ΝΕΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Lego Mindstorms EV3: Εισαγωγή με απλά βήματα και τεχνικές

https://lc-www-live-s.legocdn.com/r/www/r/mindstorms/-/media/franchises/mindstorms 2014/robots/product_ev3erstorm_square.pngΈνα διαδικτυακό, ελεύθερο μάθημα για τη γνωριμία με την Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσω της εκμάθησης της ρομποτικής πλατφόρμας των Lego Mindstorms EV3. Σχεδιάστηκε με στόχο να δώσει τη δυνατότητα σε όποιον θέλει και κυρίως στους μαθητές, να γνωρίσουν την κατασκευή και τον προγραμματισμό ενός ρομπότ των Lego Mindstorms EV3 με όσο το δυνατόν πιο απλά και κατανοητά βήματα ενώ συμπεριλαμβάνονται και χειριστικά, έξυπνα τρικς ώστε να γίνει η παραπάνω διαδικασία ακόμα πιο εύκολη.

Περισσότερα

Χάλκινο μετάλλιο στη ρομποτική από δημοτικό στην Πάτρα

http://cdn.thebest.gr/media/images/frontNews/mvihwelomq5a0d54e69df7c.jpgΤην τρίτη θέση παγκοσμίως και το χάλκινο μετάλλιο κατέλαβε η ομάδα SMARTBIRDS NEXT στην κατηγορία Open Elementary (Δημοτικό), με προπονητή τον κ. Παναγιώτη Βέρρα και τους μαθητές Λαμπροπούλου Εύα, Σουγλέρη Γεώργιο και Ρόδη Χαράλαμπο (44ο Δημοτικό Πατρών και Δημοτικό Νέου Σουλίου). Το πρωτάθλημα ρομποτικής πραγματοποιήθηκε στην Κόστα Ρίκα από τις 10 ως τις 12 Νοεμβρίου 2017. Για ένα τριήμερο, τα βλέμματα όλων στράφηκαν δικαίως στα παιδιά που αποτελούν τον συνδετικό κρίκο κάθε κοινωνίας με το μέλλον της!

Περισσότερα

12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 22 Οκτωβρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. σε συνεργασία με το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής του Τ.Ε.Ι. Αθήνας και τα Τμήματα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων και Μηχανικών Αυτοματισμού του Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. (Τ.Ε.Ι. Πειραιά), διοργανώνουν το 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής με θέμα: «Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Διδακτικές Μεθοδολογίες και Τεχνικές».

Το συνέδριο θα διεξαχθεί από 4 έως 6 Μαΐου 2018 στην πόλη της Αθήνας και σκοπός του είναι να προσφέρει ένα δημόσιο βήμα ώστε να αναδειχθούν και συζητηθούν όλα τα θέματα που άπτονται της διδασκαλίας και της διδακτική της Πληροφορικής και αφορούν:

  • τις ψηφιακές τεχνολογίες στη διδασκαλία και τη μάθηση
  • τις καινοτόμες διδακτικές μεθοδολογίες και τεχνικές που προωθούν νέες αντιλήψεις για την εκπαίδευση γενικότερα και
  • το ψηφιακό και πληροφορικό γραμματισμό εκπαιδευτικών και μαθητών.

Απώτερος στόχος του είναι να ενθαρρύνει και να προωθήσει την επικοινωνία και την ανάπτυξη ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ εκπαιδευτικών Πληροφορικής, στελεχών της εκπαίδευσης, επιστημόνων και ερευνητών και γενικότερα όλων όσων ενδιαφέρονται για τα ζητήματα της Πληροφορικής και των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία. Λεπτομέρειες για τις ημερομηνίες και οδηγίες για τη συγγραφή και υποβολή των εργασιών, θα δοθούν κατά την 1η Ανακοίνωση του συνεδρίου.

Υπεύθυνοι της διοργάνωσης είναι οι:

Σκίκος Νικόλαος, Πρόεδρος Π.Ε.ΚΑ.Π., Υπεύθυνος Συντονιστικής Επιτροπής

Κωτσάκης Σταύρος, Αντιπρόεδρος Π.Ε.ΚΑ.Π., Υπεύθυνος Επιστημονικής Επιτροπής

Παπαλέξης Στέφανος, Γενικός Γραμματέας Π.Ε.ΚΑ.Π, Υπεύθυνος Επιτροπής Κριτών

Τερπένη Ελευθερία, Οργανωτική Γραμματέας Π.Ε.ΚΑ.Π, Υπεύθυνη Οργανωτικής Επιτροπής

Μυλωνά Αθηνά, Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια Τ.Ε.Ι. Αθήνας, Υπεύθυνη Επιτροπής Υποστήριξης

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΣΕ PDF

Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γυμνάσιο -ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 23 Οκτωβρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γυμνάσιο

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. διοργανώνει Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Γυμνάσιο, την Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2017 και από ώρα 18:30 έως 21:30, στα γραφεία της Ένωσης (Αχιλλέως 37-41 & Μυλλέρου, Μεταξουργείο). Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της καλύτερης ενημέρωσης των καθηγητών Πληροφορικής, της καταγραφής των προβλημάτων του κλάδου και της ανάπτυξης ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ των συναδέλφων.

Βασικοί άξονες της Εσπερίδας είναι:

- Πρόγραμμα Σπουδών Πληροφορικής στο Γυμνάσιο

- Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα

- Εκπαιδευτικά Λογισμικά

- Διδακτικά Σενάρια και

- Κρατικό Πιστοποιητικό Γνώσης Βασικών Δεξιοτήτων και Χειρισμού Η/Υ.

Καλούνται οι εκπαιδευτικοί ΠΕ19/20, που υπηρετούν στα Γυμνάσια της Αττικής, να συμμετάσχουν στην εκδήλωση προκειμένου να ανταλλάξουμε απόψεις, θέσεις και προτάσεις για το παρόν και το μέλλον της Πληροφορικής  στη Γενική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.  

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΣΕ PDF

Δημοσιεύματα για αλλαγές στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Β ΓΕΛ- ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 24 Οκτωβρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Δημοσιεύματα για αλλαγές στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Β ΓΕΛ

Με αφορμή τα δημοσιεύματα σχετικά με τις επικείμενες αλλαγές στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Β Τάξης του Γ.ΕΛ., η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) σημειώνει ότι έχει καταθέσει τις ολοκληρωμένες και τεκμηριωμένες προτάσεις της για την αναβάθμιση του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου, στους θεσμικούς φορείς της Πολιτείας. Συγκεκριμένα το Προεδρείο της Ένωσης παρουσίασε τις προτάσεις στην ειδική συνεδρίαση της Διαρκούς Ε.Μ.Υ. της Βουλής (Φεβρουάριος 2017), στον Αντιπρόεδρο του Ι.Ε.Π. κο Π. Χαραμή (Μάιος 2017) και στον Αναπληρωτή Γενικό Γραμματέα του ΥΠ.Π.Ε.Θ., κο Γ. Αγγελόπουλο (Ιούνιος 2017).

Υπενθυμίζουμε ότι πάγια θέση της Π.Ε.Κ.ΑΠ. αποτελεί η ανάγκη διδασκαλίας μαθήματος Πληροφορικής σε όλες τις τάξεις της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ιδιαίτερα στο Λύκειο. Επιπρόσθετα, όσον αφορά τον τρόπο πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι., τονίζουμε ότι οι υποψήφιοι όλων των Τμημάτων Πληροφορικής και των συναφή, θα πρέπει να εξετάζονται στο μάθημα «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε. Προγραμματιστικό Περιβάλλον» για την εισαγωγή τους.

Ευελπιστούμε ότι οι απόψεις μας θα εισακουσθούν από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, με μοναδικό σκοπό και στόχο την ουσιαστική ενίσχυση του ψηφιακού και πληροφορικού γραμματισμού της νέας γενιάς.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΣΕ PDF

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2017 - Δελτίο τύπου

Αθήνα, 15 Οκτωβρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2017

Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού η οποία πραγματοποιείται από 7 έως και 22 Οκτωβρίου 2017, η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.), καλεί τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς ΠΕ19/20 που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, να συμμετάσχουν ενεργά με αντίστοιχες δράσεις στο πλαίσιο των μαθημάτων τους. Οι δραστηριότητες ανάπτυξης κώδικα σε διάφορες γλώσσες και περιβάλλοντα, προτείνεται να υλοποιηθούν στα Σχολικά Εργαστήρια Πληροφορικής και σε συνεργασία, όπου είναι εφικτό, με τους Σχολικούς Συμβούλους και με τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. της κάθε περιοχής.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού ξεκίνησε το 2013 με βασικό στόχο την προώθηση της δημιουργικότητας μέσω του προγραμματισμού και της ενίσχυσης των ψηφιακών δεξιοτήτων. Αποτελεί πρωτοβουλία ομάδας 90 εθελοντών που φέρνει την κωδικοποίηση και τον τεχνολογικό αλφαβητισμό πιο κοντά σε όλους τους πολίτες, με έναν τρόπο ελκυστικό, κατανοητό και ευχάριστο. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο επικεφαλής της ομάδας, A. Bogliolo, «από την αρχαιότητα οι άνθρωποι δημιούργησαν πολλά πράγματα από πέτρα, σίδερο, χαρτί και μολύβι, τα οποία έχουν αλλάξει τη ζωή μας, τώρα όμως ζούμε σε μια διαφορετική εποχή, όπου ο κόσμος μας βασίζεται στη χρήση Η/Υ και τον προγραμματισμού τους, ας μάθουμε λοιπόν να προγραμματίζουμε για να διαμορφώσουμε το μέλλον μας».

Το 2016, περισσότεροι από 968.000 άνθρωποι συμμετείχαν σε 23.043 εκδηλώσεις εκμάθησης κώδικα σε 50 χώρες στην Ευρώπη και πέραν αυτής. Η Π.Ε.ΚΑ.Π., όπως συνέβη και την προηγούμενη χρονιά, πρόκειται να διοργανώσει τον Φεβρουάριο Ημερίδα Αποτίμησης των δράσεων που υλοποιήθηκαν, προκειμένου να αναδείξει την αναγκαιότητα του προγραμματισμού και τη συμβολή του στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π

 

Κατεβάστε σε PDF

Η παιδεία στα Mέσα (Media literacy) και το σχολικό πρόγραμμα σπουδών

https://i1.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2017/08/media-literacy-logo.jpgΣε μια μία από τις δοκιμασίες που περιγράφονται στην μελέτη, σε μια εθνική αξιολόγηση μαθητών γυμνασίου που πραγματοποίησε το History Education Group στο Stanford University διαπιστώθηκε ότι περισσότεροι από το 80% των μαθητών πίστευαν ότι καταχωρήσεις που είχαν την ετικέτα “χορηγούμενο περιεχόμενο” (“sponsored content” – δηλαδή, διαφημίσεις), αποτελούν μια αξιόπιστη πηγή για αμερόληπτη ενημέρωση. Εδώ το πρόβλημα είναι -τουλάχιστον- διπλό: αφενός αδυναμία κριτικής αξιολόγησης της πηγής, αφετέρου λειτουργική αδυναμία να κατανοήσουν σωστά το νόημα των  λέξεων ή/και να χρησιμοποιήσουν παραγωγικά τα χαρακτηριστικά του μέσου (με απλά λόγια, δεν ήξεραν ή δεν μπορούσαν να συμπεράνουν τι σημαίνει “sponsored content” ούτε σκέφτηκαν ότι υπάρχουν online διαφημίσεις και οι διαφημίσεις δεν είναι ακριβώς… πραγματικότητα).

Περισσότερα

Ψάχνεις ιδέες και υλικό για τη δική σου Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού #codeEU ?

https://i2.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2016/10/graphics.pngΗ Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού πραγματοποιείται για 5η συνεχόμενη χρονιά από 7 έως 22 Οκτωβρίου 2017. Εκατομμύρια παιδιά, νέοι, ενήλικες, γονείς, εκπαιδευτικοί, επιχειρηματίες και φορείς χάραξης πολιτικής ενώνουν τις προσπάθειές τους, και συμμετέχουν σε μαζικές εκδηλώσεις και θα παρακολουθήσουν μαθήματα σε όλη την Ευρώπη με σκοπό την εκμάθηση προγραμματισμού Η/Υ.

Περισσότερα

Αναζήτηση συνεργατών για την παραγωγή ανοιχτού εκπαιδευτικού υλικού και εκπαιδευτών

https://eellak.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/23/2017/10/6290270129_74eef94d8f_b.jpgΣτο πλαίσιο των δράσεων του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ, www.eellak.gr) για την διεξαγωγή εκπαιδευτικών προγραμμάτων που αφορούν τις ανοιχτές τεχνολογίες έχει ξεκινήσει από τον Μάιο η δράση Code+Create. Το code+create αφορά μαθήματα προγραμματισμού, ρομποτικής, τρισδιαστάτης εκτύπωσης, σχεδιασμού και ανάπτυξης εφαρμογών για κινητά και δικτυακούς τόπους τα οποία απευθύνονταν σε παιδιά ηλικίας 15-18. Τα τμήματα που δημιουργήθηκαν είναι μικτά με εφήβους από την Ελλάδα και πρόσφυγες/μετανάστες. Στόχος της δράσης είναι οι μαθητές να συνεργαστούν για μια κοινή εμπειρία μάθησης και να αποκτήσουν ψηφιακές δεξιότητες, οι οποίες είναι απαραίτητες για όλους τους νέους τόσο σε εκπαιδευτικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο.

Η δράση αυτή συνεχίζεται στην Αθήνα και τον Νοέμβριο όπου ξεκινά με καινούργιους μαθητές και μαθήματα.

Στο πλαίσιο αυτό αναζητούμε συνεργάτες για την παραγωγή ανοιχτού εκπαιδευτικού υλικού και εκπαιδευτών για τα εξής μαθήματα*:

    Introduction to 3D printing, robotics and IoT applications  

        Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού 24 ωρών στα αγγλικά για μαθητές 15 – 18 ετών

        Διεξαγωγή μαθημάτων: 2 φορές την εβδομάδα από 3 ώρες για τέσσερις εβδομάδες

    Introductory Python programming

        Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού 24 ωρών στα αγγλικά για μαθητές 15 – 18 ετών

        Διεξαγωγή μαθημάτων: 2 φορές την εβδομάδα από 3 ώρες για τέσσερις εβδομάδες

    Use of LibreOffice for an office automation environment

        Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού 48 ωρών στα αγγλικά για μαθητές 18 – 24 ετών

        Διεξαγωγή μαθημάτων: 2 φορές την εβδομάδα από 3 ώρες για οκτώ εβδομάδες

    Digital Content Production and Web Design

        Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού 48 ωρών στα αγγλικά για μαθητές 18 – 24 ετών

        Διεξαγωγή μαθημάτων: 2 φορές την εβδομάδα από 3 ώρες για οκτώ εβδομάδες

Περισσότερα

Open Source Jobs Report 2017: Υψηλή ζήτηση για επαγγελματίες ανοιχτού κώδικα

https://openbusiness.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/29/2017/09/JobsReport_Infographic_2017_Snackables-07.jpgΟι υπεύθυνοι προσλήψεων των επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο, αναζητούν όλο και περισσότερο επαγγελματίες με γνώση ανοιχτού κώδικα, ενώ τα δύο τρίτα από αυτούς λένε ότι ο αριθμός προσλήψεων ειδικευμένων στον ανοιχτό κώδικα, θα αυξηθεί περισσότερο σε σύγκριση με τους άλλους τομείς των επιχειρήσεων τους. Οι κυριότεροι παράγοντες είναι η ανάπτυξη της επιχείρησης (60%), η αυξανόμενη χρήση τεχνολογιών ανοιχτού κώδικα (42%) και το γεγονός ότι ο ανοιχτός κώδικας γίνεται σημαντικό κομμάτι της επιχείρησης (30%).

Περισσότερα