https://i1.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2017/08/media-literacy-logo.jpgΣε μια μία από τις δοκιμασίες που περιγράφονται στην μελέτη, σε μια εθνική αξιολόγηση μαθητών γυμνασίου που πραγματοποίησε το History Education Group στο Stanford University διαπιστώθηκε ότι περισσότεροι από το 80% των μαθητών πίστευαν ότι καταχωρήσεις που είχαν την ετικέτα “χορηγούμενο περιεχόμενο” (“sponsored content” – δηλαδή, διαφημίσεις), αποτελούν μια αξιόπιστη πηγή για αμερόληπτη ενημέρωση. Εδώ το πρόβλημα είναι -τουλάχιστον- διπλό: αφενός αδυναμία κριτικής αξιολόγησης της πηγής, αφετέρου λειτουργική αδυναμία να κατανοήσουν σωστά το νόημα των  λέξεων ή/και να χρησιμοποιήσουν παραγωγικά τα χαρακτηριστικά του μέσου (με απλά λόγια, δεν ήξεραν ή δεν μπορούσαν να συμπεράνουν τι σημαίνει “sponsored content” ούτε σκέφτηκαν ότι υπάρχουν online διαφημίσεις και οι διαφημίσεις δεν είναι ακριβώς… πραγματικότητα).

Περισσότερα