ΝΕΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Ξεκινάει ο 2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση 2019-2020

https://robotics.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/31/2019/08/index.pngΗ Οργανωτική επιτροπή του Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών, ανακοινώνει την έναρξη του 2ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση για την σχολική περίοδο 2019-2020.

Περισσότερα

Η Βαλένθια συνεχίζει να υποστηρίζει το Linux σε όλα τα σχολεία

https://i2.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2019/09/muis.jpgΗ κυβέρνηση της Βαλένθια, μία από τις 17 αυτόνομες περιφέρειες της Ισπανίας, εξακολουθεί να υποστηρίζει τη χρήση ανοικτού λογισμικού στα σχολεία. Το LliureX, μια συλλογή λύσεων λογισμικού ανοιχτού κώδικα προσαρμοσμένες στα σχολεία και με βάση τη διανομή Ubuntu Linux, υλοποιείται σε περισσότερους από 120.000 σταθμούς εργασίας, αναφέρει το υπουργείο Οικονομικών της περιοχής.

Περισσότερα

Πρωτέας: Ένα DIY Robot kit ανοιχτού κώδικα για εκπαιδευτικούς

https://i1.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2019/09/DSCN0579.jpgΣτα πλαίσια του Google Summer of Code 2019 ο Χρήστος Χρόνης, προπτυχιακός φοιτητής του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου στο τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής, ανέλαβε την ανάπτυξη ενός DIY ρομποτικού κίτ για εκπαιδευτικούς.

Περισσότερα

Learn2Analyze – Νέο Ευρωπαϊκό MOOC στην Αναλυτική Εκπαιδευτικών Δεδομένων

https://i1.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2019/08/l2a-competence-profile-1-1024x553.pngΈνα νέο Ευρωπαϊκό Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα (MOOC) με αντικείμενο την Αναλυτική Εκπαιδευτικών Δεδομένων (Educational Data Literacy) και πώς μπορεί να αξιοποιηθεί για την υποστήριξη της διδασκαλίας ψηφιακών μαθημάτων και μαθημάτων που εφαρμόζουν την Αντεστραμμένη Διδασκαλία, προσφέρεται δωρεάν από τον Οκτώβριο.

Περισσότερα

Η Υπολογιστική Σκέψη και το STEM ως εργαλεία για την Οικονομία της Γνώσης στην Εκπαίδευση

https://i0.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2019/07/UTSTEMCenter-Logo-756x430.png

Τα τελευταία χρόνια γίνεται μεγάλη συζήτηση σε διεθνές επίπεδο για:

α) την κοινωνική δικαιοσύνη στην εκπαίδευση -«socialjusticeineducation» και τις παραμέτρους της εκπαιδευτικής πολιτικής που συνδέονται με αυτήν, β) τις δεξιότητες και ικανότητες που θα πρέπει να έχουν οι μελλοντικοί εργαζόμενοι και γ) για τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών στην Σχολική και Τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα ανταποκρίνονται στα παραπάνω και οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να εμπλέκονται σε προβλήματα από την καθημερινή ζωή(π.χ. αλλαγή κλίματος κλπ).

Περισσότερα

Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων Πληροφορικής ΓΕ.Λ. & ΕΠΑ.Λ.

Αθήνα, 26 Ιουνίου 2019

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων

Πληροφορικής ΓΕ.Λ. & ΕΠΑ.Λ.

 

 

ΓΕ.Λ.

Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Α.Ε.Π.Π.)

 

Τα θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας, χωρίς προβλήματα στη διατύπωση και κάλυπταν ευρύ φάσμα της ύλης (θεωρητικό και πρακτικό μέρος). Συγκεκριμένα το θέμα Α και το θέμα Β ήταν θεωρητικά θέματα, που αντιμετωπίζονταν σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και στηρίζονταν στην κατανόηση της ύλης. Μόνο το ερώτημα Α2 απαιτούσε ακριβή αποστήθιση θεωρίας του σχολικού βιβλίου. Το Θέμα Γ και το θέμα Δ αντιμετωπίζονταν ικανοποιητικά και από τον μέτρια διαβασμένο/η μαθητή/τρια, αρκεί ο/η μαθητής/τρια να είχε κατανοήσει τον τρόπο αντιμετώπισης των ασκήσεων του μαθήματος.

Συνολικά τα θέματα απαιτούσαν:

1) Μελέτη του υλικού του σχολικού βιβλίου (θεωρία και ασκήσεις),

2) Σφαιρική εμπέδωση της ύλης,

3) Πολύ προσεκτική και λεπτομερειακή ανάγνωση των εκφωνήσεων των θεμάτων, οι οποίες ήταν ξεκάθαρα διατυπωμένες ως προς τα δεδομένα αλλά και ως προς τα ζητούμενα των προβλημάτων που διατύπωναν, και

4) Καλλιέργεια της λογικής σκέψης του/της μαθητή/τριας σε όλη την διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

 

ΕΠΑ.Λ.

Προγραμματισμός Υπολογιστών

 

Τα θέματα κάλυπταν ευρύ φάσμα της εξεταζόμενης ύλης και ήταν σαφή. Χαρακτηρίζονται ως πολλά και απαιτητικά και οι μαθητές χρειαζόντουσαν αρκετό χρόνο για την επίλυσή τους. Απευθύνονταν σε υποψηφίους καλά προετοιμασμένους, που είχαν μελετήσει συστηματικά, τόσο το βιβλίο όσο και το υπόλοιπο συνοδευτικό εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος. Ιδιαίτερη προσοχή χρειαζόταν από τους μαθητές στην επίλυση του Δ θέματος, λόγω της απαιτητικότητας του σε σχέση με τον μεγάλο όγκο ζητούμενων αποτελεσμάτων.

 

Δίκτυα Υπολογιστών

Τα θέματα κάλυπταν μεγάλο μέρος της εξεταζόμενης ύλης του μαθήματος και ήταν σαφή. Χαρακτηρίζονται ως απαιτητικά και απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές. Ιδιαίτερη προσοχή χρειαζόταν από τους μαθητές στα θέματα ανάπτυξης, που κάλυπταν το 25% της συνολικής βαθμολογίας.

 

Ευχόμαστε σε όλους τους μαθητές καλά αποτελέσματα.

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Πρόγραμμα Υποστήριξης Πιστοποίησης μαθητών στις Τ.Π.Ε.

Αθήνα, 22 Απριλίου 2019

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Πρόγραμμα Υποστήριξης Πιστοποίησης μαθητών στις Τ.Π.Ε.

 

Με αφορμή ερωτήματα και αιτήματα μελών μας σχετικά με το Πρόγραμμα Υποστήριξης Πιστοποίησης μαθητών Γ’ τάξης Γυμνασίου για την απόκτηση του ΚΠπ, που υλοποιείται από την αρχή του νέου έτους, η Π.Ε.ΚΑ.Π. υπενθυμίζει ότι έχει καταθέσει της προτάσεις της στο Υπουργείο Παιδείας από τον προηγούμενο Ιούλιο (ΑΠ 08/04-07-2018). Βασικές θέσεις της Ένωσής μας αποτελούν:

  • η θέσπιση ενός Κρατικού πιστοποιητικού γνώσεων και δεξιοτήτων στη χρήση Η/Υ,
  • η κατάλληλη και συστηματική προετοιμασία των μαθητών για το πιστοποιητικό, μέσω της διδασκαλίας προαιρετικών μαθημάτων εκτός ωρολογίου προγράμματος, από Καθηγητές Πληροφορικής.
  • η εφαρμογή του Προγράμματος Υποστήριξης από το σχολικό έτος 2019-2020 και για μαθητές που θα φοιτήσουν στη Β’ τάξη Γυμνασίου και
  • η παροχή της δυνατότητας και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς ΠΕ86, που επιθυμούν, να συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο με διδασκαλία του σχετικού Προγράμματος.

Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος, το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. πρόκειται να αποτιμήσει τη λειτουργία του και να καταθέσει ολοκληρωμένο κείμενο με παρατηρήσεις και προτάσεις στη Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων & Οργάνωσης Δ.Ε., με μοναδικό στόχο τη βελτίωσή του. Όσοι συνάδελφοι ενδιαφέρονται να συνδράμουν, μπορούν να αποστείλουν τις ιδέες και τους προβληματισμούς τους στο This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., έως τις 31/5/2019.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Η πληροφορική στη Θετική κατεύθυνση

https://www.esos.gr/sites/default/files/styles/slider/public/article-listing-images/exetaseis_5.jpgΤο σχέδιο για το νέο εξεταστικό που είδε το φως της δημοσιότητας έκρυβε μία δυσάρεστη έκπληξη: την απουσία της Πληροφορικής από τη Θετική ομάδα προσανατολισμού και ταυτόχρονα την ύπαρξη της σε μία, ξένη και ασύνδετη με αυτή, ομάδα, των Οικονομικών.

Περισσότερα