ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (ΕΝΕΚΕΜ),
ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΕΕΜΑΠΕ),
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΠΕΚΑΠ),
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΠΕΝΕΛΦΑ),
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΩΝ(ΠΕΣΥΘ),
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΘΕΑΤΡΟΥ Α.Π.Θ,
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΣΑΤΕΑ),
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (ΣΕΔΡΑΤΕ)
ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΕΡΓΟ ΘΕΑΤΕΣ
Την Τετάρτη 27 Ιουνίου 2018 πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας, την οποία διοργάνωσαν Ενώσεις και Σύλλογοι των Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων και υποστηρίχθηκε από πλήθος πρωτοβάθμιων σωματείων και συλλογικοτήτων: οι Σύλλογοι Παπαμαύρος ,Περικλής Πλουμπίδης, Ρόζα Ιμβριώτη, Σεφέρης, Σωκράτης, οι Σύλλογοι Αναπληρωτών ΠΑΣΑΔ και ΠΣΑΕΠ και ο Σύλλογος Αποφοίτων Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, Μάριος Μαυροειδής.Την κινητοποίηση στήριξε με κάλεσμά του και το ΕΕΤΕ (Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος).
Αντιπροσωπεία των Ενώσεων/Συλλόγων, μαζί με την εκπρόσωπο της ΔΟΕ από το ΠΑΜΕ Θ. Δριμάλα και του συλλόγου «Γ. Σεφέρη» Ν. Λιάκου, συναντήθηκε με τον διευθυντή ΕΑΕ Π. Κασσιανό και με τις συμβούλους του υπουργού Α. Μηλιαρέση (πρωτοβάθμια) και Ε. Γυφτάκη (δευτεροβάθμια). Οι αντιπρόσωποι των Ενώσεων υπενθύμισαν πως τα θέματα που θίγονται στο κείμενο, το οποίο κατατέθηκε από τις Ενώσεις, είναι άλυτα από πέρσι και φαίνεται πως τη φετινή σχολική χρονιά, θα διογκωθούν και θα οδηγήσουν στην ανεργία πολλούς συναδέλφους με τις υιοθετούμενες πρακτικές από το υπουργείο. Στη συνέχεια έθεσαν, μεταξύ άλλων, 3 βασικά ερωτήματα:
- Αν θα ανακληθεί (ή θα αποσαφηνιστεί) η εγκύκλιος προγραμματισμού των σχολικών μονάδων, με την οποία ορίζεται πως στις 3 Σεπτέμβρη καλούνται οι Σύλλογοι Διδασκόντων να πραγματοποιήσουν αναθέσεις, καθώς όλοι γνωρίζουμε πως οι αναπληρωτές δεν θα βρίσκονται στα σχολεία.
- Αν προβλέπεται να συσταθούν οργανικές θέσεις ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια, και πόσες.
- Τι νεότερα υπάρχουν σχετικά με τους υποσχόμενους διορισμούς (σύστημα, αριθμός).
Επιπλέον:
- Γνωστοποιήθηκαν περιπτώσεις αδιαφάνειας ως προς τις δηλώσεις κενών από τις διευθύνσεις (περίπτωση Πιερίας).
-Ζητήθηκαν στοιχεία για τις αναθέσεις που έγιναν φέτος σε ολιγοθέσια σχολεία.
-Ζητήθηκε να διευκρινιστεί πως θα αποδοθούν θέσεις διορισμού στους κλάδους ΠΕ61/71, αφού έχουν αποχαρακτηριστεί οι οργανικές θέσεις ειδικής αγωγής και
-Διατυπώθηκε το ερώτημα, με βάση ποια λογική πραγματοποιήθηκε η ενοποίηση κλάδων.
Οι εκπρόσωποι του υπουργείου κινήθηκαν σε γνώριμο ύφος, ως προς τις απαντήσεις τους, παραθέτοντας τις ίδιες με την αντίστοιχη περσινή συνάντηση.
Παραθέτουμε απόσπασμα από το δελτίο τύπου των ενώσεων που δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο του 2017, μιας και δεν υπήρξε διαφοροποίηση ως προς αυτό:
Μας παρουσίασε τα γνωστά νούμερα προσλήψεων, υπερθεμάτισε για το ότι όσοι προσλήφθηκαν προσλήφθηκαν νωρίτερα από άλλες χρονιές, για το ότι οι προσλήψεις παραμένουν στα ίδια επίπεδα.
Ως προς τα υπόλοιπα, ο κ. Κασσιανός ήταν αυτός που απάντησε στην πλειοψηφία των ζητημάτων και μας πληροφόρησε ότι:
- Ο προγραμματισμός των προσλήψεων αναμένεται να είναι ίδιος με πέρσι, δηλαδή ανακοίνωση προσλήψεων στις 5 Σεπτέμβρη. Η εγκύκλιος εκδίδεται πάντα με τον ίδιο τρόπο και δεν αλλάζει κάτι στις ισχύουσες διαδικασίες. Ισχυρίστηκε ότι οι αναθέσεις δεν θα γίνουν πριν την τοποθέτηση των αναπληρωτών. Η αύξηση των προσλήψεων στις ειδικότητες δείχνει πως το υπουργείο θέλει να παγιώσει τις θέσεις τους μέσα στο σχολείο. Απέκλεισε το ενδεχόμενο για διευκρινίσεις στην εγκύκλιο ως προς την ανάθεση αποκλειστικά για ολιγοθέσια σχολεία, καθώς υπάρχει το ενδεχόμενο ανάθεσης και εντός αστικού κέντρου.
- Για τις αδιαφανείς δηλώσεις κενών από τις διευθύνσεις παραδέχθηκε πως υπάρχουν ‘’παράπονα ‘’ ως προς τον τρόπο που το διαχειρίζονται οι διευθυντές κυρίως στη δευτεροβάθμια, στην ειδική αγωγή και όχι τόσο στην πρωτοβάθμια!!!.
- Ως προς τις ώρες που έχουν περικοπεί από το ΩΠ, ακούστηκε για άλλη και φορά το επιχείρημα περί μη παιδαγωγικότητας του 7ωρου, ότι ήταν εξαντλητικό για τους μαθητές (δεν χρειάστηκε να υπάρξουν έρευνες, η αίσθηση που αποκόμισε το υπουργείο ήταν αυτή) και η δημιουργία ανισοτήτων που δημιούργησαν τα σχολεία ΕΑΕΠ. Πρόσθεσε με νόημα πως κανένας Σύλλογος ή Ένωση δεν έχει ζητήσει την επιστροφή του ωραρίου στις 14:00 και επομένως θεωρούν πως κινήθηκαν στην σωστή κατεύθυνση .
- Η επαναφορά του μαθήματος της θεατρικής αγωγής στην Ε΄ και ΣΤ΄, σύμφωνα με τον διευθυντή ΕΑΕ, για να γίνει θα πρέπει, είτε να αυξηθεί πάλι το ωρολόγιο πρόγραμμα είτε να περικοπούν άλλα μαθήματα. Ως προς τη σύσταση των οργανικών θέσεων αυτές δεν μπορούν να γίνουν με αόριστο τρόπο αλλά πρέπει πρώτα να εγκριθεί αριθμός θέσεων διορισμού μέσω του υπουργείου οικονομικών. Επομένως, θα συσταθούν όταν αποφασιστεί και ο αριθμός διορισμών, το πιθανότερο τον Οκτώβρη. Προσπαθήσαμε μάταια να εξηγήσουμε πως για νέους κλάδους όπως οι νέες ειδικότητες που συστάθηκαν στο Δημοτικό και για τις οποίες δεν προϋπήρχαν οργανικές θέσεις, χρειάζεται μια σημαντική οργανική αποτύπωση των αναγκών, μέσα από τη σύσταση μεγάλου αριθμού οργανικών θέσεων, γιατί σε αντίθετη περίπτωση, οι εκπαιδευτικοί θα παγιδευτούν στις οργανικές τους καθώς δεν θα μπορούν να πάρουν να διεκδικήσουν μετάθεση, όπως ακριβώς συμβαίνει με τους μεταταγμένους συναδέλφους.
- Ως προς το επικείμενο σύστημα διορισμού που θα ανακοινωθεί, για άλλη μια φορά αναφέρθηκε η πρόθεση του υπουργείου να πριμοδοτηθεί η προϋπηρεσία, αλλά με τρόπο που να ακολουθεί τις συστάσεις των σχετικών αποφάσεων του ΣτΕ, ενώ παράλληλα, έγινε λόγος για τους ‘’νέους’’ που πιέζουν να δοθεί ευκαιρία διορισμού. Το μόνο θετικό και δίκαιο που ειπώθηκε, ήταν η δέσμευσή του κατανομή του αριθμού διορισμών ανά κλάδο, σε συνάρτηση με τον αριθμό προσλήψεων των αναπληρωτών, χωρίς να χωριστούν σε κύριους και δευτερεύοντες.
Συνάδελφοι,
είναι ξεκάθαρο πως το υπουργείο υπεκφεύγει και προσπαθεί να θολώσει τα νερά. Κλείνει τα μάτια στις αδιαφανείς διαδικασίες δήλωσης κενών (για τις οποίες το ίδιο είναι ο ηθικός αυτουργός), δεν έχει απολύτως καμία πρόθεση να δημιουργήσει ένα σχολείο στο οποίο οι μαθητές θα λαμβάνουν πολύπλευρη παιδεία, θέλει ένα σχολείο όπου οι εκπαιδευτικοί θα παραμένουν δέσμιοι των προθέσεων του εκάστοτε υπουργού και των γραφειοκρατικών τρόπων διαχείρισης του προσωπικού. Θέλει εκπαιδευτικούς – μαριονέτες. Η διαχείριση των ζητημάτων πραγματοποιείται μόνο με οικονομικούς και λογιστικούς όρους.
τα εργασιακά μας δικαιώματα και την αξιοπρεπή μας θέση στο δημόσιο σχολείο, όπου κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει θα συνεχιστεί. Δεν θα αφήσουμε να χαριστεί καμία ώρα. Τον Σεπτέμβριο απαιτούμε την πλήρη καταγραφή, απόδοση και δημοσιοποίηση των κενών εκπαιδευτικών ειδικοτήτων με διαφάνεια – καμία στρέβλωση, καμία παρατυπία.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
- Μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών στην εκπαίδευση
- Την επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής, που καταργήθηκε από την Ε΄ και την ΣΤ΄ τάξη
- Την επαναφορά της διδασκαλίας του μαθήματος ΤΠΕ σε δίωρη βάση στις τάξεις που καταργήθηκε (από τη Γ΄ έως και την ΣΤ΄), καθώς και την επαναφορά των ωρών που περικόπηκαν από τα μαθήματα της Μουσικής, των Αγγλικών και της Ευέλικτης Ζώνης.
- Την αύξηση των ωρών της Φυσικής Αγωγής κατά μια ώρα στη Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη.
- Τη σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες
- Να πραγματοποιηθεί στα τέλη Αυγούστου και σε μία μεγάλη φάση η πρόσληψη του απαιτούμενου αριθμού αναπληρωτώνώστε να καλυφθούν όλα τα κενά σε όλα τα σχολεία
ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (ΕΝΕΚΕΜ),
ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΕΕΜΑΠΕ),
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΠΕΚΑΠ),
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΠΕΝΕΛΦΑ),
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΩΝ(ΠΕΣΥΘ),
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΘΕΑΤΡΟΥ Α.Π.Θ,
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΣΑΤΕΑ),
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (ΣΕΔΡΑΤΕ)
Κατεβάστε σε PDF