ΝΕΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Εξορθολογισμός Ύλης μαθήματος Τ.Π.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 6 Φεβρουαρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Εξορθολογισμός Ύλης μαθήματος Τ.Π.Ε.

Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 23/30-6-2016 απόφαση του Ι.Ε.Π. συγκροτήθηκαν Επιτροπές με ειδικούς επιστήμονες, με σκοπό την υποβολή προτάσεων για αναμόρφωση και εξορθολογισμό της ύλης όλων των διδασκόμενων μαθημάτων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η μοναδική πρόταση για εξορθολογισμό της ύλης μαθήματος που δεν εγκρίθηκε από το Ι.Ε.Π, είναι η πρόταση της επιτροπής για το μάθημα Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) που διδάσκεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, λόγω αντιδράσεων μικρής μερίδας Πανεπιστημιακών καθηγητών επειδή το νέο πρόγραμμα σπουδών ήταν «πολύ υπέρ της Πληροφορικής», σύμφωνα με άτυπη ενημέρωση του υπουργείου Παιδείας. Επιπλέον το Ι.Ε.Π., παρακάμπτοντας την αρμόδια επιτροπή του μαθήματος Τ.Π.Ε. και αγνοώντας τους σχολικούς συμβούλους Πληροφορικής που απέστειλαν σχετική επιστολή (1/10/2016), προέβη σε αλλαγή της προτεινόμενης αναμόρφωσης και εξορθολογισμού της ύλης και απέστειλε το νέο τροποποιημένο κείμενο οδηγιών διδασκαλίας του μαθήματος προς στις σχολικές μονάδες, στις 28/12/2016 (Φ20/1835/222136/Δ1).

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. επεξεργάστηκε το νέο κείμενο οδηγιών που τελικώς υιοθετήθηκε από το Ι.Ε.Π. και σημειώνει τα ακόλουθα:

  • Το Ι.Ε.Π. προχώρησε αυθαίρετα και αποσπασματικά σε αλλαγές επί της προτεινόμενης αναμόρφωσης και εξορθολογισμού της ύλης του μαθήματος Τ.Π.Ε., παρά την ομόφωνη εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής η οποία αποτελούνταν από ειδικούς επιστήμονες (Πρόεδρος καθηγητής Παιδαγωγικού τμήματος Δημοτικής εκπαίδευσης και μέλη εκπαιδευτικοί και σχολικοί σύμβουλοι Πληροφορικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης).
  • Με τις αλλαγές που έκανε το Ι.Ε.Π. επί της προτεινόμενης αναμόρφωσης και εξορθολογισμού της ύλης του μαθήματος Τ.Π.Ε. αφαιρέθηκαν ή μειώθηκαν διδακτικές ενότητες που εισήγαγαν τους μαθητές στην υπολογιστική σκέψη ή αφορούσαν σε προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και συσκευών. Οι αλλαγές αυτές, υπονομεύουν τους διδακτικούς στόχους του μαθήματος και υποβαθμίζουν το ίδιο το γνωστικό αντικείμενο.
  • Δημιουργείται διδακτικό-μαθησιακό έλλειμμα στους μαθητές, αφού το αναμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών της Πληροφορικής του Γυμνασίου προϋποθέτει ότι οι μαθητές του δημοτικού έχουν παρακολουθήσει το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος Τ.Π.Ε., όπως το εισηγήθηκε η αρμόδια επιτροπή και όχι κάποιο άλλο πρόγραμμα σπουδών.

Read more: Εξορθολογισμός Ύλης μαθήματος Τ.Π.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τι είναι τα ψηφιακά αποτυπώματα και πώς να παραμείνουμε ασφαλείς

http://internet-safety.sch.gr/images/thumbUp.jpgMε αφορμή τη 14η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (7/2/2017) μπορείτε να συμβουλευτείτε τη θεματική παρουσίαση, η οποία απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς και εφήβους, τονίζοντας ότι στο Διαδίκτυο ισχύει ότι και στην πραγματική ζωή: όπως έχουμε υποχρεώσεις, έχουμε και δικαιώματα αντίστοιχα. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να την "κατεβάσουν" τοπικά (βλ. στα συνημμένα αρχεία .ppt) και συνίσταται για ακροατήριο μαθητών Γυμνασίου ή/και Α' Λυκείου. Αποτελεί μία πλήρη διδακτική προσέγγιση με χρονική διάρκεια 2 διδακτικών ωρών.
Διαβάστε επίσης, τι είναι τα ψηφιακά αποτυπώματα ή ψηφιακά ίχνη. Σε έναν κόσμο όπου οι αλγόριθμοι μπορούν να προβλέψουν τα συμφέροντα, τις επιθυμίες και τις φαντασιώσεις σας, μπορεί να σας έλκει η ψηφιακή ζωή σας, αγνοώντας όμως την ψηφιακή σκιά που ρίχνει. Μάθετε πώς να καταργείτε τα ψηφιακά σας αποτυπώματα!

Περισσότερα

4η στον κόσμο η Ελλάδα στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής

http://wrohellas.gr/wp-content/uploads/2015/07/15204037_1513185615365218_1010681843_o.jpgΓια δεύτερη συνεχόμενη χρονιά οι περσινοί αργυροί Ολυμπιονίκες θα επιστρέψουν με ψηλά το κεφάλι απο την Ολυμπιαδά Ρομποτικής, με τους Robo Specialists να καταλαμβάνουν την τέταρτη θέση στον κόσμο, στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής που διεξήχθη στο Νέο Δελχί της Ινδίας.

Περισσότερα

Πρόσκληση για συμμετοχή στον όμιλο "Μικροί Χάκερ" μέσω διαδικτύου

http://ppf.edu.gr/sites/default/files/styles/large/public/media_root/hacker_logo.png?itok=KabPzdizΤο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας προσκαλεί μαθήτριες και μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου να συμμετέχουν μέσω διαδικτύου στον εκπαιδευτικό όμιλο προγραμματισμού “Μικροί Χάκερ” και να εξερευνήσουν τον τρόπο λειτουργίας των ψηφιακών συσκευών μέσα από δραστηριότητες που μπορούν να κάνουν μόνοι στο σπίτι τους. Η συμμετοχή των μαθητριών και μαθητών είναι δωρεάν και γίνεται αποκλειστικά διαδικτυακά μέσω ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης στο πλαίσιο λειτουργίας των εκπαιδευτικών ομίλων του σχολείου.

Περισσότερα

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα από Οργανισμό Πνευματικής ιδιοκτησίας

http://internet-safety.sch.gr/images/CrtschOPI.pngΤο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΟΠΙ «Πνευματική Ιδιοκτησία και Συγγενικά Δικαιώματα» πήρε και φέτος την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας. Για τις τάξεις Α’ Β’ Γ’ και Δ’ το πρόγραμμα μπορεί να υλοποιηθεί στην Ευέλικτη Ζώνη. Για τις τάξεις Ε’ και Στ’ το πρόγραμμα μπορεί να υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, μέσα από τα Πολιτιστικά Προγράμματα που εντάσσονται στο έτος του Ενεργού Πολίτη. Η υλοποίηση του προγράμματος σε όλες τις τάξεις μπορεί να γίνει και διαθεματικά.

Περισσότερα

Οι 10 πιο σημαντικές δεξιότητες για το Linked In το 2017

https://assets.weforum.org/article/image/large_14KuU3r8s81k2OrruyfqHI0ufNr9k1EenSoM_0jf-tI.jpgTo find out what exactly employers are looking for, and what it takes to successfully land a job, LinkedIn looked at billions of data points and analyzed all of the hiring and recruiting activity that occurred on its site so far in 2016to identify the most sought-after skills.

Here are the hottest, most in-demand skills around the globe:

1. Cloud and Distributed Computing

2. Statistical Analysis and Data Mining

3. Web Architecture and Development Framework

4. Middleware and Integration Software

5. User Interface Design

6. Network and Information Security

7. Mobile Development

8. Data Presentation

9. SEO/SEM Marketing

10. Storage Systems and Management

 

Περισσότερα