ΝΕΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

H Google μαθαίνει στα παιδιά προγραμματισμό

https://9to5google.files.wordpress.com/2011/08/google-code-logo.jpg«Το coding θεωρείται το απόλυτο προσόν για το μέλλον. Όχι μόνο με κριτήρια επαγγελματικής αποκατάστασης, αλλά και γιατί βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο γύρω τους. Η εξοικείωση των μελλοντικών πολιτών με τον προγραμματισμό γίνεται ακόμη πιο εύκολη μέσω του παιχνιδιού, αφού αντί να κάθονται μπροστά από μια οθόνη παίζουν με άλλα παιδιά, πειραματίζονται με φυσικά αντικείμενα, και αφήνουν τη φαντασία τους ελεύθερη».

«Google προγραμματισμός.pdf» και «Project_Bloks.pdf»

Ολοκλήρωση προγράμματος SIFA "Ασφαλές Διαδίκτυο για Όλους"

http://internet-safety.sch.gr/images/sifa.pngΤο 2ο Γενικό Λύκειο Κω συντόνισε πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο: “Ασφαλές Διαδίκτυο για όλους” (Safe Internet for All – S.I.F.A.). Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορούσε μια πολυμερή σύμπραξη, στην οποία συμμετείχαν 5 σχολικά ιδρύματα από 5 χώρες και είχε διάρκεια 2 χρόνια (τα σχολικά έτη 2014­-2015 και 2015-­2016). Εκτός από την Ελλάδα και το 2ο Γενικό Λύκειο Κω συμμετείχαν σχολεία από Αυστρία, Νορβηγία, Πολωνία και Σουηδία. Σημειώνουμε ότι το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της δράσης ΚΑ2/Στρατηγικές Συμπράξεις αποκλειστικά μεταξύ σχολείων. Το σχέδιο επικεντρώθηκε στην εκπαίδευση και προετοιμασία μαθητών και καθηγητών, ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τους κινδύνους του διαδικτύου.

Περισσότερα

8th Conference on Informatics in Education – Η Πληροφορική στην εκπαίδευση (8th CIE2016)

http://blogs.sch.gr/gymkriez/files/2010/05/skiniko.jpgΤο 8th Conference on Informatics in Education – Η Πληροφορική στην εκπαίδευση (8th CIE2016), διοργανώνεται από το Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς και το Τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου σε συνεργασία με την ΕΠΥ και εστιάζεται στην Πληροφορική, αλλά και στις ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Καλύπτει τόσο τις βαθμίδες της τυπικής εκπαίδευσης –Δευτεροβάθμια (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Γυμνάσια), Πρωτοβάθμια, Τριτοβάθμια- όσο και την μη τυπική εκπαίδευση.


Θα λάβει χώρα στον Πειραιά, και συγκεκριμένα στους χώρους του Πανεπιστημίου Πειραιώς, 14-16 Οκτωβρίου 2016.

Περισσότερα

7ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

http://www.digifest.info/_/rsrc/1475262203045/config/7o_mathitiko_logo.jpg.1475262202892.jpgΤο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας είναι μια εκπαιδευτική εκδήλωση η οποία δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν ψηφιακά έργα που αναπτύσσουν στο σχολείο τους.

Το Φεστιβάλ είναι ανοικτό στην κοινωνία και δίνει την ευκαιρία σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και επισκέπτες να λάβουν μέρος σε πρωτότυπες εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με αντικείμενο την Πληροφορική και την Ψηφιακή Τεχνολογία.

Το 7ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας
θα πραγματοποιηθεί 
στις 26 - 27 - 28 - 29 Απριλίου 2017 

Σας περιμένουμε!

 


Συμμετέχουν οι πόλεις: Ηράκλειο, Άγιος ΝικόλαοςΑγρίνιοΙωάννινα, ΚαβάλαΚαλαμάτα, ΚέρκυραΚομοτηνήΛάρισα, Μυτιλήνη, ΠάτραΠύργος ΗλείαςΡόδος, Τρίκαλα, ΦλώριναΧανιά και Χίος.

 
 


Το 7ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας πραγματοποιείται υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αρ. απόφ. 158058/Δ2/27-09-2016.

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Με την υποστήριξη των:

Π.Ε.ΚΑ.Π - Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής

http://www.pekap.gr/

Ε.Π.Ε - Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας

ΕΠΕ

Ε.Π.Υ. - Ελληνική Εταιρία Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 

ΕΠΥ

Ε.Τ.Π.Ε. - Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση

ΕΤΠΕ

Περισσότερα

3 + 1 infographics για τους εφήβους

http://internet-safety.sch.gr/images/sextortion.PNGΜε ένα ακόμη δέντρο αποφάσεων (στην Αγγλική γλώσσα προς το παρόν) για το φαινόμενο sextortion - το 4ο της σειράς "Σκέψου" απευθυνόμενο σε εφήβους - το Better Internet for Kids, ενημερώνει για την αντιμετώπιση των θεμάτων που οι νέοι μπορεί να συναντήσουν στο διαδίκτυο. Το φαινόμενο sextortion είναι μια μορφή σεξουαλικής εκμετάλλευσης από πλευράς του θύτη που χρησιμοποιεί μη σωματικές μορφές εξαναγκασμού για να αποσπάσει σεξουαλικές χάρες από το θύμα. Επίσης, το φαινόμενο αναφέρεται στην ευρεία κατηγορία της σεξουαλικής εκμετάλλευσης στην οποία η κατάχρηση εξουσίας είναι το μέσο εξαναγκασμού, καθώς και στην κατηγορία της σεξουαλικής εκμετάλλευσης στην οποία η απειλή δημοσίευσης σεξουαλικών εικόνων ή ανάλογων πληροφοριών είναι το μέσο εξαναγκασμού. Με αφορμή το συγκεκριμένο infographic, παραθέτουμε και τα τρία προηγούμενα, τα οποία είναι στην Ελληνική γλώσσα.

Περισσότερα

Καταγγελία για σκόπιμες και μεθοδευμένες ενέργειες από το Ι.Ε.Π.

Αθήνα, 5 Οκτωβρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Καταγγελία για σκόπιμες και  μεθοδευμένες ενέργειες από το Ι.Ε.Π.

Σύμφωνα με την Επιστολή των Σχολικών Συμβούλων Πληροφορικής προς το Ι.Ε.Π. (1/10/2016), η μοναδική πρόταση  για τον εξορθολογισμό της ύλης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που δεν εγκρίθηκε, αφορά την  Επιτροπή για την ύλη του μαθήματος Πληροφορικής – Τ.Π.Ε. το οποίο διδάσκεται στα Δημοτικά Σχολεία. Hεπίσημη αιτιολόγηση είναι οι αντιδράσεις Πανεπιστημιακών Καθηγητών Παιδαγωγικών Τμημάτων, οι οποίοι θεώρησαν ότι η πρόταση ήταν «πολύ υπέρ της Πληροφορικής». Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.), καταγγέλλει ως μεθοδευμένες τις ενέργειες αυτές από το Ι.Ε.Π., με σκοπό να αλλοιωθεί ο χαρακτήρας της πρότασης της Επιτροπής και να αλλάξουν οι παιδαγωγικοί και διδακτικοί στόχοι του μαθήματος, προκειμένου να μην απαιτείται εκπαιδευτικός Πληροφορικής για τη διδασκαλία του. Εκφράζει δε, την έντονη διαμαρτυρία της για την απαράδεκτη στάση που τηρεί το Δ.Σ. του Ι.Ε.Π. αλλά και την αποφασιστικότητά να αντιμετωπίσει τέτοιου είδουςπρακτικές.

Η Ένωσή μας, από τον Ιούλιο, με σχετικό Δελτίο Τύπου (7/7/2016) και με αφορμή τη συγκρότηση της παραπάνω Επιτροπής είχε επισημάνει, μεταξύ άλλων,  ότι είναι απαραίτητη η διδασκαλία του μαθήματος Τ.Π.Ε. αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς ΠΕ19/20, για την άρτια εκπαίδευση των μαθητών στις ψηφιακές τεχνολογίες, μέσα σε μια προοπτική τεχνολογικού αλφαβητισμού. Καλούμε τον Πρόεδρο του Ι.Ε.Π. κ. Γ. Κουζέλη, να δημοσιοποιήσει άμεσα:

-          Τα μέλη της Επιτροπής εξορθολογισμού ύλης του μαθήματος Τ.Π.Ε.

-          Την πρόταση  της Επιτροπής εξορθολογισμού ύλης του μαθήματος Τ.Π.Ε.

-          Το απόσπασμα του Πρακτικού της σχετικής συνεδρίασης του Δ.Σ. για το μάθημα Τ.Π.Ε.

Τέλος, η Π.Ε.ΚΑ.Π. δηλώνει προς πάσα κατεύθυνση ότι θα αναλάβει όλες τις νομικές πρωτοβουλίες που προβλέπονται, ώστε να διασφαλίσει τα δικαιώματα των Καθηγητών Πληροφορικής και το κύρος της Επιστήμης των Υπολογιστών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Κατεβάστε σε PDF

Συνάντηση με ΓΓ του ΥΠΠΕΘ - ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ

Αθήνα, 27 Σεπτεμβρίου 2016

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ

Συνάντηση με ΓΓ του ΥΠΠΕΘ

Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 26/9/2016 η παράσταση διαμαρτυρίας της ΠΕΚΑΠ στο ΥΠΠΕΘ, ως απάντηση σε μια σειρά μέτρων που έλαβε πρόσφατα το Υπουργείο Παιδείας με τα οποία υποβαθμίζεται η παρεχόμενη Πληροφορική Παιδεία και στοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής. Στο πλαίσιο της κινητοποίησης μέλη του ΔΣ της ΠΕΚΑΠ συναντήθηκαν με εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας. Την πλευρά του Υπουργείου εκπροσώπησαν ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΠΕΘ Ι. Παντής, ο Διευθυντής Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σ. Μποφιλάτος, ο Διευθυντής Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Γ. Μουστάκας και η σύμβουλος του Υπουργού, Α. Τρίμη. Στη συνάντηση παραβρέθηκαν επίσης εκπρόσωποι του ΔΣ της ΟΛΜΕ, οι οποίοι υποστήριξαν σθεναρά τα αιτήματα του Κλάδου μας.

Αναλυτικότερα η ΠΕΚΑΠ ανέπτυξε τις θέσεις του Κλάδου για:

Read more: Συνάντηση με ΓΓ του ΥΠΠΕΘ - ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ

Παράσταση Διαμαρτυρίας στο ΥΠΠΕΘ για τη στοχοποίηση των Καθηγητών Πληροφορικής

Αθήνα, 21 Σεπτεμβρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Παράσταση Διαμαρτυρίας στο ΥΠΠΕΘ για τη στοχοποίηση των Καθηγητών Πληροφορικής

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) καταγγέλλει τη νέα προσπάθεια απαξίωσης των εκπαιδευτικών ΠΕ19/20 και υποβάθμισης της παρεχόμενης Πληροφορικής Παιδείας, που επιχειρείται από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. Μετά από τη μείωση των ωρών στο Δημοτικό Σχολείο και την κατάργηση της 3ώρης εργαστηριακής απασχόλησης που ψηφίστηκε στο τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς από την κυβερνητική πλειοψηφία, ο Υπουργός Παιδείας αποφασίζει ξαφνικά να αλλάξει τις «Οδηγίες για τη διδασκαλία της Ερευνητικής Εργασίας της Α ́ και Β ́ τάξης Γενικού Λυκείου και Α ́ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου».

Με την Υ.Α. 152929/Δ2/19-9-2016, από το τρέχον σχολικό έτος 2016-2017 δεν ισχύει η στήριξη από τους καθηγητές της Πληροφορικής στο πλαίσιο δύο δίωρων την εβδομάδα των ομάδων των διαφορετικών ερευνητικών θεμάτων στην αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. για την αναζήτηση και επεξεργασία δεδομένων και την παρουσίαση των συμπερασμάτων, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τεράστια προβλήματα στους συναδέλφους που υπηρετούν στα Γενικά Λύκεια. Υπενθυμίζουμε ότι η παραπάνω ρύθμιση ίσχυε από το σχολικό έτος 2013–2014, κατόπιν σχετικής πρωτοβουλίας της Ένωσής μας. Θεωρούσαμε τότε και υποστηρίζουμε σήμερα, ότι ο καινοτόμος θεσμός των Ερευνητικών Εργασιών δε μπορεί να αποδώσει τα αναμενόμενα, αν δεν εμπλακούν ενεργά τα σχολικά εργαστήρια Πληροφορικής και οι εκπαιδευτικοί ΠΕ19/20 σε αυτά, με διακριτό τρόπο. Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. καλεί τα μέλη της σε παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΠ.Π.Ε.Θ., τη Δευτέρα 26/9/2016 και ώρα 13:00, προκειμένου να σταματήσουμε όλοι μαζί τη διαλυτική για την Πληροφορική πολιτική, που ακολουθεί ο Υπουργός Παιδείας και οι σύμβουλοί του.      

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Κατεβάστε σε pdf