ΝΕΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Ενιαίος τύπος δημοτικού σχολείου - Δελτίο Τύπου

 

Αθήνα, 19 Απριλίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ενιαίος τύπος δημοτικού σχολείου

Με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Ν. Φίλη στο Δημαρχείο Χαϊδαρίου, σχετικά με την αλλαγή στην δομή και το περιεχόμενο του δημοτικού σχολείου με την καθιέρωση ενός ενιαίου τύπου σχολείου με ολοήμερο πρόγραμμα, η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) επαναφέρει την πρότασή της για την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος των Ε.Α.Ε.Π. στο σύνολο των δημοτικών σχολείων (Νοέμβριος, 2014). 

Η μέχρι τώρα εμπειρία του Ε.Α.Ε.Π., έχει δείξει ότι πρόκειται για ένα άκρως επιτυχημένο θεσμό, γι’ αυτόν τον λόγο θεωρούμε ότι είναι αναγκαία η εφαρμογή του σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας, έτσι ώστε να δοθεί σε όλους τους μαθητές το δικαίωμα στον ψηφιακό αλφαβητισμό και στη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Πληροφορικής και των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.).

Ενόψει των επικείμενων αλλαγών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, υπενθυμίζουμε ότι η Π.Ε.ΚΑ.Π. έχει καταθέσει από τον Οκτώβριο του 2015 τις προτάσεις της στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν:

• Άμεση εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος των Ε.Α.Ε.Π. στο σύνολο των δημοτικών σχολείων της χώρας

• Μετονομασία του μαθήματος «Τ.Π.Ε.» σε «Πληροφορική και Τ.Π.Ε.»  

• Σύσταση και πλήρωση οργανικών θέσεων για όλους τους μεταταγμένους

• Εγκατάσταση σύγχρονων εργαστηρίων Πληροφορικής σε όλα τα Δημοτικά σχολεία

• Αναγνώριση 3ωρης εργαστηριακής απασχόλησης

• Αύξηση αριθμού των Σχολικών Συμβούλων Πληροφορικής.

Ευελπιστούμε σε θετική ανταπόκριση επί των προτάσεών μας, για ένα σύγχρονο δημοτικό σχολείο, ανοιχτό στην Κοινωνία και τις ανάγκες ανάπτυξής της.

  

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε το δελτίο Τύπού από εδώ 

Πρόταση Επιτροπής του Ι.Ε.Π. για την Ε.Ε.Κ.

 

Θέμα: Πρόταση Επιτροπής του Ι.Ε.Π. για την Ε.Ε.Κ. 

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

Αξιότιμε κύριε Αντιπρόεδρε,

Με αφορμή την πρόταση της Επιτροπής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (Ε.Ε.Κ.), η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) δημοσιοποιεί τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις της επί των προτεινόμενων αλλαγών:

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρεί ότι η Επαγγελματική Εκπαίδευση πρέπει να αναβαθμιστεί, προκειμένου να γίνει  πιο ελκυστική σε μεγάλο εύρος μαθητών. Προς αυτή την κατεύθυνση, για τους απόφοιτους του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) προτείνουμε:

•   Να έχουν πρόσβαση στα Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι.,

• Στο τέλος της τριετούς φοίτησης να λαμβάνουν Απολυτήριο ισότιμο με αυτό του Γενικού Λυκείου,

•  Να αποκτούν Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας Επιπέδου 3 μετά από 3 έτη σπουδών

• Οι μαθητές που θα αποφοιτούν από το 4ο έτος (Τάξη Μαθητείας) να έχουν τη δυνατότητα απόκτησης Πτυχίου Επαγγελματικής Ειδικότητας Επιπέδου 4.

Για τον Τομέα και τις Ειδικότητες της Πληροφορικής, η Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρεί ότι τα μαθήματα που θα διδάσκονται, πρέπει να δίνουν όλα τα απαραίτητα και σύγχρονα τεχνολογικά εφόδια στους απόφοιτους, ώστε να είναι σε θέση να εργαστούν με το πτυχίο του ΕΠΑ.Λ., αλλά ταυτόχρονα, να έχουν τη δυνατότητα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Επίσης, όλα τα μαθήματα που σχετίζονται με την Επιστήμη της Πληροφορικής, σε οποιοδήποτε Τομέα ή Ειδικότητα και αν ανήκουν, θα πρέπει να ανατίθενται και να διδάσκονται αποκλειστικά και μόνο από καθηγητές Πληροφορικής. Επιπλέον, η συνέχιση και διατήρηση της αυτόνομης ύπαρξης του Τομέα Πληροφορικής είναι απαραίτητη καθώς σήμερα εν μέσω οικονομικής κρίσης υπάρχουν πολλές δυνατότητες επαγγελματικής απασχόλησης για τους αποφοίτους του Τομέα  Πληροφορικής στην αγορά εργασίας. Άλλωστε, κάθε χρόνο στις στατιστικές αναφορές για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, αποτυπώνεται ότι το μεγαλύτερο ποσοστό μαθητών επιλέγουν τις Ειδικότητες του Τομέα Πληροφορικής.

Όσον αφορά το προτεινόμενο σχέδιο της Επιτροπής, θεωρούμε απαραίτητες τις κάτωθι αλλαγές και προσθήκες:

- Προσθήκη μαθήματος επιλογής στην Α’ τάξη (στην ομάδα μαθημάτων επιλογής) που θα προετοιμάζει τους μαθητές για τις Ειδικότητες της Πληροφορικής

- Ανάθεση διδασκαλίας του μαθήματος Σ.Ε.Π./Ασφάλεια και Υγεία στην Εργασία και στους καθηγητές ΠΕ19/20

- Ανάθεση διδασκαλίας στη Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων και στους καθηγητές ΠΕ19/20

- Διατήρηση της σημερινής Ειδικότητας των ΕΠΑ.Λ. «Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ», αντί της «Τεχνικός Υπολογιστικών και Δικτυακών Συστημάτων».

- Αλλαγή της ονομασίας της Ειδικότητας «Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων  και Τηλεπικοινωνιών» του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού, διότι πιθανότατα αποπροσανατολίζει και μπερδεύει τους μαθητές.  

Ευελπιστούμε ότι οι προτάσεις μας θα τύχουν της ανάλογης ανταπόκρισης και είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πρόσθετη διευκρίνιση και πληροφορία. 

Κατεβάστε ολάκληρη την πρόταση απο εδώ

Αναβάθμιση ψηφιακών υποδομών σχολικών μονάδων

http://www.anatolh.com/wp-content/uploads/2016/01/Διαδίκτυο-internet.jpgΤο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με σκοπό τη βελτίωση του δημόσιου σχολείου, προχωρά στην σταδιακή αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών όλων των σχολείων.
Στόχος είναι η δημιουργία ενός σχολείου το οποίο θα είναι καινοτόμο, ελκυστικό για τους μαθητές και θα παρέχει πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου εκπαίδευση για όλους, σε ένα αναβαθμισμένο σχολικό περιβάλλον μέσα στο οποίο οι εκπαιδευτικοί διευκολύνονται να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες και να αναπτύξουν τις ικανότητες των μαθητών. Σε αυτό θα συμβάλλει και η αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ).

Read more: Αναβάθμιση ψηφιακών υποδομών σχολικών μονάδων

Συνεδρίασε η ομάδα εργασίας για τις Ανοιχτές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση

https://www.alfavita.gr/sites/default/files/styles/imagearthron/public/ethnikosdialogos_1.jpg?itok=aCQGIRKO

Στο πλαίσιο των εργασιών της ομάδας εργασίας για την αξιοποίηση του Ανοιχτού Λογισμικού Περιεχομένου και Εξοπλισμού στην Εκπαίδευση, πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνεδρίαση την Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016, στην αίθουσα τηλεδιάσκεψης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Στόχοι της Ομάδας είναι η συζήτηση θεμάτων που θα ληφθούν υπόψη στο σχεδιασμό του Υπουργείου για την χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα:
  1. η προώθηση ελεύθερου λογισμικού
  2. η προώθηση Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων-Ανοιχτό Ψηφιακό Υλικό
  3. η υποβολή προτάσεων για τον επικείμενο εξοπλισμό εργαστηρίων Πληροφορικής
  4. η υλοποίηση Δράσεων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ σε επίπεδο Δ/νσης Εκπ/σης καθώς και η ενδοσχολική επιμόρφωση με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών-πολλαπλασιαστών
  5. η δημιουργία «Κέντρου Υποστήριξης της Εκπαιδευτικής Κοινότητας» σε κάθε νομό

Στη συνάντηση παρέστησαν τα μέλη της ομάδας εργασίας, τόσο διαζώσης όσο και μέσω τηλεδιάσκεψης.

Περισσότερα

Συνάντηση εργασίας του ΔΣ της ΠΕΚΑΠ με στελέχη του Υπουργείου Παιδείας -

 Αθήνα, 2 Μαρτίου 2016

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ

Συνάντηση εργασίας με στελέχη του Υπουργείου Παιδείας

Τη Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016, ο Πρόεδρος της Π.Ε.ΚΑ.Π. Ν. Σκίκος και ο Αντιπρόεδρος Σ. Κωτσάκης είχαν συνάντηση εργασίας με τη Σύμβουλο του Υπουργού Παιδείας Κ. Τρίμη, τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Ι. Κουφόπουλο και τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Σ. Μποφυλάτο. Στη συνάντηση είχε προγραμματιστεί να συμμετέχει και ο Υπουργός Ν. Φίλης αλλά αυτό τελικά δεν κατέστη εφικτό, λόγω μετάβασης του στο Μέγαρο Μαξίμου για συνεργασία με τον Πρωθυπουργό.

Η συνάντηση είχε διάρκεια δύο ώρες και συζητήθηκαν εκτενώς όλα τα ζητήματα που άπτονται της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση,  βάση του Υπομνήματος που κατέθεσε η Π.Ε.ΚΑ.Π. Στα κυριότερα θέματα που απασχολούν τους χιλιάδες καθηγητές Πληροφορικής οι απαντήσεις που δόθηκαν δεν ήταν ικανοποιητικές και προκάλεσαν ανησυχία. 

 

Για δείτε όλο το ενημερωτικο δελτίο πατήστε εδω

900.000 θέσεις εργασίας στον τομέα των ΤΠΕ αναζητούν πατρίδα στην Ευρώπη

http://www.dikaiologitika.gr/media/k2/items/cache/09b3cacfb6ac064ba03c88f115691ccf_L.jpgΗ Ελλάδα είναι η μοναδική Ευρωπαϊκή χώρα που συνδυάζει υψηλά καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό στις ειδικότητες υψηλής ζήτησης, το σχετικό φτηνό με όρους Δυτικής Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής εργατικό κόστος και δυτική αντίληψη, κουλτούρα και νοοτροπία εργασίας (western mentality).

Η χώρα μας θα μπορούσε να γίνει ο κύριος outsourcer υπηρεσιών παραγωγής λογισμικού στον Δυτικό κόσμο και χώρα υποδοχής επενδύσεων στην παραγωγή λογισμικού για τον πρόσθετο λόγο του κλίματος, του τρόπου ζωής και της εγγύτητας με μια σειρά από ανερχόμενες αγορές (Μ. Ανατολή, Αφρική, Εγγύς Ανατολή).

Πηγή

Guy-Philippe Goldstein: αντί για ξένες γλώσσες, θα σας συμβούλευα να μάθετε Προγραμματισμό

http://s.kathimerini.gr/resources/2016-02/09s1internet-thumb-large.jpgΣκεφθείτε, ας πούμε, έναν κόσμο όπου 8 στους 10 ξέρουν να γράφουν κώδικα [σ.σ. να γνωρίζουν προγραμματισμό Η/Υ]. Οι δημιουργικές δυνατότητες θα ήταν απεριόριστες. Προσωπικά, αντί για ξένες γλώσσες, θα σας συμβούλευα να μάθετε αυτό. Δεν θα μείνετε ποτέ άνεργος.
Πηγή

Σχετικά με το Web We Want

http://www.webwewant.eu/documents/10180/12330/img_banner2.jpgΓια πολλούς νέους ανθρώπους στις αρχές του 21ου αιώνα, η διαδικτυακή τους προσωπικότητα, οι κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και δραστηριότητες είναι εξίσου σημαντικές με τη ζωή τους στον πραγματικό κόσμο. Οι εκπαιδευτικοί, συνεπώς, οφείλουν να αναγνωρίσουν το γεγονός αυτό και να βοηθήσουν τους νέους να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι διαδικτυακές τεχνολογίες και τα κοινωνικά μέσα για να αναπτύξουν βασικές ικανότητες – και, πρωτίστως, να γίνουν σκεπτόμενοι και υπεύθυνοι πολίτες.

Read more: Σχετικά με το Web We Want

8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO

http://wrohellas.gr/wp-content/uploads/2016/02/road2India2-940x400.jpgO επίσημος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, με την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας έχει ως αφετηρία τις Περιφέρειες με τους προκριματικούς , οι εθνικοί νικητές ανακηρύσσονται από τον Τελικό  του 8ου Πανελληνίου διαγωνισμού (2/7/2016) και τερματικός σταθμός για φέτος είναι η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Νέο Δελχί της Ινδίας, από τις 11 έως τις 13 Νοεμβρίου 2016.
Γνωριμία με τον WRO
Ο Παγκόσμιος Διαγωνισμός Ρομποτικής (World Robot Olympiad) είναι ένα εξόχως σημαντικό, παγκόσμιο γεγονός για την επιστήμη, την τεχνολογία και την εκπαίδευση. Ο WRO συγκεντρώνει παιδιά και νέους από όλον τον κόσμο με σκοπό να βοηθηθούν να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους και την ικανότητά τους για επίλυση προβλημάτων, μέσα από τη συμμετοχή τους σε δύσκολους και δημιουργικούς διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής.

Read more: 8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO