Αθήνα, 21 Ιουνίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων

Πληροφορικής ΓΕΛ & ΕΠΑΛ

 

Α.Ε.Π.Π.

Τα θέματα στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής, κρίνονται σαφή και απαιτητικά, αλλά σε γενικές γραμμές αναμενόμενα και αντιμετωπίσιμα από έναν καλά προετοιμασμένο υποψήφιο. Ήταν διαβαθμισμένης κλίμακας δυσκολίας και διέτρεχαν σχεδόν ολόκληρη την εξεταστέα ύλη του μαθήματος. Αναφέρονταν στις κυριότερες διδασκόμενες έννοιες, τις οποίες ο εξεταζόμενος έπρεπε να αντιμετωπίσει συνδυαστικά και με κριτική σκέψη, χωρίς να εστιάζει σε τυποποιημένες μεθοδολογίες. Οι προσεκτικοί μαθητές, που δεν είχαν ασχοληθεί επιφανειακά με το μάθημα και ήταν προσεκτικοί στις εξετάσεις, αναμένεται να έχουν έως και άριστα  αποτελέσματα.

Συγκεκριμένα:

ΘΕΜΑ Α & Β

Το πρώτο και το δεύτερο θέμα ήταν αναμενόμενα, απλά και χωρίς δυσκολίες.

ΘΕΜΑ Γ

Το τρίτο θέμα αφορούσε τους πίνακες και έπρεπε να δοθεί μεγάλη προσοχή στην κατανόησή του και στο σχεδιασμό της λύσης. Το θέμα απαιτούσε ταυτόχρονη ενημέρωση δύο εγγραφών και ταξινόμηση διπλού επιπέδου.  Οι μαθητές έπρεπε να γνωρίζουν και να επεξεργάζονται καλά τους δισδιάστατους πίνακες.

ΘΕΜΑ Δ

Το τέταρτο θέμα αφορούσε πίνακες αλλά με χρήση υποπρογραμμάτων. Απαιτούσε άριστη γνώση και εφαρμογή των υποπρογραμμάτων σε ένα πρόγραμμα. Να σημειωθεί, ότι είναι η πρώτη φορά που στις Πανελλαδικές εξετάσεις ζητήθηκε ένα θέμα που υλοποιούσε τον τμηματικό προγραμματισμό με την κλήση τριών υποπρογραμμάτων.

Δίκτυα Υπολογιστών

Σε γενικές γραμμές τα θέματα θεωρούνται βατά, προσιτά και διαχειρίσιμα από τους μαθητές, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες και «παγίδες». Εξετάζονται αντιπροσωπευτικές έννοιες του μαθήματος από σχεδόν ολόκληρο το εύρος της εξεταστέας ύλης. Ένας μαθητής με ολοκληρωμένη μελέτη και κατανόηση της ύλης του μαθήματος θα μπορούσε να απαντήσει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία στα θέματα και να λύσει τις ασκήσεις.

Συγκεκριμένα:

ΘΕΜΑ A

A1. Σχετικά εύκολο θέμα με επιλογή προτάσεων που εντοπίζονται σαφώς στο βιβλίο και απαιτούν καλή κατανόηση και εμπέδωση των εννοιών που αναφέρονται, από τον μαθητή.

Α2. Εύκολο και αναμενόμενο θέμα, βασισμένο στον πίνακα 3.1.2.β. του βιβλίου. Απαιτεί καλή γνώση των αριθμητικών ορίων των τάξεων των IP διευθύνσεων.

ΘΕΜΑ B

Το δεύτερο θέμα ήταν εύκολο και σαφώς διατυπωμένο στο βιβλίο.

ΘΕΜΑ Γ

Αναμενόμενη άσκηση διάσπασης πακέτου, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία για την επίλυσή της από τους μαθητές, τόσο από άποψης μεθοδολογίας όσο και υπολογισμών. Το υποερώτημα Γ2 ήταν ερώτηση –άσκηση του βιβλίου.

ΘΕΜΑ Δ

Αναμενόμενη άσκηση υποδικτύωσης μέτριας δυσκολίας, της οποίας ο τρόπος λύσης είναι διεξοδικά αναπτυγμένος τόσο στο βιβλίο όσο και στο τετράδιο μαθητή, μέσω αντίστοιχων δραστηριοτήτων και ασκήσεων. Ιδιαίτερη προσοχή έπρεπε να δοθεί στο υποερώτημα Δ3 καθώς δεν δίνεται ο αριθμός των υποδικτύων.

Προγραμματισμός Υπολογιστών

Τα θέματα ήταν προσιτά, σαφή και διαβαθμισμένης κλίμακας δυσκολίας, χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις και αφορούσαν μεγάλο εύρος της εξεταστέας ύλης του μαθήματος. Ένας μαθητής με ολοκληρωμένη μελέτη τόσο του βιβλίου όσο και του υπόλοιπου συνοδευτικού εκπαιδευτικού υλικού του μαθήματος, θα μπορούσε να απαντήσει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία στα θέματα και να λύσει τις ασκήσεις.

Συγκεκριμένα:

ΘΕΜΑ A

Απαιτούσε καλή γνώση της θεωρίας όλων των αντίστοιχων κεφαλαίων.

ΘΕΜΑ Β

Το δεύτερο θέμα ήταν αναμενόμενες μη απαιτητικές θεωρητικές ασκήσεις.

ΘΕΜΑ Γ

Πρόκειται για ένα τυπικό πρόβλημα προγραμματισμού, στο οποίο ο μαθητής καλείται να συνδυάσει κατάλληλα τις βασικές δομές προγραμματισμού, της επανάληψης και της επιλογής για να το επιλύσει.

ΘΕΜΑ Δ

Το τέταρτο θέμα ήταν ένα πρόβλημα τυπικών επεξεργασιών σε «πίνακα», που για να επιλυθεί απαιτεί τη χρήση της δομής δεδομένων της λίστας.

Ευχόμαστε σε όλους τους μαθητές καλά αποτελέσματα.

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF