ΝΕΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Οι πιο δημοφιλείς γλώσσες προγραμματισμού για το 2017 μέσα από την έρευνα του Stack Overflow

https://i2.wp.com/opensource.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/5/2017/04/Screen-Shot-2017-03-22-at-6.58.31-PM.pngTo Stack Overflow δημοσίευσε πριν από λίγο καιρό την ετήσια έρευνα του για το 2017.  Φέτος, πάνω από 64.000 προγραμματιστές συμμετείχαν στην έρευνα και έκαναν γνωστές τις προτιμήσεις τους.  Στην πρώτη θέση,  ως η πιο συχνά χρησιμοποιούμενη γλώσσα προγραμματισμού για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά,  βρίσκεται η JavaScript, ακολουθούμενη από την SQL και  την Java.
Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, η JavaScript είναι η πιο συχνά χρησιμοποιούμενη γλώσσα προγραμματισμού, ακολουθούμενη από την SQL και  την Java. Αξιοσημείωτη  είναι και η ανάπτυξη της Python,  που ξεπερνάει την PHP για πρώτη φορά σε πέντε χρόνια.

Περισσότερα

Διανομές Ανοιχτού Λογισμικού για την εκπαίδευση από την Ομάδα Ανοιχτού Λογισμικού του ΥΠ.Π.Ε.Θ

https://i1.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2017/06/7.jpeg?resize=768%2C520&ssl=1Tα Edu-Distributions είναι εξειδικευμένες διανομές Linux που δημιουργήθηκαν και συντηρούνται από την Ομάδα Ανοιχτού Λογισμικού του ΥΠ.Π.Ε.Θ και απευθύνονται  τόσο σε προγραμματιστές  όσο και σε εκπαιδευτικούς/μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.

Πιο συγκεκριμένα, οι  διανομές ανοικτού λογισμικού (Edu-Distributions) είναι διαθέσιμες για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης (προσχολική, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, δευτεροβάθμια επαγγελματική και μεταλυκειακή εκπαίδευση) και εγκαθιστούν αυτόματα όλο το λογισμικό, που κατά καιρούς, μέσω των διαφόρων δράσεων έχει δημιουργηθεί, καθώς επίσης και άλλο ψηφιακό υλικό (π.χ. ηλεκτρονικά βιβλία – ebooks) αλλά και δημοφιλείς εφαρμογές ανοιχτού λογισμικού που ήδη χρησιμοποιούνται εκτεταμένα στα ελληνικά σχολεία αλλά και διεθνώς.

Περισσότερα

Παγκόσμια πρωτιά για την ομάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής του 1ου ΓΕΛ Παπάγου και 1ου Γυμνασίου Παπάγου

https://i0.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2017/06/flagged.jpgΣτο πλαίσιο του διαγωνισμού θαλάσσιας ρομποτικής εξερεύνησης «Deep Ocean Research and Robotics Competition» που διοργανώθηκε από τον οργανισμό «Museum of Science Fiction», η ομάδα των εκπαιδευτικών Βαμβακάρη Μιχάλη, Καλέμη Γιώργου και των μαθητών Αγγέλου Φίλιππου και Βλαζάκη Παύλου, κατέκτησε την πρώτη θέση με το έργο: «Hydrobot conversion to an electronically controlled robot vehicle.»

Οι διοργανωτές προσκαλούν την ομάδα στις 2 Σεπτεμβρίου 2017 στην Ουάσινγκτον για τη βράβευσή της.

Περισσότερα

Μικροί Χάκερ και arduino στο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας

https://i2.wp.com/ioarvanit.mysch.gr/wp-content/gallery/musical-intruments/DSC_0043-web.JPGΟ Όμιλος Προγραμματισμού λειτουργεί στο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας από το σχολικό έτος 2014-2015. Σκοπός του ομίλου είναι να δώσει ενεργό ρόλο στα παιδιά να γίνουν οι ίδιοι σχεδιαστές, κατασκευαστές, προγραμματιστές και όχι απλοί χρήστες της τεχνολογίας. Τα προηγούμενα δυο χρόνια οι μαθητές και οι μαθήτριες του ομίλου δημιούργησαν «έξυπνες συσκευές» αξιοποιώντας κυρίως το Scratch, το Makey Makey και το Picoboard. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτών των κατασκευών είναι:
    Τα ηλεκτρονικά μουσικά όργανα
    Η φορητή κονσόλα παιχνιδιών
    Η ποδο-κονσόλα τρεξίματος
    Το παιχνίδι «Σταθερό χέρι»
    Η συσκευή αναγνώρισης φρούτων

Περισσότερα

Εκπαιδευτική Ρομποτική – Physical computing

http://1epal-esp-perist.att.sch.gr/images/Drasthriothtes/Project/Etos2016_2017/hydrobot04.jpgΕκπαιδευτική Ρομποτική – Physical computing

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Παναγιώτα Ματθέ

Σχολικό έτος 2016-2017

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με μαθητές και μαθήτριες της Β΄ τάξης, Τομέα Πληροφορικής και τη συμμετοχή δύο μαθητών του Τομέα Ηλεκτρονικής.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν τα ακόλουθα:

    Κατασκευή υποβρύχιου τηλεκατευθυνόμενου οχήματος με απλά υλικά (hydrobot) και προσθήκη αισθητήρων (hydrosensor) για συλλογή δεδομένων
    Κατασκευήμετεωρολογικούσταθμούμεχρήσηraspberrypi
    Δραστηριότητες ρομποτικής με χρήσηraspberrypiκαι προγραμματισμός μεScratch
    Επίσκεψη στο Ίδρυμα Ευγενίδου για συμμετοχή σε εργαστήριο Design &3DPrinting

Περισσότερα

Integrating app development into Wikipedia in Education programs

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/86/Kefalonia_Wild_Flora_project_students_in_computer_lab.jpg/220px-Kefalonia_Wild_Flora_project_students_in_computer_lab.jpgThe Argostoli Evening School has developed an Android app with their work on Commons, Wikidata and Wikispecies for offline and/or online field use to acquaint the public with the abundant edible plants growing wild in their island's natural surroundings. The school's' innovative use of MIT's CC-licensed AppInventor environment in language projects will be presented by their teacher Mina Theofilatou at the Celtic Knot Conference in Edinburgh in early July.

Περισσότερα

Εφαρμογές (apps) για φορητές συσκευές Android από το 2ο ΕΠΑΛ Τρικάλων

http://2epal-trikal.tri.sch.gr/images/ktirio/2epal121.jpgΣτο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής στην Α' Λυκείου, οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων δημιούργησαν εφαρμογές (applications) για φορητές συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android, δηλαδή για έξυπνα κινητά (smartphones) και για tablets. Για την ανάπτυξη των εφαρμογών χρησιμοποιήθηκε το περιβάλλον προγραμματισμού App Inventor, το οποίο είναι ένα ελεύθερο, διαδικτυακό και οπτικό περιβάλλον προγραμματισμού. Το App Inventor δημιουργήθηκε αρχικά στα εργαστήρια της Google και στη συνέχεια αναπτύσσεται και συντηρείται από το γνωστό κορυφαίο αμερικάνικο πανεπιστήμιο ΜΙΤ.Στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής στην Α' Λυκείου, οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων δημιούργησαν εφαρμογές (applications) για φορητές συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android, δηλαδή για έξυπνα κινητά (smartphones) και για tablets. Για την ανάπτυξη των εφαρμογών χρησιμοποιήθηκε το περιβάλλον προγραμματισμού App Inventor, το οποίο είναι ένα ελεύθερο, διαδικτυακό και οπτικό περιβάλλον προγραμματισμού. Το App Inventor δημιουργήθηκε αρχικά στα εργαστήρια της Google και στη συνέχεια αναπτύσσεται και συντηρείται από το γνωστό κορυφαίο αμερικάνικο πανεπιστήμιο ΜΙΤ.

Περισσότερα

Σχολεία και κοινωνικά δίκτυα

http://internet-safety.sch.gr/images/like.jpgΗ επέλαση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει φέρει αρκετά σχολεία σε αμήχανη θέση. Ενώ κάποια σχολεία ενδεχομένως να μπλοκάρουν σελίδες όπως το Facebook, αυτό δεν αποτρέπει τους μαθητές από την πρόσβαση στο δικό τους χρόνο και κατ' επέκταση κάποια "θέματα" να διαχέονται στην τάξη. Ως μέρος της πρόληψης, είναι ζωτικής σημασίας τα σχολεία να αφιερώσουν χρόνο στους μαθητές για το πώς να παραμένουν ασφαλείς ψηφιακά, όπως και για τη σημασία της ιδιωτικότητας ορισμένων πληροφοριών τους. Αρκετά παιδιά τείνουν να αγνοούν ότι η ψηφιακή συμπεριφορά έχει συνέπειες και στην καθημερινότητα. Τι γίνεται όμως και με τους εκπαιδευτικούς; Ποια πολιτική οφείλουν να επιλέξουν τα σχολεία εφόσον εμπλακούν με τα κοινωνικά δίκτυα; Δείτε το αντίστοιχο διάγραμμα για αναρτήσεις ή σχόλια που αφορούν σχολείο το οποίο "κοινωνικοποιείται" στο Διαδίκτυο.

Περισσότερα

Κάλεσμα των Ενώσεων ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ., Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε., Π.Ε.ΣΥ.Θ., Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α., Π.Ε.ΚΑ.Π., Σ.Α.Τ.Ε.Α. σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Κάλεσμα των Ενώσεων ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ., Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε., Π.Ε.ΣΥ.Θ., Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α., Π.Ε.ΚΑ.Π., Σ.Α.Τ.Ε.Α. σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Τετάρτη, 28/6/2017, ώρα 13:00

Για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών

Για το δικαίωμά μας στην αξιοπρεπή εργασία

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. εξακολουθεί να κωφεύει στις εκκλήσεις και στις διαμαρτυρίες της εκπαιδευτικής κοινότητας να αλλάξει το θλιβερό τοπίο που εισήγαγε η Υ.Α. Φίλη στο δημόσιο σχολείο. Τα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής (Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή), της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής (με μια πιστοποίηση Β2 επιπέδου) συνεχίζουν να ανατίθενται σε εκπαιδευτικούς που δεν ανήκουν στις συγκεκριμένες ειδικότητες, οδηγώντας στην απαξίωση και στην ανεργία χιλιάδες συναδέλφους μας.

Αντίστοιχα πλήττεται και ο ευαίσθητος χώρος της Ειδικής Αγωγής: με εγκύκλιο του Υπουργείου, κλήθηκαν φέτος συνάδελφοι οποιουδήποτε κλάδου να αναλάβουν ώρες παράλληλης στήριξης, τη στιγμή που η εξατομικευμένη ανάγκη εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής είναι αδιαπραγμάτευτη.

Η οργή κι η αγανάκτηση περισσεύουν. Ως εκπαιδευτικοί, ως γονείς, ως πολίτες, δεν θα ανεχθούμε πλέον μια εκπαιδευτική πραγματικότητα που διαμορφώνεται σύμφωνα με τις δημοσιονομικές επιταγές και τις μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης και όχι σύμφωνα με τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών.

Δεν θα ανεχθούμε:

  • Να κατανέμονται οι ώρες των διδακτικών αντικειμένων, πριν την ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών και πριν καν τις πρώτες προσλήψεις αναπληρωτών.
  • Να εξαφανίζονται τα λειτουργικά κενά των μαθημάτων ειδικοτήτων, σε καθεστώς αδιαφάνειας και παρατυπίας.
  • Να δίδονται οι ώρες της παράλληλης στήριξης για να συμπληρώσουν το ωράριό τους οι συνάδελφοιτης γενικής αγωγής.
  • Τον εμπαιγμό από κάθε βαθμίδα διοίκησης (υπηρεσίες ΥΠ.Π.Ε.Θ., Διευθύνσεις, Περιφέρειες),όταν ζητούμε να αποδοθούν τα πραγματικά κενά σύμφωνα με τις ανάγκες και όχι σύμφωνα με τις πλεονάζουσες ώρες των υπόλοιπων εκπαιδευτικών.

Δεν υπάρχει πλέον καμία δικαιολογία. Κάθε διδακτική ώρα που αφαιρείται από εκπαιδευτικό ειδικότητας και εκπαιδευτικό ειδικό παιδαγωγό οδηγεί στην ανεργία και στην άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία των συναδέλφων μας!

Διεκδικούμε:

  • Έναν πραγματικά ενιαίο τύπο ολοήμερου δημοτικού σχολείου, όπου τα διδακτικά αντικείμενα θα διδάσκονται από τους εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων κλάδων και ειδικοτήτων, με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας. Πραγματική και όχι κατ᾽ επίφασιν διάχυση όλων των διδακτικών αντικειμένων.
  • Την αποκλειστικότητα και την κατοχύρωση της διδασκαλίας των μαθημάτων ειδικοτήτων από τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς – κάθε εκπαιδευτικός στο διδακτικό του αντικείμενο.
  • Την αποκλειστική ανάθεση της παράλληλης στήριξης σε εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, έναν για κάθε μαθητή με γνωμάτευση.
  • Την επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στην Ε´ και στην ΣΤ´ τάξη.
    • Τη δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις πραγματικές ανάγκες σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
    • Πλήρη διαφάνεια στην καταγραφή των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Πραγματικά και όχι πλασματικά κενά – καμία στρέβλωση, καμία παρατυπία.
    • Να πραγματοποιηθεί στα τέλη Αυγούστου μία μεγάλη φάση προσλήψεων αναπληρωτών ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά σύμφωνα με τις ανάγκες και τις δηλώσεις προτίμησης και όχι σύμφωνα με τις πλεονάζουσες ώρες των μονίμων εκπαιδευτικών.
    • Την απόσυρση του άρθρου 48 ν.4415/2016 για την ΕΑΕ και της Υ.Α. (Απρίλιος 2017) για τους αναπληρωτές ΕΑΕ. Όχι προσοντολόγιο. Καμία απαξίωση του πτυχίου και της προϋπηρεσίας.
    • Μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών στα σχολεία.
    • Ολόπλευρη, δωρεάν και υποχρεωτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.

Καλούμε

σε κινητοποίηση-διαμαρτυρία έξω από το Υπουργείο Παιδείας

την Τετάρτη, στις 28 Ιουνίου  2017, και ώρα 13:00

  • Για τα δικαιώματα των παιδιών στην ολόπλευρη μόρφωση.
  • Για τα εργασιακά μας δικαιώματα.

Καλούμε σε συμμετοχή όλους τους συναδέλφους, κάθε κλάδου και κάθε ειδικότητας.

Καλούμε τις Ομοσπονδίες εκπαιδευτικών Δ.Ο.Ε. και Ο.Λ.Μ.Ε., τα Πρωτοβάθμια Σωματεία Εκπαίδευσης, τις Επιστημονικές Ενώσεις, τις Ενώσεις Γονέων, Σωματεία και Συλλογικότητες αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε συμμετοχή και συμπαράσταση στα αιτήματά μας.

Να είμαστε όλοι εκεί!

Η Τέχνη, ο Πολιτισμός, η Φυσική Αγωγή, o Ψηφιακός Γραμματισμός, η Ειδική Αγωγή, δεν είναι πολυτέλεια. Είναι δικαίωμα όλων των παιδιών.

Όχι στις αναθέσεις των μαθημάτων ειδικοτήτων.

Όχι στη συμπλήρωση ωραρίου στην παράλληλη στήριξη.

Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.

Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων – ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ.

Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης –Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε.

Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων – Π.Ε.ΣΥ.Θ.

Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής – Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α.

Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής – Π.Ε.ΚΑ.Π

Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής – Σ.Α.Τ.Ε.Α.

 

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΣΕ PDF

Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων Πληροφορικής ΓΕΛ & ΕΠΑΛ

Αθήνα, 21 Ιουνίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων

Πληροφορικής ΓΕΛ & ΕΠΑΛ

 

Α.Ε.Π.Π.

Τα θέματα στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής, κρίνονται σαφή και απαιτητικά, αλλά σε γενικές γραμμές αναμενόμενα και αντιμετωπίσιμα από έναν καλά προετοιμασμένο υποψήφιο. Ήταν διαβαθμισμένης κλίμακας δυσκολίας και διέτρεχαν σχεδόν ολόκληρη την εξεταστέα ύλη του μαθήματος. Αναφέρονταν στις κυριότερες διδασκόμενες έννοιες, τις οποίες ο εξεταζόμενος έπρεπε να αντιμετωπίσει συνδυαστικά και με κριτική σκέψη, χωρίς να εστιάζει σε τυποποιημένες μεθοδολογίες. Οι προσεκτικοί μαθητές, που δεν είχαν ασχοληθεί επιφανειακά με το μάθημα και ήταν προσεκτικοί στις εξετάσεις, αναμένεται να έχουν έως και άριστα  αποτελέσματα.

Συγκεκριμένα:

ΘΕΜΑ Α & Β

Το πρώτο και το δεύτερο θέμα ήταν αναμενόμενα, απλά και χωρίς δυσκολίες.

ΘΕΜΑ Γ

Το τρίτο θέμα αφορούσε τους πίνακες και έπρεπε να δοθεί μεγάλη προσοχή στην κατανόησή του και στο σχεδιασμό της λύσης. Το θέμα απαιτούσε ταυτόχρονη ενημέρωση δύο εγγραφών και ταξινόμηση διπλού επιπέδου.  Οι μαθητές έπρεπε να γνωρίζουν και να επεξεργάζονται καλά τους δισδιάστατους πίνακες.

ΘΕΜΑ Δ

Το τέταρτο θέμα αφορούσε πίνακες αλλά με χρήση υποπρογραμμάτων. Απαιτούσε άριστη γνώση και εφαρμογή των υποπρογραμμάτων σε ένα πρόγραμμα. Να σημειωθεί, ότι είναι η πρώτη φορά που στις Πανελλαδικές εξετάσεις ζητήθηκε ένα θέμα που υλοποιούσε τον τμηματικό προγραμματισμό με την κλήση τριών υποπρογραμμάτων.

Δίκτυα Υπολογιστών

Σε γενικές γραμμές τα θέματα θεωρούνται βατά, προσιτά και διαχειρίσιμα από τους μαθητές, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες και «παγίδες». Εξετάζονται αντιπροσωπευτικές έννοιες του μαθήματος από σχεδόν ολόκληρο το εύρος της εξεταστέας ύλης. Ένας μαθητής με ολοκληρωμένη μελέτη και κατανόηση της ύλης του μαθήματος θα μπορούσε να απαντήσει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία στα θέματα και να λύσει τις ασκήσεις.

Συγκεκριμένα:

ΘΕΜΑ A

A1. Σχετικά εύκολο θέμα με επιλογή προτάσεων που εντοπίζονται σαφώς στο βιβλίο και απαιτούν καλή κατανόηση και εμπέδωση των εννοιών που αναφέρονται, από τον μαθητή.

Α2. Εύκολο και αναμενόμενο θέμα, βασισμένο στον πίνακα 3.1.2.β. του βιβλίου. Απαιτεί καλή γνώση των αριθμητικών ορίων των τάξεων των IP διευθύνσεων.

ΘΕΜΑ B

Το δεύτερο θέμα ήταν εύκολο και σαφώς διατυπωμένο στο βιβλίο.

ΘΕΜΑ Γ

Αναμενόμενη άσκηση διάσπασης πακέτου, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία για την επίλυσή της από τους μαθητές, τόσο από άποψης μεθοδολογίας όσο και υπολογισμών. Το υποερώτημα Γ2 ήταν ερώτηση –άσκηση του βιβλίου.

ΘΕΜΑ Δ

Αναμενόμενη άσκηση υποδικτύωσης μέτριας δυσκολίας, της οποίας ο τρόπος λύσης είναι διεξοδικά αναπτυγμένος τόσο στο βιβλίο όσο και στο τετράδιο μαθητή, μέσω αντίστοιχων δραστηριοτήτων και ασκήσεων. Ιδιαίτερη προσοχή έπρεπε να δοθεί στο υποερώτημα Δ3 καθώς δεν δίνεται ο αριθμός των υποδικτύων.

Read more: Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων Πληροφορικής ΓΕΛ & ΕΠΑΛ