ΝΕΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος για Εξοπλισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

http://wrohellas.gr/wp-content/uploads/2015/07/wro-fb_wide1.pngΌραμα του Οργανισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Επιστήμης και Τεχνολογίας WRO Hellas αποτελεί η εισαγωγή της εκπαιδευτικής ρομποτικής στις τρεις βαθμίδες της τυπικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Για την επίτευξη αυτού του οράματος, ο WRO Hellas έχει δημιουργήσει τους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Οι διαγωνισμοί λειτουργούν ως κίνητρο, τόσο για την αύξηση του ενεργού ενδιαφέροντος από τη σχολική κοινότητα απέναντι στην εκπαιδευτική ρομποτική, όσο και για τον ευρύτερο εκσυγχρονισμό των ελληνικών σχολείων, μέσα από τον εφοδιασμό τους με εξοπλισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής.

Τα σχολεία όλης της χώρας προσκαλούνται να εφοδιαστούν με εξοπλισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής, τον οποίο θα αξιοποιούν τόσο στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στους Πανελλήνιους διαγωνισμούς, όσο και για την ευρύτερη διδασκαλία της εκπαιδευτικής ρομποτικής στους μαθητές τους.

Προτεραιότητα του οργανισμού αποτελεί η υποστήριξη των σχολείων που δε διαθέτουν τους πόρους που είναι απαραίτητοι για την προμήθεια εξοπλισμού. Έτσι, ο WRO Hellas εργάζεται εντατικά για τον εντοπισμό εκείνων των υποστηρικτών που θα κάνουν δυνατή την εξασφάλιση δωρεάν εξοπλισμού εκπαιδευτικής ρομποτικής για όσο περισσότερα σχολεία της Ελλάδος γίνεται.

Περισσότερα

Μαθητές του 5ου Γενικού Λυκείου Βύρωνα θα συμμετάσχουν στο φετινό διαγωνισμό «#CanSat in Greece»

https://i2.wp.com/openhardware.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/13/2016/12/1_sl1.jpg?resize=768%2C200&ssl=1Η ομάδα «V-Space» είναι μια ομάδα μαθητών Λυκείου του 5ου Γενικού Λυκείου Βύρωνα που στον ελεύθερο χρόνο τους ασχολούνται με τεχνολογικά projects.

Η ομάδα επελέγη ανάμεσα σε πολυάριθμες άλλες για να συμμετάσχει στο φετινό διαγωνισμό «CanSat in Greece», ο οποίος αναμένεται να πραγματοποιηθεί στη χώρα μας στις αρχές του Απριλίου.

Στόχος του διαγωνισμού είναι η διεύρυνση και η εξοικείωσή των μαθητών με τις τεχνολογίες του διαστήματος.

Ο διαγωνισμός CanSat είναι ένας ευρωπαϊκός διαγωνισμός, ο οποίος αποτελεί πρωτοβουλία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) και σκοπός είναι να φέρει σε επαφή μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τις επιστήμες και ιδίως αυτές του διαστήματος.

Περισσότερα

Μαθητές του 2ου Γυμνασίου Σάμου κατασκευάζουν το Hydrobot

https://i2.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2016/12/IMG_20161214_192543cropped.jpgΤο 2ο Γυμνάσιο Σάμου συμμετέχει φέτος στο πρόγραμμα κατασκευής του Hydrobot του Ιδρύματος Ευγενίδου. Πρόκειται για την κατασκευή απλού υποβρυχίου οχήματος για την εξερεύνηση του υδάτινου περιβάλλοντος της περιοχής, το οποίο εντάχθηκε και στις Σχολικές Δραστηριότητες, στη θεματολογία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

Περισσότερα

ZeroPhone: Το πάμφθηνο Open Source smartphone που τρέχει Linux

https://i1.wp.com/openhardware.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/13/2017/01/zerophone1.pngΤο Raspberry Pi είναι ένας single-board υπολογιστής  που κοστίζει (από) 35 δολάρια, σε μέγεθος πιστωτικής κάρτας. Συνδέστε ένα πληκτρολόγιο, τηλεόραση ή DVI / HDMI οθόνη και μια κάρτα SD με ένα υποστηριζόμενο Linux εγκατεστημένο ή και ένα FreeBSD πλέον και έχετε ένα μικρό υπολογιστή, καθ’ όλα έτοιμο για να πάτε στην δουλειά σας ή για κάμπινγκ αφού μπορεί να τροφοδοτηθεί ακόμα και από φωτιά. Καθόλου τυχαίο δεν είναι το γεγονός πως ανακηρύχθηκε και σε ένα από τα πέντε κορυφαία Linux projects για το 2012.

DIY· κάντο μόνος σου

Τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του ZeroPhone είναι:

- Raspberry Pi Zero

- SIM800 modules

- ESP8266-12E για WiFi

- 2-layer PCBs

- ATMega328P

- Οθόνη LCD

- Μπαταρία

- Φορτιστής μπαταρίας TP4056

- Κουμπιά για το πληκτρολόγιο

- 2.54 headers

Περισσότερα

3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός παιχνιδιού στο Scratch (2016-17)

http://blogs.sch.gr/mkosmidis/files/2017/01/scratcharontas-2017.jpgΤο γραφείο Σχολικού Συμβούλου Πληροφορικής Δυτικής Κρήτης σε συνεργασία με το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Χανίων, Σχολικούς Συμβούλους, Εκπαιδευτικούς Πληροφορικής πανελλαδικά και το Εργαστήριο Διανεμημένων Πληροφοριακών Συστημάτων και Εφαρμογών Πολυμέσων της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης, προκηρύσσουν τον 3ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό παιχνιδιού στο Scratch.
Ο φετινός διαγωνισμός για το σχολικό έτος 2016-17 έχει γενικό τίτλο: «Ελληνική Μυθολογία – Σκρατσάροντας με ένα μύθο» και ειδική θεματική με τίτλο “Ελληνική Μυθολογία και Καζαντζάκης” στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με το Μουσείο Νίκου Καζαντζάκη και λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι το 2017 έχει ανακηρυχθεί ως “Έτος Καζαντζάκη” από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Διεύθυνση παρουσίας στο ΦΕΣΤman: http://festman.schoolab.gr/festival/19

Η ΠΕΚΑΠ Υποστηρικτής της 8ης Διημερίδας "Τεχνολογίες Αιχμής στην Εκπαιδευτική πράξη"

 

Η ΠΕΚΑΠ Υποστηρικτής της 8ης Διημερίδας "Τεχνολογίες Αιχμής στην Εκπαιδευτική πράξη"

Στο πλαίσιο της Διημερίδας η ΠΕΚΑΠ διοργανώνει Στρογγυλό Τραπέζι με θέμα «Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», την Κυριακή 5 Μαρτίου 2017 και ώρα από 12:30 έως 13:10. Κύριος άξονας της συζήτησης θα είναι η πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής προς την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής σχετικά με την «Αναβάθμιση του Λυκείου - Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».
 

Εξορθολογισμός Ύλης μαθήματος Τ.Π.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 6 Φεβρουαρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Εξορθολογισμός Ύλης μαθήματος Τ.Π.Ε.

Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 23/30-6-2016 απόφαση του Ι.Ε.Π. συγκροτήθηκαν Επιτροπές με ειδικούς επιστήμονες, με σκοπό την υποβολή προτάσεων για αναμόρφωση και εξορθολογισμό της ύλης όλων των διδασκόμενων μαθημάτων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η μοναδική πρόταση για εξορθολογισμό της ύλης μαθήματος που δεν εγκρίθηκε από το Ι.Ε.Π, είναι η πρόταση της επιτροπής για το μάθημα Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) που διδάσκεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, λόγω αντιδράσεων μικρής μερίδας Πανεπιστημιακών καθηγητών επειδή το νέο πρόγραμμα σπουδών ήταν «πολύ υπέρ της Πληροφορικής», σύμφωνα με άτυπη ενημέρωση του υπουργείου Παιδείας. Επιπλέον το Ι.Ε.Π., παρακάμπτοντας την αρμόδια επιτροπή του μαθήματος Τ.Π.Ε. και αγνοώντας τους σχολικούς συμβούλους Πληροφορικής που απέστειλαν σχετική επιστολή (1/10/2016), προέβη σε αλλαγή της προτεινόμενης αναμόρφωσης και εξορθολογισμού της ύλης και απέστειλε το νέο τροποποιημένο κείμενο οδηγιών διδασκαλίας του μαθήματος προς στις σχολικές μονάδες, στις 28/12/2016 (Φ20/1835/222136/Δ1).

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. επεξεργάστηκε το νέο κείμενο οδηγιών που τελικώς υιοθετήθηκε από το Ι.Ε.Π. και σημειώνει τα ακόλουθα:

  • Το Ι.Ε.Π. προχώρησε αυθαίρετα και αποσπασματικά σε αλλαγές επί της προτεινόμενης αναμόρφωσης και εξορθολογισμού της ύλης του μαθήματος Τ.Π.Ε., παρά την ομόφωνη εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής η οποία αποτελούνταν από ειδικούς επιστήμονες (Πρόεδρος καθηγητής Παιδαγωγικού τμήματος Δημοτικής εκπαίδευσης και μέλη εκπαιδευτικοί και σχολικοί σύμβουλοι Πληροφορικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης).
  • Με τις αλλαγές που έκανε το Ι.Ε.Π. επί της προτεινόμενης αναμόρφωσης και εξορθολογισμού της ύλης του μαθήματος Τ.Π.Ε. αφαιρέθηκαν ή μειώθηκαν διδακτικές ενότητες που εισήγαγαν τους μαθητές στην υπολογιστική σκέψη ή αφορούσαν σε προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και συσκευών. Οι αλλαγές αυτές, υπονομεύουν τους διδακτικούς στόχους του μαθήματος και υποβαθμίζουν το ίδιο το γνωστικό αντικείμενο.
  • Δημιουργείται διδακτικό-μαθησιακό έλλειμμα στους μαθητές, αφού το αναμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών της Πληροφορικής του Γυμνασίου προϋποθέτει ότι οι μαθητές του δημοτικού έχουν παρακολουθήσει το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος Τ.Π.Ε., όπως το εισηγήθηκε η αρμόδια επιτροπή και όχι κάποιο άλλο πρόγραμμα σπουδών.

Read more: Εξορθολογισμός Ύλης μαθήματος Τ.Π.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ