ΝΕΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Δωρεάν μαθήματα προγραμματισμού για αρχάριους από μια εφαρμογή της Google

https://www.liberal.gr/admin/uploads/Grasshoper-1.jpgΗ γνώση προγραμματισμού είναι μία από τις πλέον απαραίτητες δεξιότητες της σύγχρονης εποχής. Όχι μόνο για τους επαγγελματίες της πληροφορικής, αλλά για αρκετούς επαγγελματικούς κλάδους και πολυάριθμα επιστημονικά αντικείμενα. Η εκμάθηση προγραμματισμού, βέβαια, δεν είναι τόσο εύκολη και απλή υπόθεση, ειδικά για όσους δεν έχουν πρόσβαση σε εκπαιδευτικά προγράμματα.

Μια σειρά online εκπαιδευτικών εργαλείων ή εφαρμογών για κινητά και tablets έρχεται να καλύψει (εν μέρει) το κενό, και σε πρώτο τουλάχιστον επίπεδο, να εξοικειώσει τους αρχάριους χρήστες με βασικές αρχές coding. Σε αυτές τις εφαρμογές έρχεται να προστεθεί ένα app για smartphones που ανέπτυξε το εργαστήριο-θερμοκοιτίδα της Google, Area 120. H εφαρμογή Grasshopper προορίζεται για αρχάριους χρήστες που επιθυμούν να διδαχθούν τις βασικές αρχές της γλώσσας JavaScript.

Περισσότερα

Ποιες δουλειές θα χρειαστούν περισσότερο προσωπικό -Ποιες είναι οι περιζήτητες δεξιότητες

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/styles/708x320/public/startup708_1.jpgΠοια τμήματα θα χρειαστούν περισσότερο προσωπικό

Το 86% των εργοδοτών παγκοσμίως αναφέρει ότι το προσωπικό τους θα αυξηθεί ή θα παραμείνει σταθερό τα επόμενα δύο χρόνια εξαιτίας της αυτοματοποίησης. Εξετάζοντας εσωτερικά τις επιχειρήσεις, ο αντίκτυπος ποικίλλει ανάλογα με τις λειτουργίες:

Το τμήμα Τεχνολογίας πληροφοριών (IT) βρίσκεται στην κορυφή, καθώς οι οργανισμοί επενδύουν σε ψηφιακές δεξιότητες και οι λειτουργίες πρώτης γραμμής και διαχείρισης πελατών (Frontline & Customer-Facing) ακολουθούν.
Αντίθετα, οι λειτουργίες διαχείρισης και γραφείου αναμένουν τη μεγαλύτερη μείωση του αριθμού των εργαζομένων ως αποτέλεσμα της αυτοματοποίησης.

Περισσότερα

Αναθέσεις Μαθημάτων - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 16 Μαΐου 2018

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αναθέσεις Μαθημάτων

 

Με αφορμή τη δημοσίευση των αναθέσεων μαθημάτων Γυμνασίου και Λυκείου, η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) τονίζει ότι πάγια θέση της αποτελεί τα διδακτικά αντικείμενα να διδάσκονται, αποκλειστικά και μόνο, από τους εκπαιδευτικούς αντίστοιχης ειδικότητας και πτυχίου. Όσο όμως στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα προβλέπονται Β και Γ αναθέσεις μαθημάτων, τότε θα πρέπει και οι εκπαιδευτικοί Κλάδου ΠΕ86 να έχουν τη δυνατότητα να συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο με αυτές.

Σχετικά με τις Α αναθέσεις μαθημάτων και ενόψει του προγραμματισμού για το επόμενο σχολικό έτος, η Ένωσή μας σημειώνει τις εξής παρατηρήσεις:

Δημοτικό Σχολείο

Στα 4θέσια και 5θέσια Δημοτικά Σχολεία δίνεται αυθαίρετα το δικαίωμα σε δασκάλους, με Β’ Επίπεδο Επιμόρφωσης να διδάσκουν το μάθημα Τ.Π.Ε. Ωστόσο, η συγκεκριμένη επιμόρφωση αναφέρεται στη διδακτική των γνωστικών αντικειμένων με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας και επομένως δεν αποτελεί επιστημονικό προσόν για τη διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής από άλλο Κλάδο. Δεδομένου ότι όλες οι οικονομικά αναπτυγμένες χώρες επενδύουν στην Πληροφορική Παιδεία ως μοχλό καινοτομίας και ανάπτυξης, θεωρούμε απαραίτητη τη διδασκαλία του μαθήματος αποκλειστικά από καθηγητές Πληροφορικής, για την άρτια εκπαίδευση των μαθητών στις νέες τεχνολογίες, μέσα σε μια προοπτική ψηφιακού εγγραμματισμού.

Επαγγελματικό Λύκειο

Στα ΕΠΑ.Λ. θα πρέπει τα μαθήματα Πληροφορικής, ανεξαρτήτου Τομέα (Β τάξη) και Ειδικότητας (Γ τάξη), να έχουν Α ανάθεση οι εκπαιδευτικοί ΠΕ86, προκειμένου οι μαθητές να αποκτήσουν τις αναγκαίες επαγγελματικές ψηφιακές δεξιότητες. Με τις προτεινόμενες αναθέσεις δυστυχώς δεν ισχύει, με αποτέλεσμα τα μαθήματα:

  • Χρηματοπιστωτικές Συναλλαγές – Λογιστικά Φύλλα,
  • Δίκτυα Υπολογιστών,
  • Εισαγωγή στα Υπολογιστικά Συστήματα και στα Δίκτυα Επικοινωνιών,
  • Τηλεπικοινωνίες – Τηλεματική,
  • Ρομποτική,
  • Εγκατάσταση και Διαχείριση Δικτύων - Συντήρηση Υπολογιστικών Συστημάτων και
  • Επεξεργασία Σήματος, Ήχου και Εικόνας,

να διδάσκονται από άλλους Κλάδους που δεν έχουν τις εξειδικευμένες επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις. Επιπλέων, στην Α τάξη ΕΠΑ.Λ. το μάθημα Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία, θα πρέπει να ανατεθεί και στους εκπαιδευτικούς ΠΕ86 οι οποίοι σήμερα αποκλείονται, χωρίς καμία επαρκή τεκμηρίωση.

 

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπ.Π.Ε.Θ. να μελετήσει προσεκτικότερα το θέμα των αναθέσεων και να προχωρήσει άμεσα στις απαραίτητες αλλαγές, εκδίδοντας νέα διορθωτική απόφαση η οποία θα άρει τις παραπάνω στρεβλώσεις. Σε κάθε περίπτωση, είμαστε στη διάθεση των υπευθύνων για περισσότερες διευκρινίσεις, ενώ θα κατατεθεί αναλυτικό και τεκμηριωμένο Υπόμνημα στις αρμόδιες Διευθύνσεις του Υπουργείου.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

 

Κατεβάστε σε PDF

Συνάντηση με Γ.Γ. ΥΠ..Π.Ε.Θ.

Αθήνα, 11 Μαΐου 2018

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνάντηση με Γ.Γ. ΥΠ..Π.Ε.Θ.

 

Την Παρασκευή 4 Μαΐου 2018, πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Π.Ε.ΚΑ.Π. με τον Γ.Γ. του ΥΠ.ΠΕ.Θ., κ. Γεώργιο Αγγελόπουλο. Οι εκπρόσωποι του Δ.Σ. παρέδωσαν Υπόμνημα θέσεων και προτάσεων της Π..Ε.ΚΑ.Π. (επισυνάπτεται) και κατά τη διάρκεια της συνάντησης έθεσαν με έμφαση τα επείγοντα ζητήματα, που απασχολούν τους χιλιάδες καθηγητές Πληροφορικής. Συγκεκριμένα αναφέρθηκαν στα κάτωθι:

 

  • Αναβάθμιση εργαστηριακού εξοπλισμού των σχολικών μονάδων
  • Άμεση απόδοση των οργανικών θέσεων στους μεταταγμένους εκπαιδευτικούς ΠΕ86 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
  • Σύσταση Εργαστηρίων Η/Υ με κανονισμό λειτουργίας και υπεύθυνο εργαστηρίου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
  • Τη διδασκαλία του μαθήματος Πληροφορικής, σε όλα τα γυμνάσια της χώρας, σε δίωρη βάση, στο εργαστήριο
  • Θέσπιση Κρατικού Πιστοποιητικού Γνώσεων και Δεξιοτήτων στη χρήση Η/Υ
  • Στην Α τάξη ΓΕΛ μετατροπή του μαθήματος «Εφαρμογές Πληροφορικής» σε Γενικής Παιδείας
  • Στη Β και Γ τάξη ΓΕΛ μάθημα Πληροφορικής με ώρες διδασκαλίας ισότιμες με τα υπόλοιπα διδακτικά αντικείμενα
  • Δυνατότητα επιλογής των υποψηφίων, της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, του μαθήματος Πληροφορικής για την εισαγωγή στα Τμήματα Πληροφορικής και στα συναφή τους
  • Διόρθωση της στρέβλωσης που ισχύει μόνο στα εργαστηριακά μαθήματα του Τομέα Πληροφορικής στα Επαγγελματικά Λύκεια, όσον αφορά τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για συνδιδασκαλία
  • Διατήρηση και αναβάθμιση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και
  • Αύξηση αριθμού Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ86.

Ο Γ.Γ. του ΥΠ.Π.Ε.Θ. στα παραπάνω τοποθετήθηκε ως εξής:

 

Read more: Συνάντηση με Γ.Γ. ΥΠ..Π.Ε.Θ.

Τα πέντε επαγγέλματα που θα κυριαρχήσουν την επόμενη δεκαετία

http://www.alfavita.gr/sites/default/files/styles/imagearthron/public/17403974.jpgΠολλοί μελλοντολόγοι υποστηρίζουν ότι τα ρομπότ θα αντικαταστήσουν το ανθρώπινο δυναμικό στην εργασία. Μάλιστα, το 85% των σημερινών ειδικοτήτων άλλων, εκτιμάται πως δεν θα υπάρχει το 2030. Έρευνα που διενήργησε για λογαριασμό της αμερικανικής εταιρείας ηλεκτρονικών υπολογιστών Dell το Ινστιτούτο για το Μέλλον εκτιμά ότι το 85% των επαγγελμάτων που θα ασκούμε το έτος 2030 δεν υπάρχουν σήμερα, ενώ έρευνα του Πανεπιστημίου ΜΙΤ καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η περιβόητη τεχνητή νοημοσύνη όχι μόνο δεν θα καταστρέψει την απασχόληση, αλλά θα δημιουργήσει τα αμέσως επόμενα χρόνια 21 εκατομμύρια θέσεις εργασίας μόνο στις ΗΠΑ.

Περισσότερα

86 σχολεία από την Ελλάδα τιμήθηκαν με την Ετικέτα Σχολείου eTwinning 2018-2019

https://i2.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2018/04/eTwinning.jpgΗ Ετικέτα Σχολείου eTwinning θεσπίστηκε το 2017 με στόχο την αναγνώριση και επιβράβευση της συμμετοχής, της αφοσίωσης και της δέσμευσης όχι μόνο επιμέρους εκπαιδευτικών του eTwinning, αλλά και ομάδων εκπαιδευτικών και σχολικών ηγετών από το ίδιο σχολείο. Η διαδικασία αιτήσεων για την ετικέτα ξεκίνησε τον Δεκέμβριο 2017 και έληξε τον Μάρτιο του 2018.

Περισσότερα

Χρόνια Πολλά Και καλό Πάσχα

 

Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής σας εύχεται Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα.

 

Απόφαση ΣτΕ για μετατάξεις ΠΕ19/20 (ΠΕ86)

Αθήνα, 28 Μαρτίου 2018

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Απόφαση ΣτΕ για μετατάξεις ΠΕ19/20 (ΠΕ86)

 

Σχετικά με την απόφαση του ΣτΕ που αφορά τις μετατάξεις, η Π.Ε.ΚΑ.Π. ενημερώνει ότι το αρμόδιο τμήμα Γ’ του Συμβουλίου συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του στις 26-1-2017, για να δικάσει την από 4-11-2013 αίτηση ακύρωσης των 1) υπ' αριθμ. 119655/Δ1/30-8-2013 απόφασης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ Γ΄ 986/3-9-2013), 2) υπ' αριθμ. 111967/Δ2/13-8-2013 απόφασης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, (ΦΕΚ Β΄ 1977), 3) υπ' αριθμ. 144051/Δ1/8-10-2013 απόφασης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ Β΄ 2531/8-10-2013) και κάθε άλλη σχετικής πράξης ή παράλειψη της διοικήσεως. Σύμφωνα με την απόφαση, που εκδόθηκε με αριθμό 3404/2017, κρίθηκαν συνταγματικές και νόμιμες οι διατάξεις της παραγράφου 11 του άρθρου 82 του Ν. 4172/2013 για τις υποχρεωτικές μετατάξεις των εκπαιδευτικών ΠΕ19/20 (ΠΕ86).

 

Κατόπιν αυτής της θετικής εξέλιξης και λαμβάνοντας υπ’ όψη ότι όλες οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν ήδη γνωστοποιήσει στο Υπουργείο Παιδείας τις προτάσεις κατανομής οργανικών θέσεων ανά κλάδο και ανά Περιφερειακή Ενότητα, όπως όριζε η υπ' αριθμ. 136506/Ε1/11-08-2017 εγκύκλιος, η Ένωσή μας τονίζει ότι πρέπει άμεσα να αποδοθούν οι οργανικές θέσεις στους μεταταγμένους συναδέλφους Πληροφορικούς. Επισημαίνουμε δε, ότι οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ανακοινώθηκαν στις 23-3-2018 και συνεπώς η αρμόδια Διεύθυνση οφείλει να μεριμνήσει για την έγκαιρη ολοκλήρωση της διαδικασίας απόδοσής τους.

 

 Ήρθε η ώρα να λάβει τέλος η αγωνία, η εργασιακή ομηρία και η ανασφάλεια εκατοντάδων εκπαιδευτικών. Η Π.Ε.ΚΑ.Π., όπως έκανε όλα τα τελευταία χρόνια, θα παρακολουθεί με προσοχή την υπόθεση και θα παρέμβει, εφόσον χρειαστεί, στους ιθύνοντες.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

 

Κατεβάστε σε PDF

Σχέδιο νόμου για Δομές Υποστήριξης της Εκπαίδευσης - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 26 Μαρτίου 2018

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σχέδιο νόμου για Δομές Υποστήριξης της Εκπαίδευσης

 

Σχετικά με το Σχέδιο νόμου με θέμα «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» που έχει τεθεί σε διαβούλευση από το Υπουργείο Παιδείας, η Π..Ε.ΚΑ.Π. θεωρεί ότι κινείται σε λάθος κατεύθυνση καθώς καταργεί δομές που έχουν προσφέρει στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Συγκεκριμένα, μετά λύπης διαπιστώνουμε ότι με το νομοσχέδιο προωθείται η ουσιαστική κατάργηση των Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.), ενός από τους πιο επιτυχημένους θεσμούς που εδώ και χρόνια, επιμορφωτικά αλλά και τεχνικά, υποστήριζε τους εκπαιδευτικούς αλλά και τις σχολικές και διοικητικές μονάδες, πάνω σε θέματα Πληροφορικής και Εφαρμογής των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη.

Μετά την κατάργηση της τρίωρης εργαστηριακής απασχόλησης των υπευθύνων Σχολικών Εργαστηρίων Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ (Σ.Ε.Π.Ε.ΗΥ), το υπουργείο με την κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., ουσιαστικά καταργεί και την τεχνική υποστήριξη στις σχολικές μονάδες. Ο θεσμός των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. όχι μόνο δεν ήταν και δεν είναι επιζήμιος για το κράτος και την εκπαίδευση, αλλά αντιθέτως γλύτωνε θεωρητικά κατά μέσο όρο περισσότερα από 1000€ ετησίως για κάθε σχολική μονάδα και κάθε διοικητική μονάδα. Αυτό το επιτύγχαναν όλα αυτά τα χρόνια υλοποιώντας άμεσα και χωρίς κόστος, τεχνικές βλάβες, εγκαταστάσεις και συντηρήσεις εξοπλισμού (εργαστήρια πληροφορικής, εκτυπωτές, σαρωτές, διαδραστικούς πίνακες κ.α.) καθώς και δικτυακή και διαδικτυακή αναβάθμιση αυτών (συνδέσεις σχολείων σε ευζωνικά δίκτυα και δίκτυα οπτικών ινών). Ουσιαστικός είναι και ο ρόλος τους όσον αφορά τον τομέα των δωρεάν εκπαιδεύσεων και των επιτόπιων ή εξ’ αποστάσεως επιμορφώσεων που παρείχαν και παρέχουν, είτε σαν ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. μεμονωμένα είτε σε συνεργασία με Σχολικούς Συμβούλους και υπευθύνους δομών εκπαίδευσης, σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, πάνω σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα (χρήση των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική πράξη, ανοιχτό λογισμικό και LTSP, εργαλεία WEB2, εκπαίδευση με τη χρήση διαδραστικών πινάκων, E-TWINNING, σχολικός εκφοβισμός κ.α.) αναβαθμίζοντας το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο.

Ως Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρούμε λανθασμένη την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για κατάργηση του θεσμού των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και πιστεύουμε ότι αντιθέτως πρέπει να γίνει ουσιαστική αναβάθμισή τους και προτείνουμε τη συνέχιση λειτουργίας τους με επαρκή στελέχωση. Δηλαδή με έναν υπεύθυνο ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και ένα τεχνικό υπεύθυνο ανά 30 σχολικές μονάδες, που να αποτελεί ραχοκοκαλιά υποστήριξης με διττό χαρακτήρα (τεχνικό και επιμορφωτικό), σε οργανωτικό επίπεδο αντίστοιχο του Κ.Ε.Α. και ΚΕ.Σ.Υ. στις διευθύνσεις εκπαίδευσης, που να υπάγεται στην ευρύτερη δομή των ΠΕ.ΚΕ.Σ.

Read more: Σχέδιο νόμου για Δομές Υποστήριξης της Εκπαίδευσης - Δελτίο Τύπου