ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2016

Αθήνα, 17 Οκτωβρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2016

Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2016, η οποία πραγματοποιείται από 15 έως και 23 Οκτωβρίου 2016, η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.), καλεί τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς ΠΕ19/20 που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, να συμμετάσχουν ενεργά με αντίστοιχες δράσεις στο πλαίσιο των μαθημάτων τους. Οι δραστηριότητες ανάπτυξης κώδικα σε διάφορες γλώσσες και περιβάλλοντα, προτείνεται να υλοποιηθούν στα Σχολικά Εργαστήρια Πληροφορικής, με την καθοδήγηση των Σχολικών Συμβούλων αλλά και σε συνεργασία με τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. της κάθε περιοχής.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού ξεκίνησε το 2013 με βασικό στόχο την προώθηση της δημιουργικότητας μέσω του προγραμματισμού και της ενίσχυσης των ψηφιακών δεξιοτήτων. Αποτελεί πρωτοβουλία που φέρνει την κωδικοποίηση και τον τεχνολογικό αλφαβητισμό πιο κοντά σε όλους τους πολίτες, με έναν τρόπο ελκυστικό, κατανοητό και ευχάριστο. Το 2015 46 χώρες έλαβαν μέρος και συμμετείχαν 570.000 άνθρωποι σε 7.600 εκδηλώσεις εκμάθησης κώδικα. Η Π.Ε.ΚΑ.Π., όπως έγινε και την προηγούμενη χρονιά, πρόκειται να διοργανώσει τον Φεβρουάριο Ημερίδα Αποτίμησης των δράσεων που υλοποιήθηκαν, προκειμένου να αναδείξει την αναγκαιότητα του προγραμματισμού και τη συμβολή του στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Κατεβάστε σε  PDF

Καταγγελία για σκόπιμες και μεθοδευμένες ενέργειες από το Ι.Ε.Π.

Αθήνα, 5 Οκτωβρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Καταγγελία για σκόπιμες και  μεθοδευμένες ενέργειες από το Ι.Ε.Π.

Σύμφωνα με την Επιστολή των Σχολικών Συμβούλων Πληροφορικής προς το Ι.Ε.Π. (1/10/2016), η μοναδική πρόταση  για τον εξορθολογισμό της ύλης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που δεν εγκρίθηκε, αφορά την  Επιτροπή για την ύλη του μαθήματος Πληροφορικής – Τ.Π.Ε. το οποίο διδάσκεται στα Δημοτικά Σχολεία. Hεπίσημη αιτιολόγηση είναι οι αντιδράσεις Πανεπιστημιακών Καθηγητών Παιδαγωγικών Τμημάτων, οι οποίοι θεώρησαν ότι η πρόταση ήταν «πολύ υπέρ της Πληροφορικής». Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.), καταγγέλλει ως μεθοδευμένες τις ενέργειες αυτές από το Ι.Ε.Π., με σκοπό να αλλοιωθεί ο χαρακτήρας της πρότασης της Επιτροπής και να αλλάξουν οι παιδαγωγικοί και διδακτικοί στόχοι του μαθήματος, προκειμένου να μην απαιτείται εκπαιδευτικός Πληροφορικής για τη διδασκαλία του. Εκφράζει δε, την έντονη διαμαρτυρία της για την απαράδεκτη στάση που τηρεί το Δ.Σ. του Ι.Ε.Π. αλλά και την αποφασιστικότητά να αντιμετωπίσει τέτοιου είδουςπρακτικές.

Η Ένωσή μας, από τον Ιούλιο, με σχετικό Δελτίο Τύπου (7/7/2016) και με αφορμή τη συγκρότηση της παραπάνω Επιτροπής είχε επισημάνει, μεταξύ άλλων,  ότι είναι απαραίτητη η διδασκαλία του μαθήματος Τ.Π.Ε. αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς ΠΕ19/20, για την άρτια εκπαίδευση των μαθητών στις ψηφιακές τεχνολογίες, μέσα σε μια προοπτική τεχνολογικού αλφαβητισμού. Καλούμε τον Πρόεδρο του Ι.Ε.Π. κ. Γ. Κουζέλη, να δημοσιοποιήσει άμεσα:

-          Τα μέλη της Επιτροπής εξορθολογισμού ύλης του μαθήματος Τ.Π.Ε.

-          Την πρόταση  της Επιτροπής εξορθολογισμού ύλης του μαθήματος Τ.Π.Ε.

-          Το απόσπασμα του Πρακτικού της σχετικής συνεδρίασης του Δ.Σ. για το μάθημα Τ.Π.Ε.

Τέλος, η Π.Ε.ΚΑ.Π. δηλώνει προς πάσα κατεύθυνση ότι θα αναλάβει όλες τις νομικές πρωτοβουλίες που προβλέπονται, ώστε να διασφαλίσει τα δικαιώματα των Καθηγητών Πληροφορικής και το κύρος της Επιστήμης των Υπολογιστών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Κατεβάστε σε PDF

Παράσταση Διαμαρτυρίας στο ΥΠΠΕΘ για τη στοχοποίηση των Καθηγητών Πληροφορικής

Αθήνα, 21 Σεπτεμβρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Παράσταση Διαμαρτυρίας στο ΥΠΠΕΘ για τη στοχοποίηση των Καθηγητών Πληροφορικής

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) καταγγέλλει τη νέα προσπάθεια απαξίωσης των εκπαιδευτικών ΠΕ19/20 και υποβάθμισης της παρεχόμενης Πληροφορικής Παιδείας, που επιχειρείται από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. Μετά από τη μείωση των ωρών στο Δημοτικό Σχολείο και την κατάργηση της 3ώρης εργαστηριακής απασχόλησης που ψηφίστηκε στο τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς από την κυβερνητική πλειοψηφία, ο Υπουργός Παιδείας αποφασίζει ξαφνικά να αλλάξει τις «Οδηγίες για τη διδασκαλία της Ερευνητικής Εργασίας της Α ́ και Β ́ τάξης Γενικού Λυκείου και Α ́ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου».

Με την Υ.Α. 152929/Δ2/19-9-2016, από το τρέχον σχολικό έτος 2016-2017 δεν ισχύει η στήριξη από τους καθηγητές της Πληροφορικής στο πλαίσιο δύο δίωρων την εβδομάδα των ομάδων των διαφορετικών ερευνητικών θεμάτων στην αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. για την αναζήτηση και επεξεργασία δεδομένων και την παρουσίαση των συμπερασμάτων, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τεράστια προβλήματα στους συναδέλφους που υπηρετούν στα Γενικά Λύκεια. Υπενθυμίζουμε ότι η παραπάνω ρύθμιση ίσχυε από το σχολικό έτος 2013–2014, κατόπιν σχετικής πρωτοβουλίας της Ένωσής μας. Θεωρούσαμε τότε και υποστηρίζουμε σήμερα, ότι ο καινοτόμος θεσμός των Ερευνητικών Εργασιών δε μπορεί να αποδώσει τα αναμενόμενα, αν δεν εμπλακούν ενεργά τα σχολικά εργαστήρια Πληροφορικής και οι εκπαιδευτικοί ΠΕ19/20 σε αυτά, με διακριτό τρόπο. Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. καλεί τα μέλη της σε παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΠ.Π.Ε.Θ., τη Δευτέρα 26/9/2016 και ώρα 13:00, προκειμένου να σταματήσουμε όλοι μαζί τη διαλυτική για την Πληροφορική πολιτική, που ακολουθεί ο Υπουργός Παιδείας και οι σύμβουλοί του.      

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Κατεβάστε σε pdf

Κριτήρια και Διαδικασία Επιλογής Εκπαιδευτών Δ.Ι.Ε.Κ.- ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 14 Σεπτεμβρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Κριτήρια και Διαδικασία Επιλογής Εκπαιδευτών Δ.Ι.Ε.Κ.

Σύμφωνα με την Αρ. Πρωτ. 4259/221/01.09.2016 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την επιλογή ωρομίσθιων εκπαιδευτών για τα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.) και τις Δημόσιες Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Σ.Ε.Κ.), οι οποίες αφορούν πληθώρα ειδικοτήτων Πληροφορικής και ως εκ τούτου συμμετέχουν αρκετοί εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ19/20 Πληροφορικής του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα. Η  επιλογή  των  ωρομισθίων  εκπαιδευτών γίνεται σύμφωνα  με  τα  κριτήρια  και  τη μοριοδότηση των κριτηρίων όπως αυτά ορίστηκαν στην με Αρ. Πρωτ. Κ1/122418/29-08-2016 Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.). Με την απόφαση αυτή, για πρώτη φορά, τοποθετούνται στο τέλος των πινάκων αξιολόγησης όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι, ανατρέποντας όσα ίσχυαν επί σειρά ετών. Έτσι η εν λόγω απόφαση ενώ μοριοδοτεί τίτλους σπουδών, διδακτική προϋπηρεσία, χρόνο ανεργίας κ.α., «τιμωρεί» την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου κατατάσσοντας, εντελώς αυθαίρετα, στο τέλος των πινάκων αξιολόγησης όσους από τους υποψήφιους είναι δημόσιοι υπάλληλοι, καταπατώντας κάθε έννοια ισότητας και ίσων ευκαιριών.

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) χαρακτηρίζει ως απαράδεκτη την παραπάνω ρύθμιση και ζητά την άμεση απόσυρσή της, προκειμένου να μην υπάρχει καμιά διάκριση μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών υπαλλήλων. Στηρίζουμε τον αγώνα του Σωματείου Εκπαιδευτών Δημοσίων Ι.Ε.Κ. (Σ.Ε.Δ.Ι.Ε.Κ.) και των συναδέλφων που έχουν ξεκινήσει νομική διαδικασία προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας με ομαδική αγωγή (πληροφορίες στην ιστοσελίδα του Σ.Ε.Δ.Ι.Ε.Κ.) και καλούμε την Α.Δ.Ε.Δ.Υ. να ενισχύσει και να συνδράμει την πρωτοβουλία ακύρωσης της συγκεκριμένης ρύθμισης.

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΣΕ PDF 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Οργανική-Οριστική Τοποθέτηση Μεταταγμένων Ν.4172/2013

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΣΚΓ ΠΕ)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΠΑΣΥΚΑΓΑ)

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΣΚΓΓΦ ΠΠ)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΕΚΑΓΕΠΕ)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (Π.Ε.ΚΑ.Π.)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΩΝ (Π.Ε.ΣΥ.Θ.)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σήμερα, Τρίτη 30-08-2016, στο πλαίσιο της κινητοποίησης των επιστημονικών φορέων των εκπαιδευτικών ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ19-20, ΠΕ32, για τη διεκδίκηση οριστικής-οργανικής τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες όλων των μεταταγμένων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, τα Δ.Σ. των παραπάνω επιστημονικών φορέων είχαν πολύωρη συνάντηση με το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Ιωάννη Παντή και το Σύμβουλο του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Νικολάου Φίλη, κ. Γεώργιο Αθανασόπουλο, αρμόδιο για το θέμα. Στη συνάντηση που διεξήχθη σε ιδιαίτερα θερμό κλίμα, τα Δ.Σ. ενημερώθηκαν ότι:

α) Από πλευράς ΥΠ.Π.Ε.Θ. είναι έτοιμη η Υπουργική Απόφαση για την οργανική-οριστική τοποθέτηση σε σχολικές μονάδες ή ομάδες σχολείων όλων των μεταταγμένων, η οποία πρόκειται να αποσταλεί στα συναρμόδια Υπουργεία εντός εβδομάδος, έτσι ώστε να συνυπογραφεί το συντομότερο δυνατόν η Κοινή Υπουργική Απόφαση.

β) Στην ίδια Υπουργική Απόφαση θα συμπεριληφθούν και οι διορισμοί όλων των διοριστέων του ΑΣΕΠ 2008 των ανωτέρω ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι ρυθμίσεις αφορούν τον παρακάτω αριθμό συναδέλφων: ΠΕ05: 627 + 52, ΠΕ07: 304+55, ΠΕ19/20: 1217+54, ΠΕ32: 27+3.

γ) Στόχος του Υπουργείου είναι, με τη διόρθωση των στρεβλώσεων και με την εξασφάλιση της δίκαιης αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών και των ειδικοτήτων στο σύνολό τους, η επαναφορά στην «κανονικότητα» για την προαγωγή και αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

δ) Έχουν εξασφαλιστεί τα απαραίτητα κονδύλια ώστε να προσληφθούν άμεσα περίπου 21.000 αναπληρωτές όλων των ειδικοτήτων.

Τέλος, τονίστηκε ότι καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την εύρυθμη και πλήρη λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων με την έναρξη του νέου σχολικού έτους.

Τα Δ.Σ. των Επιστημονικών φορέων

 

 

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Επιτροπή Εξορθολογισμού διδακτέας ύλης στο Δημοτικό - Δελτίο τύπου

Αθήνα, 7 Ιουλίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Επιτροπή Εξορθολογισμού διδακτέας ύλης στο Δημοτικό

Με αφορμή τη συγκρότηση της Επιτροπής για την αξιολόγηση των αιτήσεων των εκπαιδευτικών που θα ασχοληθούν με τον εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης των μαθημάτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) επαναφέρει στο δημόσιο διάλογο τις θέσεις της για το Δημοτικό σχολείο. Υπενθυμίζουμε ότι με το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Σπουδών του Ολοήμερου Δημοτικού σχολείου (ΦΕΚ 1324/Β/11-5-2016), το μάθημα διδάσκεται μόνο μία (1) ώρα σε κάθε τάξη με ότι αυτό συνεπάγεται στην παρεχόμενη ποιότητα της διδασκαλίας.

Επιπλέον, δίνεται αυθαίρετα το δικαίωμα σε δασκάλους, με Β’ Επίπεδο Επιμόρφωσης, να διδάσκουν το μάθημα στα 4θέσια και 5θέσια Σχολεία. Τονίζεται ότι η Επιμόρφωση Β’ Επιπέδου αναφέρεται στη διδακτική των γνωστικών αντικειμένων με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας και επομένως δεν αποτελεί επιστημονικό προσόν για τη διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής από άλλο Κλάδο. Δεδομένου ότι όλες οι οικονομικά αναπτυγμένες χώρες επενδύουν στην Πληροφορική Παιδεία ως μοχλό καινοτομίας και ανάπτυξης, θεωρούμε απαραίτητη τη διδασκαλία του μαθήματος αποκλειστικά από καθηγητές Πληροφορικής (ΠΕ19/ΠΕ20) για την άρτια εκπαίδευση των μαθητών στις ψηφιακές τεχνολογίες, μέσα σε μια προοπτική τεχνολογικού αλφαβητισμού.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. είναι στη διάθεση της Επιτροπής για να αναπτύξει τα επιχειρήματά της και να καταθέσει τις τεκμηριωμένες προτάσεις της. Πάγια αιτήματα της Ένωσης αποτελούν:

  • Η αύξηση των ωρών του μαθήματος Τ.Π.Ε. από μονόωρο σε δίωρο στις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού σχολείου (από Γ έως και ΣΤ τάξη).
  • Η διδασκαλία του μαθήματος αποκλειστικά και μόνο από καθηγητές Πληροφορικής.
    • Η μετονομασία του μαθήματος από «Τ.Π.Ε.» σε «Πληροφορική», προκειμένου να υπάρχει  σύνδεση του Προγράμματος Σπουδών του Δημοτικού με τις άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης.
  • Η αναβάθμιση του Εργαστηριακού Εξοπλισμού των σχολικών μονάδων.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

 

Κατεβάσετε σε pdf

Αναθέσεις Μαθημάτων και Διαχωρισμός Κλάδου ΠΕ19/20 - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 4 Ιουλίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Αναθέσεις Μαθημάτων και Διαχωρισμός Κλάδου ΠΕ19/20

Σύμφωνα με την απόφαση 94588/Δ2 του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζονται οι πρώτες και δεύτερες αναθέσεις των μαθημάτων Γυμνασίου για το Σχολικό Έτος 2016-2017. Ανάμεσα σε άλλα δίνεται, όπως και τα προηγούμενα δύο χρόνια, η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20 να διδάξουν τα Μαθηματικά Γυμνασίου. Επιχειρείται όμως για πρώτη φορά από τη σύσταση των δύο κλάδων των Καθηγητών Πληροφορικής, ο διαχωρισμός τους όσον αφορά τα διδακτικά αντικείμενα καθώς για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ20 είναι απαραίτητη η ύπαρξη του πτυχίου Μαθηματικών και δεν αρκεί, σύμφωνα με την απόφαση, η ύπαρξη του πτυχίου Πληροφορικής ΤΕΙ. 

Ως Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρούμε υποτιμητική αυτή την αντιμετώπιση των συναδέλφων ΠΕ20. Τα Προγράμματα Σπουδών των τμημάτων Πληροφορικής πανεπιστήμιων και ΤΕΙ είναι διαθέσιμα προς όλους και προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Σε μια εποχή όπου πάγιο αίτημα της Π.Ε.ΚΑ.Π. είναι η περαιτέρω ενοποίηση των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20 και όπου υπάρχει νομοθετικά σαφέστατη παράλληλη και ισότιμη έκφραση της Ανώτατης Εκπαίδευσης με Πανεπιστημιακό και Τεχνολογικό Τομέα (Ν4009/ΦΕΚ195-6/9/2011), είναι απαράδεκτο το ίδιο το Υπουργείο να προσπαθεί να διαχωρίσει τους Καθηγητές Πληροφορικής.

Απαιτούμε λοιπόν την άμεση αποκατάσταση της ίσης μεταχείρισης των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20, με νεότερη Υπουργική απόφαση και την έναρξη μιας ουσιαστικής διαβούλευσης μεταξύ φορέων της εκπαίδευσης, σχετικά με τις δυνατότητες Β’ ανάθεσης της διδασκαλίας των μαθημάτων.

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε απο εδώ

Κατάργηση Εργαστηριακής Απασχόλησης - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 12 Μαΐου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Κατάργηση Εργαστηριακής Απασχόλησης 

 

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δεν σταματά να εκπλήσσει δυσάρεστα τον εκπαιδευτικό κόσμο. Με κλειστά τα σχολεία λόγω των διακοπών του Πάσχα και ενώ είναι σε εξέλιξη ο πολυδιαφημισμένος «Εθνικός και Κοινωνικός Διάλογος για την Παιδεία», κατέθεσε τροπολογία και η κυβερνητική πλειοψηφία τη ψήφισε (Νόμος 4386/2016), σύμφωνα με την οποία καταργείται η τρίωρη εργαστηριακή απασχόληση για τους Υπεύθυνους των Εργαστηρίων Πληροφορικής και Φυσικών Επιστημών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια). Ο σκοπός είναι προφανής και δεν είναι άλλος από την εξοικονόμηση ωρών και εκπαιδευτικού προσωπικού, με συνέπεια την υποβάθμιση και συρρίκνωση του παρεχόμενου έργου, τόσο στα μαθήματα Πληροφορικής όσο και στα υπόλοιπα μαθήματα και τις σχολικές δραστηριότητες των σχολικών μονάδων. Παρά τις υποσχέσεις για διορισμούς, ο Υπουργός Παιδείας επιλέγει να θυσιάσει την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών εργαστηρίων στο βωμό των μνημονιακών πολιτικών που με τόση αφοσίωση υπηρετεί.

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) καταδικάζει την απαράδεκτη αυτή μεθόδευση και υπενθυμίζει ότι με δική της πρωτοβουλία θεσπίστηκε, πριν δέκα χρόνια, η τρίωρη εργαστηριακή απασχόληση (Αρ.Πρωτ.56066/Γ7/5-6-2006) λόγω της συχνής χρήσης των εργαστηρίων «Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ», στα πλαίσιο της αξιοποίησης των εκπαιδευτικών λογισμικών που είχαν αποκτήσει οι σχολικές μονάδες. Από τότε έως και σήμερα, η χρήση και η λειτουργία των εργαστηρίων αυξάνει συνεχώς καθώς αποτελεί το βασικό πυρήνα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του διδακτικού έργου. Για το λόγο αυτό θεωρούμε ότι είναι απαραίτητη η διατήρηση της εργαστηριακής απασχόλησης, προκειμένου να υπάρχει αποτελεσματική υποστήριξη, ουσιαστική συντήρηση των ηλεκτρονικών υπολογιστών αλλά και ορθή και επαρκή άσκηση των καθηκόντων από τον Υπεύθυνο του εργαστηρίου.

Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου να διορθώσει άμεσα, σε προσεχές νομοσχέδιο για την Παιδεία, τη συγκεκριμένη ρύθμιση. Αποτελεί, άλλωστε, χρέος της Πολιτείας, ιδιαίτερα σε αυτές τις δύσκολες για την ελληνική κοινωνία στιγμές, να μην κάνει «εκπτώσεις» στη ψηφιακή εκπαίδευση της νέας γενιάς.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σεPdf

Υποβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας στο Δημοτικό Σχολείο

 

 

Υποβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας στο Δημοτικό Σχολείο

 

Οργή και ανησυχία προκαλεί στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, μόνιμους και αναπληρωτές, που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση η νέα προσπάθεια υποβάθμισης της Πληροφορικής Παιδείας. Ενώ είναι σε εξέλιξη ο Εθνικός και Κοινωνικός Διάλογος για την Παιδεία, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Ν. Φίλης επιλέγει να υπογράψει Υπουργική απόφαση με θέμα «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου» (Φ12/657/70691/Δ1/26-4-2016), με αποκλειστικό γνώμονα την εξοικονόμηση ωρών και όχι με βάση τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Με κλειστά τα σχολεία λόγω των διακοπών του Πάσχα, ανακοινώνονται οι αλλαγές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, εσκεμμένα προκειμένου να μην μπορεί να αντιδράσει η εκπαιδευτική κοινότητα.

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) καταγγέλλει αυτή τη μεθόδευση και τονίζει ότι η μοναδική ρεαλιστική πρόταση για ένα σύγχρονο δημοτικό σχολείο, είναι η εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος των Ε.Α.Ε.Π. στο σύνολο των δημοτικών σχολείων της χώρας.

Ολόκληρο το Δελτίο Τύπου

 

 

Ενιαίος τύπος δημοτικού σχολείου - Δελτίο Τύπου

 

Αθήνα, 19 Απριλίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ενιαίος τύπος δημοτικού σχολείου

Με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Ν. Φίλη στο Δημαρχείο Χαϊδαρίου, σχετικά με την αλλαγή στην δομή και το περιεχόμενο του δημοτικού σχολείου με την καθιέρωση ενός ενιαίου τύπου σχολείου με ολοήμερο πρόγραμμα, η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) επαναφέρει την πρότασή της για την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος των Ε.Α.Ε.Π. στο σύνολο των δημοτικών σχολείων (Νοέμβριος, 2014). 

Η μέχρι τώρα εμπειρία του Ε.Α.Ε.Π., έχει δείξει ότι πρόκειται για ένα άκρως επιτυχημένο θεσμό, γι’ αυτόν τον λόγο θεωρούμε ότι είναι αναγκαία η εφαρμογή του σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας, έτσι ώστε να δοθεί σε όλους τους μαθητές το δικαίωμα στον ψηφιακό αλφαβητισμό και στη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Πληροφορικής και των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.).

Ενόψει των επικείμενων αλλαγών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, υπενθυμίζουμε ότι η Π.Ε.ΚΑ.Π. έχει καταθέσει από τον Οκτώβριο του 2015 τις προτάσεις της στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν:

• Άμεση εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος των Ε.Α.Ε.Π. στο σύνολο των δημοτικών σχολείων της χώρας

• Μετονομασία του μαθήματος «Τ.Π.Ε.» σε «Πληροφορική και Τ.Π.Ε.»  

• Σύσταση και πλήρωση οργανικών θέσεων για όλους τους μεταταγμένους

• Εγκατάσταση σύγχρονων εργαστηρίων Πληροφορικής σε όλα τα Δημοτικά σχολεία

• Αναγνώριση 3ωρης εργαστηριακής απασχόλησης

• Αύξηση αριθμού των Σχολικών Συμβούλων Πληροφορικής.

Ευελπιστούμε σε θετική ανταπόκριση επί των προτάσεών μας, για ένα σύγχρονο δημοτικό σχολείο, ανοιχτό στην Κοινωνία και τις ανάγκες ανάπτυξής της.

  

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε το δελτίο Τύπού από εδώ