ΝΕΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Αλλαγές στο Γενικό Λύκειο - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 24 Σεπτεμβρίου 2018

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Αλλαγές στο Γενικό Λύκειο

 

Με αφορμή τις εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας σχετικά με τις επικείμενες αλλαγές στο Γενικό Λύκειο, το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. κατόπιν προσεκτικής μελέτης, σημειώνει ότι είναι αποσπασματικές και επικεντρώνονται μόνο στην τελευταία τάξη, την οποία μετατρέπει σε προπαρασκευαστικό έτος για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ως Ένωση, υποστηρίζουμε ένα μαθητοκεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο προσφέρει Λυκειακή εκπαίδευση, που θα καλλιεργεί και θα διαμορφώνει προσωπικότητες με κριτική και δημιουργική σκέψη, με περιορισμό της στείρας αποστήθισης γνώσεων. Επιπρόσθετα, διεκδικούμε ένα Λύκειο που θα υλοποιεί καινοτόμες δράσεις και προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων με χρήση Νέων Τεχνολογιών και θα ενισχύει τον Πληροφορικό Γραμματισμό των μαθητών.

Προς αυτήν την κατεύθυνση προτείνουμε τις εξής βελτιώσεις και αλλαγές στο Γενικό Λύκειο:

  • Στην Α τάξη, μετατροπή του μαθήματος «Εφαρμογές Πληροφορικής» σε Γενικής Παιδείας, που να καλύπτει τόσο τις διαχρονικές γνώσεις και ικανότητες, όσο και τις νεότερες όπως έχουν διαμορφωθεί από τις σύγχρονες εξελίξεις στην Επιστήμη της Πληροφορικής.
  • Στη Β τάξη, το μάθημα Γενικής Παιδείας «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», θα πρέπει να διδάσκεται περισσότερες ώρες την εβδομάδα, από τη μια ώρα που διδάσκεται σήμερα, προκειμένου να καλύψει βασικούς στόχους όπως:
  1. Την καλλιέργεια και ανάπτυξη της αναλυτικής, συνθετικής, υπολογιστικής και κριτικής σκέψης, όπως και την απόκτηση της προγραμματιστικής αντίληψης μέσω της επίλυσης αυθεντικών προβλημάτων.
  2. Την προσέγγιση περισσότερο απαιτητικών θεματικών ενοτήτων που αναφέρονται στον Προγραμματισμό, στα Λειτουργικά Συστήματα, στις Βάσεις Δεδομένων και στα Δίκτυα Υπολογιστών.
  • Στη Γ τάξη, η Πληροφορική θα πρέπει να είναι διδασκόμενο και Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα για τους μαθητές που είναι υποψήφιοι για όλες τις Σχολές ΑΕΙ, ως μάθημα επιστημονικά συμβατό με το αντικείμενό τους (όπως Πληροφορικής, Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών), αλλά και Τμημάτων των Θετικών Σπουδών, που έχουν ως βασικό άξονα στα προγράμματα σπουδών τους την Πληροφορική (Μαθηματικών, Στατιστικής, Αρχιτεκτόνων, Τοπογράφων, Γραφιστικής, Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας κ.α.)

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. είναι στη διάθεση του Υπουργείου Παιδείας στο πλαίσιο της διαβούλευσης με τους φορείς, για να αναπτύξει διεξοδικά και με την αντίστοιχη επιχειρηματολογία τις παραπάνω θέσεις, με μοναδικό στόχο τη συμβολή στην ανάπτυξη ενός εφαρμόσιμου σχεδίου, με μορφή και περιεχόμενο, που μπορεί να εμπνεύσει και να κερδίσει την εμπιστοσύνη της εκπαιδευτικής κοινότητας και το στοίχημα της νέας ψηφιακής εποχής. Σε κάθε περίπτωση, επισημαίνουμε με έμφαση το γεγονός, ότι οι όποιες αλλαγές θα πρέπει να αφορούν τους μαθητές που πρόκειται να φοιτήσουν στο Γενικό Λύκειο το επόμενο σχολικό έτος, ώστε να μην αισθανθούν αιφνιδιασμένοι οι μαθητές και οι γονείς τους.

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Ευχές για νέο Σχολικό Έτος

 

Ξεκινάμε μια νέα σχολική χρονιά με θετικές σκέψεις όσο γίνεται περισσότερες. Ευχές για μια δημιουργική χρονιά με αγωνιστικό πνεύμα αλλά και βήματα δράσης που να βελτιώσουν την θέση μας στην Εκπαίδευση.

Πρόγραμμα προετοιμασίας για την πιστοποίηση της επάρκειας χρήσης Τ.Π.Ε.

Αθήνα, 28 Ιουνίου 2018

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Πρόγραμμα προετοιμασίας για την πιστοποίηση της επάρκειας χρήσης Τ.Π.Ε.

 

Με αφορμή την Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το πρόγραμμα προετοιμασίας για την πιστοποίηση επάρκειας χρήσης Τ.Π.Ε. της Διεύθυνσης Σπουδών, Προγραμμάτων & Οργάνωσης Δ.Ε. (91083/Δ2/4-6-2018), το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. χαιρετίζει την απόφαση του ΥΠ.Π.Ε.Θ. να δοθεί πιλοτικά η δυνατότητα στους μαθητές που θα φοιτήσουν στη Γ΄ Γυμνασίου από το σχολικό έτος 2018-2019, να το παρακολουθήσουν. Υπενθυμίζουμε ότι αποτελεί πάγιο αίτημα της Ένωσής μας η θέσπιση ενός Κρατικού πιστοποιητικού γνώσεων και δεξιοτήτων στη χρήση Η/Υ και η κατάλληλη προετοιμασία των μαθητών του Γυμνασίου, με τη διδασκαλία προαιρετικών μαθημάτων εκτός ωρολογίου προγράμματος, από Καθηγητές Πληροφορικής.

Σε μια εποχή όπου η ηλεκτρονική ενσωμάτωση των πολιτών είναι το ζητούμενο, η διδασκαλία επιπλέων ωρών στην Πληροφορική (3 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως) θα καλλιεργήσει και θα ενισχύσει το ψηφιακό αλφαβητισμό της νέας γενιάς. Επιπρόσθετα, η πιστοποίηση των μαθητών στις ικανότητες Τ.Π.Ε. που έχουν αποκτήσει μέσα στο σχολείο, είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς αποτελούν απαραίτητο εφόδιο για την εκπαιδευτική και την επαγγελματική τους πορεία. Εκτιμούμε ότι το πρόγραμμα θα έχει μεγάλη αποδοχή και επιτυχία και προτείνουμε τα εξής για τη λειτουργία και βελτίωσή του:

  • άμεση κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης στη Βουλή για τη διαδικασία πιστοποίησης της επάρκειας χρήσης των Τ.Π.Ε.,
  • εφαρμογή του προγράμματος προετοιμασίας και για μαθητές που θα φοιτήσουν στη Β’ Γυμνασίου, από το σχολικό έτος 2019-2020 και
  • δυνατότητα και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς ΠΕ86, που επιθυμούν, να συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο με διδασκαλία του σχετικού αντικειμένου.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. πρόκειται να καταθέσει αναλυτική πρόταση στο Υπουργείο Παιδείας και είναι στη διάθεση των υπευθύνων να συνδράμει στην υλοποίηση του νέου εγχειρήματος.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

 

Κατεβάστε εδώ 

 

Δελτίο τύπου για τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠΠΕΘ την Τετάρτη 27 Ιουνίου 2018

ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (ΕΝΕΚΕΜ),

ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΕΕΜΑΠΕ),

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΠΕΚΑΠ),

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΠΕΝΕΛΦΑ),

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΩΝ(ΠΕΣΥΘ),

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΘΕΑΤΡΟΥ Α.Π.Θ,

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΣΑΤΕΑ),

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (ΣΕΔΡΑΤΕ)

 

ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΕΡΓΟ ΘΕΑΤΕΣ

 

Την Τετάρτη 27 Ιουνίου 2018 πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας, την οποία διοργάνωσαν Ενώσεις και Σύλλογοι των Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων και υποστηρίχθηκε από πλήθος πρωτοβάθμιων σωματείων και συλλογικοτήτων: οι Σύλλογοι Παπαμαύρος ,Περικλής Πλουμπίδης, Ρόζα Ιμβριώτη, Σεφέρης, Σωκράτης, οι Σύλλογοι Αναπληρωτών ΠΑΣΑΔ και ΠΣΑΕΠ και ο Σύλλογος Αποφοίτων Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, Μάριος Μαυροειδής.Την κινητοποίηση στήριξε με κάλεσμά του και το ΕΕΤΕ (Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος).

Αντιπροσωπεία των Ενώσεων/Συλλόγων, μαζί με την εκπρόσωπο της ΔΟΕ από το ΠΑΜΕ Θ. Δριμάλα και του συλλόγου «Γ. Σεφέρη» Ν. Λιάκου, συναντήθηκε με τον διευθυντή ΕΑΕ Π. Κασσιανό και με τις συμβούλους του υπουργού Α. Μηλιαρέση (πρωτοβάθμια) και Ε. Γυφτάκη (δευτεροβάθμια). Οι αντιπρόσωποι των Ενώσεων υπενθύμισαν πως τα θέματα που θίγονται στο κείμενο, το οποίο κατατέθηκε από τις Ενώσεις, είναι άλυτα από πέρσι και φαίνεται πως τη φετινή σχολική χρονιά, θα διογκωθούν και θα οδηγήσουν στην ανεργία πολλούς συναδέλφους με τις υιοθετούμενες πρακτικές από το υπουργείο. Στη συνέχεια έθεσαν, μεταξύ άλλων, 3 βασικά ερωτήματα:

  1. Αν θα ανακληθεί (ή θα αποσαφηνιστεί) η εγκύκλιος προγραμματισμού των σχολικών μονάδων, με την οποία ορίζεται πως στις 3 Σεπτέμβρη καλούνται οι Σύλλογοι Διδασκόντων να πραγματοποιήσουν αναθέσεις, καθώς όλοι γνωρίζουμε πως οι αναπληρωτές δεν θα βρίσκονται στα σχολεία.
  2. Αν προβλέπεται να συσταθούν οργανικές θέσεις ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια, και πόσες.
  3. Τι νεότερα υπάρχουν σχετικά με τους υποσχόμενους διορισμούς (σύστημα, αριθμός).

Επιπλέον:

Read more: Δελτίο τύπου για τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠΠΕΘ την Τετάρτη 27 Ιουνίου 2018

Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων Πληροφορικής ΓΕ.Λ. & ΕΠΑ.Λ.

Αθήνα, 26 Ιουνίου 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων

Πληροφορικής ΓΕ.Λ. & ΕΠΑ.Λ.

 

ΓΕ.Λ.

Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Α.Ε.Π.Π.)

 

Τα θέματα στο Α.Ε.Π.Π. της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής, τόσο στα Ημερήσια όσο και στα Εσπερινά ΓΕ.Λ., κρίνονται σε γενικές γραμμές αναμενόμενα και αντιμετωπίσιμα, από έναν καλά προετοιμασμένο υποψήφιο. Ήταν διαβαθμισμένης κλίμακας δυσκολίας και διέτρεχαν μεγάλο τμήμα της εξεταστέας ύλης του μαθήματος και ήταν σύμφωνα με τις οδηγίες διδασκαλίας του. Αναφέρονταν στις κυριότερες διδασκόμενες έννοιες και στις τεχνικές του Προγραμματισμού, τις οποίες ο εξεταζόμενος έπρεπε, να τι έχει κατανοήσει, ώστε να τις αντιμετωπίσει συνδυαστικά.

Εν τούτοις για τα Ημερήσια ΓΕ.Λ., πρέπει να σημειωθεί ότι η διατύπωση της εκφώνησης του θέματος Γ, απαιτούσε να αφιερώσει ο μαθητής αρκετό χρόνο για την πλήρη κατανόησή του και για να αναπτύξει λύση χωρίς τη χρήση πίνακα, γιατί δεν ήταν γνωστό εκ των προτέρων το πλήθος των επαναλήψεων και επομένως το μέγεθος του πίνακα. H Επιτροπή θα έπρεπε να είχε δώσει μεγαλύτερη βαρύτητα στη σωστή διατύπωση του θέματος για να διευκολύνει τους μαθητές. Επίσης θεωρούμε ότι το θέμα Β2, στόχευε στη Δομή Επανάληψης ΟΣΟ…ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ και όχι σε ισοδύναμη λύση, όπως προκύπτει από την εκφώνηση του θέματος. Τέλος, επισημαίνεται ότι το θέμα Δ ήταν αρκετά μεγάλο σε συνάρτηση με τη μικρή μοριοδότηση που είχε και θα έπρεπε η Επιτροπή να είχε κατανείμει ορθότερα τα μόρια στα ερωτήματα.

 

ΕΠΑ.Λ.

Προγραμματισμός Υπολογιστών

 

Τα θέματα ήταν σαφή, με μοναδική επιφύλαξη για την εκφώνηση του Β2, όπου μπορούσε να προκληθεί σύγχυση μεταξύ των δεικτών και του περιεχομένου. Ήταν διαβαθμισμένης κλίμακας δυσκολίας, απαιτητικά και αφορούσαν ουσιαστικά όλη την εξεταστέα ύλη του μαθήματος. Ένας μαθητής θα έπρεπε να είναι πολύ καλά προετοιμασμένος και να έχει μελετήσει συστηματικά και σε βάθος τόσο το βιβλίο όσο και το υπόλοιπο συνοδευτικό εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος για να απαντήσει στα θέματα και να λύσει τις ασκήσεις.

Δίκτυα Υπολογιστών

 

Σε γενικές γραμμές τα θέματα, αν και ορισμένα ερωτήματα των ασκήσεων απαιτούσαν συνδυαστική σκέψη, θεωρούνται διαχειρίσιμα από τους μαθητές, χωρίς «παγίδες». Ένας μαθητής με ολοκληρωμένη μελέτη και κατανόηση της ύλης του μαθήματος, θα μπορούσε να απαντήσει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία στα θέματα και να λύσει τις ασκήσεις.

Ευχόμαστε σε όλους τους μαθητές καλά αποτελέσματα.

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Κάλεσμα των Ενώσεων σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠΠΕΘ

Κάλεσμα των Ενώσεων:
ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (ΕΝΕΚΕΜ), ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΕΕΜΑΠΕ), ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΠΕΚΑΠ), ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΠΕΝΕΛΦΑ), ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΩΝ (ΠΕΣΥΘ), ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΘΕΑΤΡΟΥ Α.Π.Θ, ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΣΑΤΕΑ), ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (ΣΕΔΡΑΤΕ)

σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠΠΕΘ

Τετάρτη, 27 Ιουνίου 2018, 12:30 μ.μ.

Όχι στις αναθέσεις των μαθημάτων ειδικοτήτων
Σύσταση οργανικών θέσεων τώρα και μόνιμοι διορισμοί για την κάλυψη όλων των αναγκών στην εκπαίδευση

Συνάδελφοι,

Το καθεστὠς των αναθέσεων των μαθημάτων ειδικοτήτων που επιβλήθηκε, μεταξύ άλλων, με τη λειτουργία του Ενιαίου Τύπου Δημοτικού Σχολείου τσάκισε τα εργασιακά μας δικαιώματα, επιχείρησε να μας απαξιώσει ως εκπαιδευτικούς και καταδίκασε πολλούς συναδέλφους μας στην ανεργία.
Προσπαθήσαμε, με αλλεπάλληλες διαμαρτυρίες, αλλά και με τη νομική μας δράση να βάλουμε φρένο στην ασυδοσία και την αδιαφάνεια. Πέρυσι, πολλές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης απέδωσαν τα κενά που ανταποκρίνονταν στις πραγματικές ανάγκες σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, άλλες όμως όχι, αναγκάζοντάς μας διαρκώς να επεμβαίνουμε ζητώντας τα αυτονόητα. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς δε, φάνηκε ότι σε αρκετές περιπτώσεις, η πρακτική των αναθέσεων καλά κρατεί.
Για να προλάβουμε λοιπόν παρόμοια φαινόμενα πανταχόθεν και δεδομένου του εγγράφου που ενημερωθήκαμε ότι εστάλη από το ΥΠΠΕΘ ζητώντας από τους Συλλόγους Διδασκόντων να συνεδριάσουν στις 3 Σεπτέμβρη ΚΑΙ για τις αναθέσεις,


ΚΑΛΟΥΜΕ
σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠΠΕΘ
την Τετάρτη, 27 Ιουνίου 2018, 12:30 μ.μ.

Για να σταματήσει η άδικη, αντιπαιδαγωγική και αντιεπιστημονική πρακτική των αναθέσεων
Για να διεκδικήσουμε την άμεση σύσταση των οργανικών θέσεων και τους μόνιμους διορισμούς που έχει ανάγκη η εκπαίδευση ΤΩΡΑ

Read more: Κάλεσμα των Ενώσεων σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠΠΕΘ

Δωρεάν μαθήματα προγραμματισμού για αρχάριους από μια εφαρμογή της Google

https://www.liberal.gr/admin/uploads/Grasshoper-1.jpgΗ γνώση προγραμματισμού είναι μία από τις πλέον απαραίτητες δεξιότητες της σύγχρονης εποχής. Όχι μόνο για τους επαγγελματίες της πληροφορικής, αλλά για αρκετούς επαγγελματικούς κλάδους και πολυάριθμα επιστημονικά αντικείμενα. Η εκμάθηση προγραμματισμού, βέβαια, δεν είναι τόσο εύκολη και απλή υπόθεση, ειδικά για όσους δεν έχουν πρόσβαση σε εκπαιδευτικά προγράμματα.

Μια σειρά online εκπαιδευτικών εργαλείων ή εφαρμογών για κινητά και tablets έρχεται να καλύψει (εν μέρει) το κενό, και σε πρώτο τουλάχιστον επίπεδο, να εξοικειώσει τους αρχάριους χρήστες με βασικές αρχές coding. Σε αυτές τις εφαρμογές έρχεται να προστεθεί ένα app για smartphones που ανέπτυξε το εργαστήριο-θερμοκοιτίδα της Google, Area 120. H εφαρμογή Grasshopper προορίζεται για αρχάριους χρήστες που επιθυμούν να διδαχθούν τις βασικές αρχές της γλώσσας JavaScript.

Περισσότερα

Ποιες δουλειές θα χρειαστούν περισσότερο προσωπικό -Ποιες είναι οι περιζήτητες δεξιότητες

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/styles/708x320/public/startup708_1.jpgΠοια τμήματα θα χρειαστούν περισσότερο προσωπικό

Το 86% των εργοδοτών παγκοσμίως αναφέρει ότι το προσωπικό τους θα αυξηθεί ή θα παραμείνει σταθερό τα επόμενα δύο χρόνια εξαιτίας της αυτοματοποίησης. Εξετάζοντας εσωτερικά τις επιχειρήσεις, ο αντίκτυπος ποικίλλει ανάλογα με τις λειτουργίες:

Το τμήμα Τεχνολογίας πληροφοριών (IT) βρίσκεται στην κορυφή, καθώς οι οργανισμοί επενδύουν σε ψηφιακές δεξιότητες και οι λειτουργίες πρώτης γραμμής και διαχείρισης πελατών (Frontline & Customer-Facing) ακολουθούν.
Αντίθετα, οι λειτουργίες διαχείρισης και γραφείου αναμένουν τη μεγαλύτερη μείωση του αριθμού των εργαζομένων ως αποτέλεσμα της αυτοματοποίησης.

Περισσότερα

Αναθέσεις Μαθημάτων - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 16 Μαΐου 2018

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αναθέσεις Μαθημάτων

 

Με αφορμή τη δημοσίευση των αναθέσεων μαθημάτων Γυμνασίου και Λυκείου, η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) τονίζει ότι πάγια θέση της αποτελεί τα διδακτικά αντικείμενα να διδάσκονται, αποκλειστικά και μόνο, από τους εκπαιδευτικούς αντίστοιχης ειδικότητας και πτυχίου. Όσο όμως στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα προβλέπονται Β και Γ αναθέσεις μαθημάτων, τότε θα πρέπει και οι εκπαιδευτικοί Κλάδου ΠΕ86 να έχουν τη δυνατότητα να συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο με αυτές.

Σχετικά με τις Α αναθέσεις μαθημάτων και ενόψει του προγραμματισμού για το επόμενο σχολικό έτος, η Ένωσή μας σημειώνει τις εξής παρατηρήσεις:

Δημοτικό Σχολείο

Στα 4θέσια και 5θέσια Δημοτικά Σχολεία δίνεται αυθαίρετα το δικαίωμα σε δασκάλους, με Β’ Επίπεδο Επιμόρφωσης να διδάσκουν το μάθημα Τ.Π.Ε. Ωστόσο, η συγκεκριμένη επιμόρφωση αναφέρεται στη διδακτική των γνωστικών αντικειμένων με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας και επομένως δεν αποτελεί επιστημονικό προσόν για τη διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής από άλλο Κλάδο. Δεδομένου ότι όλες οι οικονομικά αναπτυγμένες χώρες επενδύουν στην Πληροφορική Παιδεία ως μοχλό καινοτομίας και ανάπτυξης, θεωρούμε απαραίτητη τη διδασκαλία του μαθήματος αποκλειστικά από καθηγητές Πληροφορικής, για την άρτια εκπαίδευση των μαθητών στις νέες τεχνολογίες, μέσα σε μια προοπτική ψηφιακού εγγραμματισμού.

Επαγγελματικό Λύκειο

Στα ΕΠΑ.Λ. θα πρέπει τα μαθήματα Πληροφορικής, ανεξαρτήτου Τομέα (Β τάξη) και Ειδικότητας (Γ τάξη), να έχουν Α ανάθεση οι εκπαιδευτικοί ΠΕ86, προκειμένου οι μαθητές να αποκτήσουν τις αναγκαίες επαγγελματικές ψηφιακές δεξιότητες. Με τις προτεινόμενες αναθέσεις δυστυχώς δεν ισχύει, με αποτέλεσμα τα μαθήματα:

  • Χρηματοπιστωτικές Συναλλαγές – Λογιστικά Φύλλα,
  • Δίκτυα Υπολογιστών,
  • Εισαγωγή στα Υπολογιστικά Συστήματα και στα Δίκτυα Επικοινωνιών,
  • Τηλεπικοινωνίες – Τηλεματική,
  • Ρομποτική,
  • Εγκατάσταση και Διαχείριση Δικτύων - Συντήρηση Υπολογιστικών Συστημάτων και
  • Επεξεργασία Σήματος, Ήχου και Εικόνας,

να διδάσκονται από άλλους Κλάδους που δεν έχουν τις εξειδικευμένες επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις. Επιπλέων, στην Α τάξη ΕΠΑ.Λ. το μάθημα Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία, θα πρέπει να ανατεθεί και στους εκπαιδευτικούς ΠΕ86 οι οποίοι σήμερα αποκλείονται, χωρίς καμία επαρκή τεκμηρίωση.

 

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπ.Π.Ε.Θ. να μελετήσει προσεκτικότερα το θέμα των αναθέσεων και να προχωρήσει άμεσα στις απαραίτητες αλλαγές, εκδίδοντας νέα διορθωτική απόφαση η οποία θα άρει τις παραπάνω στρεβλώσεις. Σε κάθε περίπτωση, είμαστε στη διάθεση των υπευθύνων για περισσότερες διευκρινίσεις, ενώ θα κατατεθεί αναλυτικό και τεκμηριωμένο Υπόμνημα στις αρμόδιες Διευθύνσεις του Υπουργείου.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

 

Κατεβάστε σε PDF

Συνάντηση με Γ.Γ. ΥΠ..Π.Ε.Θ.

Αθήνα, 11 Μαΐου 2018

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνάντηση με Γ.Γ. ΥΠ..Π.Ε.Θ.

 

Την Παρασκευή 4 Μαΐου 2018, πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Π.Ε.ΚΑ.Π. με τον Γ.Γ. του ΥΠ.ΠΕ.Θ., κ. Γεώργιο Αγγελόπουλο. Οι εκπρόσωποι του Δ.Σ. παρέδωσαν Υπόμνημα θέσεων και προτάσεων της Π..Ε.ΚΑ.Π. (επισυνάπτεται) και κατά τη διάρκεια της συνάντησης έθεσαν με έμφαση τα επείγοντα ζητήματα, που απασχολούν τους χιλιάδες καθηγητές Πληροφορικής. Συγκεκριμένα αναφέρθηκαν στα κάτωθι:

 

  • Αναβάθμιση εργαστηριακού εξοπλισμού των σχολικών μονάδων
  • Άμεση απόδοση των οργανικών θέσεων στους μεταταγμένους εκπαιδευτικούς ΠΕ86 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
  • Σύσταση Εργαστηρίων Η/Υ με κανονισμό λειτουργίας και υπεύθυνο εργαστηρίου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
  • Τη διδασκαλία του μαθήματος Πληροφορικής, σε όλα τα γυμνάσια της χώρας, σε δίωρη βάση, στο εργαστήριο
  • Θέσπιση Κρατικού Πιστοποιητικού Γνώσεων και Δεξιοτήτων στη χρήση Η/Υ
  • Στην Α τάξη ΓΕΛ μετατροπή του μαθήματος «Εφαρμογές Πληροφορικής» σε Γενικής Παιδείας
  • Στη Β και Γ τάξη ΓΕΛ μάθημα Πληροφορικής με ώρες διδασκαλίας ισότιμες με τα υπόλοιπα διδακτικά αντικείμενα
  • Δυνατότητα επιλογής των υποψηφίων, της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, του μαθήματος Πληροφορικής για την εισαγωγή στα Τμήματα Πληροφορικής και στα συναφή τους
  • Διόρθωση της στρέβλωσης που ισχύει μόνο στα εργαστηριακά μαθήματα του Τομέα Πληροφορικής στα Επαγγελματικά Λύκεια, όσον αφορά τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για συνδιδασκαλία
  • Διατήρηση και αναβάθμιση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και
  • Αύξηση αριθμού Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ86.

Ο Γ.Γ. του ΥΠ.Π.Ε.Θ. στα παραπάνω τοποθετήθηκε ως εξής:

 

Read more: Συνάντηση με Γ.Γ. ΥΠ..Π.Ε.Θ.