ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Αθήνα, 15 Οκτωβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική

στο Δημοτικό Σχολείο

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. διοργανώνει Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο, την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020 και από ώρα 19:00 έως 21:30. Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της καλύτερης ενημέρωσης των καθηγητών Πληροφορικής, της καταγραφής των προβλημάτων του κλάδου και της ανάπτυξης ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ των συναδέλφων.

Βασικοί άξονες της Εσπερίδας είναι:

- Πρόγραμμα Σπουδών

- Οδηγίες Διδασκαλίας και Διδακτέα Ύλη  μαθήματος Τ.Π.Ε.

- Διδακτικά Εγχειρίδια και Σενάρια

- Εργαστήρια Δεξιοτήτων και

- Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής.

Αθήνα, 31 Ιουλίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Προτάσεις για την ενίσχυση του Πληροφορικού Γραμματισμού

 

Με αφορμή τη δημοσίευση των βασικών σημείων της έκθεσής της «Επιτροπής Πισσαρίδη» για την  ανάπτυξη της οικονομίας, η Π.Ε.ΚΑ.Π. επαναφέρει στο δημόσιο διάλογο τις προτάσεις της για την ενίσχυση του Πληροφορικού Γραμματισμού στο Ελληνικό σχολείο. Η εν λόγω έκθεση επισημαίνει, μεταξύ άλλων, την ανάγκη εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες και προώθησης της τεχνολογίας αιχμής, της καινοτομίας και της ψηφιοποίησης. Σήμερα όμως στο εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ παρατηρείται σημαντική αύξηση των ωρών διδασκαλίας μαθημάτων Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με τις τελευταίες Υπουργικές Αποφάσεις (ΦΕΚ 2265/Β/12-06-2020 & ΦΕΚ 2338/Β/15-06-2020), εντούτοις  απαιτούνται αρκετά βήματα ακόμη για την ενδυνάμωση και καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών. 

Η Ένωση μας, από τον Νοέμβριο του 2019 (ΑΠ 12/28-11-2019), έχει καταθέσει στο Υ.ΠΑΙ.Θ. ολοκληρωμένο υπόμνημα θέσεων για την ουσιαστική αναβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας αλλά και των ψηφιακών υποδομών των σχολείων. Συνοπτικά έχουμε προτείνει τα κάτωθι (αναλυτικά αναφέρονται στο Παράρτημα).

Πρόσβαση στα Α.Ε.Ι.

Εξέταση στο μάθημα «Πληροφορική» για την εισαγωγή των υποψηφίων σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής (και των συναφή ως προς το επιστημονικό τους πεδίο) των Α.Ε.Ι.

Αθήνα, 15 Ιουλίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας για την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

 

Τη Δευτέρα 13 Ιουλίου 2020, η Π.Ε.ΚΑ.Π. συμμετείχε σε συνάντηση φορέων στο Υ.ΠΑΙ.Θ. με θέμα την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (ΕξΑΕ), κατόπιν πρόσκλησης από το γραφείο της Υπουργού Παιδείας. Κατά τη διάρκεια της 3ώρης συζήτησης, εκφράσαμε τις απόψεις μας για τον τρόπο εφαρμογής της ΕξΑΕ, επισημάναμε προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά την πρόσφατη υλοποίησή της και διατυπώσαμε προτάσεις για την επίλυσή τους.

Κοινό συμπέρασμα ήταν ότι σε περίπτωση νέας έξαρσης της πανδημίας στη χώρα, η επιστήμη της Πληροφορικής και οι εφαρμογές της στην εκπαιδευτική διαδικασία, μπορούν να αξιοποιηθούν κατάλληλα, προκειμένου οι μαθητές να διατηρήσουν την επαφή με τα μαθήματά τους. Διαβάστε περισσότερα στο σχετικό Δελτίο Τύπου.

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Κατεβάστε σε PDF

 Label Pekap 2018

Αθήνα, 30 Ιουνίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων

Πληροφορικής ΓΕ.Λ. & ΕΠΑ.Λ.

 

ΓΕ.Λ.

 Πληροφορική

 Τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, χωρίς προβλήματα στη διατύπωση και κάλυπταν ευρύ φάσμα της ύλης. Οι σωστά προετοιμασμένοι μαθητές δεν αντιμετώπισαν δυσκολίες. Ιδιαίτερης προσοχής έχρηζε το θέμα Δ2α.

 

ΕΠΑ.Λ.

Δίκτυα Υπολογιστών

 Τα θέματα κάλυπταν μεγάλο μέρος της εξεταζόμενης ύλης του μαθήματος και ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια. Χαρακτηρίζονται ως βατά και ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας για τους μαθητές Ιδιαίτερης προσοχής έχρηζε το θέμα Γ1.

 

Αθήνα, 8 Ιουνίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Παρατηρήσεις επί της συζήτησης του Σ/Ν «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»

Με αφορμή την ολοκλήρωση της συζήτησης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής του Σχεδίου Νόμου «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρεί ότι οι δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας, περί προσθήκης 3 ωρών διδασκαλίας μαθημάτων Πληροφορικής, 1 ώρα στο Γυμνάσιο και 2 ώρες στο Λύκειο, κινούνται μεν στη σωστή κατεύθυνση, αλλά αποτελούν ένα μικρό μόνο βήμα προς την ενίσχυση του Πληροφορικού γραμματισμού και της καλλιέργειας ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών. Η Ένωση μας κατέθεσε στη δημόσια διαβούλευση, αναλυτικό και τεκμηριωμένο υπόμνημα, (Δ.Τ.- 30/4/2020), για τις αναγκαίες τομές και ριζικές αλλαγές, που απαιτούνται στο εκπαιδευτικό σύστημα, σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα και οδηγίες, με μοναδικό γνώμονα τη ψηφιακή πρόοδο του Ελληνικού Σχολείου.

Συγκεκριμένα προτείναμε, μεταξύ άλλων, τα εξής:

  • Εξέταση στο μάθημα «Πληροφορική» για την εισαγωγή των υποψηφίων σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής (και των συναφή) των Α.Ε.Ι.
  • Μετατροπή του μαθήματος Γενικής Παιδείας της Β τάξης ΓΕ.Λ., «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», σε δίωρο.
  • Επαναφορά του μαθήματος Γενικής Παιδείας της Β τάξης «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», στα Εσπερινά ΓΕ.Λ.
  • Μετατροπή του μαθήματος Επιλογής «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α τάξης ΓΕ.Λ., σε Γενικής Παιδείας.
  • Διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής του Γυμνασίου, όλων τω τάξεων, σε δίωρη βάση.
  • Εφαρμογή του «Προγράμματος προετοιμασίας για την πιστοποίηση στην επάρκεια χρήσης των Τ.Π.Ε.» και για τους μαθητές που φοιτούν στη Β’ Γυμνασίου.
  • Αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος «Τεχνολογίες της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας» στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού (Γ’ έως ΣΤ’).

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, να μελετήσει και να υιοθετήσει τις παρατηρήσεις μας στην επικείμενη έκδοση Υπουργικών Αποφάσεων για τα Ωρολόγια Προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου, αλλά και να προχωρήσει άμεσα στην απαραίτητη νομοτεχνική βελτίωση στο άρθρο, που αφορά την κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία. Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θα συνεχίσει τις παρεμβάσεις της, με την κατάθεση εποικοδομητικών και βελτιωτικών προτάσεων, με στόχο την ουσιαστική αναβάθμιση της παρεχόμενης Πληροφορικής Παιδείας.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

 

Αθήνα, 30 Απριλίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Υπόμνημα επί του Σ/Ν «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»

 

Η ανταπόκριση της χώρας μας στην πρόκληση της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, της οποίας το κύριο χαρακτηριστικό είναι η σύνδεση του ανθρώπου με τη μηχανή και τις ευφυείς τεχνολογίες, προϋποθέτει πολίτες με βασικές ψηφιακές δεξιότητες και επιστήμονες Πληροφορικής, για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των σύγχρονων θέσεων εργασίας, που απαιτούν αντίστοιχες ψηφιακές ικανότητες - Digital Competence Framework (https://ec.europa.eu/jrc/en/digcomp/ digital-competence-framework). Σύμφωνα με το Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας-Digital Economy and Society Index – DESI (https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/desi), ο οποίος μετρά την ψηφιακή τεχνολογία και προσδιορίζει την απόδοση και την πρόοδο της ψηφιακής ανταγωνιστικότητας των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η χώρα μας υπολείπεται αρκετά (46%) από το μέσο όρο των κρατών μελών (57%). Σήμερα, λοιπόν, παρά ποτέ, για την ενίσχυση της οικονομίας της χώρας μας, είναι οφθαλμοφανής η ενίσχυση της ψηφιακής της ανταγωνιστικότητας, με κύριο πυλώνα την Εκπαίδευση. Κατά συνέπεια το σημερινό σχολείο οφείλει να προετοιμάσει αποτελεσματικά τον αυριανό πολίτη της Κοινωνίας και της Γνώσης, προκειμένου να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις αλλά και να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες της νέας εποχής, όπως αυτές προαναφέρθηκαν.

Στην προσπάθεια αυτή είναι γεγονός αδιαµφισβήτητο, ότι η ενίσχυση της προσφερόμενης Πληροφορικής Παιδείας, για την ολόπλευρη μόρφωση και προσωπική ανάπτυξη των μαθητών, σε σχέση με τη βελτίωση του ψηφιακού γραμματισμού και των ψηφιακών ικανοτήτων τους, που αποτελούν στρατηγικό στόχο της νέας προγραμματικής περιόδου για την Ε.Ε., θα συντελέσει τα μέγιστα. (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Σχέδιο δράσης 2018 για την ψηφιακή εκπαίδευση ;Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Εθνικό Σχέδιο Δράσης 2019 για την Προώθηση της Καινοτομίας και των Ψηφιακών Δεξιοτήτων).

Επίσης, είναι γενικά αποδεκτό ότι η διδασκαλία-διδακτική των μαθημάτων Πληροφορικής και ιδιαίτερα ο Προγραμματισμός, αναπτύσσουν εκτός των ψηφιακών ικανοτήτων και άλλες ικανότητες του 21ου αιώνα, όπως η κριτική, η δημιουργική και η υπολογιστική σκέψη. Με δεδομένη τη διείσδυση της Επιστήμης των υπολογιστών στις άλλες επιστήμες, την οικονομία και την κοινωνία οι προαναφερθείσες ικανότητες του και ψηφιακές ικανότητες αναγνωρίζονται ως θεμελιώδεις, που καλλιεργούνται στα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα από την αρχή της βασικής εκπαίδευσης. Η ανάπτυξη Πληροφορικής κουλτούρας θα καταστήσει τους μαθητές μας ενεργά μέλη της σύγχρονης κοινωνίας, ικανούς να πρωταγωνιστούν στις αλλαγές και στις εξελίξεις που επιβάλλουν οι σύγχρονες απαιτήσεις σε όλους τους τομείς. Επιπρόσθετα, η ατυχής συγκυρία της πανδημίας του COVID-19 ανέδειξε πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη, η Πολιτεία να επενδύσει στην Επιστήμη της Πληροφορικής και στις Εφαρμογές της στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και  σε ζητήματα εξοπλισμού (υλικού και λογισμικού), στους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Το υπό διαβούλευση Σ/Ν του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», αν και στο σκεπτικό του ευαγγελίζεται την αναβάθμιση της Πληροφορικής, που είναι η πάγια θέση της Ένωσής μας, δεν ανταποκρίνεται ουδόλως προς αυτή την κατεύθυνση. Με δεδομένη την ειλικρινή πρόθεσή μας, για κατάθεση εποικοδομητικών βελτιωτικών προτάσεων, στην κατεύθυνση των υλοποίησης των προαναφερθέντων, υποβάλλουμε το παρακάτω αναλυτικό και τεκμηριωμένο υπόμνημα θέσεων επί των διατάξεών του. Συγκεκριμένα, στο υπόμνημα καθορίζεται ο τρόπος με τον οποίο το σύστημα εκπαίδευσης μπορεί  να αξιοποιήσει αποτελεσματικότερα την καινοτομία και τις ψηφιακές τεχνολογίες και να στηρίξει την ανάπτυξη κατάλληλων ψηφιακών δεξιοτήτων, που απαιτούνται για τη διαβίωση και την εργασία.

Υπόμνημα επί των διατάξεων

Αθήνα, 27 Απριλίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Σ/Ν-Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις

Με αφορμή τη δημοσίευση του Σχεδίου Νόμου με θέμα «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. δηλώνει ότι το θεωρεί κατώτερο των απαιτήσεων μιας σύγχρονης εκπαίδευσης και ότι χαρακτηρίζεται από ασάφεια. Σήμερα παρά ποτέ είναι γεγονός αδιαµφισβήτητο, ότι η ενίσχυση της προσφερόμενης Πληροφορικής Παιδείας συντελεί αποτελεσματικά στην ολόπλευρη μόρφωση και προσωπική ανάπτυξη των μαθητών και έχει αντίκτυπο στη βελτίωση του ψηφιακού γραμματισμού και των τεχνολογικών δεξιοτήτων τους (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Σχέδιο δράσης 2018 για την ψηφιακή εκπαίδευση; Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Εθνικό Σχέδιο Δράσης 2019 για την Προώθηση της Καινοτομίας και των Ψηφιακών Δεξιοτήτων). Επιπρόσθετα, η πανδημία του COVID-19 ανέδειξε πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη, η Πολιτεία να επενδύσει στην Επιστήμη της Πληροφορικής και στις Εφαρμογές της στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η Ένωσή μας, κατέθεσε έγκαιρα σχετικό τεκμηριωμένο υπόμνημα θέσεων για τη διδασκαλία και τη διδακτική της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και πραγματοποίησε ενημερωτικές συναντήσεις με στελέχη του Υπουργείου Παιδείας. Δυστυχώς, η ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. αποφάσισε να συνεχίσει την πολιτική των προκατόχων της, «βαφτίζοντας» ως αναβάθμισή της Πληροφορικής, μόνο, τη διδασκαλία μαθημάτων σε μονόωρη βάση. Αν λοιπόν πραγματικά υπάρχει η πρόθεση για ουσιαστικές αλλαγές και τομές στο εκπαιδευτικό σύστημα, με στόχο το ψηφιακό μετασχηματισμό του, τότε θα πρέπει να υιοθετηθούν άμεσα τα εξής:

Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

  • Διδασκαλία του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία», από εκπαιδευτικούς Πληροφορικής.

Άρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία

  • Αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος Τ.Π.Ε. στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού (Γ’ έως ΣΤ’).

Άρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου

  • Διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής του Γυμνασίου σε δίωρη βάση.
  • Εφαρμογή του Προγράμματος προετοιμασίας για την πιστοποίηση στην επάρκεια χρήσης των Τ.Π.Ε. και για τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου.
  • Δυνατότητα και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, που επιθυμούν, για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου με τη διδασκαλία του Προγράμματος προετοιμασίας. 

Άρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου

  • Εξέταση στο μάθημα «Πληροφορική» για την εισαγωγή των υποψηφίων σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής (και των συναφή) των Α.Ε.Ι.
  • Ισότιμη αντιμετώπιση του μαθήματος «Πληροφορική» (σε σχέση με τις. διδακτικές ώρες) με τα υπόλοιπα των Ομάδων Προσανατολισμού της Γ’ ΓΕ.Λ.
  • Μετατροπή του μαθήματος Γενικής Παιδείας της Β τάξης ΓΕ.Λ., «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», σε δίωρο.
  • Μετατροπή του μαθήματος Επιλογής «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α τάξης ΓΕ.Λ., σε Γενικής Παιδείας.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θα συνεχίσει τις δημόσιες παρεμβάσεις της με μοναδικό γνώμονα τη ψηφιακή πρόοδο του Ελληνικού Σχολείου, προς όφελος όλων των μαθητών. Καλούμε τους υπεύθυνους του Υπουργείου Παιδείας. για την κατάρτιση του επερχόμενου νομοσχεδίου, να λάβουν σοβαρά υπόψη τις παραπάνω προτάσεις και να αποδείξουν έμπρακτα τη βούληση περί «ενίσχυσης της Πληροφορικής» (σύμφωνα με το Δ.Τ. 27/2/2020 «Παρουσίαση στο Υπουργικό Συμβούλιο μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία»), διαμορφώνοντας συγκεκριμένες δράσεις και πολιτικές.

 

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Αθήνα, 30 Μαρτίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Συνάντηση με Γ.Γ. Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης & Εδικής Αγωγής

 

Την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2020, το Προεδρείο της Π.Ε.ΚΑ.Π. είχε συνάντηση εργασίας με την Γ.Γ. Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης & Εδικής Αγωγής κα Αναστασία Γκίκα. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης που διεξήχθη σε εποικοδομητικό κλίμα, οι εκπρόσωποι της Ένωσης, κατέθεσαν Υπόμνημα και ανέπτυξαν διεξοδικά τις θέσεις και της προτάσεις τους σχετικά με την Πληροφορική στο Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο.

Ειδικότερα, υπογράμμισαν και τόνισαν τα εξής σημαντικά:

  • Άμεση ανάγκη μόνιμων διορισμών Κλάδου ΠΕ86 και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
  • Εφαρμογή του Προγράμματος προετοιμασίας για την πιστοποίηση στην επάρκεια χρήσης των Τ.Π.Ε. και για τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου.
  • Δυνατότητα και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, που επιθυμούν, να συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο με διδασκαλία του παραπάνω Προγράμματος.
  • Μετατροπή του μαθήματος Γενικής Παιδείας της Β τάξης ΓΕ.Λ., «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», σε δίωρο.
  • Εξέταση στο μάθημα «Πληροφορική» για την εισαγωγή των υποψηφίων σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής των Α.Ε.Ι.
  • Διατήρηση της αυτονομίας του τομέα Πληροφορικής και των δύο ειδικοτήτων στο ΕΠΑ.Λ.
  • Διόρθωση της στρέβλωσης που ισχύει μόνο στα εργαστηριακά μαθήματα του τομέα Πληροφορικής, όσον αφορά τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για συνδιδασκαλία.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θα συνεχίσει τις ενημερωτικές συναντήσεις και τις δημόσιες παρεμβάσεις της, με μοναδικό στόχο την αναβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας στο Ελληνικό σχολείο. Είναι ώρα, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να αποδείξει έμπρακτα τη βούληση περί «ενίσχυσης της Πληροφορικής» (σύμφωνα με το Δ.Τ. 27/2/2020 «Παρουσίαση στο Υπουργικό Συμβούλιο μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία»), διαμορφώνοντας συγκεκριμένες δράσεις και πολιτικές.

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

 

Κατεβάστε σε PDF

Αθήνα, 17 Μαρτίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Πληροφορική και Eξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Με αφορμή τις ανακοινώσεις της Υπουργού Παιδείας για την άμεση έναρξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, μετά το κλείσιμο των σχολείων λόγω της επιδημίας του κορονοϊού (COVID-19), η Π.Ε.ΚΑ.Π. χαιρετίζει την απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ. Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, η Πληροφορική και οι εφαρμογές της στην εκπαιδευτική διαδικασία, μπορούν να αξιοποιηθούν κατάλληλα, προκειμένου οι μαθητές να διατηρήσουν, όσο είναι εφικτό, την επαφή με τα μαθήματά τους. Κυρίως για τους μαθητές της Γ’ τάξης Γ.ΕΛ. και ΕΠΑ.Λ., η χρήση ψηφιακών εργαλείων εκπαίδευσης κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική και απαραίτητη για τη συστηματική και μεθοδική προετοιμασία τους για τις Πανελλήνιες εξετάσεις.

Σύμφωνα και με τη διεθνή εμπειρία και πρακτική, τα πλεονεκτήματα και οι πτυχές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, συμπληρώνουν και υποστηρίζουν τη διαδικασία μάθησης και αυξάνουν την ευελιξία και τη διαδραστικότητα στο χώρο της Παιδείας. Η Ένωσή μας λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες έκτακτες συνθήκες, θεωρεί ότι ο συνδυασμός των ψηφιακών υπηρεσιών του Π.Σ.Δ. και των δωρεάν ψηφιακών πλατφορμών, μπορεί με την εξειδικευμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, να συμβάλλει αποτελεσματικά και αποδοτικά στη διδασκαλία από απόσταση των μαθητών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Όσον αφορά την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, υπάρχουν πολλές ιδιαιτερότητες που καθιστούν εξαιρετικά δύσκολη την εφαρμογή της. Τέλος, η Π.Ε.ΚΑ.Π. τονίζει πως η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης αλλά λειτουργεί μόνο ως επικουρική μέθοδος. Σημειώνει δε πως θα παρακολουθεί στενά την υλοποίηση της σχετικής πρωτοβουλίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. και είναι στη διάθεση των υπευθύνων για να συνδράμει στην επιτυχία της.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Αθήνα, 28 Φεβρουαρίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Μόνιμοι Διορισμοί Κλάδου ΠΕ86 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

 

Με αφορμή τις εν εξελίξει προκηρύξεις για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, υποψήφιων εκπαιδευτικών Γενικής Εκπαίδευσης, η Π.Ε.ΚΑ.Π. χαιρετίζει την απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ. για μόνιμους διορισμούς δασκάλων και καθηγητών μετά από μια δεκαετία. Αποτελεί πάγια θέση της Ένωσής μας, η πλήρωση όλων των κενών των σχολείων της χώρας, με μόνιμο προσωπικό και η πρόσληψη αναπληρωτών μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις. Δυστυχώς όμως στη διαδικασία κατάταξης υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αποκλείονται οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια καλύπτουν ανελλιπώς πάγιες και διαρκείς ανάγκες.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, κάθε χρόνο εκατοντάδες αναπληρωτές συνάδελφοι ΠΕ86 προσλαμβάνονται στα Δημοτικά για τη διδασκαλία του μαθήματος Τ.Π.Ε. και ο αποκλεισμός τους μόνο ερωτήματα και απορίες προκαλεί. Η Π.Ε.ΚΑ.Π. καλεί τους υπευθύνους, έστω την ύστατη στιγμή, να διορθώσουν την παραπάνω παράλειψη και να προχωρήσουν στην άμεση σύσταση νέων οργανικών θέσεων Πληροφορικής και τον διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ86 και στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι ώρα, η νέα πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να αποδείξει έμπρακτα τη βούληση για την καλλιέργεια του ψηφιακού αλφαβητισμού και την ενίσχυση των ηλεκτρονικών δεξιοτήτων της νέας γενιάς,

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Κατεβάστε σε PDF

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Δημοσιεύματα για αλλαγές στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Β ΓΕΛ- ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 24 Οκτωβρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Δημοσιεύματα για αλλαγές στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Β ΓΕΛ

Με αφορμή τα δημοσιεύματα σχετικά με τις επικείμενες αλλαγές στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Β Τάξης του Γ.ΕΛ., η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) σημειώνει ότι έχει καταθέσει τις ολοκληρωμένες και τεκμηριωμένες προτάσεις της για την αναβάθμιση του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου, στους θεσμικούς φορείς της Πολιτείας. Συγκεκριμένα το Προεδρείο της Ένωσης παρουσίασε τις προτάσεις στην ειδική συνεδρίαση της Διαρκούς Ε.Μ.Υ. της Βουλής (Φεβρουάριος 2017), στον Αντιπρόεδρο του Ι.Ε.Π. κο Π. Χαραμή (Μάιος 2017) και στον Αναπληρωτή Γενικό Γραμματέα του ΥΠ.Π.Ε.Θ., κο Γ. Αγγελόπουλο (Ιούνιος 2017).

Υπενθυμίζουμε ότι πάγια θέση της Π.Ε.Κ.ΑΠ. αποτελεί η ανάγκη διδασκαλίας μαθήματος Πληροφορικής σε όλες τις τάξεις της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ιδιαίτερα στο Λύκειο. Επιπρόσθετα, όσον αφορά τον τρόπο πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι., τονίζουμε ότι οι υποψήφιοι όλων των Τμημάτων Πληροφορικής και των συναφή, θα πρέπει να εξετάζονται στο μάθημα «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε. Προγραμματιστικό Περιβάλλον» για την εισαγωγή τους.

Ευελπιστούμε ότι οι απόψεις μας θα εισακουσθούν από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, με μοναδικό σκοπό και στόχο την ουσιαστική ενίσχυση του ψηφιακού και πληροφορικού γραμματισμού της νέας γενιάς.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΣΕ PDF

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2017 - Δελτίο τύπου

Αθήνα, 15 Οκτωβρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2017

Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού η οποία πραγματοποιείται από 7 έως και 22 Οκτωβρίου 2017, η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.), καλεί τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς ΠΕ19/20 που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, να συμμετάσχουν ενεργά με αντίστοιχες δράσεις στο πλαίσιο των μαθημάτων τους. Οι δραστηριότητες ανάπτυξης κώδικα σε διάφορες γλώσσες και περιβάλλοντα, προτείνεται να υλοποιηθούν στα Σχολικά Εργαστήρια Πληροφορικής και σε συνεργασία, όπου είναι εφικτό, με τους Σχολικούς Συμβούλους και με τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. της κάθε περιοχής.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού ξεκίνησε το 2013 με βασικό στόχο την προώθηση της δημιουργικότητας μέσω του προγραμματισμού και της ενίσχυσης των ψηφιακών δεξιοτήτων. Αποτελεί πρωτοβουλία ομάδας 90 εθελοντών που φέρνει την κωδικοποίηση και τον τεχνολογικό αλφαβητισμό πιο κοντά σε όλους τους πολίτες, με έναν τρόπο ελκυστικό, κατανοητό και ευχάριστο. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο επικεφαλής της ομάδας, A. Bogliolo, «από την αρχαιότητα οι άνθρωποι δημιούργησαν πολλά πράγματα από πέτρα, σίδερο, χαρτί και μολύβι, τα οποία έχουν αλλάξει τη ζωή μας, τώρα όμως ζούμε σε μια διαφορετική εποχή, όπου ο κόσμος μας βασίζεται στη χρήση Η/Υ και τον προγραμματισμού τους, ας μάθουμε λοιπόν να προγραμματίζουμε για να διαμορφώσουμε το μέλλον μας».

Το 2016, περισσότεροι από 968.000 άνθρωποι συμμετείχαν σε 23.043 εκδηλώσεις εκμάθησης κώδικα σε 50 χώρες στην Ευρώπη και πέραν αυτής. Η Π.Ε.ΚΑ.Π., όπως συνέβη και την προηγούμενη χρονιά, πρόκειται να διοργανώσει τον Φεβρουάριο Ημερίδα Αποτίμησης των δράσεων που υλοποιήθηκαν, προκειμένου να αναδείξει την αναγκαιότητα του προγραμματισμού και τη συμβολή του στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π

 

Κατεβάστε σε PDF

Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 18 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. διοργανώνει Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, την Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2017 και από ώρα 18:00 έως 21:00, στα γραφεία της Ένωσης (Αχιλλέως 37-41 & Μυλλέρου 124, Μεταξουργείο).  Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της καλύτερης ενημέρωσης των καθηγητών Πληροφορικής, της καταγραφής των προβλημάτων του κλάδου και της ανάπτυξης ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ των συναδέλφων.

Βασικοί άξονες της Εσπερίδας είναι:

- Πρόγραμμα Σπουδών Πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο

- Οδηγίες Διδασκαλίας και Διδακτέα Ύλη  μαθήματος Τ.Π.Ε.

- Διδακτικά Σενάρια και

- Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής.

Καλούνται οι εκπαιδευτικοί ΠΕ19/20, που υπηρετούν στα Δημοτικά Σχολεία της Αττικής, να συμμετάσχουν στην εκδήλωση προκειμένου να ανταλλάξουμε απόψεις, θέσεις και προτάσεις για το παρόν και το μέλλον της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.  

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 Κατεβάστε σε PDF 

Ευχές για έναρξη Σχολικού Έτους

 

Αθήνα, 13 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ευχές για έναρξη Σχολικού Έτους

Με την ευκαιρία της τέλεσης αγιασμού στα σχολεία, το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. εύχεται σε όλους τους συναδέλφους μία καλή και δημιουργική χρονιά, με υγεία και δύναμη. Το νέο σχολικό έτος ξεκινά σε μια δύσκολη συγκυρία για την Παιδεία, με τους καθηγητές Πληροφορικής να αντιμετωπίζουν ποικίλα προβλήματα στο εργασιακό τους περιβάλλον και εν αναμονή των επικείμενων αλλαγών στο Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. και αυτή τη σχολική χρονιά, με συντονισμένες δράσεις και στοχευμένες παρεμβάσεις, θα συνεχίσει την προσπάθεια για ενίσχυση του Πληροφορικού Γραμματισμού στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σε αυτή την προσπάθεια όμως, είναι αναγκαία και απαραίτητη η ευαισθητοποίηση και η συμμετοχή όσο των δυνατόν περισσότερων συναδέλφων. Είναι γεγονός ότι η ενεργός συμμετοχή αποτελεί βασική προϋπόθεση διεκδίκησης και μοχλός πίεσης προς τα κέντρα λήψης αποφάσεων. Μόνο με μαζικότητα, ενότητα και αποφασιστικότητα μπορούν να επιτευχθούν οι στόχοι της Ένωσής μας.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

κατεβάστε σε PDF

Δελτίο Τύπου Σχετικά με τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠΠΕΘ

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΣΚΓ ΠΕ)  www.apf.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ

ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΠΑΣΥΚΑΓΑ)  -  www.pasykaga.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΕΚΑΓΕΠΕ)  -www.pdv.org.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (Π.Ε.ΚΑ.Π.) - www.pekap.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συναντήσεις στο πλαίσιο του Πανελλαδικού Συλλαλητηρίου Διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών των κλάδων Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας, με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΕ19-20) στο ΥΠ.Π.Ε.Θ και στη Βουλή

Την Πέμπτη 25.05.2017 πραγματοποιήθηκε Πανελλαδικό Συλλαλητήριο των Επιστημονικών Φορέων των εκπαιδευτικών Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας, με τη συμμετοχή και των εκπαιδευτικών Πληροφορικής, στο Υπουργείο Παιδείας στο Μαρούσι.Λόγω του γεγονότος ότι την ίδια ώραδιεξαγόταν στην Ολομέλεια της Βουλής συζήτηση για νομοσχέδιο του ΥΠ.Π.Ε.Θ, οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών πραγματοποίησαν συναντήσεις εκτός από τον χώρο του Υπουργείου Παιδείας και στο χώρο της Βουλής των Ελλήνων. Δεν κατέστη ωστόσο δυνατόν να πραγματοποιηθεί συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου, την οποία αναμένουμε τις αμέσως επόμενες μέρες.

Στην έδρα του Υπουργείου Παιδείας στο Μαρούσι πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Προέδρου του Συνδέσμου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Π.Ε. κ. Αθηνάς Καραθάνου, της Προέδρου του Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π. κ. Ευαγγελίας Κουτσουδάκη, της Προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. κ. Στεφανίας Μπετίνας Αλβίνας Τίλε, του Προέδρου του Παραρτήματος Βόρειας Ελλάδας της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. κ. Πάκη Σλίμπα και του Προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής κ. Νίκου Σκίκου με τους Συμβούλους του Υπουργού Παιδείας κ. Χρίστο Μηλιώνη και κ. Αλέκα Μαρίνου, όπου συζητήθηκαν αναλυτικά όλα τα ζητήματα που αναφέρονται στο κοινό Υπόμνημα, που κατέθεσαν οι εκπρόσωποι των Επιστημονικών Φορέων.

Ακολούθως, οι εκπρόσωποι των ως άνω μετέβησαν στο κτίριο της Βουλής των Ελλήνων, όπου πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνάντησηγια τα υπό διεκδίκηση ζητήματα με τον Βουλευτή της ΔΗ.ΣΥ κ. Δημήτριο Κωνσταντόπουλο και τον Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Τριαντάφυλλο Μηταφίδη.

Τα Δ.Σ. των Επιστημονικών Φορέων των Εκπαιδευτικών Γαλλικής (ΠΕ05), Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας και Πληροφορικής (ΠΕ19-20) ευχαριστούν τους εκατοντάδες εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο Πανελλαδικό Συλλαλητήριο Διαμαρτυρίας.

Δεδομένου ωστόσο ότι δεν κατέστη δυνατή η πραγματοποίηση  συνάντησης με τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου και δεν υπήρξε και καμία δέσμευση στην κατεύθυνση επίλυσης του πλήθους των πολύ κρίσιμων υπό διεκδίκηση θεμάτων, τα Δ.Σ. των Επιστημονικών Φορέων των Εκπαιδευτικών Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας και Πληροφορικής (ΠΕ19-20) καλούν τους εκπαιδευτικούς των ως άνω κλάδων να βρίσκονται σε διαρκή εγρήγορση και να ενημερώνονται ανελλιπώς από τις ιστοσελίδες των Επιστημονικών Φορέων για τις επερχόμενες κινητοποιήσεις και δράσεις, που αναμένεται να εντατικοποιηθούν και να κορυφωθούν το αμέσως επόμενο προσεχές διάστημα και έως ότου δοθεί  ικανοποιητική και οριστική λύση στο σύνολο των εκκρεμών και επειγόντων ζητημάτων που τους αφορούν.

Αναλυτική τεκμηρίωση για το σύνολο των ως άνω ζητημάτων που χρήζουν επιτακτικής και άμεσης διευθέτησης, καθώς και για τις διαπιστώσεις των εκπαιδευτικών των κλάδων Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας αναφορικά με τη συστηματική υποβάθμιση της Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης παρατίθενται στο κοινό αναλυτικό Υπόμνημα που κατέθεσαν οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών των ως άνω κλάδων.

Τα Δ.Σ. των Επιστημονικών Ενώσεων των Εκπαιδευτικών

Γαλλικής (ΠΕ05), Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίαςκαι Πληροφορικής (ΠΕ19-20)

 

κατεβάστε εδώ

Κάλεσμα σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠ.Π.Ε.Θ. - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 23 Μαΐου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Κάλεσμα σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Με αφορμή την ανάρτηση στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των προσκλήσεων για δηλώσεις τοποθέτησης εκπαιδευτικών Πληροφορικής σε σχολικές μονάδες, χωρίς ωστόσο να έχει προηγηθεί η απαραίτητη κατανομή των συσταθέντων οργανικών θέσεων ΠΕ19/20 ανά περιοχή, η Π.Ε.ΚΑ.Π. καλεί τους συναδέλφους που υπηρετούν στα Δημοτικά Σχολεία της Αττικής, σε Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας στο ΥΠ.Π.Ε.Θ.. Η Συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 25 Μαΐου 2017 και ώρα 13:00, σε συνεργασία με τις Επιστημονικές Ενώσεις των Κλάδων ΠΕ05 & ΠΕ07.

Όλοι μαζί διεκδικούμε:

  • Άμεση απόδοση των οργανικών θέσεων που έχουν συσταθεί ανά ΠΥΣΠΕ (ΦΕΚ 3391/τΒ΄/20-10-2016) σε σχολικές μονάδες και οριστική – οργανική τοποθέτηση των μεταταγμένων  εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Μετονομασία του μαθήματος από «Τ.Π.Ε.» σε «Πληροφορική», προκειμένου να υπάρχει  σύνδεση του Προγράμματος Σπουδών του Δημοτικού με τις άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης
  • Αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος Πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο
  • Θέσπιση Κρατικού Πιστοποιητικού Γνώσεων και Δεξιοτήτων στη χρήση Η/Υ

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

 

Κατεβάστε σε PDF

Μοριοδότηση Τ.Π.Ε. Επιπέδου Ι

Αθήνα, 26 Απριλίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μοριοδότηση Τ.Π.Ε. Επιπέδου Ι

Με αφορμή τη δημοσίευση της ακυρωτικής απόφασης του Σ.τ.Ε. επί της υπουργικής απόφασης, βάσει την οποίας έγινε η επιλογή των νυν Διευθυντών όλων των σχολείων της χώρας, η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) επαναφέρει στο δημόσιο διάλογο το θέμα της αποτίμησης των κριτηρίων επιλογής στελεχών εκπαίδευσης. Υπενθυμίζουμε ότι: στις τελευταίες κρίσεις των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και Δ.Ι.Ε.Κ., παρατηρήθηκε άνιση και άδικη μεταχείριση των εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ19/20, σχετικά με τη μοριοδότηση Τ.Π.Ε. Επιπέδου Ι. Παρά την τοποθέτηση της Ένωσής μας στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, τις παρεμβάσεις μας σε στελέχη του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και τις πρωτοβουλίες μας για την κατάθεση σχετικών επερωτήσεων στη Βουλή, δεν επιλύθηκε το καίριο πρόβλημα της μη μοριοδότησης των Καθηγητών Πληροφορικής, εγείροντας σοβαρά ζητήματα ισονομίας και ισοπολιτείας μεταξύ των υποψηφίων εκπαιδευτικών.

Ενόψει λοιπόν, της επικείμενης αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να αναθεωρήσει το κριτήριο όσον αφορά τα μόρια για την πιστοποίηση Τ.Π.Ε. Επιπέδου Ι. Σήμερα, η σωστή άσκηση των καθηκόντων και των αρμοδιοτήτων των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, αλλά και γενικότερα όλων όσων ασκούν διοικητικό έργο, προϋποθέτει απαραίτητα την πολύ καλή γνώση χειρισμού Η/Υ. Για το λόγο αυτό, θεωρούμε ότι οι γνώσεις Πληροφορικής και Τ.Π.Ε. θα πρέπει να είναι προαπαιτούμενο προσόν για την πλήρωση θέσεων ευθύνης, που αναμένεται να προκηρυχθούν στο επόμενο χρονικό διάστημα. Ευελπιστούμε, ότι η τωρινή πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. θα δείξει τη δέουσα προσοχή στο θέμα της μοριοδότησης και δε θα επαναληφθούν τα λάθη και οι παραλείψεις του πρόσφατος παρελθόντος.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε εδώ

Εξορθολογισμός Ύλης μαθήματος Τ.Π.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 6 Φεβρουαρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Εξορθολογισμός Ύλης μαθήματος Τ.Π.Ε.

Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 23/30-6-2016 απόφαση του Ι.Ε.Π. συγκροτήθηκαν Επιτροπές με ειδικούς επιστήμονες, με σκοπό την υποβολή προτάσεων για αναμόρφωση και εξορθολογισμό της ύλης όλων των διδασκόμενων μαθημάτων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η μοναδική πρόταση για εξορθολογισμό της ύλης μαθήματος που δεν εγκρίθηκε από το Ι.Ε.Π, είναι η πρόταση της επιτροπής για το μάθημα Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) που διδάσκεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, λόγω αντιδράσεων μικρής μερίδας Πανεπιστημιακών καθηγητών επειδή το νέο πρόγραμμα σπουδών ήταν «πολύ υπέρ της Πληροφορικής», σύμφωνα με άτυπη ενημέρωση του υπουργείου Παιδείας. Επιπλέον το Ι.Ε.Π., παρακάμπτοντας την αρμόδια επιτροπή του μαθήματος Τ.Π.Ε. και αγνοώντας τους σχολικούς συμβούλους Πληροφορικής που απέστειλαν σχετική επιστολή (1/10/2016), προέβη σε αλλαγή της προτεινόμενης αναμόρφωσης και εξορθολογισμού της ύλης και απέστειλε το νέο τροποποιημένο κείμενο οδηγιών διδασκαλίας του μαθήματος προς στις σχολικές μονάδες, στις 28/12/2016 (Φ20/1835/222136/Δ1).

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. επεξεργάστηκε το νέο κείμενο οδηγιών που τελικώς υιοθετήθηκε από το Ι.Ε.Π. και σημειώνει τα ακόλουθα:

  • Το Ι.Ε.Π. προχώρησε αυθαίρετα και αποσπασματικά σε αλλαγές επί της προτεινόμενης αναμόρφωσης και εξορθολογισμού της ύλης του μαθήματος Τ.Π.Ε., παρά την ομόφωνη εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής η οποία αποτελούνταν από ειδικούς επιστήμονες (Πρόεδρος καθηγητής Παιδαγωγικού τμήματος Δημοτικής εκπαίδευσης και μέλη εκπαιδευτικοί και σχολικοί σύμβουλοι Πληροφορικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης).
  • Με τις αλλαγές που έκανε το Ι.Ε.Π. επί της προτεινόμενης αναμόρφωσης και εξορθολογισμού της ύλης του μαθήματος Τ.Π.Ε. αφαιρέθηκαν ή μειώθηκαν διδακτικές ενότητες που εισήγαγαν τους μαθητές στην υπολογιστική σκέψη ή αφορούσαν σε προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και συσκευών. Οι αλλαγές αυτές, υπονομεύουν τους διδακτικούς στόχους του μαθήματος και υποβαθμίζουν το ίδιο το γνωστικό αντικείμενο.
  • Δημιουργείται διδακτικό-μαθησιακό έλλειμμα στους μαθητές, αφού το αναμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών της Πληροφορικής του Γυμνασίου προϋποθέτει ότι οι μαθητές του δημοτικού έχουν παρακολουθήσει το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος Τ.Π.Ε., όπως το εισηγήθηκε η αρμόδια επιτροπή και όχι κάποιο άλλο πρόγραμμα σπουδών.

Read more: Εξορθολογισμός Ύλης μαθήματος Τ.Π.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής

 

Αθήνα, 24 Οκτωβρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. και το Παράρτημα Π.Ε.ΚΑ.Π. Στερεάς Ελλάδας πρόκειται να διοργανώσουν σε συνεργασία με το Τμήμα Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική με έδρα τη Λαμία (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής με έδρα τη Λαμία (Τ.Ε.Ι. Στερεάς Ελλάδας) και το Τμήμα Μηχανικών Αυτοματισμού με έδρα τη Χαλκίδα (Τ.Ε.Ι. Στερεάς Ελλάδας), το 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής με θέμα: «Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις».

Το συνέδριο θα διεξαχθεί από 5 έως 7 Μαΐου 2017 στην πόλη της Χαλκίδας και στόχος του είναι να ενθαρρύνει και να προωθήσει την επικοινωνία και την ανάπτυξη ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ εκπαιδευτικών της Πληροφορικής, στελεχών της εκπαίδευσης, επιστημόνων και ερευνητών και γενικότερα όλων όσων ενδιαφέρονται για τα ζητήματα της Πληροφορικής στην εκπαιδευτική διαδικασία. Λεπτομέρειες για τις ημερομηνίες και οδηγίες για τη συγγραφή και υποβολή των εργασιών, θα δοθούν κατά την 1η Ανακοίνωση του συνεδρίου.

Υπεύθυνοι της διοργάνωσης είναι οι:

Σκίκος Νικόλαος, Πρόεδρος Π.Ε.ΚΑ.Π., Υπεύθυνος Συντονιστικής Επιτροπής

Κωτσάκης Σταύρος, Αντιπρόεδρος Π.Ε.ΚΑ.Π., Υπεύθυνος Επιστημονικής Επιτροπής

Παπαλέξης Στέφανος, Γενικός Γραμματέας Π.Ε.ΚΑ.Π, Υπεύθυνος Οργανωτικής Επιτροπής

Καραλιοπούλου Μαργαρίτα, Μέλος Δ.Σ. Π.Ε.ΚΑ.Π., Υπεύθυνη Επιτροπής Κριτών

Αράπογλου Αριστείδης, Υπεύθυνος ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Εύβοιας, Υπεύθυνος Επιτροπής Υποστήριξης

 

 

Κατεβάστε σε PDF

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Υποβάθμιση Ειδικοτήτων Πληροφορικής του ΕΠΑ.Λ.

Αθήνα, 24Οκτωβρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Υποβάθμιση Ειδικοτήτων Πληροφορικής του ΕΠΑ.Λ.

Σύμφωνα με την Αρ. Πρωτ. Φ6/160716/Δ4/29.09.2016 απόφαση του Υπουργείου Παιδείας καθορίστηκε ως εξεταστέα ύλη του Πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος «Δίκτυα Υπολογιστών», των ειδικοτήτων Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής, Τεχνικός Η/Υ & Δικτύων Η/Υ και Τεχνικός Εφαρμογών Λογισμικού, ύλη διαφορετική από την αντίστοιχη διδακτέα ύλη που καλύπτει επιστημονικά και επαγγελματικά τους αποφοίτους των ειδικοτήτων. Η απόφαση αυτή αποτελεί μία πολύ αρνητική εξέλιξη για τις ειδικότητες του Τομέα Πληροφορικής των ΕΠΑ.Λ.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. ήδη από τις αρχές του Σεπτεμβρίου, πραγματοποίησε συνάντηση με τον Διευθυντή Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ. όπου και ενημερώθηκε ότι η διδακτέα-εξεταστέα ύλη του τετράωρου μαθήματος «Δίκτυα Υπολογιστών» των ειδικοτήτων του Τομέα Πληροφορικής, η οποία κατατέθηκε από τους Συμβούλους του Ι.Ε.Π. προς το Δ.Σ. του Ι.Ε.Π., θα παραμείνει ως διδακτέα ύλη και μόνο ένα τμήμα της θα αποτελέσει την εξεταστέα του μαθήματος. Η αιτιολόγηση που δόθηκε ήταν ότι επρόκειτο η εξεταστέα ύλη να είναι ίδια με αυτή του Πανελλαδικώς εξεταζόμενου τρίωρου μαθήματος «Τεχνολογία Δικτύων και Επικοινωνιών» των ειδικοτήτων Τεχνικός Ηλεκτρονικών & Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Τεχνικός Δικτύων & Τηλεπικοινωνιών του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού των  ΕΠΑ.Λ. Το προεδρείο της Π.Ε.ΚΑ.Π. διαφώνησε με τις προωθούμενες αλλαγές και διατύπωσε τις πάγιες θέσεις του Κλάδου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση (αυτόνομος Τομέας Πληροφορικής, διδασκαλία μαθημάτων Πληροφορικής από εκπαιδευτικούς ΠΕ19/20 κ.α.).

Read more: Υποβάθμιση Ειδικοτήτων Πληροφορικής του ΕΠΑ.Λ.