Αθήνα, 8 Ιουνίου, 2017

Προς: Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος

Υπ’ όψιν: του Προέδρου κ. Κικινή

Των μελών του Δ.Σ. της ΔΟΕ

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ:

Αίτημα των ενώσεων: ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ., E.E.M.A.Π.Ε., Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α., Π.Ε.ΚA.Π., Π.Ε.ΣΥ.Θ., Σ.Α.Τ.Ε.Α., για έγγραφη παρέμβαση της Δ.Ο.Ε. σε σχέση με την ανάθεση διδασκαλίας των μαθημάτων ειδικοτήτων και ανάληψης ωρών παράλληλης στήριξης

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Στην τελευταία κινητοποίηση του Π.Ε.ΣΥ.Θ., που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 31 Μαΐου στο ΥΠ.Π.Ε.Θ., η εικόνα που αποκομίσαμε ως εκπαιδευτικοί και κάποιοι από εμάς και ως γονείς, είναι πέρα για πέρα θλιβερή σε σχέση με το τοπίο που διαμορφώνεται για μία ακόμη χρονιά στο δημόσιο σχολείο.

Οι εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας επιβεβαίωσαν με κάθε τρόπο και σε ένα κρεσέντο αυταρχισμού ότι δεν υπάρχει από την πλευρά του Υπουργείου καμία βούληση απόσυρσης της Υ.Α. Φίλη, που καταπατά με τρόπο ανεπίτρεπτο και αναξιοπρεπή τα εργασιακά μας δικαιώματα και την υπόστασή μας αυτή καθαυτή ως εκπαιδευτικών. Πλήττει δε, στο πλαίσιο των περικοπών που επιβάλλουν οι δημοσιονομικές επιταγές, την ποιότητα της παρεχόμενης ολόπλευρης εκπαίδευσης που αξίζουν και δικαιούνται όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες της επικράτειας.

Αναπτύσσει δε, αρνητικό πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών, καθώς προκειμένου να “συμπληρώσουν” τις ώρες διδασκαλίας, όλοι διεκδικούν τα μαθήματα των υπολοίπων.

Το καθεστώς της ανάθεσης της διδασκαλίας των μαθημάτων της Αισθητικής Αγωγής, της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής (με μια πιστοποίηση Β2 επιπέδου) σε εκπαιδευτικούς που δεν ανήκουν στις συγκεκριμένες ειδικότητες και συγκεκριμένα στους συναδέλφους μας του κλάδου Π.Ε. 70 τείνει να παγιωθεί και όλοι καλούμαστε να πάρουμε θέση για μία ακόμη φορά απέναντι σε αυτήν την πραγματικότητα: Τι σχολείο θέλουμε εντέλει; Ένα σχολείο-άθυρμα στα χέρια της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας ή ένα σχολείο ανοιχτό και ενιαίο όχι μόνο κατ’ όνομα, αλλά στην πράξη, που θα παρέχει ίσα μορφωτικά δικαιώματα σε όλα τα παιδιά;

Επιπροσθέτως, με εγκύκλιο του Υπουργείου, κλήθηκαν φέτος συνάδελφοι οποιουδήποτε κλάδου να αναλάβουν ώρες παράλληλης στήριξης, που το Υπουργείο δεν φρόντισε να καλύψει με τοποθετήσεις αναπληρωτών. Στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής, εκεί όπου η ανάγκη εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής είναι απολύτως απαραίτητη, το Υπουργείο, λειτουργώντας και πάλι καθαρά λογιστικά, «έδωσε» τις ώρες της παράλληλης ως δυνατότητα κάλυψης των πλεοναζουσών ωρών συναδέλφων υποβιβάζοντας και υποτιμώντας το χώρο της Ειδικής Αγωγής και αφήνοντας εκατοντάδες συναδέλφους εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής άνεργους.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Απευθύνουμε έκκληση να παρέμβετε γραπτώς, ως συνδικαλιστικό όργανο, αποτρέποντας να επαναληφθεί ο ίδιος εφιάλτης που έζησαν πολλοί συνάδελφοί μας πέρυσι: άλλοι άνεργοι (και δίχως επίδομα ανεργίας κάποιοι από αυτούς, δεδομένων των συνθηκών που διαμορφώνει η ολιγόμηνη και ελαστική εργασία), άλλοι πολύ μακριά από τα σπίτια τους και άλλοι κατακερματισμένοι σε 4, 5 ή 6 σχολεία.

Ζητούμε να αποστείλετε έγγραφο – υπόδειγμα πρακτικού στους Συλλόγους Διδασκόντων άρνησης ανάληψης των μαθημάτων ειδικοτήτων και ωρών παράλληλης στήριξης από τους μόνιμους συναδέλφους υπηρετούντες στα σχολεία. Να διεκδικήσουν οι Σύλλογοι οι πλεονάζουσες ώρες να δοθούν για ενισχυτική, για το ολοήμερο πρόγραμμα, για λειτουργία βιβλιοθήκης κ.τ.λ.

Ζητούμε επίσης να παρέμβετε στη Διοίκηση (Διευθύνσεις, Περιφέρειες) με  έγγραφό σας που να δηλώνει ρητά τη θέση της Ομοσπονδίας σε σχέση με την ανάθεση διδασκαλίας των μαθημάτων ειδικοτήτων (Θεατρική Αγωγή, Εικαστικά, Μουσική, Γυμναστική, ΤΠΕ) και ωρών παράλληλης στήριξης.

Και να παράσχετε νομική κάλυψη για τις νομικές ενέργειες που πιθανόν να χρειαστούν, όπου η διοίκηση ακολουθήσει την περσινή διαδικασία.

Ζητούμε να αποτρέψετε τους Συλλόγους Διδασκόντων από την κατανομή διδακτικών ωρών των εν λόγω μαθημάτων : ας γίνει επιτέλους ξεκάθαρο σε όλους ότι κάθε διδακτική ώρα που αφαιρείται από εκπαιδευτικό ειδικότητας και εκπαιδευτικό ειδικό παιδαγωγό οδηγεί στην ανεργία και στην άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία εκατοντάδων συναδέλφων μας. 

Προτρέψτε να αποδοθούν τα αληθινά κενά βάσει των πραγματικών αναγκών και όχι βάσει των ωρών που πλεονάζουν: να μην επαναληφθεί το γαϊτανάκι των παρατυπιών και των στρεβλώσεων στα λειτουργικά κενά που δόθηκαν πέρυσι από τις Διευθύνσεις, τις Περιφέρειες και τους Συλλόγους Διδασκόντων.

Σας ζητούμε να καταγραφούν όλα τα κενά (οργανικά και λειτουργικά) και να δημοσιοποιηθούν, προκειμένου να μπορεί ο κάθε συνάδελφος να ελέγχει πλήρως τις διοικητικές πράξεις. Σας ζητούμε να ενεργοποιήσετε για το λόγο αυτό το δίκτυο των αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια, εντός του καλοκαιριού.

Ακόμη και αυτή καθαυτή η Απόφαση –για τα μαθήματα ειδικοτήτων– γράφει «σε αδυναμία κάλυψης». Αυτήν την «αδυναμία κάλυψης» έναν χρόνο πριν δεν την έλαβε υπόψη ούτε η Διοίκηση, σε κάθε βαθμίδα της, ούτε δυστυχώς πολλοί εκ των Συλλόγων Διδασκόντων, που αποφάσισαν, δίχως να αναλογιστούν τις συνέπειες που είχε η απόφασή τους για τις ζωές τόσων συναδέλφων, να κατανείμουν τις ώρες των μαθημάτων ειδικοτήτων πριν καν ολοκληρωθούν οι υπηρεσιακές μεταβολές, πριν καν προσληφθούν αναπληρωτές!

Τα παραπάνω λειτουργώντας παράτυπα. Φέτος δεν είμαστε διατεθειμένοι να το αφήσουμε να συμβεί ξανά, χωρίς να προχωρήσουμε στις απαραίτητες νομικές ενέργειες.

Για το χώρο της Ειδικής Αγωγής δε, γνωρίζουμε όλοι πως ο νέος νόμος ουσιαστικά καταργεί το βασικό πτυχίο των συναδέλφων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και η επανάληψη της περσινής «συνταγής», που επέτρεψε τη στελέχωση δομών Ειδικής Αγωγής με εκπαιδευτικούς χωρίς σπουδές σε αυτή ακόμη και μέσω της συμπλήρωσης ωραρίου μέσω Παράλληλης Στήριξης, οδηγεί σε ανεργία τους συναδέλφους και διάλυση στο τοπίο της Ειδικής Αγωγής.

Η Υ.Α. άνοιξε, καταφανώς, το δρόμο των αναθέσεων και ενός σχολείου όπου όλοι κάνουν λίγο από ό,τι προκύψει, επιχειρώντας να εισαγάγει ένα ανθρωποφαγικό κλίμα, στο οποίο εμείς, τόσο προσωπικά όσο και θεσμικά, δεν έχουμε καμία θέση : ποτέ μας δεν προσβάλαμε συναδέλφους δασκάλους, ποτέ δεν καταφερθήκαμε εναντίον τους. Δεν μπορούμε όμως να μην παραδεχτούμε ότι ΚΑΝΕΙΣ συνάδελφος δεν υποχρεώνεται να πάρει μάθημα ειδικότητας ή ώρα παράλληλης στήριξης, από τη στιγμή που υπάρχουν οι ώρες του ολοήμερου προγράμματος (στο οποίο, μάλιστα, λογίζεται από τη νέα χρονιά ως διδακτική πλέον η ώρα της σίτισης), η ενισχυτική διδασκαλία κ.λπ. Στο ελληνικό δημόσιο σχολείο δεν περισσεύουν εκπαιδευτικοί, ούτε κλάδοι.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Σας καλούμε να προασπίσετε τα εργασιακά δικαιώματα όλων, ανεξαιρέτως, των εκπαιδευτικών, ανεξαρτήτως κλάδου και ειδικότητας.

Σας καλούμε να προασπίσετε τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και την ισότιμη πρόσβασή τους στην εκπαίδευση.

Σας καλούμε να εργαστούμε μαζί, σε κλίμα ενότητας, για ένα σχολείο ολόπλευρης εκπαίδευσης, ένα σχολείο της επιστήμης και του ανθρωπισμού, στο οποίο κανείς εκπαιδευτικός δεν πρέπει να απαξιώνεται, κανείς εκπαιδευτικός δεν πρέπει να περισσεύει.

Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων - ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ.

Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης -Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε.

Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής - Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α.

Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής - Π.Ε.ΚA

Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων – Π.Ε.ΣΥ.Θ.

Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής- Σ.Α.Τ.Ε.Α.

Κατεβάστε σε PDF