ΝΕΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Εκπαιδευτική Ρομποτική – Physical computing

http://1epal-esp-perist.att.sch.gr/images/Drasthriothtes/Project/Etos2016_2017/hydrobot04.jpgΕκπαιδευτική Ρομποτική – Physical computing

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Παναγιώτα Ματθέ

Σχολικό έτος 2016-2017

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με μαθητές και μαθήτριες της Β΄ τάξης, Τομέα Πληροφορικής και τη συμμετοχή δύο μαθητών του Τομέα Ηλεκτρονικής.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν τα ακόλουθα:

    Κατασκευή υποβρύχιου τηλεκατευθυνόμενου οχήματος με απλά υλικά (hydrobot) και προσθήκη αισθητήρων (hydrosensor) για συλλογή δεδομένων
    Κατασκευήμετεωρολογικούσταθμούμεχρήσηraspberrypi
    Δραστηριότητες ρομποτικής με χρήσηraspberrypiκαι προγραμματισμός μεScratch
    Επίσκεψη στο Ίδρυμα Ευγενίδου για συμμετοχή σε εργαστήριο Design &3DPrinting

Περισσότερα

Integrating app development into Wikipedia in Education programs

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/86/Kefalonia_Wild_Flora_project_students_in_computer_lab.jpg/220px-Kefalonia_Wild_Flora_project_students_in_computer_lab.jpgThe Argostoli Evening School has developed an Android app with their work on Commons, Wikidata and Wikispecies for offline and/or online field use to acquaint the public with the abundant edible plants growing wild in their island's natural surroundings. The school's' innovative use of MIT's CC-licensed AppInventor environment in language projects will be presented by their teacher Mina Theofilatou at the Celtic Knot Conference in Edinburgh in early July.

Περισσότερα

Εφαρμογές (apps) για φορητές συσκευές Android από το 2ο ΕΠΑΛ Τρικάλων

http://2epal-trikal.tri.sch.gr/images/ktirio/2epal121.jpgΣτο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής στην Α' Λυκείου, οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων δημιούργησαν εφαρμογές (applications) για φορητές συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android, δηλαδή για έξυπνα κινητά (smartphones) και για tablets. Για την ανάπτυξη των εφαρμογών χρησιμοποιήθηκε το περιβάλλον προγραμματισμού App Inventor, το οποίο είναι ένα ελεύθερο, διαδικτυακό και οπτικό περιβάλλον προγραμματισμού. Το App Inventor δημιουργήθηκε αρχικά στα εργαστήρια της Google και στη συνέχεια αναπτύσσεται και συντηρείται από το γνωστό κορυφαίο αμερικάνικο πανεπιστήμιο ΜΙΤ.Στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής στην Α' Λυκείου, οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων δημιούργησαν εφαρμογές (applications) για φορητές συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android, δηλαδή για έξυπνα κινητά (smartphones) και για tablets. Για την ανάπτυξη των εφαρμογών χρησιμοποιήθηκε το περιβάλλον προγραμματισμού App Inventor, το οποίο είναι ένα ελεύθερο, διαδικτυακό και οπτικό περιβάλλον προγραμματισμού. Το App Inventor δημιουργήθηκε αρχικά στα εργαστήρια της Google και στη συνέχεια αναπτύσσεται και συντηρείται από το γνωστό κορυφαίο αμερικάνικο πανεπιστήμιο ΜΙΤ.

Περισσότερα

Σχολεία και κοινωνικά δίκτυα

http://internet-safety.sch.gr/images/like.jpgΗ επέλαση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει φέρει αρκετά σχολεία σε αμήχανη θέση. Ενώ κάποια σχολεία ενδεχομένως να μπλοκάρουν σελίδες όπως το Facebook, αυτό δεν αποτρέπει τους μαθητές από την πρόσβαση στο δικό τους χρόνο και κατ' επέκταση κάποια "θέματα" να διαχέονται στην τάξη. Ως μέρος της πρόληψης, είναι ζωτικής σημασίας τα σχολεία να αφιερώσουν χρόνο στους μαθητές για το πώς να παραμένουν ασφαλείς ψηφιακά, όπως και για τη σημασία της ιδιωτικότητας ορισμένων πληροφοριών τους. Αρκετά παιδιά τείνουν να αγνοούν ότι η ψηφιακή συμπεριφορά έχει συνέπειες και στην καθημερινότητα. Τι γίνεται όμως και με τους εκπαιδευτικούς; Ποια πολιτική οφείλουν να επιλέξουν τα σχολεία εφόσον εμπλακούν με τα κοινωνικά δίκτυα; Δείτε το αντίστοιχο διάγραμμα για αναρτήσεις ή σχόλια που αφορούν σχολείο το οποίο "κοινωνικοποιείται" στο Διαδίκτυο.

Περισσότερα

Κάλεσμα των Ενώσεων ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ., Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε., Π.Ε.ΣΥ.Θ., Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α., Π.Ε.ΚΑ.Π., Σ.Α.Τ.Ε.Α. σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Κάλεσμα των Ενώσεων ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ., Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε., Π.Ε.ΣΥ.Θ., Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α., Π.Ε.ΚΑ.Π., Σ.Α.Τ.Ε.Α. σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Τετάρτη, 28/6/2017, ώρα 13:00

Για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών

Για το δικαίωμά μας στην αξιοπρεπή εργασία

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. εξακολουθεί να κωφεύει στις εκκλήσεις και στις διαμαρτυρίες της εκπαιδευτικής κοινότητας να αλλάξει το θλιβερό τοπίο που εισήγαγε η Υ.Α. Φίλη στο δημόσιο σχολείο. Τα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής (Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή), της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής (με μια πιστοποίηση Β2 επιπέδου) συνεχίζουν να ανατίθενται σε εκπαιδευτικούς που δεν ανήκουν στις συγκεκριμένες ειδικότητες, οδηγώντας στην απαξίωση και στην ανεργία χιλιάδες συναδέλφους μας.

Αντίστοιχα πλήττεται και ο ευαίσθητος χώρος της Ειδικής Αγωγής: με εγκύκλιο του Υπουργείου, κλήθηκαν φέτος συνάδελφοι οποιουδήποτε κλάδου να αναλάβουν ώρες παράλληλης στήριξης, τη στιγμή που η εξατομικευμένη ανάγκη εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής είναι αδιαπραγμάτευτη.

Η οργή κι η αγανάκτηση περισσεύουν. Ως εκπαιδευτικοί, ως γονείς, ως πολίτες, δεν θα ανεχθούμε πλέον μια εκπαιδευτική πραγματικότητα που διαμορφώνεται σύμφωνα με τις δημοσιονομικές επιταγές και τις μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης και όχι σύμφωνα με τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών.

Δεν θα ανεχθούμε:

  • Να κατανέμονται οι ώρες των διδακτικών αντικειμένων, πριν την ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών και πριν καν τις πρώτες προσλήψεις αναπληρωτών.
  • Να εξαφανίζονται τα λειτουργικά κενά των μαθημάτων ειδικοτήτων, σε καθεστώς αδιαφάνειας και παρατυπίας.
  • Να δίδονται οι ώρες της παράλληλης στήριξης για να συμπληρώσουν το ωράριό τους οι συνάδελφοιτης γενικής αγωγής.
  • Τον εμπαιγμό από κάθε βαθμίδα διοίκησης (υπηρεσίες ΥΠ.Π.Ε.Θ., Διευθύνσεις, Περιφέρειες),όταν ζητούμε να αποδοθούν τα πραγματικά κενά σύμφωνα με τις ανάγκες και όχι σύμφωνα με τις πλεονάζουσες ώρες των υπόλοιπων εκπαιδευτικών.

Δεν υπάρχει πλέον καμία δικαιολογία. Κάθε διδακτική ώρα που αφαιρείται από εκπαιδευτικό ειδικότητας και εκπαιδευτικό ειδικό παιδαγωγό οδηγεί στην ανεργία και στην άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία των συναδέλφων μας!

Διεκδικούμε:

  • Έναν πραγματικά ενιαίο τύπο ολοήμερου δημοτικού σχολείου, όπου τα διδακτικά αντικείμενα θα διδάσκονται από τους εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων κλάδων και ειδικοτήτων, με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας. Πραγματική και όχι κατ᾽ επίφασιν διάχυση όλων των διδακτικών αντικειμένων.
  • Την αποκλειστικότητα και την κατοχύρωση της διδασκαλίας των μαθημάτων ειδικοτήτων από τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς – κάθε εκπαιδευτικός στο διδακτικό του αντικείμενο.
  • Την αποκλειστική ανάθεση της παράλληλης στήριξης σε εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, έναν για κάθε μαθητή με γνωμάτευση.
  • Την επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στην Ε´ και στην ΣΤ´ τάξη.
    • Τη δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις πραγματικές ανάγκες σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
    • Πλήρη διαφάνεια στην καταγραφή των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Πραγματικά και όχι πλασματικά κενά – καμία στρέβλωση, καμία παρατυπία.
    • Να πραγματοποιηθεί στα τέλη Αυγούστου μία μεγάλη φάση προσλήψεων αναπληρωτών ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά σύμφωνα με τις ανάγκες και τις δηλώσεις προτίμησης και όχι σύμφωνα με τις πλεονάζουσες ώρες των μονίμων εκπαιδευτικών.
    • Την απόσυρση του άρθρου 48 ν.4415/2016 για την ΕΑΕ και της Υ.Α. (Απρίλιος 2017) για τους αναπληρωτές ΕΑΕ. Όχι προσοντολόγιο. Καμία απαξίωση του πτυχίου και της προϋπηρεσίας.
    • Μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών στα σχολεία.
    • Ολόπλευρη, δωρεάν και υποχρεωτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.

Καλούμε

σε κινητοποίηση-διαμαρτυρία έξω από το Υπουργείο Παιδείας

την Τετάρτη, στις 28 Ιουνίου  2017, και ώρα 13:00

  • Για τα δικαιώματα των παιδιών στην ολόπλευρη μόρφωση.
  • Για τα εργασιακά μας δικαιώματα.

Καλούμε σε συμμετοχή όλους τους συναδέλφους, κάθε κλάδου και κάθε ειδικότητας.

Καλούμε τις Ομοσπονδίες εκπαιδευτικών Δ.Ο.Ε. και Ο.Λ.Μ.Ε., τα Πρωτοβάθμια Σωματεία Εκπαίδευσης, τις Επιστημονικές Ενώσεις, τις Ενώσεις Γονέων, Σωματεία και Συλλογικότητες αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε συμμετοχή και συμπαράσταση στα αιτήματά μας.

Να είμαστε όλοι εκεί!

Η Τέχνη, ο Πολιτισμός, η Φυσική Αγωγή, o Ψηφιακός Γραμματισμός, η Ειδική Αγωγή, δεν είναι πολυτέλεια. Είναι δικαίωμα όλων των παιδιών.

Όχι στις αναθέσεις των μαθημάτων ειδικοτήτων.

Όχι στη συμπλήρωση ωραρίου στην παράλληλη στήριξη.

Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.

Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων – ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ.

Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης –Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε.

Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων – Π.Ε.ΣΥ.Θ.

Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής – Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α.

Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής – Π.Ε.ΚΑ.Π

Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής – Σ.Α.Τ.Ε.Α.

 

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΣΕ PDF

Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων Πληροφορικής ΓΕΛ & ΕΠΑΛ

Αθήνα, 21 Ιουνίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων

Πληροφορικής ΓΕΛ & ΕΠΑΛ

 

Α.Ε.Π.Π.

Τα θέματα στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής, κρίνονται σαφή και απαιτητικά, αλλά σε γενικές γραμμές αναμενόμενα και αντιμετωπίσιμα από έναν καλά προετοιμασμένο υποψήφιο. Ήταν διαβαθμισμένης κλίμακας δυσκολίας και διέτρεχαν σχεδόν ολόκληρη την εξεταστέα ύλη του μαθήματος. Αναφέρονταν στις κυριότερες διδασκόμενες έννοιες, τις οποίες ο εξεταζόμενος έπρεπε να αντιμετωπίσει συνδυαστικά και με κριτική σκέψη, χωρίς να εστιάζει σε τυποποιημένες μεθοδολογίες. Οι προσεκτικοί μαθητές, που δεν είχαν ασχοληθεί επιφανειακά με το μάθημα και ήταν προσεκτικοί στις εξετάσεις, αναμένεται να έχουν έως και άριστα  αποτελέσματα.

Συγκεκριμένα:

ΘΕΜΑ Α & Β

Το πρώτο και το δεύτερο θέμα ήταν αναμενόμενα, απλά και χωρίς δυσκολίες.

ΘΕΜΑ Γ

Το τρίτο θέμα αφορούσε τους πίνακες και έπρεπε να δοθεί μεγάλη προσοχή στην κατανόησή του και στο σχεδιασμό της λύσης. Το θέμα απαιτούσε ταυτόχρονη ενημέρωση δύο εγγραφών και ταξινόμηση διπλού επιπέδου.  Οι μαθητές έπρεπε να γνωρίζουν και να επεξεργάζονται καλά τους δισδιάστατους πίνακες.

ΘΕΜΑ Δ

Το τέταρτο θέμα αφορούσε πίνακες αλλά με χρήση υποπρογραμμάτων. Απαιτούσε άριστη γνώση και εφαρμογή των υποπρογραμμάτων σε ένα πρόγραμμα. Να σημειωθεί, ότι είναι η πρώτη φορά που στις Πανελλαδικές εξετάσεις ζητήθηκε ένα θέμα που υλοποιούσε τον τμηματικό προγραμματισμό με την κλήση τριών υποπρογραμμάτων.

Δίκτυα Υπολογιστών

Σε γενικές γραμμές τα θέματα θεωρούνται βατά, προσιτά και διαχειρίσιμα από τους μαθητές, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες και «παγίδες». Εξετάζονται αντιπροσωπευτικές έννοιες του μαθήματος από σχεδόν ολόκληρο το εύρος της εξεταστέας ύλης. Ένας μαθητής με ολοκληρωμένη μελέτη και κατανόηση της ύλης του μαθήματος θα μπορούσε να απαντήσει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία στα θέματα και να λύσει τις ασκήσεις.

Συγκεκριμένα:

ΘΕΜΑ A

A1. Σχετικά εύκολο θέμα με επιλογή προτάσεων που εντοπίζονται σαφώς στο βιβλίο και απαιτούν καλή κατανόηση και εμπέδωση των εννοιών που αναφέρονται, από τον μαθητή.

Α2. Εύκολο και αναμενόμενο θέμα, βασισμένο στον πίνακα 3.1.2.β. του βιβλίου. Απαιτεί καλή γνώση των αριθμητικών ορίων των τάξεων των IP διευθύνσεων.

ΘΕΜΑ B

Το δεύτερο θέμα ήταν εύκολο και σαφώς διατυπωμένο στο βιβλίο.

ΘΕΜΑ Γ

Αναμενόμενη άσκηση διάσπασης πακέτου, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία για την επίλυσή της από τους μαθητές, τόσο από άποψης μεθοδολογίας όσο και υπολογισμών. Το υποερώτημα Γ2 ήταν ερώτηση –άσκηση του βιβλίου.

ΘΕΜΑ Δ

Αναμενόμενη άσκηση υποδικτύωσης μέτριας δυσκολίας, της οποίας ο τρόπος λύσης είναι διεξοδικά αναπτυγμένος τόσο στο βιβλίο όσο και στο τετράδιο μαθητή, μέσω αντίστοιχων δραστηριοτήτων και ασκήσεων. Ιδιαίτερη προσοχή έπρεπε να δοθεί στο υποερώτημα Δ3 καθώς δεν δίνεται ο αριθμός των υποδικτύων.

Read more: Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων Πληροφορικής ΓΕΛ & ΕΠΑΛ

Παράσταση Διαμαρτυρίας στο ΥΠΠΕΘ ενάντια στη διαλυτική για την Πληροφορική Παιδεία πολιτική

Αθήνα, 15 Ιουνίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Παναττική Παράσταση Διαμαρτυρίας

Με αφορμή τον πρόσφατο νόμο επιλογής Διευθυντών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και την προσπάθεια απαξίωσης των καθηγητών Πληροφορικής, αλλά και λόγω των επικείμενων σημαντικών αλλαγών στο εκπαιδευτικό σύστημα από το νέο σχολικό έτος, το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. αποφάσισε την πραγματοποίηση παράστασης διαμαρτυρίας την Πέμπτη 22/6/2017 και ώρα 13:00, στο ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Καλούμε τα μέλη μας που υπηρετούν στην Αττική να δώσουν δυναμικό παρόν στη συγκέντρωση, προκειμένου όλοι μαζί να διαμαρτυρηθούμε και να αντισταθούμε στη διαλυτική για την Πληροφορική πολιτική, που ακολουθεί ο Υπουργός Παιδείας και οι σύμβουλοί του. Μαζικά και μαχητικά διεκδικούμε, μεταξύ άλλων:

  • Ισονομία και ισοπολιτεία στη διεκδίκηση θέσεων ευθύνης
    • Αύξηση ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων Πληροφορικής
    • Αναβάθμιση εργαστηριακού εξοπλισμού των σχολικών μονάδων
    • Άμεση απόδοση των οργανικών θέσεων που έχουν συσταθεί ανά ΠΥΣΠΕ (ΦΕΚ 3391/τΒ΄/20-10-2016) σε σχολικές μονάδες και οριστική – οργανική τοποθέτηση των μεταταγμένων  εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
    • Θέσπιση Κρατικού Πιστοποιητικού Γνώσεων και Δεξιοτήτων στη χρήση Η/Υ
    • Δυνατότητα επιλογής των υποψηφίων, της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, του μαθήματος Πληροφορικής για την εισαγωγή στα Τμήματα Πληροφορικής και στα συναφή τους
    • Διόρθωση της στρέβλωσης που ισχύει μόνο στα εργαστηριακά μαθήματα του Τομέα Πληροφορικής στα Επαγγελματικά Λύκεια, όσον αφορά τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για συνδιδασκαλία.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Επιστολή Ενώσεων για έγγραφη παρέμβαση της ΔΟΕ σε σχέση με την ανάθεση διδασκαλίας των μαθημάτων Ειδικοτήτων

Αθήνα, 8 Ιουνίου, 2017

Προς: Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος

Υπ’ όψιν: του Προέδρου κ. Κικινή

Των μελών του Δ.Σ. της ΔΟΕ

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ:

Αίτημα των ενώσεων: ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ., E.E.M.A.Π.Ε., Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α., Π.Ε.ΚA.Π., Π.Ε.ΣΥ.Θ., Σ.Α.Τ.Ε.Α., για έγγραφη παρέμβαση της Δ.Ο.Ε. σε σχέση με την ανάθεση διδασκαλίας των μαθημάτων ειδικοτήτων και ανάληψης ωρών παράλληλης στήριξης

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Στην τελευταία κινητοποίηση του Π.Ε.ΣΥ.Θ., που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 31 Μαΐου στο ΥΠ.Π.Ε.Θ., η εικόνα που αποκομίσαμε ως εκπαιδευτικοί και κάποιοι από εμάς και ως γονείς, είναι πέρα για πέρα θλιβερή σε σχέση με το τοπίο που διαμορφώνεται για μία ακόμη χρονιά στο δημόσιο σχολείο.

Οι εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας επιβεβαίωσαν με κάθε τρόπο και σε ένα κρεσέντο αυταρχισμού ότι δεν υπάρχει από την πλευρά του Υπουργείου καμία βούληση απόσυρσης της Υ.Α. Φίλη, που καταπατά με τρόπο ανεπίτρεπτο και αναξιοπρεπή τα εργασιακά μας δικαιώματα και την υπόστασή μας αυτή καθαυτή ως εκπαιδευτικών. Πλήττει δε, στο πλαίσιο των περικοπών που επιβάλλουν οι δημοσιονομικές επιταγές, την ποιότητα της παρεχόμενης ολόπλευρης εκπαίδευσης που αξίζουν και δικαιούνται όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες της επικράτειας.

Αναπτύσσει δε, αρνητικό πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών, καθώς προκειμένου να “συμπληρώσουν” τις ώρες διδασκαλίας, όλοι διεκδικούν τα μαθήματα των υπολοίπων.

Το καθεστώς της ανάθεσης της διδασκαλίας των μαθημάτων της Αισθητικής Αγωγής, της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής (με μια πιστοποίηση Β2 επιπέδου) σε εκπαιδευτικούς που δεν ανήκουν στις συγκεκριμένες ειδικότητες και συγκεκριμένα στους συναδέλφους μας του κλάδου Π.Ε. 70 τείνει να παγιωθεί και όλοι καλούμαστε να πάρουμε θέση για μία ακόμη φορά απέναντι σε αυτήν την πραγματικότητα: Τι σχολείο θέλουμε εντέλει; Ένα σχολείο-άθυρμα στα χέρια της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας ή ένα σχολείο ανοιχτό και ενιαίο όχι μόνο κατ’ όνομα, αλλά στην πράξη, που θα παρέχει ίσα μορφωτικά δικαιώματα σε όλα τα παιδιά;

Επιπροσθέτως, με εγκύκλιο του Υπουργείου, κλήθηκαν φέτος συνάδελφοι οποιουδήποτε κλάδου να αναλάβουν ώρες παράλληλης στήριξης, που το Υπουργείο δεν φρόντισε να καλύψει με τοποθετήσεις αναπληρωτών. Στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής, εκεί όπου η ανάγκη εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής είναι απολύτως απαραίτητη, το Υπουργείο, λειτουργώντας και πάλι καθαρά λογιστικά, «έδωσε» τις ώρες της παράλληλης ως δυνατότητα κάλυψης των πλεοναζουσών ωρών συναδέλφων υποβιβάζοντας και υποτιμώντας το χώρο της Ειδικής Αγωγής και αφήνοντας εκατοντάδες συναδέλφους εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής άνεργους.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Απευθύνουμε έκκληση να παρέμβετε γραπτώς, ως συνδικαλιστικό όργανο, αποτρέποντας να επαναληφθεί ο ίδιος εφιάλτης που έζησαν πολλοί συνάδελφοί μας πέρυσι: άλλοι άνεργοι (και δίχως επίδομα ανεργίας κάποιοι από αυτούς, δεδομένων των συνθηκών που διαμορφώνει η ολιγόμηνη και ελαστική εργασία), άλλοι πολύ μακριά από τα σπίτια τους και άλλοι κατακερματισμένοι σε 4, 5 ή 6 σχολεία.

Ζητούμε να αποστείλετε έγγραφο – υπόδειγμα πρακτικού στους Συλλόγους Διδασκόντων άρνησης ανάληψης των μαθημάτων ειδικοτήτων και ωρών παράλληλης στήριξης από τους μόνιμους συναδέλφους υπηρετούντες στα σχολεία. Να διεκδικήσουν οι Σύλλογοι οι πλεονάζουσες ώρες να δοθούν για ενισχυτική, για το ολοήμερο πρόγραμμα, για λειτουργία βιβλιοθήκης κ.τ.λ.

Ζητούμε επίσης να παρέμβετε στη Διοίκηση (Διευθύνσεις, Περιφέρειες) με  έγγραφό σας που να δηλώνει ρητά τη θέση της Ομοσπονδίας σε σχέση με την ανάθεση διδασκαλίας των μαθημάτων ειδικοτήτων (Θεατρική Αγωγή, Εικαστικά, Μουσική, Γυμναστική, ΤΠΕ) και ωρών παράλληλης στήριξης.

Και να παράσχετε νομική κάλυψη για τις νομικές ενέργειες που πιθανόν να χρειαστούν, όπου η διοίκηση ακολουθήσει την περσινή διαδικασία.

Ζητούμε να αποτρέψετε τους Συλλόγους Διδασκόντων από την κατανομή διδακτικών ωρών των εν λόγω μαθημάτων : ας γίνει επιτέλους ξεκάθαρο σε όλους ότι κάθε διδακτική ώρα που αφαιρείται από εκπαιδευτικό ειδικότητας και εκπαιδευτικό ειδικό παιδαγωγό οδηγεί στην ανεργία και στην άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία εκατοντάδων συναδέλφων μας. 

Προτρέψτε να αποδοθούν τα αληθινά κενά βάσει των πραγματικών αναγκών και όχι βάσει των ωρών που πλεονάζουν: να μην επαναληφθεί το γαϊτανάκι των παρατυπιών και των στρεβλώσεων στα λειτουργικά κενά που δόθηκαν πέρυσι από τις Διευθύνσεις, τις Περιφέρειες και τους Συλλόγους Διδασκόντων.

Σας ζητούμε να καταγραφούν όλα τα κενά (οργανικά και λειτουργικά) και να δημοσιοποιηθούν, προκειμένου να μπορεί ο κάθε συνάδελφος να ελέγχει πλήρως τις διοικητικές πράξεις. Σας ζητούμε να ενεργοποιήσετε για το λόγο αυτό το δίκτυο των αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια, εντός του καλοκαιριού.

Ακόμη και αυτή καθαυτή η Απόφαση –για τα μαθήματα ειδικοτήτων– γράφει «σε αδυναμία κάλυψης». Αυτήν την «αδυναμία κάλυψης» έναν χρόνο πριν δεν την έλαβε υπόψη ούτε η Διοίκηση, σε κάθε βαθμίδα της, ούτε δυστυχώς πολλοί εκ των Συλλόγων Διδασκόντων, που αποφάσισαν, δίχως να αναλογιστούν τις συνέπειες που είχε η απόφασή τους για τις ζωές τόσων συναδέλφων, να κατανείμουν τις ώρες των μαθημάτων ειδικοτήτων πριν καν ολοκληρωθούν οι υπηρεσιακές μεταβολές, πριν καν προσληφθούν αναπληρωτές!

Τα παραπάνω λειτουργώντας παράτυπα. Φέτος δεν είμαστε διατεθειμένοι να το αφήσουμε να συμβεί ξανά, χωρίς να προχωρήσουμε στις απαραίτητες νομικές ενέργειες.

Για το χώρο της Ειδικής Αγωγής δε, γνωρίζουμε όλοι πως ο νέος νόμος ουσιαστικά καταργεί το βασικό πτυχίο των συναδέλφων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και η επανάληψη της περσινής «συνταγής», που επέτρεψε τη στελέχωση δομών Ειδικής Αγωγής με εκπαιδευτικούς χωρίς σπουδές σε αυτή ακόμη και μέσω της συμπλήρωσης ωραρίου μέσω Παράλληλης Στήριξης, οδηγεί σε ανεργία τους συναδέλφους και διάλυση στο τοπίο της Ειδικής Αγωγής.

Η Υ.Α. άνοιξε, καταφανώς, το δρόμο των αναθέσεων και ενός σχολείου όπου όλοι κάνουν λίγο από ό,τι προκύψει, επιχειρώντας να εισαγάγει ένα ανθρωποφαγικό κλίμα, στο οποίο εμείς, τόσο προσωπικά όσο και θεσμικά, δεν έχουμε καμία θέση : ποτέ μας δεν προσβάλαμε συναδέλφους δασκάλους, ποτέ δεν καταφερθήκαμε εναντίον τους. Δεν μπορούμε όμως να μην παραδεχτούμε ότι ΚΑΝΕΙΣ συνάδελφος δεν υποχρεώνεται να πάρει μάθημα ειδικότητας ή ώρα παράλληλης στήριξης, από τη στιγμή που υπάρχουν οι ώρες του ολοήμερου προγράμματος (στο οποίο, μάλιστα, λογίζεται από τη νέα χρονιά ως διδακτική πλέον η ώρα της σίτισης), η ενισχυτική διδασκαλία κ.λπ. Στο ελληνικό δημόσιο σχολείο δεν περισσεύουν εκπαιδευτικοί, ούτε κλάδοι.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Σας καλούμε να προασπίσετε τα εργασιακά δικαιώματα όλων, ανεξαιρέτως, των εκπαιδευτικών, ανεξαρτήτως κλάδου και ειδικότητας.

Σας καλούμε να προασπίσετε τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και την ισότιμη πρόσβασή τους στην εκπαίδευση.

Σας καλούμε να εργαστούμε μαζί, σε κλίμα ενότητας, για ένα σχολείο ολόπλευρης εκπαίδευσης, ένα σχολείο της επιστήμης και του ανθρωπισμού, στο οποίο κανείς εκπαιδευτικός δεν πρέπει να απαξιώνεται, κανείς εκπαιδευτικός δεν πρέπει να περισσεύει.

Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων - ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ.

Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης -Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε.

Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής - Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α.

Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής - Π.Ε.ΚA

Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων – Π.Ε.ΣΥ.Θ.

Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής- Σ.Α.Τ.Ε.Α.

Κατεβάστε σε PDF

Δελτίο Τύπου Σχετικά με τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠΠΕΘ

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΣΚΓ ΠΕ)  www.apf.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ

ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΠΑΣΥΚΑΓΑ)  -  www.pasykaga.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΕΚΑΓΕΠΕ)  -www.pdv.org.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (Π.Ε.ΚΑ.Π.) - www.pekap.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συναντήσεις στο πλαίσιο του Πανελλαδικού Συλλαλητηρίου Διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών των κλάδων Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας, με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΕ19-20) στο ΥΠ.Π.Ε.Θ και στη Βουλή

Την Πέμπτη 25.05.2017 πραγματοποιήθηκε Πανελλαδικό Συλλαλητήριο των Επιστημονικών Φορέων των εκπαιδευτικών Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας, με τη συμμετοχή και των εκπαιδευτικών Πληροφορικής, στο Υπουργείο Παιδείας στο Μαρούσι.Λόγω του γεγονότος ότι την ίδια ώραδιεξαγόταν στην Ολομέλεια της Βουλής συζήτηση για νομοσχέδιο του ΥΠ.Π.Ε.Θ, οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών πραγματοποίησαν συναντήσεις εκτός από τον χώρο του Υπουργείου Παιδείας και στο χώρο της Βουλής των Ελλήνων. Δεν κατέστη ωστόσο δυνατόν να πραγματοποιηθεί συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου, την οποία αναμένουμε τις αμέσως επόμενες μέρες.

Στην έδρα του Υπουργείου Παιδείας στο Μαρούσι πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Προέδρου του Συνδέσμου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Π.Ε. κ. Αθηνάς Καραθάνου, της Προέδρου του Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π. κ. Ευαγγελίας Κουτσουδάκη, της Προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. κ. Στεφανίας Μπετίνας Αλβίνας Τίλε, του Προέδρου του Παραρτήματος Βόρειας Ελλάδας της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. κ. Πάκη Σλίμπα και του Προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής κ. Νίκου Σκίκου με τους Συμβούλους του Υπουργού Παιδείας κ. Χρίστο Μηλιώνη και κ. Αλέκα Μαρίνου, όπου συζητήθηκαν αναλυτικά όλα τα ζητήματα που αναφέρονται στο κοινό Υπόμνημα, που κατέθεσαν οι εκπρόσωποι των Επιστημονικών Φορέων.

Ακολούθως, οι εκπρόσωποι των ως άνω μετέβησαν στο κτίριο της Βουλής των Ελλήνων, όπου πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνάντησηγια τα υπό διεκδίκηση ζητήματα με τον Βουλευτή της ΔΗ.ΣΥ κ. Δημήτριο Κωνσταντόπουλο και τον Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Τριαντάφυλλο Μηταφίδη.

Τα Δ.Σ. των Επιστημονικών Φορέων των Εκπαιδευτικών Γαλλικής (ΠΕ05), Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας και Πληροφορικής (ΠΕ19-20) ευχαριστούν τους εκατοντάδες εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο Πανελλαδικό Συλλαλητήριο Διαμαρτυρίας.

Δεδομένου ωστόσο ότι δεν κατέστη δυνατή η πραγματοποίηση  συνάντησης με τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου και δεν υπήρξε και καμία δέσμευση στην κατεύθυνση επίλυσης του πλήθους των πολύ κρίσιμων υπό διεκδίκηση θεμάτων, τα Δ.Σ. των Επιστημονικών Φορέων των Εκπαιδευτικών Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας και Πληροφορικής (ΠΕ19-20) καλούν τους εκπαιδευτικούς των ως άνω κλάδων να βρίσκονται σε διαρκή εγρήγορση και να ενημερώνονται ανελλιπώς από τις ιστοσελίδες των Επιστημονικών Φορέων για τις επερχόμενες κινητοποιήσεις και δράσεις, που αναμένεται να εντατικοποιηθούν και να κορυφωθούν το αμέσως επόμενο προσεχές διάστημα και έως ότου δοθεί  ικανοποιητική και οριστική λύση στο σύνολο των εκκρεμών και επειγόντων ζητημάτων που τους αφορούν.

Αναλυτική τεκμηρίωση για το σύνολο των ως άνω ζητημάτων που χρήζουν επιτακτικής και άμεσης διευθέτησης, καθώς και για τις διαπιστώσεις των εκπαιδευτικών των κλάδων Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας αναφορικά με τη συστηματική υποβάθμιση της Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης παρατίθενται στο κοινό αναλυτικό Υπόμνημα που κατέθεσαν οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών των ως άνω κλάδων.

Τα Δ.Σ. των Επιστημονικών Ενώσεων των Εκπαιδευτικών

Γαλλικής (ΠΕ05), Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίαςκαι Πληροφορικής (ΠΕ19-20)

 

κατεβάστε εδώ

Κάλεσμα σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠ.Π.Ε.Θ. - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 23 Μαΐου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Κάλεσμα σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Με αφορμή την ανάρτηση στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των προσκλήσεων για δηλώσεις τοποθέτησης εκπαιδευτικών Πληροφορικής σε σχολικές μονάδες, χωρίς ωστόσο να έχει προηγηθεί η απαραίτητη κατανομή των συσταθέντων οργανικών θέσεων ΠΕ19/20 ανά περιοχή, η Π.Ε.ΚΑ.Π. καλεί τους συναδέλφους που υπηρετούν στα Δημοτικά Σχολεία της Αττικής, σε Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας στο ΥΠ.Π.Ε.Θ.. Η Συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 25 Μαΐου 2017 και ώρα 13:00, σε συνεργασία με τις Επιστημονικές Ενώσεις των Κλάδων ΠΕ05 & ΠΕ07.

Όλοι μαζί διεκδικούμε:

  • Άμεση απόδοση των οργανικών θέσεων που έχουν συσταθεί ανά ΠΥΣΠΕ (ΦΕΚ 3391/τΒ΄/20-10-2016) σε σχολικές μονάδες και οριστική – οργανική τοποθέτηση των μεταταγμένων  εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Μετονομασία του μαθήματος από «Τ.Π.Ε.» σε «Πληροφορική», προκειμένου να υπάρχει  σύνδεση του Προγράμματος Σπουδών του Δημοτικού με τις άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης
  • Αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος Πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο
  • Θέσπιση Κρατικού Πιστοποιητικού Γνώσεων και Δεξιοτήτων στη χρήση Η/Υ

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

 

Κατεβάστε σε PDF