ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Κατάργηση Εργαστηριακής Απασχόλησης - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 12 Μαΐου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Κατάργηση Εργαστηριακής Απασχόλησης 

 

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δεν σταματά να εκπλήσσει δυσάρεστα τον εκπαιδευτικό κόσμο. Με κλειστά τα σχολεία λόγω των διακοπών του Πάσχα και ενώ είναι σε εξέλιξη ο πολυδιαφημισμένος «Εθνικός και Κοινωνικός Διάλογος για την Παιδεία», κατέθεσε τροπολογία και η κυβερνητική πλειοψηφία τη ψήφισε (Νόμος 4386/2016), σύμφωνα με την οποία καταργείται η τρίωρη εργαστηριακή απασχόληση για τους Υπεύθυνους των Εργαστηρίων Πληροφορικής και Φυσικών Επιστημών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια). Ο σκοπός είναι προφανής και δεν είναι άλλος από την εξοικονόμηση ωρών και εκπαιδευτικού προσωπικού, με συνέπεια την υποβάθμιση και συρρίκνωση του παρεχόμενου έργου, τόσο στα μαθήματα Πληροφορικής όσο και στα υπόλοιπα μαθήματα και τις σχολικές δραστηριότητες των σχολικών μονάδων. Παρά τις υποσχέσεις για διορισμούς, ο Υπουργός Παιδείας επιλέγει να θυσιάσει την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών εργαστηρίων στο βωμό των μνημονιακών πολιτικών που με τόση αφοσίωση υπηρετεί.

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) καταδικάζει την απαράδεκτη αυτή μεθόδευση και υπενθυμίζει ότι με δική της πρωτοβουλία θεσπίστηκε, πριν δέκα χρόνια, η τρίωρη εργαστηριακή απασχόληση (Αρ.Πρωτ.56066/Γ7/5-6-2006) λόγω της συχνής χρήσης των εργαστηρίων «Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ», στα πλαίσιο της αξιοποίησης των εκπαιδευτικών λογισμικών που είχαν αποκτήσει οι σχολικές μονάδες. Από τότε έως και σήμερα, η χρήση και η λειτουργία των εργαστηρίων αυξάνει συνεχώς καθώς αποτελεί το βασικό πυρήνα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του διδακτικού έργου. Για το λόγο αυτό θεωρούμε ότι είναι απαραίτητη η διατήρηση της εργαστηριακής απασχόλησης, προκειμένου να υπάρχει αποτελεσματική υποστήριξη, ουσιαστική συντήρηση των ηλεκτρονικών υπολογιστών αλλά και ορθή και επαρκή άσκηση των καθηκόντων από τον Υπεύθυνο του εργαστηρίου.

Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου να διορθώσει άμεσα, σε προσεχές νομοσχέδιο για την Παιδεία, τη συγκεκριμένη ρύθμιση. Αποτελεί, άλλωστε, χρέος της Πολιτείας, ιδιαίτερα σε αυτές τις δύσκολες για την ελληνική κοινωνία στιγμές, να μην κάνει «εκπτώσεις» στη ψηφιακή εκπαίδευση της νέας γενιάς.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σεPdf

Υποβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας στο Δημοτικό Σχολείο

 

 

Υποβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας στο Δημοτικό Σχολείο

 

Οργή και ανησυχία προκαλεί στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, μόνιμους και αναπληρωτές, που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση η νέα προσπάθεια υποβάθμισης της Πληροφορικής Παιδείας. Ενώ είναι σε εξέλιξη ο Εθνικός και Κοινωνικός Διάλογος για την Παιδεία, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Ν. Φίλης επιλέγει να υπογράψει Υπουργική απόφαση με θέμα «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου» (Φ12/657/70691/Δ1/26-4-2016), με αποκλειστικό γνώμονα την εξοικονόμηση ωρών και όχι με βάση τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Με κλειστά τα σχολεία λόγω των διακοπών του Πάσχα, ανακοινώνονται οι αλλαγές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, εσκεμμένα προκειμένου να μην μπορεί να αντιδράσει η εκπαιδευτική κοινότητα.

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) καταγγέλλει αυτή τη μεθόδευση και τονίζει ότι η μοναδική ρεαλιστική πρόταση για ένα σύγχρονο δημοτικό σχολείο, είναι η εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος των Ε.Α.Ε.Π. στο σύνολο των δημοτικών σχολείων της χώρας.

Ολόκληρο το Δελτίο Τύπου

 

 

Ενιαίος τύπος δημοτικού σχολείου - Δελτίο Τύπου

 

Αθήνα, 19 Απριλίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ενιαίος τύπος δημοτικού σχολείου

Με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Ν. Φίλη στο Δημαρχείο Χαϊδαρίου, σχετικά με την αλλαγή στην δομή και το περιεχόμενο του δημοτικού σχολείου με την καθιέρωση ενός ενιαίου τύπου σχολείου με ολοήμερο πρόγραμμα, η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) επαναφέρει την πρότασή της για την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος των Ε.Α.Ε.Π. στο σύνολο των δημοτικών σχολείων (Νοέμβριος, 2014). 

Η μέχρι τώρα εμπειρία του Ε.Α.Ε.Π., έχει δείξει ότι πρόκειται για ένα άκρως επιτυχημένο θεσμό, γι’ αυτόν τον λόγο θεωρούμε ότι είναι αναγκαία η εφαρμογή του σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας, έτσι ώστε να δοθεί σε όλους τους μαθητές το δικαίωμα στον ψηφιακό αλφαβητισμό και στη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Πληροφορικής και των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.).

Ενόψει των επικείμενων αλλαγών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, υπενθυμίζουμε ότι η Π.Ε.ΚΑ.Π. έχει καταθέσει από τον Οκτώβριο του 2015 τις προτάσεις της στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν:

• Άμεση εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος των Ε.Α.Ε.Π. στο σύνολο των δημοτικών σχολείων της χώρας

• Μετονομασία του μαθήματος «Τ.Π.Ε.» σε «Πληροφορική και Τ.Π.Ε.»  

• Σύσταση και πλήρωση οργανικών θέσεων για όλους τους μεταταγμένους

• Εγκατάσταση σύγχρονων εργαστηρίων Πληροφορικής σε όλα τα Δημοτικά σχολεία

• Αναγνώριση 3ωρης εργαστηριακής απασχόλησης

• Αύξηση αριθμού των Σχολικών Συμβούλων Πληροφορικής.

Ευελπιστούμε σε θετική ανταπόκριση επί των προτάσεών μας, για ένα σύγχρονο δημοτικό σχολείο, ανοιχτό στην Κοινωνία και τις ανάγκες ανάπτυξής της.

  

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε το δελτίο Τύπού από εδώ 

Επιτροπή Ι.Ε.Π. για Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση - Δελτιο Τύπου

 
PEKAP
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Επιτροπή Ι.Ε.Π. για Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση
 
 
 

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) εκφράζει την έντονη ανησυχία της, για τη σύνθεση της επιτροπής που συγκροτήθηκε με ευθύνη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής

Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Π.Ε.Θ.) στις 11.2.2016 (ΑΔΑ 6ΠΔ8ΟΞΛΔ-ΒΕ7), προκειμένου να αντιμετωπιστούν θέματα της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

 

Στην εν λόγω επιτροπή, ενώ συμμετέχουν εκπαιδευτικοί από αντιπροσωπευτικές ειδικότητες των διαφόρων τομέων των Επαγγελματικών Λυκείων(Μηχανολογίας, Ηλεκτρολογίας, Δομικών Έργων,

Διοίκησης & Οικονομίας κ.ά.), απουσιάζει παντελώς ο τομέας Πληροφορικής, παρά το γεγονός ότι οι ειδικότητες Πληροφορικής αποτελούν έναν από τους πολυπληθέστερους τομείς της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. διαμαρτύρεται για την παράλειψη αυτή και ζητά από το Δ.Σ. του Ι.Ε.Π. την άμεση στελέχωση της επιτροπής με εκπαιδευτικό Πληροφορικής, προκειμένου αυτή να λειτουργήσει με πιο ορθολογικό, αντιπροσωπευτικό και αποτελεσματικό τρόπο.

 

 

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

 

 

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΔΕΛΤΊΟ ΤΎΠΟΥ

ΗΜΕΡΙΔΑ

Η ΠΕΚΑΠ και ο ΣΕΠΛΗΔ διοργανώνουν «Ημέρα Διαλόγου για την Πληροφορική Παιδεία» στις 19/12/2015 στην πόλη της Δράμας

2015-11-25-DT-HmeridaDrama.pdf

 

Συγκρότηση του Δ.Σ. της Π.Ε.Κ.Α.Π.

PEKAP
Αθήνα, 24 Νοεμβρίου 2015
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συγκρότηση Δ.Σ. Π.Ε.ΚΑ.Π.

Τη Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015 συνεδρίασε το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.)

όπως αυτό προέκυψε από τις τελευταίες εκλογές και συγκροτήθηκε σε σώμα ως εξής:

 
Σκίκος Νίκος – Πρόεδρος
Κωτσάκης Σταύρος – Αντιπρόεδρος
Παπαλέξης Στέφανος – Γενικός Γραμματέας
Τερπένη Ελευθερία – Οργανωτικός Γραμματέας
Βαϊτσίδης Χρήστος – Ειδικός Γραμματέας
Παναγιώτου Νίκος – Ταμίας
Ρούβαλης Σωτήρης – Μέλος
Καραλιοπούλου Μαργαρίτα – Μέλος
Ξυδέας Θεόδωρος – Μέλος
Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η ΠΕΚΑΠ τη Δευτέρα 19/10/2015 κατέθεσε στον Υπουργό Παιδείας αίτημα συνάντησης και υπόμνημα προτάσεων για τα θέματα που άπτονται της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

DT_19-10-2015-NFILIS-AIitimaSynantisis-YpomnimaProtaseon.pdf