ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ των συναδέλφων.

Βασικοί άξονες της Εσπερίδας είναι:

- Πρόγραμμα Σπουδών

- Οδηγίες Διδασκαλίας και Διδακτέα Ύλη  μαθήματος Τ.Π.Ε.

- Διδακτικά Εγχειρίδια και Σενάρια

Αθήνα, 31 Ιουλίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Προτάσεις για την ενίσχυση του Πληροφορικού Γραμματισμού

 

Με αφορμή τη δημοσίευση των βασικών σημείων της έκθεσής της «Επιτροπής Πισσαρίδη» για την  ανάπτυξη της οικονομίας, η Π.Ε.ΚΑ.Π. επαναφέρει στο δημόσιο διάλογο τις προτάσεις της για την ενίσχυση του Πληροφορικού Γραμματισμού στο Ελληνικό σχολείο. Η εν λόγω έκθεση επισημαίνει, μεταξύ άλλων, την ανάγκη εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες και προώθησης της τεχνολογίας αιχμής, της καινοτομίας και της ψηφιοποίησης. Σήμερα όμως στο εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ παρατηρείται σημαντική αύξηση των ωρών διδασκαλίας μαθημάτων Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με τις τελευταίες Υπουργικές Αποφάσεις (ΦΕΚ 2265/Β/12-06-2020 & ΦΕΚ 2338/Β/15-06-2020), εντούτοις  απαιτούνται αρκετά βήματα ακόμη για την ενδυνάμωση και καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών. 

Η Ένωση μας, από τον Νοέμβριο του 2019 (ΑΠ 12/28-11-2019), έχει καταθέσει στο Υ.ΠΑΙ.Θ. ολοκληρωμένο υπόμνημα θέσεων για την ουσιαστική αναβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας αλλά και των ψηφιακών υποδομών των σχολείων. Συνοπτικά έχουμε προτείνει τα κάτωθι (αναλυτικά αναφέρονται στο Παράρτημα).

Πρόσβαση στα Α.Ε.Ι.

Εξέταση στο μάθημα «Πληροφορική» για την εισαγωγή των υποψηφίων σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής (και των συναφή ως προς το επιστημονικό τους πεδίο) των Α.Ε.Ι.

Αθήνα, 15 Ιουλίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας για την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

 

Τη Δευτέρα 13 Ιουλίου 2020, η Π.Ε.ΚΑ.Π. συμμετείχε σε συνάντηση φορέων στο Υ.ΠΑΙ.Θ. με θέμα την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (ΕξΑΕ), κατόπιν πρόσκλησης από το γραφείο της Υπουργού Παιδείας. Κατά τη διάρκεια της 3ώρης συζήτησης, εκφράσαμε τις απόψεις μας για τον τρόπο εφαρμογής της ΕξΑΕ, επισημάναμε προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά την πρόσφατη υλοποίησή της και διατυπώσαμε προτάσεις για την επίλυσή τους.

Κοινό συμπέρασμα ήταν ότι σε περίπτωση νέας έξαρσης της πανδημίας στη χώρα, η επιστήμη της Πληροφορικής και οι εφαρμογές της στην εκπαιδευτική διαδικασία, μπορούν να αξιοποιηθούν κατάλληλα, προκειμένου οι μαθητές να διατηρήσουν την επαφή με τα μαθήματά τους. Διαβάστε περισσότερα στο σχετικό Δελτίο Τύπου.

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Κατεβάστε σε PDF

 Label Pekap 2018

Αθήνα, 30 Ιουνίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων

Πληροφορικής ΓΕ.Λ. & ΕΠΑ.Λ.

 

ΓΕ.Λ.

 Πληροφορική

 Τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, χωρίς προβλήματα στη διατύπωση και κάλυπταν ευρύ φάσμα της ύλης. Οι σωστά προετοιμασμένοι μαθητές δεν αντιμετώπισαν δυσκολίες. Ιδιαίτερης προσοχής έχρηζε το θέμα Δ2α.

 

ΕΠΑ.Λ.

Δίκτυα Υπολογιστών

 Τα θέματα κάλυπταν μεγάλο μέρος της εξεταζόμενης ύλης του μαθήματος και ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια. Χαρακτηρίζονται ως βατά και ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας για τους μαθητές Ιδιαίτερης προσοχής έχρηζε το θέμα Γ1.

 

Αθήνα, 8 Ιουνίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Παρατηρήσεις επί της συζήτησης του Σ/Ν «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»

Με αφορμή την ολοκλήρωση της συζήτησης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής του Σχεδίου Νόμου «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρεί ότι οι δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας, περί προσθήκης 3 ωρών διδασκαλίας μαθημάτων Πληροφορικής, 1 ώρα στο Γυμνάσιο και 2 ώρες στο Λύκειο, κινούνται μεν στη σωστή κατεύθυνση, αλλά αποτελούν ένα μικρό μόνο βήμα προς την ενίσχυση του Πληροφορικού γραμματισμού και της καλλιέργειας ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών. Η Ένωση μας κατέθεσε στη δημόσια διαβούλευση, αναλυτικό και τεκμηριωμένο υπόμνημα, (Δ.Τ.- 30/4/2020), για τις αναγκαίες τομές και ριζικές αλλαγές, που απαιτούνται στο εκπαιδευτικό σύστημα, σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα και οδηγίες, με μοναδικό γνώμονα τη ψηφιακή πρόοδο του Ελληνικού Σχολείου.

Συγκεκριμένα προτείναμε, μεταξύ άλλων, τα εξής:

  • Εξέταση στο μάθημα «Πληροφορική» για την εισαγωγή των υποψηφίων σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής (και των συναφή) των Α.Ε.Ι.
  • Μετατροπή του μαθήματος Γενικής Παιδείας της Β τάξης ΓΕ.Λ., «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», σε δίωρο.
  • Επαναφορά του μαθήματος Γενικής Παιδείας της Β τάξης «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», στα Εσπερινά ΓΕ.Λ.
  • Μετατροπή του μαθήματος Επιλογής «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α τάξης ΓΕ.Λ., σε Γενικής Παιδείας.
  • Διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής του Γυμνασίου, όλων τω τάξεων, σε δίωρη βάση.
  • Εφαρμογή του «Προγράμματος προετοιμασίας για την πιστοποίηση στην επάρκεια χρήσης των Τ.Π.Ε.» και για τους μαθητές που φοιτούν στη Β’ Γυμνασίου.
  • Αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος «Τεχνολογίες της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας» στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού (Γ’ έως ΣΤ’).

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, να μελετήσει και να υιοθετήσει τις παρατηρήσεις μας στην επικείμενη έκδοση Υπουργικών Αποφάσεων για τα Ωρολόγια Προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου, αλλά και να προχωρήσει άμεσα στην απαραίτητη νομοτεχνική βελτίωση στο άρθρο, που αφορά την κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία. Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θα συνεχίσει τις παρεμβάσεις της, με την κατάθεση εποικοδομητικών και βελτιωτικών προτάσεων, με στόχο την ουσιαστική αναβάθμιση της παρεχόμενης Πληροφορικής Παιδείας.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

 

ΝΕΑ

Σχολές Επιστημονικού Πεδίου Οικονομίας και Πληροφορικής

Αθήνα, 26 Φεβρουαρίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σχολές Επιστημονικού Πεδίου Οικονομίας και Πληροφορικής

Με αφορμή την πρόσφατη δημοσίευση του ΦΕΚ με την Κατάταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων Τμημάτων στα Επιστημονικά Πεδία (ΦΕΚ 345/7-2-2020), το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια και την απόλυτη αντίθεσή της στη σχετική υπουργική απόφαση. Δυστυχώς, η νέα πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. συνεχίζει τις λανθασμένες επιλογές της προηγούμενης κυβέρνησης, δίνοντας τη δυνατότητα εισαγωγής υποψηφίων σε τμήματα Πληροφορικής, χωρίς να εξετάζονται σε μάθημα Πληροφορικής και επομένως να έχουν ουσιαστικά ελλιπείς γνώσεις στο αντίστοιχο επιστημονικό πεδίο.

Η Ένωσή μας επισημαίνει ότι ο ορισμός των Πανεπιστημιακών τμημάτων, που θα αντιστοιχούν στις Ομάδες Προσανατολισμού (Ο.Π.), σύμφωνα με τις οποίες θα καθορίζονται οι επιλογές-προτιμήσεις των υποψήφιων μαθητών, θα πρέπει να λάβει υπόψη τα σύγχρονα επιστημονικά και τεχνολογικά δεδομένα. Θεωρούμε ότι οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε όλα τα Πανεπιστημιακά τμήματα Πληροφορικής και Οικονομίας, όσο και σε τμήματα συγγενή ως προς το επιστημονικό τους πεδίο. Αναλυτικότερα η Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα πρέπει να περιλαμβάνει:

  • τα κλασικά τμήματα Πληροφορικής (Πληροφορικής, Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Επιστήμης Υπολογιστών, Ψηφιακών Συστημάτων) χωρίς καμία εξαίρεση.
  • τα τμήματα Οικονομίας και Διοίκησης.
  • τα τμήματα Μαθηματικών, Γεωγραφίας και Στατιστικής χωρίς καμία εξαίρεση και
  • τα τμήματα στα οποία δίδεται πρόσβαση ανεξαρτήτως Ο.Π.

Δυστυχώς, με την έως τώρα ακολουθούμενη εκπαιδευτική πολιτική, στην Ο.Π. Θετικών Σπουδών εντάσσονταν κλασσικά τμήματα Πληροφορικής (που ανήκουν στην Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) αλλά και τα τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής (Ηλεκτρολόγοι, Μηχανικοί Πληροφορικής, Μηχανικοί Η/Υ, Μηχανικοί Πληροφορικής & Επικοινωνίας Συστημάτων, Ηλεκτρονικοί και Αυτοματισμού). Ως εκ τούτου, η Π.Ε.ΚΑ.Π. ζητά άμεσα τον εξορθολογισμό του συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και προτείνει:

  • Ένταξη όλων των Τμημάτων Πληροφορικής (και των συναφών) στην Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.
  • Οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Θετικών Σπουδών, που επιλέγουν τμήματα Πληροφορικής (κλασικά τμήματα Πληροφορικής / τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής), να έχουν υποχρεωτικά ως εξεταζόμενο το μάθημα της Πληροφορικής.
  • Οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Θετικών Σπουδών, που επιλέγουν τμήματα Μηχανικών με συγγενή προγράμματα σπουδών ως προς το επιστημονικό πεδίο της Πληροφορικής (Τοπογράφοι, Πολιτικοί, Πολεοδόμοι, Αρχιτέκτονες, Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής, Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων, Μουσικής Τεχνολογίας), να έχουν τη δυνατότητα προαιρετικά να επιλέγουν ως εξεταζόμενο το μάθημα της Πληροφορικής.
  • Οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων, να δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να εμβαθύνουν στο αντικείμενο σπουδών της επιλογής τους
  • Ισότιμη αντιμετώπιση όλων των μαθημάτων των Ομάδων Προσανατολισμού σε σχέση με τις διδακτικές ώρες.

Τέλος, σημειώνουμε ότι απαιτείται η αναδιάρθρωση του Προγράμματος Σπουδών των δύο πρώτων τάξεων του Λυκείου και η θέσπιση 2ωρου εργαστηριακού μαθήματος Πληροφορικής Γενικής Παιδείας. τόσο στην Α’ όσο και στη Β’ Λυκείου. Η ενίσχυση της προσφερόμενης Πληροφορικής Παιδείας στο σημερινό Λύκειο, θα συντελέσει αποτελεσματικά στην ολόπλευρη μόρφωση και προσωπική ανάπτυξη των μαθητών και θα έχει αντίκτυπο στη βελτίωση του ψηφιακού γραμματισμού και των δεξιοτήτων τους.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Κατεβάστε σε PDF

Θέσπιση Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής (Κ.Π.Π.)

Αθήνα, 24 Φεβρουαρίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Θέσπιση Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής (Κ.Π.Π.)

Με αφορμή την πρόσφατη θέσπιση του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής (ΦΕΚ 12/Α/24-1-2020), η Π.Ε.ΚΑ.Π. χαιρετίζει την απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ. και υπενθυμίζει ότι αποτελούσε πάγιο αίτημά της την τελευταία δεκαετία. Για το λόγο αυτό, η Ένωσή μας προσκλήθηκε να συμμετάσχει στην ειδική συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής (Ε.Μ.Υ. 21/1/2020), προκειμένου να διατυπώσουμε τις θέσεις μας επί του σχεδίου νόμου και των αντίστοιχων άρθρων.

Κατά την παρέμβαση μας επισημάναμε, μεταξύ άλλων, ότι σε μια εποχή όπου η ηλεκτρονική ενσωμάτωση των πολιτών είναι το ζητούμενο, κάθε ενέργεια και πρωτοβουλία που καλλιεργεί και ενισχύει το ψηφιακό αλφαβητισμό της νέας γενιάς, είναι θετική και κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Επιπρόσθετα, τονίσαμε ότι η συνέχιση του προγράμματος προετοιμασίας για την πιστοποίηση στην επάρκεια χρήσης των Τ.Π.Ε. αλλά και η δυνατότητα δωρεάν συμμετοχής των μαθητών στη διαδικασία απόκτησης του Κ.Π.Π. είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς αποτελεί απαραίτητο εφόδιο για την επιτυχή εκπαιδευτική και επαγγελματική τους πορεία.

Εκτιμούμε ότι το Πιστοποιητικό θα τύχει ευρείας αποδοχής από την Κοινωνία και προτείνουμε τα εξής για τη λειτουργία και βελτίωσή του:

  • στελέχωση των απαραίτητων επιτροπών με εκπαιδευτικούς Πληροφορικής
  • εφαρμογή του προγράμματος προετοιμασίας και για τους μαθητές που θα φοιτήσουν στη Β’ Γυμνασίου, κατά το σχολικό έτος 2020-2021 και
  • δυνατότητα και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, που επιθυμούν, να συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο με διδασκαλία του σχετικού προγράμματος προετοιμασίας.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θα παρακολουθεί από κοντά την υλοποίηση του Κ.Π.Π. και είναι στη διάθεση των υπευθύνων του Υ.ΠΑΙ.Θ. για να συνδράμει στην επιτυχία του νέου εγχειρήματος.

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Κατεβάστε σε PDF

Συνάντηση με Γ.Γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης

Αθήνα, 30 Ιανουαρίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Συνάντηση με Γ.Γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης

 

Την Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020, το Προεδρείο της Π.Ε.ΚΑ.Π. είχε συνάντηση εργασίας με τον Γ.Γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, κ. Γεώργιο Βούτσινο. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης που διεξήχθη σε εποικοδομητικό κλίμα, οι εκπρόσωποι της Ένωσης, κατέθεσαν Υπόμνημα και ανέπτυξαν διεξοδικά τις θέσεις και της προτάσεις τους σχετικά με την Πληροφορική στο ΕΠΑ.Λ. και στα Ι.Ε.Κ., ενώ συζήτησαν εκτενώς θέματα για τη Μαθητεία και την Εκπαίδευση Ενηλίκων.

Ειδικότερα, υπογράμμισαν τα εξής σημαντικά:

  • Διατήρηση της αυτονομίας του τομέα Πληροφορικής και των 2 ειδικοτήτων στο ΕΠΑ.Λ
  • Εισαγωγή μαθημάτων Χρήσης και Εφαρμογών Η/Υ σε όλες τις ειδικότητες των Ι.Ε.Κ.
  • Απλούστευση των διαδικασιών για την υλοποίηση της Μαθητείας
  • Δημιουργία Ενιαίου Μητρώου Εκπαιδευτών Ενηλίκων
  • Υλοποίηση ειδικών προγραμμάτων για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής από Ενήλικες

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θα συνεχίσει τις συναντήσεις με στελέχη του Υ.ΠΑΙ.Θ. και τις δημόσιες παρεμβάσεις της, με στόχο την αναβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας και την ενίσχυση του ψηφιακού γραμματισμού μαθητών και πολιτών.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

14ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής - Δελτίο τύπου

Αθήνα, 28 Νοεμβρίου 2019

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

14ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. και το Παράρτημα Π.Ε.ΚΑ.Π. Δυτικής Μακεδονίας, πρόκειται να διοργανώσουν σε συνεργασία με το Τμήμα Πληροφορικής, το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών και το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, το 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής με θέμα: «Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

Το συνέδριο θα διεξαχθεί από 15 έως 17 Μαΐου 2020 στην πόλη της Καστοριάς και στόχος του είναι να ενθαρρύνει και να προωθήσει την επικοινωνία και την ανάπτυξη ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ εκπαιδευτικών, στελεχών της εκπαίδευσης, επιστημόνων και ερευνητών και γενικότερα όλων όσων ενδιαφέρονται για τη διδασκαλία και της διδακτική της Πληροφορικής και των Τ.Π.Ε.

Λεπτομέρειες για τις ημερομηνίες και οδηγίες για τη συγγραφή και υποβολή των εργασιών, θα δοθούν κατά την 1η Ανακοίνωση του συνεδρίου. Υπεύθυνοι της διοργάνωσης είναι οι:

  • Σκίκος Νικόλαος, Πρόεδρος Π.Ε.ΚΑ.Π., Υπεύθυνος Συντονιστικής Επιτροπής
  • Κωτσάκης Σταύρος, Αντιπρόεδρος Π.Ε.ΚΑ.Π.-Σ.Ε.Ε Πληροφορικής Αττικής, Υπεύθυνος Επιστημονικής Επιτροπής
  • Παπαλέξης Στέφανος, Γενικός Γραμματέας Π.Ε.ΚΑ.Π, Υπεύθυνος Επιτροπής Κριτών
  • Παναγιώτου Νικόλαος, Ταμίας Π.Ε.ΚΑ.Π., Υπεύθυνος Οργανωτικής Επιτροπής
  • Τζήμας Δημήτριος, Σ.Ε.Ε. Πληροφορικής Δυτικής Μακεδονίας, Υπεύθυνος Επιτροπής Υποστήριξης

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Κατάθεση Υπομνήματος και αίτημα για ενημερωτική συνάντηση

Αθήνα, 28 Νοεμβρίου 2019
Αρ. Πρωτ.: 12

Προς:
κα. Νίκη Κεραμέως
Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Κοιιν:
κα. Σοφία Ζαχαράκη
Υφυπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
κα Αναστασία Γκίκα
Γενική Γραμματέα Πρωτοβάθμιας/
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης& Ειδικής Αγωγής

 

 

Θέμα: Κατάθεση Υπομνήματος και αίτημα για ενημερωτική συνάντηση

 

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

 

Με αφορμή τις επικείμενες αλλαγές στην Παιδεία, που σχεδιάζονται για την επόμενη σχολική χρονιά, σας καταθέτουμε Υπόμνημα Θέσεων και Προτάσεων και θα επιθυμούσαμε να έχουμε ενημερωτική συνάντηση μαζί σας, προκειμένου να συζητηθούν εκτενώς τα θέματα που άπτονται της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Με εκτίμηση,

 

Για το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.,

 

Ο Πρόεδρος

 

 

Νικόλαος Σκίκος

 

 

 

Ο Γενικός Γραμματέας

 

 

Στέφανος Παπαλέξης

 

 

Κατεβάστε σε PDF

Should cybersecurity be taught in schools?

https://www.welivesecurity.com/wp-content/uploads/2019/11/educacion-seguridad-informatica.jpgWith education being one of the key factors in everyone’s life, the education system of any country seeks to provide children not only with elementary competencies, but also equip them with at least some of the skills that they’ll need to successfully navigate their daily lives. In our technology-infused era, then, there’s a strong argument for including also basic cybersecurity skills among the kinds of skills that help people thrive in life.

Περισσότερα

Δύο μετάλλια για την Ελλάδα στη Βαλκανική Ολυμπιάδα Πληροφορικής

https://www.defence-point.gr/news/wp-content/uploads/2019/09/balkaniki-olympiada-pliroforikis-1-790x400.jpgΔεκάδες μαθητές γυμνασίου και λυκείου, από δώδεκα βαλκανικές χώρες και την Ιταλία, διαγωνίσθηκαν στην 27η Βαλκανική Ολυμπιάδα Πληροφορικής BOI (Balkan Olympiad Informatics) που διεξήχθη στην Αθήνα. Όταν ολοκληρώθηκε η Ολυμπιάδα τα χαμόγελα ήταν πολλά, όχι μόνο για τις επιδόσεις και τις διακρίσεις, αλλά και για τις φιλίες που αναπτύχθηκαν μέσα στις έξι ημέρες που διήρκεσε η διοργάνωση. Η ελληνική ομάδα κατέκτησε δύο μετάλλια, ένα χρυσό (Ευάγγελος Πίπης, Ευαγγελική Σχολή) και ένα χάλκινο (Αναστάσιος Παναγόπουλος, Πειραματικό Γενικό Λύκειο Πατρών).

Περισσότερα

Κβαντική υπεροχή από την Google: Ο Sycamore σε 3 λεπτά, ο πιο γρήγορος συμβατικός σε 10.000 χρόνια

https://images.hellasjournal.com/2019/09/fffb5d18-quantum-computer-777x437.jpg

Η πραγματική εποχή των κβαντικών υπολογιστών μπορεί μόλις να ανέτειλε όχι με τυμπανοκρουσίες, αλλά με μια απλή διαρροή στο διαδίκτυο. Φαίνεται πως ερευνητές της Google πέτυχαν για πρώτη φορά

τη λεγόμενη «κβαντική υπεροχή», καταφέρνοντας να κάνουν με ένα κβαντικό υπολογιστή υπολογισμούς που ξεπερνούν τις δυνατότητες και του ισχυρότερου υπερ-υπολογιστή που υπάρχει σήμερα. Η ίδια η Google σε σχετικές ανακοινώσεις της υποστηρίζει πως ο δικός της κβαντικός κομπιουτερ θα είναι ένα εκατομμύριο φορές πιο γρήγορος από τον γρηγορότερο του κόσμου!

Περισσότερα