ΝΕΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Επιστολή προς Υπουργό Παιδείας για οργανική - οριστική τοποθέτηση των μεταταχθέντων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Αθήνα, 8 Αυγούστου 2016

Αρ. Πρωτ. 26

                                              Προς:

Υπουργό Παιδείας,

 Έρευνας και Θρησκευμάτων

κ. Ν. Φίλη

Κοιν:

Διευθυντή Σπουδών

Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

κ. Ι. Κουφόπουλο

 

Θέμα: ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΤΑΧΘΕΝΤΩΝ ΤΟΥ Ν.4172/2013

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Όπως είναι γνωστό, οι υποχρεωτικές μετατάξεις, που διενεργήθηκαν βάσει των διατάξεων του Ν.4172/2013 από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εντός του ίδιου κλάδου (Πληροφορικής, Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Μουσικής, Φυσικής Αγωγής, Εικαστικών και Θεατρικής Αγωγής), στόχευαν στην αξιοποίηση των πλεοναζόντων εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μέσω της «κινητικότητάς» τους στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όπου είχαν δημιουργηθεί διδακτικές ανάγκες στα δημοτικά σχολεία δια της εισαγωγής νέων μαθημάτων. Στην προκειμένη περίπτωση, η Διοίκηση  - Υπουργείο  προέβη στη διενέργεια των υποχρεωτικών μετατάξεων με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και το δημόσιο σκοπό της κάλυψης των αναγκών των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ειδικότερα την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, όπου δημιουργήθηκαν διδακτικές ανάγκες στα  δημοτικά σχολεία, προκειμένου να αξιοποιήσει τους εκπαιδευτικούς που πλεόναζαν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (δεδομένου ότι δεν συμπλήρωναν το υποχρεωτικό διδακτικό τους ωράριο) μετατάσσοντάς τους στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση κάτω από την ανάγκη άμεσης αντιμετώπισης ορθολογικής διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού, ενόψει της έναρξης του νέου σχολικού έτους, ώστε να αποτραπεί ο κίνδυνος ευρύτερης δυσλειτουργίας της δημόσιας εκπαίδευσης  (έγγραφα ΥΠ.ΠΕ.Θ. αρ. πρωτ. 37691/Ε1/6-3-2015 και 38422/Ε1/9-3-2015).

Read more: Επιστολή προς Υπουργό Παιδείας για οργανική - οριστική τοποθέτηση των μεταταχθέντων στην...

Namaste: οι 16 ομάδες που προκρίθηκαν στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής

https://www.minedu.gov.gr/images/stories/robotics.jpgΤο θέμα του φετινού διαγωνισμού είναι περιβαλλοντικό: «Rap the scrap". Πάνω από 6 δις άνθρωποι ζουν στον πλανήτη μας σήμερα, δημιουργώντας κατ' εκτίμηση 1,9 δισεκατομμύρια τόνους οικιακών, βιομηχανικών, ιατρικών, ραδιενεργών, τοξικών και επικίνδυνων απορριμάτων κάθε χρόνο. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι τα απορρίματα που δημιουργούνται, θα διπλασιαστούν μέχρι το 2025.
Λύση σε αυτό το πρόβλημα κλήθηκαν να δώσουν οι 350+ μαθητές με τα ρομπότ τους το Σάββατο 2 Ιουλίου 2016, στη Σχολή Μωραΐτη. Να προτείνουν δηλαδή τρόπους, έτσι ώστε να μειώσουμε, διαχειριστούμε και τελικά να ανακυκλώσουμε τα απορρίμματα με ρομπο-λύσεις. Στον εφετινό 8ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO, 16 ομάδες μαθητών με τους εκπαιδευτικούς και αρωγούς τους γονείς συμμετείχαν στη γιορτή της εκπαιδευτικής ρομποτικής και θα μάς εκπροσωπήσουν στο Νέο Δελχί της Ινδίας, τέλη Νοεμβρίου.

Περισσότερες λεπτομέρειες σε μορφή doc

Αίτημα συνάντησης με τον Υπουργό Παιδείας για θέματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Αθήνα, 21 Ιουλίου 2016

Αρ. Πρωτ. 25

                                              Προς:

Υπουργό Παιδείας,

 Έρευνας και Θρησκευμάτων

κ. Ν. Φίλη

Κοιν:

Πρόεδρο

Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

κ. Γ. Κουζέλη

Αντιπρόεδρο

Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

κ. Π. Χαραμή

Θέμα: Αίτημα συνάντησης για θέματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Το τελευταίο διάστημα επιτελούνται μια σειρά από σημαντικές αλλαγές στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, στις οποίες έχουμε κληθεί ως επιστημονικός φορέας να καταθέσουμε τις απόψεις και τις προτάσεις μας. Επίσης, έχουμε τοποθετηθεί στις αποφάσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), οι οποίες και έχουν ανακοινωθεί επισήμως, ως προτάσεις προς εσάς.

Παρατηρούμε όμως, με μεγάλη μας λύπη, ότι οι προτάσεις αυτές, παρότι έχουν προκύψει από επιστημονική τεκμηρίωση και συναίνεση των επιστημονικών φορέων, στην πορεία μεταβάλλονται και οι τελικές αποφάσεις σας διαφέρουν σημαντικά από αυτές των εισηγήσεων. Οι αλλαγές αυτές αφορούν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα και στα διδασκόμενα μαθήματα, στις ειδικότητες που θα λειτουργήσουν σε κάθε Τομέα, στις αναθέσεις μαθημάτων σε κλάδους εκπαιδευτικών και στην ύλη ακόμη των μαθημάτων.

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Οι παραπάνω αλλαγές θίγουν σημαντικά τα δικαιώματά μας και έχουν δημιουργήσει κλίμα έντονης ανησυχίας και δυσαρέσκειας στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς του κλάδου μας. Για τους λόγους αυτούς, θα επιθυμούσαμε μία συνάντηση μαζί σας προκειμένου να σας εκθέσουμε διεξοδικά τις θέσεις μας για τα θέματα που άπτονται της Πληροφορικής Παιδείας στη Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση.

 

Με εκτίμηση,

Για το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.,

Ο Πρόεδρος

 

Νίκος Σκίκος

 

Ο Γενικός Γραμματέας

 

Στέφανος Παπαλέξης

 

 

Κατεβάστε σε pdf 

Επιτροπή Εξορθολογισμού διδακτέας ύλης στο Δημοτικό - Δελτίο τύπου

Αθήνα, 7 Ιουλίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Επιτροπή Εξορθολογισμού διδακτέας ύλης στο Δημοτικό

Με αφορμή τη συγκρότηση της Επιτροπής για την αξιολόγηση των αιτήσεων των εκπαιδευτικών που θα ασχοληθούν με τον εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης των μαθημάτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) επαναφέρει στο δημόσιο διάλογο τις θέσεις της για το Δημοτικό σχολείο. Υπενθυμίζουμε ότι με το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Σπουδών του Ολοήμερου Δημοτικού σχολείου (ΦΕΚ 1324/Β/11-5-2016), το μάθημα διδάσκεται μόνο μία (1) ώρα σε κάθε τάξη με ότι αυτό συνεπάγεται στην παρεχόμενη ποιότητα της διδασκαλίας.

Επιπλέον, δίνεται αυθαίρετα το δικαίωμα σε δασκάλους, με Β’ Επίπεδο Επιμόρφωσης, να διδάσκουν το μάθημα στα 4θέσια και 5θέσια Σχολεία. Τονίζεται ότι η Επιμόρφωση Β’ Επιπέδου αναφέρεται στη διδακτική των γνωστικών αντικειμένων με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας και επομένως δεν αποτελεί επιστημονικό προσόν για τη διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής από άλλο Κλάδο. Δεδομένου ότι όλες οι οικονομικά αναπτυγμένες χώρες επενδύουν στην Πληροφορική Παιδεία ως μοχλό καινοτομίας και ανάπτυξης, θεωρούμε απαραίτητη τη διδασκαλία του μαθήματος αποκλειστικά από καθηγητές Πληροφορικής (ΠΕ19/ΠΕ20) για την άρτια εκπαίδευση των μαθητών στις ψηφιακές τεχνολογίες, μέσα σε μια προοπτική τεχνολογικού αλφαβητισμού.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. είναι στη διάθεση της Επιτροπής για να αναπτύξει τα επιχειρήματά της και να καταθέσει τις τεκμηριωμένες προτάσεις της. Πάγια αιτήματα της Ένωσης αποτελούν:

  • Η αύξηση των ωρών του μαθήματος Τ.Π.Ε. από μονόωρο σε δίωρο στις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού σχολείου (από Γ έως και ΣΤ τάξη).
  • Η διδασκαλία του μαθήματος αποκλειστικά και μόνο από καθηγητές Πληροφορικής.
    • Η μετονομασία του μαθήματος από «Τ.Π.Ε.» σε «Πληροφορική», προκειμένου να υπάρχει  σύνδεση του Προγράμματος Σπουδών του Δημοτικού με τις άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης.
  • Η αναβάθμιση του Εργαστηριακού Εξοπλισμού των σχολικών μονάδων.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

 

Κατεβάσετε σε pdf

Αναθέσεις Μαθημάτων και Διαχωρισμός Κλάδου ΠΕ19/20 - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 4 Ιουλίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Αναθέσεις Μαθημάτων και Διαχωρισμός Κλάδου ΠΕ19/20

Σύμφωνα με την απόφαση 94588/Δ2 του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζονται οι πρώτες και δεύτερες αναθέσεις των μαθημάτων Γυμνασίου για το Σχολικό Έτος 2016-2017. Ανάμεσα σε άλλα δίνεται, όπως και τα προηγούμενα δύο χρόνια, η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20 να διδάξουν τα Μαθηματικά Γυμνασίου. Επιχειρείται όμως για πρώτη φορά από τη σύσταση των δύο κλάδων των Καθηγητών Πληροφορικής, ο διαχωρισμός τους όσον αφορά τα διδακτικά αντικείμενα καθώς για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ20 είναι απαραίτητη η ύπαρξη του πτυχίου Μαθηματικών και δεν αρκεί, σύμφωνα με την απόφαση, η ύπαρξη του πτυχίου Πληροφορικής ΤΕΙ. 

Ως Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρούμε υποτιμητική αυτή την αντιμετώπιση των συναδέλφων ΠΕ20. Τα Προγράμματα Σπουδών των τμημάτων Πληροφορικής πανεπιστήμιων και ΤΕΙ είναι διαθέσιμα προς όλους και προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Σε μια εποχή όπου πάγιο αίτημα της Π.Ε.ΚΑ.Π. είναι η περαιτέρω ενοποίηση των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20 και όπου υπάρχει νομοθετικά σαφέστατη παράλληλη και ισότιμη έκφραση της Ανώτατης Εκπαίδευσης με Πανεπιστημιακό και Τεχνολογικό Τομέα (Ν4009/ΦΕΚ195-6/9/2011), είναι απαράδεκτο το ίδιο το Υπουργείο να προσπαθεί να διαχωρίσει τους Καθηγητές Πληροφορικής.

Απαιτούμε λοιπόν την άμεση αποκατάσταση της ίσης μεταχείρισης των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20, με νεότερη Υπουργική απόφαση και την έναρξη μιας ουσιαστικής διαβούλευσης μεταξύ φορέων της εκπαίδευσης, σχετικά με τις δυνατότητες Β’ ανάθεσης της διδασκαλίας των μαθημάτων.

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε απο εδώ

Συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Δημιουργών του σχολικού hackerspace του 5ου ΓΕΛ Βύρωνα

https://i1.wp.com/www.5lykeiovyrona.gr/uplds/mw5.jpgHackerspace

Ένας χώρος ανοιχτός όπου συναντώνται άνθρωποι με κοινά ενδιαφέροντα και με σκοπό πάντα να κατασκευάσουν κάτι.
Κύριο χαρακτηριστικό: η ανοιχτότητα!
Η γνώση που αποκτάται από κάθε μέλος διαχέεται στους άλλους και μέσω του διαδικτύου και σε όλο τον κόσμο.
Αυτό είναι ένα hackerspace.

Χαρακτηριστική είναι η φράση: If you can’t open it, you don’t own it!

Περισσότερα

15+ Ways of Teaching Every Student to Code (Even Without a Computer)

http://www.edutopia.org/sites/default/files/styles/responsive_1240px/public/davis-15-wyays-to-teach-every-student-to-code-3-01.pngAccording to Code.org, 90 percent of U.S. schools are not teaching any computer science. Eyebrows were raised in 2013 as the U.K. passed a plan to educate every child how to code. In 2014, Barack Obama made history as the first U.S. president to program a computer. Yet critics claim that often only the more affluent schools offer computer science courses, thus denying minorities potential to learn the skills required by the 1.4 million new jobs that will be created during the next ten years.

Περισσότερα

ΛΥΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ "ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ" (ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ)

 

ΛΥΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

«ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ»

(ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ)

 

ΛΥΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ Γ ́ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΛΥΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ Γ ́ ΤΑΞΗΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

Συνάντηση με τον Υπεύθυνο Παιδείας της Ένωσης Κεντρώων - ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ

Αθήνα, 23 Μαΐου 2016

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ

 

Συνάντηση με τον Υπεύθυνο Παιδείας της Ένωσης Κεντρώων

Την Τετάρτη 18 Μαΐου 2016 ο Πρόεδρος Ν. Σκίκος, ο Γενικός Γραμματέας Σ. Παπαλέξης και το μέλος του Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. Μ. Καραλιοπούλου, είχαν ενημερωτική συνάντηση με τον υπεύθυνο Παιδείας της Ένωσης Κεντρώων και Βουλευτή Σερρών κο Α. Μεγαλομύστακα. Στη συνάντηση παρευρέθηκαν και οι Γ. Καρράς Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κόμματος, Α. Ασλανίδης στέλεχος του τομέα Παιδείας και Χ. Καρέλια επιστημονική συνεργάτης της Βουλευτού Β Πειραιά Θ. Μεγαλοοικονόμου. Κατά τη διάρκεια της συζητήθηκαν εκτενώς όλα τα ζητήματα που άπτονται της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και κατατέθηκε σχετικό Υπόμνημα θέσεων και προτάσεων.

Η συζήτηση έγινε σε καλό και εποικοδομητικό κλίμα και κύρια θέματά της αποτέλεσαν τα κάτωθι:

  • Επαναφορά εργαστηριακής απασχόλησης.
  • Απόδοση οργανικών θέσεων σε όλους τους μεταταγμένους στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
  • Εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος των Ε.Α.Ε.Π. στο σύνολο των Δημοτικών σχολείων της χώρας.
  • Εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος σπουδών σε όλα τα Γυμνάσια της χώρας.
  • Στρεβλώσεις του νέου συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
  • Επαναφορά του μαθήματος επιλογής «Πολυμέσα-Δίκτυα» στη Γ τάξη του Γενικού Λυκείου.
  • Διόρθωση της στρέβλωσης που ισχύει στα Επαγγελματικά Λύκεια, όσον αφορά τα εργαστηριακά μαθήματα του Τομέα Πληροφορικής.
  • Μοριοδότηση ΤΠΕ επιπέδου Ι για τους Καθηγητές Πληροφορικής.

Τα στελέχη της Ένωσης Κεντρώων ανέφεραν ότι η άμεση εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο είναι μέρος των προτάσεων της Ένωσης Κεντρώων για την Παιδεία. Για τα υπόλοιπα θέματα δήλωσαν ότι θα γίνει σχετική επεξεργασία και υποβολή επίκαιρων ερωτήσεων στα πλαίσια άσκησης του Κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θα συνεχίσει τις συναντήσεις με τους υπεύθυνος των Κομμάτων και τις πρωτοβουλίες, με στόχο την ουσιαστική αναβάθμιση της παρεχομένης Πληροφορικής Παιδείας και την ενίσχυση του ρόλου του Πληροφορικού στο σχολείο.

   Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

 

Κατεβάστε σε pdf