ΝΕΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Τρικαλινός καθηγητής «τρέλανε» τον Guardian με πρόγραμμα εκπαιδευτικής ρομποτικής

https://img.huffingtonpost.com/asset/5ba554912500009400374cbb.jpeg?cache=bA6O7sq2eH&ops=scalefit_960_noupscale«Τα Τρίκαλα είναι η μοναδική ελληνική πόλη που προμηθεύει τους μαθητές των -120- σχολείων με Lego και ρομποτικά κιτ Rasberty Pi, μέσω του e-Trikala, της αμιγώς δημοτικής εταιρίας που ιδρύθηκε το 2008 με σκοπό να χρηματοδοτεί την τοπική καινοτομία», έγραφε ο Guardian. Και μίλησε με τον εκπαιδευτικό που έστησε την... ομάδα που κερδίζει, τον καθηγητή Πληροφορικής, Βασίλη Σπάχο από το 7ο Λύκειο Τρικάλων. Είναι ο υπεύθυνος για το εργαστήριο εκπαιδευτικής ρομποτικής και ο άνθρωπος που βοήθησε τα παιδιά να διακριθούν σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Η HuffPost Greece μίλησε με τον κ. Σπάχο για τα επιτεύγματα των παιδιών αυτών, τους ορίζοντες που τους ανοίγει η εκπαιδευτική ρομποτική στη μάθηση αλλά και πόσο εύκολο είναι να μπει η εκπαιδευτική ρομποτική σε κάθε σχολείο της χώρας.

Περισσότερα

Κάλεσμα για δημιουργία μητρώου αξιολογητών για τις προτάσεις του Διαγωνισμού Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών

https://i2.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2018/02/logo-edu2-1.pngΣτις 15/12 λήγει η προθεσμία υποβολής των προτάσεων συμμετοχής στο Διαγωνισμό Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών και από τις τις 16/12 θα ξεκινήσει η πρώτη αξιολόγηση των προτάσεων.
Για τη διοργάνωση του Διαγωνισμού θα συγκροτηθεί Επιτροπή Αξιολόγησης, η οποία θα έχει τις εξής αρμοδιότητες:
Να ελέγχει τις προτάσεις των συμμετεχόντων σχολείων αν καλύπτουν τους όρους του διαγωνισμού, ώστε να αποκλείσει από τον διαγωνισμό όσες αντιτίθενται με τους παραπάνω όρους (χρήση closed source hardware- ή closed source κώδικα).
Θα είναι υπεύθυνη για την αξιολόγηση όλων των προτάσεων.
Με σκοπό τη μέγιστη δυνατή διαφάνεια και την αξιολόγηση κάθε προσπάθειας, η επιτροπή θα μελετήσει, αξιολογήσει και θα προκρίνει τις προτάσεις από κάθε κατηγορία που διακρίνονται για την δημιουργικότητα, την έμπνευση, την ποιότητα, την πληρότητα, αλλά και τη γενικότερη σημασία τους στην εκπαίδευση.
Κάθε αίτηση θα βαθμολογηθεί ανεξάρτητα από δύο αξιολογητές, ο μέσος όρος των δύο βαθμών καθορίζει την τελική κατάταξη της αίτησης. Σε περίπτωση που η απόκλιση της βαθμολογίας των δύο αξιολογητών είναι μεγαλύτερη του 25%, η αίτηση θα αξιολογείται από τρίτο αξιολογητή και η τελική βαθμολογία της αίτησης, θα προκύπτει από το μέσο όρο των δύο εγγύτερων από τους τρεις βαθμούς.
Στην Επιτροπή Αξιολόγησης δεν μπορούν να συμμετέχουν εκπαιδευτικοί από σχολεία που έχουν υποβάλλει προτάσεις.
Για να δηλώσετε συμμετοχή στο μητρώο αξιολογητών του διαγωνισμού συμπληρώστε τα στοιχεία σας σε αυτή τη φόρμα

1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Open-source-hardware-logo.svgΟ Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών έχει ως στόχο την εισαγωγή στην εκπαίδευση υλικού και λογισμικού που ανοίγει ορίζοντες, ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα των μαθητών, δεν θέτει φραγμούς στην επινοητικότητα και την πρωτοβουλία τους χωρίς να επιβάλλει σε μαθητές και τις οικογένειες τους τη χρήση συγκεκριμένων "κλειστών" προϊόντων.

Περισσότερα

Κάλεσμα για προτάσεις έργων ανοικτού κώδικα για το Google Summer of Code 2019

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1e/GSoC.pngΟ Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ), θα συμμετέχει στο πρόγραμμα Google Summer of Code το 2019 ως mentor organization, και θα στηρίξει έργα ανοιχτού κώδικα από φοιτητές και ερευνητές των ελληνικών πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων.
To GSoC προσφέρει σε φοιτητές από όλο τον κόσμο την ευκαιρία να συμβάλουν σε ένα έργο ανοιχτού κώδικα, και να μάθουν πώς είναι να εργάζονται σε ένα περιβάλλον ανάπτυξης λογισμικού. Κάθε καλοκαίρι συμμετέχουν στο GSoC χιλιάδες φοιτητές από όλο τον κόσμο αποκομίζοντας σημαντικές εμπειρίες συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη δημοφιλών έργων ανοικτού λογισμικού. To GSoC υλοποιείται σε παγκόσμιο επίπεδο και από το 2005 που ξεκίνησε έχουν συμμετάσχει σε αυτό περισσότεροι από 13.000 φοιτητές από 147 χώρες με αποτέλεσμα να παραχθούν περισσότερες από 33.000.000 γραμμές κώδικα για 608 οργανισμούς ανοιχτού λογισμικού.
Στο Google Summer of Code 2018 συμμετείχαν 212 οργανισμοί από 101 χώρες και 1223 φοιτητές σε εκατοντάδες έργα ανοιχτού κώδικα. Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ, eellak.gr) συμμετείχε στο GSOC με 10 έργα ανοιχτού κώδικα και με 4 έργα το 2017.
Τα 10 έργα ανοιχτού κώδικα του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών, που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του GSoC 2018 είναι τα εξής: Adding Greek language on NLP library Spacy.io, Extraction of Responsibilities from the Government Gazette, Epoptes, Government Gazette text mining, cross linking, and codification, Legal Templates for LibreOffice, Clio — Software Components and IP Management System, WSO2 Identity Server Userstore, Python PenTest Library (PyPen), Greek glyphs in the Open Source Fonts ArimaMadurai και Greek glyphs in the Open Source Fonts Cantarell.
Ο ΕΕΛΛΑΚ συμμετείχε και στο Google Summer of Code 2017 με 4 έργα ανοιχτού κώδικα (Open Source Δι@υγεια, Greek scripts for Eczar fonts, Donation – Box και Mix-net implementation Zeus).
Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών - ΕΕΛΛΑΚ καλεί τα μέλη της ακαδημαϊκής-ερευνητικής κοινότητας σε συνεργασία με φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα να προτείνουν επεκτάσεις έργων ανοιχτού κώδικα που χρησιμοποιούνται ευρέως στην Ελλάδα για να ενταχθούν στο Google Summer of Code 2019, συμπληρώνοντας αυτή τη φόρμα.

Ανακαλύψτε τις ψηφιακές δυνατότητες του σχολείου σας, με το εργαλείο SELFIE της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

http://www.ekt.gr/sites/ekt-site/files/styles/gallery/public/news/images/SELFIE-900X500.jpgΤο SELFIE αποτελεί μία από τις 11 πρωτοβουλίες του σχεδίου δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ψηφιακή εκπαίδευση, που έχει ως σκοπό να ενισχύσει τις ψηφιακές δεξιότητες στην Ευρώπη και να υποστηρίξει την καινοτόμο χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση και τη μάθηση.

Περισσότερα

Η αξιοπιστία της Βικιπαιδείας

https://i0.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2018/06/200px-Logosoc.jpg?ssl=1Η Βικιπαίδεια, συχνά, κατακρίνεται για την αξιοπιστία της, παρόλα αυτά παραμένει μία από τις διασημότερες πηγές γνώσης στον κόσμο. Σύμφωνα, με τωρινά δεδομένα, η διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια βρίσκεται στην 5η θέση στην κατηγορία των ιστοτόπων που «επισκέπτονται» οι χρήστες (προηγούνται το Google, το Youtube, το Facebook και το Baidu).

Περισσότερα

13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΕΚΑΠ 2018

Αθήνα, 20 Δεκεμβρίου 2018

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής

 

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) διοργανώνει το Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής κάθε χρόνο σε διαφορετική πόλη, σε συνεργασία με τα τοπικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Σκοπός του συνεδρίου είναι η ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα που αφορούν τις σύγχρονες προσεγγίσεις της διδασκαλίας και της διδακτικής της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ο απώτερος στόχος του είναι να ενθαρρύνει και να προωθήσει την επικοινωνία και την ανάπτυξη ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ εκπαιδευτικών της Πληροφορικής, στελεχών της εκπαίδευσης, επιστημόνων, ερευνητών και γενικότερα όλων όσων ενδιαφέρονται για τα ζητήματα της Πληροφορικής και των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Το 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής, με θέμα «Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη από 4 έως 6 Οκτωβρίου 2019. Χώρος διεξαγωγής ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΕΛΕΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΠΑ.ΜΑΚ.). Περισσότερες πληροφορίες στην 1η Ανακοίνωση που θα δημοσιευτεί στις αρχές του νέου έτους.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                               Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 30 Νοεμβρίου 2018

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

 

Με το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που ανακοίνωσε πρόσφατα το Υπουργείο Παιδείας, καταργείται η διδασκαλία του μαθήματος Πληροφορικής στην Ομάδα Προσανατολισμού “Θετικών Σπουδών” κι αυτό παρά το ότι η Πληροφορική ανήκει στις Θετικές επιστήμες. Επιπλέον, τα τμήματα Πληροφορικής διχοτομούνται αναγκαστικά σε δύο Ομάδες Προσανατολισμού (Ο.Π.), στα τμήματα Πληροφορικής που ανήκουν στην Ο.Π. “Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής” και στα τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής που ανήκουν στην Ο.Π. “Θετικών Σπουδών”. Η διχοτόμηση των τμημάτων Πληροφορικής σε δύο διακριτές ομάδες είναι αντιεπιστημονική, εφ’ όσον αγνοεί ότι τα τμήματα αυτά θεραπεύουν το ίδιο επιστημονικό αντικείμενο.

Επιπλέον θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στους υποψήφιους μαθητές διότι:

  • Oι υποψήφιοι δεν έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν όλα τα τμήματα Πληροφορικής, αλλά μόνο όσα ανήκουν στην οικεία Ο.Π.
  • Oι υποψήφιοι της Ο.Π. “Θετικών Σπουδών”, που επιθυμούν να εισαχθούν σε τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής εξετάζονται στο μάθημα της Χημείας αντί για το μάθημα της Πληροφορικής, μάθημα που δεν έχει καμία σχέση με το αντικείμενο σπουδών των τμημάτων αυτών.
  • Oι υποψήφιοι της Ο.Π. “Θετικών Σπουδών”, που επιθυμούν να εισαχθούν σε τμήματα θετικής κατεύθυνσης (Αρχιτεκτονικής, Μαθηματικών, Γεωγραφίας κ.α.) που είτε συγγενεύουν με την επιστήμη της Πληροφορικής, είτε το πρόγραμμα σπουδών τους έχει αρκετά μαθήματα Πληροφορικής, εξετάζονται στο μάθημα της Χημείας αντί της Πληροφορικής.

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) θεωρεί ότι οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. “Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής” θα πρέπει να συνεχίσουν να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης, εκτός των τμημάτων Πληροφορικής και Οικονομίας που είναι ο βασικός πυρήνας της Ομάδας Προσανατολισμού και στα τμήματα Φυσικής Αγωγής, Αγωγής και Εκπαίδευσης, Τεχνών καθώς και στις Στρατιωτικές Σχολές. Δηλαδή, σε όλα τα τμήματα στα οποία υπήρχε ήδη καθολική πρόσβαση ανεξαρτήτως επιστημονικής κατεύθυνσης των υποψηφίων.

Επιπρόσθετα, η Ένωσή μας, για τον εξορθολογισμό και τη θεραπεία των στρεβλώσεων που προξενούνται από τη διχοτόμηση των τμημάτων Πληροφορικής σε διαφορετικές Ομάδες Προσανατολισμού, προτείνει τα κάτωθι:

  • Όλα τα κλασικά τμήματα Πληροφορικής (Πληροφορικής, Εφαρμογών Πληροφορικής, Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Επιστήμης Υπολογιστών, Ψηφιακών Συστημάτων, Πληροφορικής και τα αντίστοιχα Τ.Ε.Ι.) να είναι ενταγμένα στην Ο.Π. “Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής” χωρίς εξαιρέσεις.
  • Όλα τα τμήματα Μαθηματικών, Γεωγραφίας και Στατιστικής να είναι ενταγμένα στην Ο.Π. “Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής” χωρίς εξαιρέσεις.
  • Οι υποψήφιοι της Ο.Π. “Θετικών Σπουδών” που επιθυμούν την εισαγωγή τους σε τμήματα Πληροφορικής, είτε αυτά είναι τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής (Ηλεκτρολόγοι, Μηχανικοί Πληροφορικής, Μηχανικοί Η/Υ, Μηχανικοί Πληροφορικής & Επικοινωνίας Συστημάτων, Ηλεκτρονικοί, Αυτοματισμού και τα αντίστοιχα Τ.Ε.Ι.), είτε είναι κλασικά τμήματα Πληροφορικής (Πληροφορικής, Εφαρμογών Πληροφορικής, Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Επιστήμης Υπολογιστών, Ψηφιακών Συστημάτων, Πληροφορικής και τα αντίστοιχα Τ.Ε.Ι.), να επιλέγουν υποχρεωτικά ως εξεταζόμενο το μάθημα της Πληροφορικής αντί της Χημείας.
  • Οι υποψήφιοι της Ο.Π. “Θετικών Σπουδών” για τα τμήματα Μηχανικών (Τοπογράφοι, Πολιτικοί, Πολεοδόμοι, Αρχιτέκτονες, Βιομηχανικού Σχεδιασμού, Σχεδιασμού Προϊόντων, Μουσικής Τεχνολογίας και τα αντίστοιχα Τ.Ε.Ι.) καθώς και για όλα τα τμήματα Μαθηματικών (Μαθηματικών, Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Στατιστικής), να επιλέγουν ως εξεταζόμενο μάθημα μεταξύ Πληροφορικής ή Χημείας.

Η Π.ΕΚ.Α.Π. ως επιστημονική ένωση των εκπαιδευτικών Πληροφορικής, τίθεται στη διάθεση του Υπουργείου Παιδείας, τόσο για την τεχνική τεκμηρίωση, όσο και για την επιστημονική υποστήριξη όλων των απαραίτητων αλλαγών και μεταρρυθμίσεων, με σκοπό την ευόδωση της Πληροφορικής Παιδείας στο ελληνικό σχολείο.

                                                                                                                                                                                                                                                                                               Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF